PDA

Bekijk Volledige Versie : Mega onderzoek in Noord Holland



sadeeQ
31-08-03, 14:45
Scheit Eljo gaat vrijen met ram
Van onze verslaggever


den helder-De Helderse scheit Eljo krijgt in november gezelschap van een ram, om te bewijzen of zij echt scheit is, of gewoon een raar schaap. Als Eljo zwanger raakt, kan ze geen scheit zijn, die zijn namelijk door het verschillende dna-materiaal onvruchtbaar.

Eljo maakt het goed, vertelt Dierendorp Gemini-beheerder B. van Hogen. Eljo werd in het voorjaar van 2002 geboren.

Haar moeder is een schaap en haar vader vermoedelijk een bok. Eljo is wellicht een kruising, maar tot onderzoek hiernaar is nog niet gekomen. ,,Het dna-onderzoek van vorig jaar ging niet door en nu is het ook niet meer mogelijk. Eljo's moeder is inmiddels dood. Nu gaan we het dus op een andere manier doen.''

Eljo mag vrijen met een ram, raakte ze zwanger dan is ze geen kruising. ,,Ik denk niet dat ze zwanger raakt. In de tijd dat haar moeder bevrucht werd liep er geen ram rond, alleen een bok. Dus ze moet haast wel een kruising zijn.''

Eljo vertoont nog steeds kenmerken van zowel het schaap als de geit. ,,Ze is erg klein van stuk, een schaap had al minstens twintig centimeter groter moeten zijn.''

Den Hogen denkt niet dat de ram zijn neus zal ophalen voor het vreemde diertje. ,,Als ik een ram was geweest had ik haar een heel aantrekkelijke dame gevonden.''


:lachu:

Pixelshade
31-08-03, 17:35
leid jij dit onderzoek geitje? :hihi: