PDA

Bekijk Volledige Versie : Begeleiding 700 probleemjongeren



000NobelPrizes
03-09-03, 15:48
Wethouder Oudkerk heeft woensdag een convenant ondertekend, waarmee het aantal begeleidingstrajecten in Amsterdam voor probleemjongeren wordt uitgebreid tot zevenhonderd.
De trajecten moeten jongeren die in de criminaliteit dreigen te verzeilen aan een opleiding en werk helpen. Ook hun thuissituatie wordt bekeken en er is aandacht voor vrijetijdsbesteding.
Een traject kost 4650 euro . Het wordt betaald uit de pot voor de aanpak harde kern jeugd. Oudkerk heeft zich ten doel gesteld dat minimaal 70 procent van de deelnemers aan een traject niet meer afglijdt.

Bron: AT5

Grietje
03-09-03, 16:10
xx

Onno26
03-09-03, 16:26
Misschien omdat 700*4650=3.255.00 of voor diegene onder ons die nog in guldens rekenen ongeveer 6.900.000 gulden!!!!!

Bijna 7 miljoen piek voor 700 harde kern jongeren? Wat kosten prikkeldraad en tweedehands legertenten tegenwoordig?

Grietje
03-09-03, 16:32
xx

000NobelPrizes
03-09-03, 16:37
Geplaatst door Grietje
Mag ik vragen waarom je de nadruk legt op de prijs?

Een ander duur project is jongeren die overdag moeten werken of school moeten volgen, en 's nachts in de smiezen worden gehouden in speciale instellingen. Een ander duur project is het Glenn Mills-project, om de hopeloze gevallen weer te heropvoeden.
Onlangs is er een extra budget van 100 miljoen euro vrijgemaakt om probleemjongeren op allerlei manieren aan te pakken.
Als je de kranten hebt bijgehouden, zal je niet zijn ontgaan dat in allerlei andere budgetten wordt gesnoeid vanwege bezuinigingen.

Ik weet niet of er ook budget vrijgemaakt gaat worden voor autochtonen, hoe die zich moeten aanpassen aan allochtonen. :)

Onno26
03-09-03, 16:39
Als je die prijzen wilt kennen moet je je gewoon in het nazi-gedachtengoed verdiepen.

Oef, die doet zeer. Maar toch ik neem aan dat ook jij 3.5 miljoen euro errug veel vindt voor een stad met effe minder dan een miljoen inwoners. Wie gaat dat betalen?

Waarom altijd zoveel geld voor probleem jongeren, als we dan toch geld gaan betalen kunnen we het dan niet beter besteden aan jongeren in achterstandsposities die GEEN problemen veroorzaken.

Grietje
03-09-03, 16:41
xx

Grietje
03-09-03, 16:42
Geplaatst door Onno26
Oef, die doet zeer. Maar toch ik neem aan dat ook jij 3.5 miljoen euro errug veel vindt voor een stad met effe minder dan een miljoen inwoners. Wie gaat dat betalen?

Waarom altijd zoveel geld voor probleem jongeren, als we dan toch geld gaan betalen kunnen we het dan niet beter besteden aan jongeren in achterstandsposities die GEEN problemen veroorzaken.

lees mijn bovenstaande reply

Zgeheu
03-09-03, 16:44
Geplaatst door Onno26
Misschien omdat 700*4650=3.255.00 of voor diegene onder ons die nog in guldens rekenen ongeveer 6.900.000 gulden!!!!!

Bijna 7 miljoen piek voor 700 harde kern jongeren? Wat kosten prikkeldraad en tweedehands legertenten tegenwoordig?

Ik denk dat het gemiddeld 65 jaar bewaken en onderhouden daarvan vele malen duurder is.

Onno26
03-09-03, 16:46
We kunnen ze natuurlijk ook gewoon vergassen. Wat is de prijs van een potje Zyklon-B tegenwoordig?

:lol: Hmm, iemand is het niet eens met een wederom geldverkwistende initatief en de Holocaust vliegt over het scherm. Jij bent het niet met me eens en dus ben je een Nazi. Cute, die hadden we nog nooit gehoord.

Misschien kunnen we in het geval van "heropvoeden" het geld verhalen op de mensen die schijnbaar vergeten zijn op te voeden. 4650 voor de heropvoeding van je kind is toch redelijk lijkt me.

Grietje
03-09-03, 16:47
xx

000NobelPrizes
03-09-03, 16:48
Geplaatst door Grietje
Dan noem je wel twee projecten die veel succes hebben. Of je kunt natuurlijk zeggen dat je er niet een eenmalige investering doet die aardig wat kosten en de zaken op zijn beloop laat. Ergo, verdere bureaucratisering van de rechtsspraak door recidiviezaken, klauwenvol geld dat verdwijnt in bureaucratische welzijnsorganisaties die ook geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Dat zijn bedragen die wat hoger uitvallen. We kunnen ze natuurlijk ook gewoon vergassen. Wat is de prijs van een potje Zyklon-B tegenwoordig?

Ik denk dat het aanpassen van autochtonen aan allochtonen niet inhoudt dat we zulke methodes gaan toepassen. Wel dat we voortdurend miljoenen blijven investeren om de problemen met deze jongeren op te lossen, en toestaan dat er weer eens 35 miljoen op cultuur gekort gaat worden, zodat we daar minder van zullen hebben.

Onno26
03-09-03, 16:49
Ik denk dat het gemiddeld 65 jaar bewaken en onderhouden daarvan vele malen duurder is

Ik bedoelde eigenlijk geen gevangenissen. Ik bedoelde heropvoedingskampen Amerikaanse stijl, waar zo'n zootje ongeregeld discipline geleerd word. Ook mogen ze daar dan werk verrichten wat weer mee betaald aan de kosten ervan.

000NobelPrizes
03-09-03, 16:50
Geplaatst door Grietje
Jammer dat je je alleen op mijn sarcastische uitsmijter concentreert.

Je plaatste er 2. Een over nazi-gedachtegeod, daarna in een volgend bericht iets over vergassen.
Waarom haal je zulke dingen erbij, als er hier iets wordt gezegd over de miljoenen die worden besteed aan het probleem van criminele jongeren?

Grietje
03-09-03, 16:51
xx

Grietje
03-09-03, 16:52
xx

000NobelPrizes
03-09-03, 16:54
Geplaatst door Grietje
hahahaha... komt ze weer met haar cultuur. geloof mij, er is niemand in nederland die een reet om cultuur geeft. als het volk dat met de handen werkt aan de macht zou komen, zou dat de eerste kostenpost zijn die eraan moet geloven. ik erken dat er in het verleden te veel projecten geweest die te geldverslindend zijn geweest. maar dat betekent niet dat je de hoop moet opgeven en dat je je handen aftrekt van deze gasten. het alternatief kan wel eens rampzaliger, want duurder zijn.
Ten eerste: Amsterdam is een cultureel bloeiende stad.

Ten tweede begrijp je me niet. Ik beweer nergens dat we onze handen van die gasten moeten aftrekken. Ik zeg alleen dat Nederland nog altijd bereid is om er vele miljoenen aan te besteden. Tegelijkertijd wordt ons ingewreven dat we ons aan allochtonen moeten aanpassen.
Komisch he?

Grietje
03-09-03, 16:55
xx

Grietje
03-09-03, 16:56
xx

Grietje
03-09-03, 16:58
xx

000NobelPrizes
03-09-03, 17:07
Geplaatst door Grietje
Oh..... Ik hoor telkens het tegenovergestelde... Komisch inderdaad

Hahaha... touche. Chapeau. En nog meer Frans :Iluvu:

Shaheed
03-09-03, 17:17
Nederland zou de miljoenen die ze uitgeven aan de begeleiding van alcohol, drugs en gokverslaving moeten stoppen!

Waarom zouden wij moslims van onze belasting centen daaraan moeten bijdragen.

Waarom moeten wij ons aanpassen aan dat stelletje nietsnutten, uitzuigers.

000NobelPrizes
03-09-03, 17:21
Geplaatst door Shaheed
Nederland zou de miljoenen die ze uitgeven aan de begeleiding van alcohol, drugs en gokverslaving moeten stoppen!

Waarom zouden wij moslims van onze belasting centen daaraan moeten bijdragen.

Waarom moeten wij ons aanpassen aan dat stelletje nietsnutten, uitzuigers.

Precies Shaheed! Waarom zouden moslims moeten boeten voor de problemen van de niet-moslims! Zullen we die stelregel bilateraal gaan invoeren? :)