PDA

Bekijk Volledige Versie : Extremistische christelijke terrorist geëxecuteerd.



Shaheed
04-09-03, 08:50
STARKE - In de Amerikaanse staat Florida hebben de autoriteiten woensdagavond (plaatselijke tijd) de anti-abortusactivist Paul Hill met een dodelijke injectie geëxecuteerd. Hij was ter dood veroordeeld voor de moord in 1994 op een arts die abortussen verrichtte en zijn lijfwacht.

Hill heeft nooit berouw getoond voor zijn daad en weigerde beroep aan te tekenen tegen zijn doodvonnis. Voor zijn executie verklaarde de veroordeelde vader van drie kinderen en voormalig dominee in de Presbyteriaanse Kerk dat hij opnieuw iemand zou doden om ongeboren kinderen te redden.

Hij zei uit te kijken naar zijn executie. "Ik geloof dat de staat een martelaar van mij maakt door me te executeren", aldus de uiterst religieuze Hill. "Ik geloof dat op het moment dat ik geëxecuteerd word mijn ziel heilige perfectie bereikt en ik in directe nabijheid van de Heer zal zijn en dat ik altijd bij hem zal zijn."

De autoriteiten troffen extra veiligheidsmaatregelen rond de terechtstelling van de 49-jarige moordenaar die bij zijn daad in 1994 ook twee mensen verwondde. De directie van Florida State Prison zette honderden veiligheidsbeambten in voor het geval er ongeregeldheden uitbraken.

Abortusklinieken zijn in hoogste staat van waakzaamheid gebracht nadat ze dreigementen van andere anti-abortusextremisten hadden ontvangen. Verscheidene overheidsfunctionarissen, onder wie gouverneur Jeb Bush, zouden ook met de dood bedreigd zijn. De jongere broer van de Amerikaanse president had de executie kunnen uitstellen maar deed dat niet.

Shaheed
04-09-03, 09:03
Geplaatst door Brie
We gaan nu toch niet weer een hele stroom berichten krijgen van "blanke christelijke autochtoon blabla" en "getinte islamitische Marokkaan blabla"?


Hoezo? Het was toch een extremistische christen, nou dan, dan moet dat gewoon vermeld worden vind ik.

Je kunt weer de media de schuld geven dat ze hierover berichten, maar je zou ook de hand ik eigen boezem kunnen steken en wat meer doen aan zelfkritiek.

Dat is bij jullie soort mensen zeer zeldzaam, het is altijd de schuld van een ander.

Shaheed
04-09-03, 09:18
Geplaatst door Brie
Ik beschuldig de media nergens van, maar jou dat je de titel naar eigen inzicht aanpast. Een weekje geleden gebeurde dat ook constant en was het forum binnen no-time verpest. Hopelijk laat beheer het deze keer niet zover komen.


Ja erg he als men de etniciteit of religie linkt aan een misdrijf.

Het zou verboden moeten worden!!!

mrz
04-09-03, 09:26
Martelaar hmm als het nou ging over bruce-effect... En of ik dan hand in eigen boezem moet steken dat wil ik eigenlijk gewoon maar niet weten dat zijn te pijnlijke dingen, niets is de natuur vreemd en het doden van kinderen "verdedigen" door zelf te gaan doden ja sorry maar no wonder dat die man niet wilde protest aantekenen. :cheefbek: :(

Tomas
04-09-03, 09:47
Geplaatst door Shaheed
Ja erg he als men de etniciteit of religie linkt aan een misdrijf.

Het zou verboden moeten worden!!!

Het lijkt mij in dit geval van censuur getuigen om de religieuze motivatie buiten beschouwing te laten.

Maar verder hoop ik net als Brie dat er niet weer een of andere semi-intelliegente actie wordt gehouden om het prikbord onbruikbaar te maken.

an3sdej
04-09-03, 09:48
Brie voor één keer ben ik het met Shaheed eens. Deze man pleegde zijn misdaad, zoals hij zelf zei, vanuit zijn christen zijn en met de wetenschap dat God hem ervoor zou belonen. Dezelfde instelling als de terroristen die handelen in naam van Allah en de islam.

Shaheed
04-09-03, 16:50
Geplaatst door an3sdej
Brie voor één keer ben ik het met Shaheed eens. Deze man pleegde zijn misdaad, zoals hij zelf zei, vanuit zijn christen zijn en met de wetenschap dat God hem ervoor zou belonen. Dezelfde instelling als de terroristen die handelen in naam van Allah en de islam.



Kijk eens aan een autochtoon met zelfkritiek, k'dacht dat jullie waren uitgestorven.

Shaheed
04-09-03, 17:02
Geplaatst door Brie
Het is een geflipte activist, geen terrorist. We noemen Volkert van der Graaf toch ook geen terrorist? Maar dan nog geeft het geen pas om eigenhandig de kop van een artikel te veranderen.


Wanneer is iemand dan wel of geen terrorist volgens jou?

Nu even heel eerlijk wezen, als het Dyab was die Pim had afgeknald had de media dan niet een kop geschreven met als tekst "Moslim terrorist schiet politicus dood"

De reden waarom ik die kop verander is omdat de hypocriete, onobjectieve nederlandse media dat niet doet.

000NobelPrizes
04-09-03, 17:17
Ik vind die man beslist een extremistische christen. Helemaal door die martelaren-uitpraak, lieve help. Terrorist... zie ik niet meteen. Hij heeft wel een moord op een arts gepleegd vanwege zijn geloof, en door die daad ook de vrijheid van abortus in de weg gestaan.

Van Dale's visie op terrorisme: "1 het ontwrichten van een samenleving door daden van terreur, met een politiek oogmerk"

Is die moord een religieuze of politieke daad? Religieus, lijkt mij. Het ontwrichten van een samenleving zie ik niet direct.

000NobelPrizes
04-09-03, 17:19
Geplaatst door Brie
Het is een geflipte activist, geen terrorist. We noemen Volkert van der Graaf toch ook geen terrorist? Maar dan nog geeft het geen pas om eigenhandig de kop van een artikel te veranderen.

Volkert zou volgens Van Dale wel degelijk een terrorist zijn: hij had beslist een politieke daad voor ogen die de samenleving zou ontwrichten (denk ik). Misschien had hij de gevolgen niet overzien of zo bedoeld, maar die ontwrichting was wel degelijk het resultaat.

000NobelPrizes
04-09-03, 17:29
Geplaatst door Brie
Ben ik niet met je eens. Volkert had totaal niet voorzien dat de moord zo'n effect op de samenleving zou hebben en had dit ook niet als beweegreden. Dan had hij net zo goed Wim Kok kunnen vermoorden, maar hij vermoordde specifiek Pim Fortuyn omdat hij zo'n gevaar in die man zag.
Hola: dan is het toch een politieke moord met politieke (dus landelijke) gevolgen. Van welke kant ik het ook bekijk: ik kom toch steeds op terreur uit. Want daarna werd wel overal de beveiliging ingevoerd: kortom, hij heeft ook angst gezaaid door bij wijze van spreken een precedent te scheppen.

En als ik er nog even verder over nadenk: Volkert vdG is wel een gek, maar niet achterlijk, met zijn regeltjeskennis. Hij heeft van tevoren dus bedacht welke gevolgen dit zou (kunnen) hebben.

Ik moet Shaheed gelijk geven.

000NobelPrizes
04-09-03, 17:31
Overigens vind ik die terreurstempel niet van toepassing op die vent die de abortus-arts heeft gedood - dat is voor zover ik kan beoordelen inderdaad een activist, zoals je zei. En een reli-gek, niet zo'n beetje.

Shaheed
04-09-03, 18:13
Geplaatst door 151 NobelPrizes

Ik moet Shaheed gelijk geven.


Zie je nou, jij bent lang niet zo slecht als dat je er uitziet.

Donna
04-09-03, 18:15
Shaheed heeft hier helemaal gelijk in inderdaad.

an3sdej
04-09-03, 18:21
Ik vind dit WEL terreur, daar deze groepering georganiseerd is, en ook brandbommen gooit in klinieken waar abortussen plaatsvinden. Dat is een georganiseerd verstoren van de openbare orde en veiligheid van individuen. :roker: :roken:

000NobelPrizes
04-09-03, 18:29
Geplaatst door an3sdej
Ik vind dit WEL terreur, daar deze groepering georganiseerd is, en ook brandbommen gooit in klinieken waar abortussen plaatsvinden. Dat is een georganiseerd verstoren van de openbare orde en veiligheid van individuen. :roker: :roken:
Ik wil niet piemelen op de vierkante millimeter, maar die malle christengek heeft dit toch alleen gedaan? Dan zie ik 'm toch eerder als activist (en psycho natuurlijk). Volkert vdG beschouw ik wel als terrorist vanwege het politieke karakter en de maatschappelijke consequenties, en die anti-abortus groepering weet ik nog niet. Ze richten zich alleen tegen die klinieken, niet op onschuldige buitenstaanders in het algemeen om hun zin door te drijven.

000NobelPrizes
04-09-03, 18:37
Geplaatst door Brie
Volkert richtte zich toch ook alleen tot Fortuyn, die hij als verpersoonlijking van het kwaad zag? Hij had puur als motief om deze man te stoppen.
Hij was de allerwaarschijnlijke nieuwe minister-president!
Abortus ontregelt de samenleving niet. Een dooie premier-kandidaat wel.

Donna
04-09-03, 18:45
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Hij was de allerwaarschijnlijke nieuwe minister-president!
Abortus ontregelt de samenleving niet. Een dooie premier-kandidaat wel.

Volgens jou niet nee. Maar er zijn mensen die aan deze abortusarts meer 'waarde' en maatschappelijke impact toekennen dan aan politici. Is een kwestie van mening, positie en prioriteiten.

Ik denk dus dat je niet zo makkelijk kunt zeggen dat dit geen terrorisme is, als de moord op Pim F. dat wel was.

000NobelPrizes
04-09-03, 18:52
Geplaatst door Donna
Volgens jou niet nee. Maar er zijn mensen die aan deze abortusarts meer 'waarde' en maatschappelijke impact toekennen dan aan politici. Is een kwestie van mening, positie en prioriteiten.

Ik denk dus dat je niet zo makkelijk kunt zeggen dat dit geen terrorisme is, als de moord op Pim F. dat wel was.
De moord op Pim F betrof toch wel de hele samenleving - en dat wist vdG.
Acties richting abortusklinieken zie ik toch eerder als religieuze acties/misdaden, alleen gericht daarop.
Wellicht moet ik er nog even langer bij stilstaan: ik had dit nog niet eerder bezien vanuit terroristisch oogpunt. Could be.

Wizdom
04-09-03, 18:58
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik vind die man beslist een extremistische christen. Helemaal door die martelaren-uitpraak, lieve help. Terrorist... zie ik niet meteen. Hij heeft wel een moord op een arts gepleegd vanwege zijn geloof, en door die daad ook de vrijheid van abortus in de weg gestaan.

Van Dale's visie op terrorisme: "1 het ontwrichten van een samenleving door daden van terreur, met een politiek oogmerk"

Is die moord een religieuze of politieke daad? Religieus, lijkt mij. Het ontwrichten van een samenleving zie ik niet direct.

Vind je Sharon dan geen Extreem Joodse Terrorist die dood en moord in naam van Israel en het oude Testament...?

Wizdom
04-09-03, 19:01
Geplaatst door Wizdom
Vind je Sharon dan geen Extreem Joodse Terrorist die dood en moord in naam van Israel en het oude Testament...?

Oh jah en je eigen definitie "onschuldige omstanders".... daar maalt hij echt niet om.... Dus ook volgens jou een echte terrorist....juist!

BartLM
04-09-03, 20:08
even los van de precieze definitie va het woord terrorist,

als de melding van in dit geval zijn geloof relevant is moet/mag je dat melden.

hier speelt alleen nog iets anders, shaheed heeft denk ik de indruk dat dit selectief gebeurt. dat de islam eerder gemeld wordt dan katholiek of protestant of wat ook.

ik weet het niet, ik heb niet geturfd. ik heb die indruk niet.

neem de katholieke priesters met hun gedoe met jongetjes, het (relatief veel) voorkomen van incest in de streng protestantse gemeenschap, het afwijzen van homofilie door christenen, het onzinnige verbod om condoomgebruik in afrika door de paus.....

Meer?

maar nogmaals, ik heb niet geturfd. mischien heeft shaheed gelijk.

BartLM