PDA

Bekijk Volledige Versie : Een snelle spion, Spybot search & destroy



Zwarte Schaap
01-09-03, 14:20
Een snelle spion

Spybot search & destroy


Iedereen heft het altijd maar over Ad-aware als het gaat om het ontdekken van spyware en andere ongein op je pc, maar er is een veel sneller programma: Spybot Search & Destroy. En misschien is het ook wel beter. Kleine test gedaan. Waar Ad-aware 6.0 er liefst 36 minuten over doet om mijn 40 GB grote harde schijf te doorzoeken, is SpyBot in vijf minuten klaar. Het heeft dan steevast ook nog meer spyware, dialers, trojans en andere reclametroep van dubieuze internetbedrijfjes aangetroffen. Ad-aware vreet bovendien veel geheugen, wat betekent dat op minder eigentijdse computers de zaak alleen maar langer duurt. Bovendien bleek de aanwezigheid van Microsofts Train Simulator op mijn pc een enorme hinderpaal: liefst acht minuten was Ad-aware bezig om zich door dit bijna 2 GigaByte grote spel te worstelen.

SpyBot Search & Destroy lacht daar om. Het werkt ook anders; in plaats van de schijf file voor file te onderzoeken pakt dit program de lijst van bekende spyware erbij (8450 stuks groot inmiddels), gaat na waar deze op de schijf verankerd staan, verzamelt daar de nodige informatie en weet vervolgens precies waar het op de harde schijf verder moet zoeken. Op die manier worden een hoop nutteloze scans voorkomen.


Spybot Search & Detroy is gratis, 3,5 MB groot en te downloaden op de site van ontwikkelaar PpiMK Software op http://spybot.eon.net.au/

Bron: Rotterdams Dagblad 01/09/03

plexus
01-09-03, 14:26
...weet je wat zo grappig is 'spybot search & destroy' ziet ook niet alle spy-shit op je pc..
als je 'spy-sweeper' bv. er vervolgens op los laat vindt deze spy-software die 'spybot' niet ziet.

Je moet tegenwoordig ongeveer stuk of 5 utilities draaien om je pc clean te houden.

Dutchguy
01-09-03, 14:46
Thanks voor de tip Schapie.

Grietje
01-09-03, 14:58
Ik begrijp er niets van, maar ik heb toch maar gedownload.

Thnx.... i guess