PDA

Bekijk Volledige Versie : Wederom 2 neo-kolonialisten in bodybags naar huis gestuurd door Taliban



Zgeheu
31-08-03, 18:27
US soldiers die in Afghan clash


US troops have been hunting down Taleban fighters
Two American soldiers have been killed in south-east Afghanistan in a clash with guerrilla fighters, the US military says.
The one-and-a-half hour battle took place near the Pakistan border close to Shkin, in Paktika province, a statement said.

Another US soldier was wounded in the clash in which four opposition fighters reportedly died.

The US military has not said who was behind the attack, but similar clashes have been attributed to Taleban fighters, their al-Qaeda associates or supporters of the renegade former prime minister Gulbuddin Hekmatyar.

South-east Afghanistan has been hit by a recent rise in violence blamed on apparently resurgent Taleban fighters.


Hunt for Taleban

In the neighbouring province of Zabul, Taleban fighters were reported to be putting up resistance as Afghan and US forces - backed by fighters and attack helicopters - continued to track them down.


The hunt, which is in its seventh day, has so far reportedly led to the death of 90 Taleban fighters.

"Fighting has escalated today," Khalil Hotak, the local intelligence chief told Reuters from Zabul.

"The bombardment has intensified, so has the shelling, but the Taleban are out there and bitterly resisting."

Supporters of the Taleban regime which was ousted in 2001 by the US-led coalition are believed to be regrouping in the mountainous border regions of Afghanistan and in Pakistan.

The names of the dead US troops were withheld pending notification of next of kin.

The wounded soldier is in a "stable condition" having been transferred to Bagram Air Base near Kabul, said Central Command.

Blade20
31-08-03, 18:40
Enig id hoeveel Taliban-leden al in bodybags door de 'neo-kolonialisten' naar huis zijn gestuurd? Dat zijn er een heel stuk meer. Ben zelf best wel onder de indruk van de VS zijn troepenmachtcapaciteiten (ondanks de high-tech).

Mar bedankt voor ons eraan te herrinneren hoeveel beter de troepen van de VS zijn dan de Taliban troepen. :hardlach:

Zgeheu
31-08-03, 19:55
Taliban strijder:

- AK-47 (geweer)
- RPG-7 (granaatwerper)
- radio (bereik max. 5 km)
- slippers (zonder antislip zool)
- Tulband (lengte 5m)
- Paard (max. snelheid 45 km/u duur actieradius 25 km)
- ondersteuning ....andere Taliban strijder

Neo-imperialistische kruisvaarder:


- M-16 (geweer incl. nachtkijker)
- M-9 (pistool)
- Javelin (Anti-tank wapen)
- Satphone (bereik wereldwijd)
- Helm (Kevlar)
- Kogelwerende vest (Kevlar)
- Hummer (max. snelheid 110 km/u actieradius 600 km)
- ondersteuning ....Apache AH-64D, UH 60 Blackhawk,....
Avenger
Bradley
Family of Medium Tactical Vehicles (FMTV)
HEMTT
HMMWV
Joint Service Lightweight Integrated Suit Technology (JSLIST)
Kiowa Warrior Helicopter
MLRS
M-4 Carbine
MK19-3 Grenade Machine Gun
M40/M42-Series Field Protective Mask
M88A2 HERCULES
M93/M93A1 Nuclear, Biological and Chemical Reconnaissance System (NBCRS)
M102 Towed Howitzer
M113 Family of Vehicles
M119 Towed Howitzer
M120/M121 Mortar
M198 Towed Howitzer
M203 Grenade Launcher
M224 Mortar
M-240B Machine Gun
M-249 Squad Automatic Weapon
M252 Mortar
M256A1 Chemical Agent Detector Kit
M1070 Heavy Equipment Transporter (HET)
Paladin
Palletized Load System (PLS)
PATRIOT
TOW
AWACS
A-10/OA-10 Thunderbolt II
AC-130H/U Gunship
B-1B Lancer
B-2 Spirit
B-52 Stratofortress
C-130 Hercules
C-141B Starlifter
C-17 Globemaster III
C-20
C-21
C-22B
C-32
C-37A
C-40B/C
C-5 Galaxy
C-9A/C Nightingale
E-3 Sentry (AWACS)
E-4B
E-8C Joint Stars
EC-130E/J Commando Solo
F-117A Nighthawk
F-15 Eagle
F-15E Strike Eagle
F-16 Fighting Falcon
Global Hawk
HC-130P/N
HH-60G Pave Hawk
KC-10A Extender
KC-135 Stratotanker
MC-130E/H Combat Talon I/II
MC-130P Combat Shadow
MH-53J/M Pave Low
OC-135B Open Skies
RC-135V/W RIVET JOINT
RQ-/MQ-1 Predator Unmanned Aerial Vehicle
T-1A Jayhawk
T-37 Tweet
T-38 Talon
T-43A
T-6A Texan II
U-2S/TU-2S
UH-1N Huey
VC-25 - Air Force One
WC-130 Hercules
enz..
enz...
enzz...







Nou dan vind ik die Taliban nog vet standhouden hoor

Blade20
31-08-03, 20:09
Geplaatst door Zgeheu
Taliban strijder:

- AK-47 (geweer)
- RPG-7 (granaatwerper)
- radio (bereik max. 5 km)
- slippers (zonder antislip zool)
- Tulband (lengte 5m)
- Paard (max. snelheid 45 km/u duur actieradius 25 km)
- ondersteuning ....andere Taliban strijder

Neo-imperialistische kruisvaarder:


- M-16 (geweer incl. nachtkijker)
- M-9 (pistool)
- Javelin (Anti-tank wapen)
- Satphone (bereik wereldwijd)
- Helm (Kevlar)
- Kogelwerende vest (Kevlar)
- Hummer (max. snelheid 110 km/u actieradius 600 km)
- ondersteuning ....Apache AH-64D, UH 60 Blackhawk,....
Avenger
Bradley
Family of Medium Tactical Vehicles (FMTV)
HEMTT
HMMWV
Joint Service Lightweight Integrated Suit Technology (JSLIST)
Kiowa Warrior Helicopter
MLRS
M-4 Carbine
MK19-3 Grenade Machine Gun
M40/M42-Series Field Protective Mask
M88A2 HERCULES
M93/M93A1 Nuclear, Biological and Chemical Reconnaissance System (NBCRS)
M102 Towed Howitzer
M113 Family of Vehicles
M119 Towed Howitzer
M120/M121 Mortar
M198 Towed Howitzer
M203 Grenade Launcher
M224 Mortar
M-240B Machine Gun
M-249 Squad Automatic Weapon
M252 Mortar
M256A1 Chemical Agent Detector Kit
M1070 Heavy Equipment Transporter (HET)
Paladin
Palletized Load System (PLS)
PATRIOT
TOW
AWACS
A-10/OA-10 Thunderbolt II
AC-130H/U Gunship
B-1B Lancer
B-2 Spirit
B-52 Stratofortress
C-130 Hercules
C-141B Starlifter
C-17 Globemaster III
C-20
C-21
C-22B
C-32
C-37A
C-40B/C
C-5 Galaxy
C-9A/C Nightingale
E-3 Sentry (AWACS)
E-4B
E-8C Joint Stars
EC-130E/J Commando Solo
F-117A Nighthawk
F-15 Eagle
F-15E Strike Eagle
F-16 Fighting Falcon
Global Hawk
HC-130P/N
HH-60G Pave Hawk
KC-10A Extender
KC-135 Stratotanker
MC-130E/H Combat Talon I/II
MC-130P Combat Shadow
MH-53J/M Pave Low
OC-135B Open Skies
RC-135V/W RIVET JOINT
RQ-/MQ-1 Predator Unmanned Aerial Vehicle
T-1A Jayhawk
T-37 Tweet
T-38 Talon
T-43A
T-6A Texan II
U-2S/TU-2S
UH-1N Huey
VC-25 - Air Force One
WC-130 Hercules
enz..
enz...
enzz...








Nou dan vind ik die Taliban nog vet standhouden hoor

Wellicht, maar die wapens zijn juist uitgevonden om beter mee te doden. Je wint niet door enkel standvastig te zijn.
Een moedig standpunt is al vaker in de geschiedenis ingenomen en het is maar een enkele keer dat het daadwerkelijk tot een (kleine) overwinning leidt.

De Taliban en co maken geen kans tegen de technologisch supriure (en vaak beter getrainde) troepen van de VS\VN.

Daarbij zit er slechts een klein verschil tussen heldhaftig en stom (natuurlijk bepaald ieder voor zichzelf welke van de twee op een situatie van toepassing is)

Zgeheu
31-08-03, 20:13
Laten we afwachten wat de VS zullen bereiken in Afganistan....

Voorlopig hebben ze alleen nog een preident van Kabul kunnen stationeren...de rest van het land is in handen van alles behalve de VS.

Arvid
31-08-03, 20:35
Blade20 ik zou de Taliban echt niet onderschatten
Amerikanen doden de meeste Taliban met de LUCHTMACHT
qua hand to hand battle zijn ze gelijkwaardig aan de VS troepen
nooit die docu gezien die real life gevechten liet zien?
1 soldaat zei dat hij best onder de indruk was van de Taliban
Hij zei verder dat de Taliban best wel high tech dingen hebben, zoals radar jammers en andere stoorapparaten en snipergeweren etc

Blade20
31-08-03, 21:51
Geplaatst door Arvid
Blade20 ik zou de Taliban echt niet onderschatten
Amerikanen doden de meeste Taliban met de LUCHTMACHT
qua hand to hand battle zijn ze gelijkwaardig aan de VS troepen
nooit die docu gezien die real life gevechten liet zien?
1 soldaat zei dat hij best onder de indruk was van de Taliban
Hij zei verder dat de Taliban best wel high tech dingen hebben, zoals radar jammers en andere stoorapparaten en snipergeweren etc

Zucht...
Landmacht, luchtmacht tis allemaal onderdeel van hetzelfde leger....

Vindt het zowiezo zwak van de VS, voor goede grondtroepen moet je bij GB zijn, die lui weten tenmiste nog hoe je goede bajonetten moet gebruiken.
Het is allang bekend dat de VS niet de beste grondtroepen heeft (ze zijn wel goed overigens). Wereldwijd worden de Britse grondtroepen gezien als één van de beste (zie bijvoorbeeld de Falkland Oorlog). Maar de Britten nemen natuurlijk geen deel aan de grondacties in Afganistan.

Anyway, de VS kan de Taliban zo lang bevechten als ze willen:

- Ze geven niet om de publieke opinie
- Ze liggen niet in de buurt en kunnen dus niet plotseling worden binnengevallen
- Hun economie wordt door de oorlog niet\nauwelijks aangetast (80% van de wapensfabricatie op dit moment is in hande van de VS)

En aanslagen, och, Afganistan is het gevolg van een aanslag.

Arvid
31-08-03, 22:15
Britten deden wel mee aan grondoperaties
Sterker nog, de SAS (beste soldaten ter wereld, enkel 300 leden in die divisie) waren de eersten in Afghanistan na 11 september.

Zie je niet in dat de VS kansloos zijn in Afghanistan?
Eeuwig kunnen ze daar niet blijven, land bezetten kunnen ze niet omdat het land veeeeeels te groot is voor het kleine legertje wat de VS daar gestationeerd heeft.
De Taliban zijn een kei in hit-and-run en hebben niets te verliezen.

De VS verloren uiteindelijk ook in Vietnam door guerilla taktieken.......

Blade20
01-09-03, 09:36
Geplaatst door Arvid
Britten deden wel mee aan grondoperaties
Sterker nog, de SAS (beste soldaten ter wereld, enkel 300 leden in die divisie) waren de eersten in Afghanistan na 11 september.

Zie je niet in dat de VS kansloos zijn in Afghanistan?
Eeuwig kunnen ze daar niet blijven, land bezetten kunnen ze niet omdat het land veeeeeels te groot is voor het kleine legertje wat de VS daar gestationeerd heeft.
De Taliban zijn een kei in hit-and-run en hebben niets te verliezen.

De VS verloren uiteindelijk ook in Vietnam door guerilla taktieken.......

Nee hoor de VS is nieet kansloos, sterker nog, ze hebben al gewonnen.
De Taliban is aan het vechten OP EIGEN TERREIN. Dit ondermijnt hun operaties en vooral hun plannen met Afganistan significant. Wat zou de VS met Afganistan moeten zo ver weg?? Dat zou niet echt economisch zijn.

Nee, alles loopt volgens plan, neem dat maar van mij aan.
Maar aan je woorden te zien ben je fel anti-VS.
Ik moet ze ook niet, maar ze zijn nog steeds onze bondgenoten.

Snake
01-09-03, 11:28
Geplaatst door Blade20
Nee hoor de VS is nieet kansloos, sterker nog, ze hebben al gewonnen.
De Taliban is aan het vechten OP EIGEN TERREIN. Dit ondermijnt hun operaties en vooral hun plannen met Afganistan significant. Wat zou de VS met Afganistan moeten zo ver weg?? Dat zou niet echt economisch zijn.

Nee, alles loopt volgens plan, neem dat maar van mij aan.
Maar aan je woorden te zien ben je fel anti-VS.
Ik moet ze ook niet, maar ze zijn nog steeds onze bondgenoten.

Amerikanen zijn de grootste lafaards die er bestaan. Ze hebben Taliban uiteen gedreven d.m.v. luchtaanvallen. Dan ben je zeker kansloos als er een tapijtbom op je hoofd wordt gegooid. Dus plsssssss zeg nie dat de Amerikanen superieur zijn. Wat het evrschil maakt tussen de Taliban en Amerikanen, is de luchtm8. En als ze dreigen te verliezen gooien ze maar een atoombom, zie Hiroshima!!! Laf of nie laf???

Arvid
01-09-03, 12:43
Geplaatst door Blade20
Nee hoor de VS is nieet kansloos, sterker nog, ze hebben al gewonnen.
De Taliban is aan het vechten OP EIGEN TERREIN. Dit ondermijnt hun operaties en vooral hun plannen met Afganistan significant. Wat zou de VS met Afganistan moeten zo ver weg?? Dat zou niet echt economisch zijn.

Nee, alles loopt volgens plan, neem dat maar van mij aan.
Maar aan je woorden te zien ben je fel anti-VS.
Ik moet ze ook niet, maar ze zijn nog steeds onze bondgenoten.

Wat lul je nou met anti-VS
ik weet 1000x zoveel over de VS dan jij
ik denk rationeel na zonder een partij te kiezen, jij niet
(ben wel anti-Taliban)

De Vietnamezen vochten ook OP EIGEN TERREIN. Toch schopten ze de Amerikanen eruit, net zoals ze 10 jaar eerder de Fransen eruitschopten.
Denk je nou echt dat Amerika eeuwig in Afghanistan gestationeerd kan blijven?
Enige manier om de Taliban uit te roeien is simpelweg een grote troepenmacht sturen (100000+) en een massale oorlog beginnen.
Ook geen garantie op succes, want de Russen hebben dat ook al geprobeerd.

Afrux
01-09-03, 13:04
Ik kan het me nauwlijks voorstellen dat er nog mensne zijn die trots kunnen zijn op een achterlijke en primitieve beweging als de Taliban.

Waar is het mis gegaan met d emoslims, dat ze ipv naar ontwikkeling de weg van achterlijkheid zoeken.

Taliban hebben afghanistan kapot gemaakt, het land was niet in staat om een glas te produceren. Vrouwen waren een object voor d emullah's geworden...

Nou wat een nieuws twee bodybags naar amerika... hahahahha... hoe achterlijk en primitief kan ZEgeu zijn!!!

Canaris
01-09-03, 13:06
als george double y een helden epos had willen schrijven had hij in zijn bevriende staat efe 100.000 arabische volbloed hengsten gekocht, bij de timmermann om de hoek een paar speren laten maken en zo zijn mannen in de strijd tegen de taliban gestuurd.

Een helden epos , hoort echter thuis in een Fantasy Roman en niet in de militaire strategie anno 2003.

Daar gaat het erom , zonder al te veel verlies, de tegenstander handelings onbekwaam te maken.

Die Taliban Rukkers zijn terug gebomberdeerd worden naar de eeuw waar ze thuis horen. Dat er nog een paar van die mafkezen rondlopen en de een of ander soldaat overhoop schieten , is een stuiptrekking van een verwond dier.

De taliban zijn ttt alleen aan de macht gekomen omdat de bevolking het zat was.

Anno 2003 zijn de omstandigheden volledig anders als in 1996 , en geen zinnig mens in Afganistan hoopt op de terugkeer van deze mafkezen.

Afrux
01-09-03, 13:09
Geplaatst door Canaris
als george double y een helden epos had willen schrijven had hij in zijn bevriende staat efe 100.000 arabische volbloed hengsten gekocht, bij de timmermann om de hoek een paar speren laten maken en zo zijn mannen in de strijd tegen de taliban gestuurd.

Een helden epos , hoort echter thuis in een Fantasy Roman en niet in de militaire strategie anno 2003.

Daar gaat het erom , zonder al te veel verlies, de tegenstander handelings onbekwaam te maken.

Die Taliban Rukkers zijn terug gebomberdeerd worden naar de eeuw waar ze thuis horen. Dat er nog een paar van die mafkezen rondlopen en de een of ander soldaat overhoop schieten , is een stuiptrekking van een verwond dier.

De taliban zijn ttt alleen aan de macht gekomen omdat de bevolking het zat was.

Anno 2003 zijn de omstandigheden volledig anders als in 1996 , en geen zinnig mens in Afganistan hoopt op de terugkeer van deze mafkezen.

Behalve Zegeu die het voorrecht heeft dat hij in een ontwikkelde en beschaafde land woont, verlangt naar de terugkeer naar 8 eeuwen geleden...

freya
01-09-03, 13:10
Geplaatst door Zgeheu
Laten we afwachten wat de VS zullen bereiken in Afganistan....

Voorlopig hebben ze alleen nog een preident van Kabul kunnen stationeren...de rest van het land is in handen van alles behalve de VS.

Zie jij het land liever in handen van de taliban?

(niet dat ik pro USA ben, tis gewoon een vraag)

Tomas
01-09-03, 13:27
Ik denk dat sommigen per ongeluk meegesleept worden in het kinderachtige spelletje wie heeft de langste en dan onbedoeld een partij kiezen.

Canaris
01-09-03, 14:07
ik breng het maar even op een punt

waarom hebben die taliknakkers zo snel verloren?


















omdat ze denken dat dit
<--------------------------->

20 centimeter zijn

Blade20
01-09-03, 17:41
Geplaatst door Arvid
Wat lul je nou met anti-VS
ik weet 1000x zoveel over de VS dan jij
ik denk rationeel na zonder een partij te kiezen, jij niet
(ben wel anti-Taliban)

De Vietnamezen vochten ook OP EIGEN TERREIN. Toch schopten ze de Amerikanen eruit, net zoals ze 10 jaar eerder de Fransen eruitschopten.
Denk je nou echt dat Amerika eeuwig in Afghanistan gestationeerd kan blijven?
Enige manier om de Taliban uit te roeien is simpelweg een grote troepenmacht sturen (100000+) en een massale oorlog beginnen.
Ook geen garantie op succes, want de Russen hebben dat ook al geprobeerd.

TEn eerste, zde Vietnamezen hebben een verdrag getekend en daarmee is het gelijkspel. Ten tweede is dat land zelfs nu nog niet van de oorlog bekomen (ze hebben een hoge prijs betaald voor gelijk spel)

Ten tweede L-E-Z-E-N! Ik zei in mijn vorige post dat ze het niet doen om de taliban uit te roeien, maar om het land verzwakt te houden.

Arvid
01-09-03, 18:26
ok blade20 maar ik ga er wel vanuit dat er weer aanslagen zullen komen in VS dan zal de regering er gebrand zijn de Taliban uit te roeien.
In elk geval wordt het wel spannend komende jaren

maar eigenlijk vind ik het Midden-Oosten nog voorspellend, wat vind je van Noord-Korea? veel explosievere situatie, veel spannender :D

lennart
01-09-03, 18:31
Zouden de Koreanen bezig zijn met een Cobalt-wapen is de vraag, nu ze hebben aangekondigd bezig te zijn met wapens nog zwaarder dan atoomwapens. :eek:

Zgeheu
01-09-03, 18:38
Ik ben fel anti-VS....

wat betreft de Taliban...daar heb ik me helemaal niet over uitgesproken.

dus voor, of tegen.....who knows

dus hoe achterlijk is Afroks als hij bij voorbaat al roept dat ik pro-taliban zou zijn ?

Blade20
01-09-03, 19:04
Nou gevaarlijk. Eigenlijk is de uitkomst tussen Noord-Korea en de VS al bekend.

VS 0 - N-Korea 0

Status Mensheid: -=UITGEROEID=-

Trouwens N-Korea is communistisch, als je lang genoeg wordt veranderd dat in democratie (zie Rusland). Ze zijn daar afhankelijk van een dictator, als hij sterft sterft het regime met hem mee.

Net als bij Cuba, als Castro sterft zal de VS proberen (of het lukt is een tweede) om Cuba te Annexeren. Als dat niet lukt maken ze er een popenstaat van of vallen ze het uiteindelijk binnen.

Een atoombom is geen zekerheid om niet te worden binnengevallen, het is een wapen.

Arvid
01-09-03, 19:33
LOL blade20 zal ik jou wat feiten geven over Noord-Korea;

-land met de langste dictatuur van 1 persoon ooit (Kim Il-Sung)
-land met de minste mensenrechten ter wereld, de geheime politie en het leger hebben de complete macht (gaat veel verder dan de Baath partij)
-enigste dictatuur waar nog nooit 1 opstand is geweest
-meest gemilitariseerde land ter wereld, 30% van GDP gaat rechtstreeks naar het leger, vermoedelijk ook het gros van de hulpgoederen

Als Kim Jong-IL doodgaat neemt zijn zoon simpelweg de scepter over dus die dictatuur kan alleen verdwijnen als het volk massaal in opstand komt of een militaire aanval van de VS

De hele wereld hoopt op het eerste voor al tientallen jaren maar ondanks grote hongersnoden en een gecrashte economie lijken daar nog geen tekenen op.....

Arvid
01-09-03, 19:38
Geplaatst door Zgeheu
Ik ben fel anti-VS....

wat betreft de Taliban...daar heb ik me helemaal niet over uitgesproken.

dus voor, of tegen.....who knows

dus hoe achterlijk is Afroks als hij bij voorbaat al roept dat ik pro-taliban zou zijn ?

Je weet toch wat de Taliban inhoudt en dan weet je nog niet of je voor of tegen hun bent?

Zgeheu
01-09-03, 20:26
ik weet heel goed wat ik van de Taliban vind....ik heb me er alleen niet over uitgesproken....



...wat zijn jullie allemaal slechte lezers zeg

freya
01-09-03, 20:37
ik weet heel goed wat ik van de Taliban vind....ik heb me er alleen niet over uitgesproken....

Ik lees dat je dat dus ook niet van plan bent :zozo:



En dan vraag ik me af: waarom niet?:strik:

Shaheen
01-09-03, 21:04
die 2 amerikaanse doden waren helaas nodig tegen de talloze taliban (lees criminelen). ben tegen oorlog in irak maar een taliban dode is al een rede voor een feestje denken jullie niet :blowen: .

de amerikanen spelen het wel een beetje vies daar, ze vernietigen de taliban niet helemaal . zodat ze nog lang nodig zijn in die gebieden. als ze wouden hadden ze hun hele leger wel gestuurd om het schoon te vegen. dit lijkt gewoon een machtsspelletje zodat niemand eigenlijk de macht krijgt maar zij blijven in dat deeltje.

Blade20
01-09-03, 21:54
Geplaatst door Zgeheu
ik weet heel goed wat ik van de Taliban vind....ik heb me er alleen niet over uitgesproken....



...wat zijn jullie allemaal slechte lezers zeg

Ik ga zelf normaal gesproken altijd uit van het ergste.
Kun je nagaan wat ik denk dat jij van de Taliban vindt :cool: