PDA

Bekijk Volledige Versie : Jihad-sites moeilijk aan te pakken



Mark
31-08-03, 11:44
Jihad-sites moeilijk aan te pakken

Bron: De Volkskrant

Het blijft uitermate eenvoudig om een wervende terreursite op internet te maken, en on-line te houden. Volgens terrorisme-experts is internet een belangrijk communicatie- en rekruteringsmiddel voor terroristische groeperingen. Opsporing via de sites blijft uitermate lastig.

Al een tijdje is er ook een Nederlandstalige site die oproept tot de Jihad. Momenteel te vinden op www.sluitjeaan.jeeran.com. De site verspreidt het gedachtegoed van Abdullah Azzam, de grondlegger van de moderne gewelddadige jihad en leermeester van Osama bin Laden. De site verschijnt steeds op een andere ''url'', als een provider hem ergens down haalt.

Regelmatig verschijnt bovendien op islamitische discussie-sites in Nederland een jihad-handleiding die enkele maanden voor de aanslagen van 11 september circuleerde op Qoqaz.nl. Daarin worden Nederlandse moslims opgeroepen dienst te nemen in het leger en regelmatig schietbanen te bezoeken om te trainen voor de jihad. Die discussies worden overigens meestal snel weer gewist door de beheerders.

Vóór de aanslagen van 11 september werd door de Nederlandse overheid nogal laconiek gereageerd op qoqaz.nl. Gewezen werd toen op de vrijheid van meningsuiting en dat het niet verboden is op te roepen om dienst te nemen of lid te worden van een schietvereniging. Inmiddels ligt dat anders; Minister Donner van Justitie heeft een wet in voorbereiding die rekrutering voor de jihad strafbaar stelt. Maar het is een schier onmogelijke taak internet-rekruteurs op te sporen en voor de rechter te krijgen.

Op de eerder genoemde site www.sluitjeaan.jeeran.com, staat veel uitleg over de Jihad, en wordt opgeroepen tot de vorming van een moslimleger. De site vraagt ook om mensen die de Protocollen van Zion in het Nederlands willen vertalen. Volgens de site bevatten deze de richtlijnen van het internationaal Zionisme. ''Hierin zijn alle duivelse plannen die de joden voor de wereldbevolking hebben voorbereid verwoord''.

De Protocollen van de Wijzen van Zion, wat de oorspronkelijke titel is, betreft overigens een antisemitisch schotschrift uit de Russische tsarentijd, waarin wordt beweerd dat de Joden een complot zouden smeden om de wereld te overheersen. Het schrijfsel is nergens op gebaseerd, maar Arabische nationalistische moslims gebruiken het heden ten dage graag om haat tegen joden aan te wakkeren.

Sluitjeaan.jeeran.com, laat zich niet makkelijk tegenhouden. De site heeft al een aantal mirrors aangemaakt en roept bezoekers op om, indien de site helemaal weg is, via zoekmachines te zoeken naar trefwoord: 1000martelaren. Hetgeen overigens bij Google nergens tot leidt.

Mark
31-08-03, 11:45
pfffff hun aanmeldformulier werkt niet eens!

nou laat dan maar zitten hoor

sadeeQ
31-08-03, 11:56
Geplaatst door Mark
pfffff hun aanmeldformulier werkt niet eens!

nou laat dan maar zitten hoor

:lol: je komt niet door de poort controle,die gaat meteen af bij atheisten :o

Mark
31-08-03, 11:58
Geplaatst door sadeeQ
:lol: je komt niet door de poort controle,die gaat meteen af bij atheisten :o

Dat is natuurlijk de ultieme cover om overal binnen te komen ;)

Zie je wel, zelfs een intelligente jongen als jij trapt erin :)

Donna
31-08-03, 13:25
Je kunt je ook bij mij aanmelden Mark.

:ninja2:

Al Hoesjoem!!

Mark
31-08-03, 13:27
Geplaatst door Donna
Je kunt je ook bij mij aanmelden Mark.

:ninja2:

Al Hoesjoem!!

De enige jihaad die ik voer is tegen slome mensen die links rijden op de snelweg. Mijn wapen is met 140 km/uur op 2 cm afstand achter ze blijven plakken!

:laser:

Donna
31-08-03, 13:33
Geplaatst door Mark
De enige jihaad die ik voer is tegen slome mensen die links rijden op de snelweg. Mijn wapen is met 140 km/uur op 2 cm afstand achter ze blijven plakken!

:laser:


Jaah, maar er zijn nog meer goeie doelen.

Ik wil strijden tegen mensen die ervoor zorgen dat ik altijd in de verkeerde rij staan bij de supermarkt. Trage pinners moeten DOOD. Sjo. :kalasniko

Mark
31-08-03, 13:35
Geplaatst door Donna
Jaah, maar er zijn nog meer goeie doelen.

Ik wil strijden tegen mensen die ervoor zorgen dat ik altijd in de verkeerde rij staan bij de supermarkt. Trage pinners moeten DOOD. Sjo. :kalasniko

Wat dacht je van mensen die hun boodschappen nog niet hebben verwijderd van de lopende band als ik moet gaan inpakken!

sterf!! :stomp:

Donna
31-08-03, 13:38
Geplaatst door Mark
Wat dacht je van mensen die hun boodschappen nog niet hebben verwijderd van de lopende band als ik moet gaan inpakken!

sterf!! :stomp:

Ja!

En de mensen die niet snel genoeg naar achteren doorlopen in de tram zodat er achterin heel veel ruimte is en ik voorin sta te stikken en er niet langskan!

Val zo dood als een blok! :fplet: