PDA

Bekijk Volledige Versie : Vanwaar die afkeer voor Djihaad?



Djihed
30-08-03, 22:16
Het woordje Djihaad hoeft maar te klinken en meteen onstaat er paniek! Dat snap ik dus niet: ten eerste heb ik hier de link:*geenlink* neergezet voor mensen die altijd maar een negatief beeld hebben van de Jihaad en er geen reet vanaf weten. De site geeft heel gedetailleerd weer wat de Djihaad inhoudt en neemt op deze manier vele misverstanden en vooroordelen weg. Ten tweede wilde ik een dialoog opstarten over de Djihaad zelf. Ik dacht namelijk dat Maroc.nl daarvoor in het leven geroepen was.

Als ik mensen gerichte vragen stel omtrent de Djihaad, krijg ik daar niet eens antwoord op, maar wordt meteen voor gek en van alles en nog wat verklaard en van beheer krijg ik een BAN. Dat valt me tegen. Het facineerd me overigens ook hoe groot de haat is omtrent de Djihaad en dan met name onder de mensen die beweren moslim te zijn en dit terwijl er in de Qoraan wordt opgeroepen tot de Djihaad. Maar ja, ik had het kunnen weten, want er staat namelijk ook bij vermeld dat men er een afkeer van zal hebben en dan vraag ik me af waarom?

En voor het beheer: Wat ik doe is niet strafbaar, dus vanwaar die ban?

Joesoef
30-08-03, 22:44
Ben jij bezopen of zo? je lult een hoop maar je zegt weinig. En hoe kom je er bij om jou zelf DE kennis toe te dichten van de betekenis jihad.

Begin is een jihad bij jouzelf zou ik zeggen.

Djihed
30-08-03, 22:50
Geplaatst door Joesoef
Ben jij bezopen of zo? je lult een hoop maar je zegt weinig. En hoe kom je er bij om jou zelf DE kennis toe te dichten van de betekenis jihad.

Begin is een jihad bij jouzelf zou ik zeggen.

kennis toe dichten? Ik vertel alleen maar wat ik uit zeer betrouwbare bron: (de Qoraan en de Soennah) heb vernomen. Als je daarvoor achterlijk moet zijn, tjah, dan houdt dialoog heel snel op, vadaar dat mijn advies is om maar meteen naar de wapens te grijpen.

barfly
30-08-03, 22:50
Wat ik heb begrepen is dat de jihad op meerdere manieren kan worden uitgelegd.
1: De jihad is een strijd tegen alles dat niet de leer van Mohammed aanhangt en Allah volgt en dus minderwaardig is en vernietigt dient te worden..
2: De jihad is een strijd tegen alles dat slecht is en de manier om je te verheffen en dat te doen dat Allah je heeft gezegd te doen. Verder is het zaak om anderen te bekeren tot het geloof. En zorg te dragen voor het welzijn van die gemeenschap. Allah verteld je in deze dus het goede te doen ten kosten van alles.

Mjah ik ben een kaffier die 't ook niet weet, correct me if i'm wrong.

Mafkees
30-08-03, 22:51
Geplaatst door Djihed
kennis toe dichten? Ik vertel alleen maar wat ik uit zeer betrouwbare bron: (de Qoraan en de Soennah) heb vernomen. Als je daarvoor achterlijk moet zijn, tjah, dan houdt dialoog heel snel op, vadaar dat mijn advies is om maar meteen naar de wapens te grijpen.


Pak je keukenmes, en ren!

Joesoef
30-08-03, 22:55
Geplaatst door Djihed
kennis toe dichten? Ik vertel alleen maar wat ik uit zeer betrouwbare bron: (de Qoraan en de Soennah) heb vernomen. vadaar dat mijn advies is om maar meteen naar de wapens te grijpen.


Ik zou zeggen plak is wat uit de Koran. Of heeft Johnnie al zijn werk gedaan?

sadeeQ
30-08-03, 22:56
Geplaatst door Djihed
kennis toe dichten? Ik vertel alleen maar wat ik uit zeer betrouwbare bron: (de Qoraan en de Soennah) heb vernomen. .

:moe: zou je ook zo vriendelijk willen zijn om die bronnen te melden.ben benieuwd verveeld

Joesoef
30-08-03, 22:59
Geplaatst door barfly

Mjah ik ben een kaffier die 't ook niet weet, correct me if i'm wrong.


Jihad is niets meer en minder dan je inzetten voor je geloof. Als je vind dat dat moet door sloppenwijken op te knappen of door met een keukenmes je buurvrouw te fileren, het zegt iets over de individuele moslim zelf.

Marsipulami
30-08-03, 23:00
Bismi-llahi al Rahmani al Rahiem,
(In naam van God, de Barmhartige, de Genadevolle)

Het ware, vreedzame gezicht van de islam

Geschreven door: Karen Armstrong
Vertaald door: Team Overgave
Overgave.nl © 2001 alle rechten voorbehouden

Er zijn 1,2 miljard moslims in de wereld en islam is de snelst groeiende religie. Als het kwaadaardige bloedbad op 11 september typerend was vanuit dit geloof, en islam dit geweld werkelijk inspireert en rechtvaardigt, dan zou zijn groei en de toenemende aanwezigheid van moslims in zowel Europa en de Verenigde Staten een angstaanjagend vooruitzicht zijn. Gelukkig is dit niet het geval.

Het werkelijke woord islam, wat overgave betekent, komt van het Arabische salam of vrede. Toen de profeet Mohammed (vzmh) het heilige bezielde schrift, de Koran, naar de Arabieren bracht in het begin van de 7e eeuw, was een groot deel van zijn missie om een einde te brengen aan het soort massamoord, dat we zagen in New York en Washington. Het Arabië van voor de islam was gevangen in een vicieuze cirkel van oorlog, waarin stammen vochten in een patroon van vetes en tegenaanvallen. Mohammed (vzmh) zelf ontsnapte aan een aantal pogingen tot moord, de eerste moslimgemeenschap kon ternauwernood ontkomen aan uitroeiing door de machtige stad Mekka. De profeet (vzmh) moest een bloedige oorlog voeren om te overleven, maar toen zijn gemeenschap veilig was wijdde hij zijn aandacht aan het opbouwen van een vreedzame coalitie van stammen en bereikte zege door een ingenieuze en geďnspireerde campagne van geweldloosheid. Toen hij in 632 overleed, had hij bijna eigenhandig vrede gebracht in het door oorlog verscheurde Arabië.

Omdat de Koran geopenbaard werd in de context van een intensieve oorlog hebben verscheidene passages betrekking op de behandeling van gewapende strijd. Oorlog was een hopeloze zaak op het Arabische schiereiland. Een opperhoofd werd niet geacht overlevenden na een strijd te sparen, sommige Koranische geboden lijken dit te delen. Moslims worden door God opgedragen: “…grijpt hen dan en doodt hen waar jullie hen vinden.”(4:89) Extremisten zoals Osama bin Laden citeren zulke verzen maar doen dat selectief. Zij doen dit zonder de aansporingen voor vrede die bijna altijd volgen op de meer felle passages:”… Als zij zich van jullie afzijdig houden, niet tegen jullie strijden en jullie vrede aanbieden dan verschaft God jullie geen weg om tegen hen op te treden”(4:90)

In de Koran is de enige toegestane oorlog die van zelfverdediging. Moslims mogen geen vijandigheden beginnen (2:190), oorlog is altijd slecht, maar soms moet je vechten om het soort vervolging te voorkomen zoals indertijd door Mekka werd toegebracht aan de moslims (92:191; 2:217), of om fatsoenlijke normen te behouden (4:75; 22:40) De Koran citeert de Torah, het Joodse heilige boek waarin toegestaan is te vergelden volgens het principe oog om oog, tand om tand, maar zoals het Evangelie, suggereert de Koran dat het verdienstelijk is, in de geest van liefdadigheid, af te zien van wraak (5:45) Vijandigheden moeten zo snel mogelijk tot een einde worden gebracht en moeten gestaakt worden zodra de vijand om vrede verzoekt.(2:192-193)

islam is niet verslaafd aan oorlog, en jihad is niet een van zijn pilaren, of essentiële praktijken. De oorspronkelijke betekenis van het woord jihad is niet heilige oorlog, maar strijd. Het refereert aan de moeilijke inspanning die nodig is om Gods wil in de praktijk te brengen op elk niveau zowel het persoonlijke, het sociale, als het politieke niveau. Een belangrijk en veel geciteerde traditie van Mohammed (vzmh) is toen hij zijn metgezellen vertelde, op weg naar huis na een strijd: “We keren terug van een kleine jihad (de strijd) naar een grotere jihad”, de meest noodzakelijke en gewichtig taak van het uitroeien van verkeerde handelingen in iemands eigen gemeenschap en iemands eigen hart.

islam wordt niet door het zwaard opgelegd. In een verklaring waarin het Arabisch zeer invoelend is, benadrukt de Koran: “in de godsdienst is er geen dwang”(2:256) Steeds worden moslims gelast respect te hebben voor Joden en Christenen, de mensen van het boek, die dezelfde God aanbidden (29:46) In woorden geciteerd door Mohammed (vzmh) in één van zijn laatst preken, zegt God aan alle mensen: “…en wij hebben jullie tot volkeren en stammen gemaakt opdat jullie elkaar zouden kennen.”(49:13) en dus niet veroveren, bekeren, onderwerpen, uitschelden of slachten, maar de anderen de hand uit te steken met verstand en begrip.

Waarom dan de zelfmoordaanslag, de kaping en de moord op onschuldige burgers? Het wordt absoluut niet gesteund door de Koran, dit doden doet geweld aan de meest heilige voorschriften uit de Koran. Gedurende de 20e eeuw is de militante vorm van vroomheid, het fundamentalisme, uitgebarsten in elke religie, als een rebellie tegen de moderniteit. Elke fundamentalistische beweging die ik heb onderzocht in het Jodendom, Christendom en islam is ervan overtuigd dat een liberale, seculiere maatschappij het uitwissen van religie betekent. Door te vechten, zoals zij zich verbeelden, een strijd om te overleven, zien fundamentalisten zich vaak gerechtvaardigd de meer meedogende principes van de religie te negeren. Met het versterken van de meer felle passages die in al onze heilige geschriften bestaan, verdraaien zij de tradities.

Het zou een ernstige fout zijn om Osama bin Laden te zien als een authentieke vertegenwoordiger van de islam, net zoals James Kopp, een moordenaar van een abortus voorziener in Buffalo, N.Y, als een typisch christen te zien of Bruch Goldstein, die 29 gelovigen neerschoot in de Hebron moskee in 1994 en overleed tijdens de aanval, als een echte martelaar van Israël te zien. De grote meerderheid onder de moslims die met afschuw zijn vervuld door de gruwelijkheid van 11 september, moeten hun religie terugwinnen van diegenen die het zo gewelddadig van hen hebben gekaapt.

Karen Armstrong heeft verschillende boeken geschreven, o.a.: “ islam: a short history.”

http://www.overgave.nl/Maatschappij/Misverstanden/vreedzamegezichtmain.htm

Joesoef
30-08-03, 23:01
Geplaatst door sadeeQ
:moe: zou je ook zo vriendelijk willen zijn om die bronnen te melden.ben benieuwd verveeld


Maak je niet druk. Jihed is een kaaskop met een paar borrels achter de kiezen die vlak voor het slapen gaan nog ff de boel wil lopen fucken.

Joesoef
30-08-03, 23:14
Geplaatst door Matt_ttie
Hoi,

:haha:

Ik denk dat het onze goede vriend yehi is.

CYA.....(around)

Een drinkebroeder uit het café dan http://www.gamers-forums.com/smilies/otn/party/beerchug.gif

sadeeQ
30-08-03, 23:15
Geplaatst door Joesoef
Maak je niet druk. Jihed is een kaaskop met een paar borrels achter de kiezen die vlak voor het slapen gaan nog ff de boel wil lopen fucken.

zou kunnen,maar meende dat het toch om dienna ging die een beetje in de war is over de juiste defenitie van jihad :hihi:



. Al-Jihaad (Het Strijden)

De definitie hiervoor luidt als volgt: Je uiterste vermogen inzetten om Allah te behagen. Een vaak misvatte en veel besproken kwestie momenteel en neigt zelfs richting taboe omdat het besmeurd is door onwetenden en islam-haters en bestempeld met tereur. Het wordt hedendaags enkel in verband gebracht met "heilige oorlog" "zelfopoffering voor Allah" terwijl dat maar onderdelen van een groot geheel zijn. Jihaad (be)strijden kent vele onderdelen waaronder:

1. Jihaad Annafs (Het strijden tegen jezelf(lusten en begeerte))
2. Jihaad bi Annafs (Het strijden met je leven(opoffering))
3. Jihaad al Kalimah (Het strijden met het woord(verbaal))
4. Jihaad al Maal (Het strijden met het kapitaal vermogen)
5. Jihaad Al-Shaitaan (Het strijden tegen de duivel(het Duivelse))
6......
7........