PDA

Bekijk Volledige Versie : AEL en homo's



Pagina's : [1] 2

freya
04-09-03, 10:48
persbericht AEL Belgie

Antwerpen, 03 09 2003

Agalev provoceert en beledigt openlijk de Islamitische gemeenschap

AEL is geschokt door de plannen van Agalev-Antwerpen om in allochtone wijken affiches van homo en lesbische koppels in Islamitische Kledij te gaan ophangen om te provoceren.
Deze plannen werden toegelicht in het programma Koppen van de VRT op
02/09/2003.

AEL waarschuwt Agalev voor deze openlijke belediging en minachting van de
Islamitische gemeenschap.
Indien dit land echt werk wil maken van een vreedzame samenleving tussen de
allochtone en autochtone gemeenschappen dan moeten ze leren beseffen dat het met zulke belachelijke en wansmakelijke voorstellen geeneens het geval zal zijn.


Dit is tevens een perfect voorbeeld van de steeds toenemende beledigende
houding tegenover moslims in dit land.
Laat een ding duidelijk zijn: homosexualiteit is verboden in de Islam en zal dat altijd blijven. Het is niet omdat een groepje zich "Islamitische" homo's gaat noemen dat dit plots gaat veranderen.

AEL laat iedereen vrij in zijn of haar seksuele voorkeur, maar is ook
heel duidelijk: blijf van ons geloof af. Wij hebben geen enkele
boodschap aan een stelletje provocateurs!

AEL eist dan ook een openlijke veroordeling van deze plannen door de Agalev
top en excuses tegenover de islamitische gemeenschap in dit land.

freya
04-09-03, 10:50
Tis maar waar je je prioriteiten legt :moe:

Hoofddoekjes en homo's, zijn er echt geen andere thema's om je druk over te maken? :aanwal:

Mafkees
04-09-03, 10:50
Geplaatst door freya
persbericht AEL Belgie

Antwerpen, 03 09 2003

Agalev provoceert en beledigt openlijk de Islamitische gemeenschap

AEL is geschokt door de plannen van Agalev-Antwerpen om in allochtone wijken affiches van homo en lesbische koppels in Islamitische Kledij te gaan ophangen om te provoceren.
Deze plannen werden toegelicht in het programma Koppen van de VRT op
02/09/2003.

AEL waarschuwt Agalev voor deze openlijke belediging en minachting van de
Islamitische gemeenschap.
Indien dit land echt werk wil maken van een vreedzame samenleving tussen de
allochtone en autochtone gemeenschappen dan moeten ze leren beseffen dat het met zulke belachelijke en wansmakelijke voorstellen geeneens het geval zal zijn.


Dit is tevens een perfect voorbeeld van de steeds toenemende beledigende
houding tegenover moslims in dit land.
Laat een ding duidelijk zijn: homosexualiteit is verboden in de Islam en zal dat altijd blijven. Het is niet omdat een groepje zich "Islamitische" homo's gaat noemen dat dit plots gaat veranderen.

AEL laat iedereen vrij in zijn of haar seksuele voorkeur, maar is ook
heel duidelijk: blijf van ons geloof af. Wij hebben geen enkele
boodschap aan een stelletje provocateurs!

AEL eist dan ook een openlijke veroordeling van deze plannen door de Agalev
top en excuses tegenover de islamitische gemeenschap in dit land.


Stelen is binnen de Islam ook `n zonde, hoor je de AEL ook niet over.

Zagora
04-09-03, 10:52
Wat mij toch verbaast zijn toch al die zogenaamde intellectuelen die beweren dat Abu Jahjah een intelligent mens is. Ik noem een Tom Lanoye, Hans van Mierlo en nog veel meer. Stelletje zielepoten.

samira21__
04-09-03, 10:53
Geplaatst door Al3arbi
Stelen is binnen de Islam ook `n zonde, hoor je de AEL ook niet over.

Hmmmmm.............................

Zagora
04-09-03, 10:53
Geplaatst door Al3arbi
Stelen is binnen de Islam ook `n zonde, hoor je de AEL ook niet over.

Zowaar! Al3arbie levert voor het eerst een bijdrage waar zelfs ik het mee eens kan zijn. Het komt nog goed met jou, jongeman.

Mafkees
04-09-03, 10:54
Geplaatst door samira21__
Hmmmmm.............................


Wat is jouw probleem :hihi:
Ze3ma je bent het niet met me eens...:p

Zelfs Zagora, dat dwalend grietje agrees.

freya
04-09-03, 10:55
Geplaatst door Zagora
Wat mij toch verbaast zijn toch al die zogenaamde intellectuelen die beweren dat Abu Jahjah een intelligent mens is. Ik noem een Tom Lanoye, Hans van Mierlo en nog veel meer. Stelletje zielepoten.

Jahjah is wel intelligent maar niet slim

(en zijn aanhang geen van beide :moe: )

Zagora
04-09-03, 10:58
AEL sterft binnen een paar jaar een geruisloze dood. :jumping:

samira21__
04-09-03, 10:58
Geplaatst door Al3arbi
Wat is jouw probleem :hihi:
Ze3ma je bent het niet met me eens...:p

Zelfs Zagora, dat dwalend grietje agrees.

Jij zorgt ervoor dat mensen indirect de link leggen tussen stelen en ael. ik vroeg mij af waarom? Vandaar de hmmmmmmmm

Is het niet zoooooo dat de islam ook beschuldigen zonder redelijke gronden ook verbied ( onthou mensen zijn vrijgesproken ;) )

Mafkees
04-09-03, 11:01
Geplaatst door samira21__
Jij zorgt ervoor dat mensen indirect de link leggen tussen stelen en ael. ik vroeg mij af waarom? Vandaar de hmmmmmmmm

Is het niet zoooooo dat de islam ook beschuldigen zonder redelijke gronden ook verbied ( onthou mensen zijn vrijgesproken ;) )


Nu leg jij de link AEL en Islam, dat is helemaal gevaarlijk :hihi:

freya
04-09-03, 11:01
Geplaatst door Zagora
AEL sterft binnen een paar jaar een geruisloze dood. :jumping:

Als ze zo door gaan wel ja.

Maar toch hoop ik van niet (tegen beter weten in? )

samira21__
04-09-03, 11:03
Geplaatst door Al3arbi
Nu leg jij de link AEL en Islam, dat is helemaal gevaarlijk :hihi:

Nope dat doe ik zeer zeker NIET. geen haar op mijn hoofd die daar aandenkt :fplet:

Ik zeg alleen dat oordelen niet Mag in de Islam. That's all

Mafkees
04-09-03, 11:04
Geplaatst door samira21__
Nope dat doe ik zeer zeker NIET. geen haar op mijn hoofd die daar aandenkt :fplet:

Ik zeg alleen dat oordelen niet Mag in de Islam. That's all


I know, daarom is ut goed dat bepaalde mensen zijn vrijgesproken,
Afrekening komt later.

En de AEL moet die homo`s gewoon niet zo pesten.

samira21__
04-09-03, 11:08
Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.... :wat?!:

Afrekening :confused: :confused: :confused:

Mafkees
04-09-03, 11:10
Geplaatst door samira21__
Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.... :wat?!:

Afrekening :confused: :confused: :confused:


Je weet wel TsjiTsjin Kassa.
Dag waarop ik de Hel betreden zal ;).

Capiche, trouwens, over beledigingen voor de Islam gesproken.
Ik ben moslim, `n persoon als moi, ben ik geen belediging voor de Islam.

Klaag mij maar aan..:hihi:

Zagora
04-09-03, 11:11
Ik vraag om empirisch bewijs dat aantoont dat er zoiets als 'de hel' bestaat.

Mafkees
04-09-03, 11:11
Geplaatst door Zagora
Ik vraag om empirisch bewijs dat aantoont dat er zoiets als 'de hel' bestaat.


Moet je lucifer?!

freya
04-09-03, 11:13
Deel van interview met Abou Jahjah 19-11-2002

Je hoort ze in ieder geval geen scherpe uitspraken doen over homo’s.

Ten eerste (licht geïrriteerd), wie zegt dat we daar scherp tegenover staan? We hebben zelfs geen standpunten daarover. We zeggen altijd dat we voor de gelijkheidsbeginselen zijn. Maar als men aan manipulatie wil gaan doen in de media... Ik ga de hypocriet niet uithangen door te zeggen dat homo’s en hetero’s dezelfden zijn binnen de islam.

Wordt de islam daarom als onverdraagzaam bestempeld? Homo’s zijn een geval apart, vrouwen horen aan de haard...

(raakt nog meer geïritteerd) Je bent nu een simplistische analyse aan het maken.

Dat is de manier waarop heel wat mensen over de islam denken.
De islam zegt dat niet. De islam zegt dat homoseksualiteit niet de norm is. Maar je hebt natuurlijk een aantal uitwassen van de islam die extremistisch zijn en verder gaan. Maar daar zijn wij niet verantwoordelijk voor. Zoals je extremisme hebt bij de katholieke kerk. Monseigneur Lefèvre vertegenwoordigt toch ook niet het katholieke geloof? Hij gebruikt het katholicisme om een standpunt te formuleren. Bij ons heb je ook geschifte imams die van alles gaan vertellen.
De islam geeft wel een kader om je leven te leiden. In dat kader is er een grote ruimte van interpretatie, dat is de “ishtihaad”. En die mogelijkheid van interpretatie is nu net iets wat een aantal dictatoriale regimes binnen de islamwereld niet zien zitten. Omdat zij de gevestigde macht willen behouden. Wij zeggen dat binnen dit kader interpretatie wél mogelijk is. Wat de homoseksualiteit betreft, dat is geen standpunt van ons. We liggen daar echt niet van wakker. We zeggen “leven en laten leven”. Er is een grondwet die zegt dat er een gelijkheidsbeginsel is. Je mag dus denken dat een Marokkaan achterlijk is, maar je mag hem niet discrimineren. Je mag denken dat een homo vuil is, maar je mag hem niet discrimineren. Je mag denken wat je wilt, maar in de praktijk moet je iedereen gelijk behandelen. En daar komen we voor op!

Heb je er spijt van dat je in het begin je standpunt over homo’s hebt bekendgemaakt en dat men daar nu altijd terug naar blijft verwijzen?

Nee, ik zal het blijven herhalen. En ik zal het nu in dit interview nog eens herhalen. Dit is ons standpunt: wij vinden dat heteroseksualiteit de norm is en homoseksualteit een uitzondering. Wij hebben er geen problemen mee om het te uiten. We zijn niet hypocriet. Het is niet omdat er een bepaalde politiek correcte traditie in België heerst, dat wij ook politiek correct moeten zijn. Wij zijn niet politiek correct, wij zijn eerlijk, d.w.z. we zeggen wat we geloven en we geloven wat we zeggen. En ik denk dat de mensen op die manier minder schrik zullen hebben dan als we niks zeggen. Door het feit dat we onze standpunten zo duidelijk uiten, zijn er zelfs heel wat homo’s die sympathie voor ons hebben betuigd.

Zagora
04-09-03, 11:14
Geplaatst door Al3arbi
Moet je lucifer?!

Ha! Het is dus gewoon allemaal zinsbegoocheling! Wat zullen jullie je genaaid voelen zeg als je wordt verscheurd door de wurmen en de ratten.

Mafkees
04-09-03, 11:15
Geplaatst door Zagora
Ha! Het is dus gewoon allemaal zinsbegoocheling! Wat zullen jullie je genaaid voelen zeg als je wordt verscheurd door de wurmen en de ratten.


Ik ben `n zondaar volgens elk geloof, dus Hel here i Come. (wie zijn jullie?!)

Zagora
04-09-03, 11:16
Geplaatst door freya


Nee, ik zal het blijven herhalen. En ik zal het nu in dit interview nog eens herhalen. Dit is ons standpunt: wij vinden dat heteroseksualiteit de norm is en homoseksualteit een uitzondering. Wij hebben er geen problemen mee om het te uiten. We zijn niet hypocriet. Het is niet omdat er een bepaalde politiek correcte traditie in België heerst, dat wij ook politiek correct moeten zijn. Wij zijn niet politiek correct, wij zijn eerlijk, d.w.z. we zeggen wat we geloven en we geloven wat we zeggen. En ik denk dat de mensen op die manier minder schrik zullen hebben dan als we niks zeggen. Door het feit dat we onze standpunten zo duidelijk uiten, zijn er zelfs heel wat homo’s die sympathie voor ons hebben betuigd.

Jawohl, Meine Führer!

samira21__
04-09-03, 11:17
Geplaatst door Al3arbi
Je weet wel TsjiTsjin Kassa.
Dag waarop ik de Hel betreden zal ;).


Jij hebt een ouderwetse kassa!! Soooo hij doet nog TsjiTsjin even een UPDATE voor je tegenwoordig is alles elektronische :D

Capiche, trouwens, over beledigingen voor de Islam gesproken.
Ik ben moslim, `n persoon als moi, ben ik geen belediging voor de Islam.

ach jah helaas kunnen we de moslims niet zelf uitkiezen he! we moeten het maar doen met hetgeen we hebben :(

Klaag mij maar aan..:hihi:


Ben bezig!

Zagora
04-09-03, 11:17
Geplaatst door Al3arbi
Ik ben `n zondaar volgens elk geloof, dus Hel here i Come. (wie zijn jullie?!)

Gewoon jullie

Mafkees
04-09-03, 11:18
Geplaatst door samira21__
Ben bezig!


Aukay, nog hulp nodig van `n juridisch aangelegd iemand.
Zitten `n paar nerds op NVDD voor hulp enzo..:hihi:

Mafkees
04-09-03, 11:19
Geplaatst door Zagora
Gewoon jullie


:vreemd: wie zijn dat dan.
Welke personen behoren tot 'jullie'

:duizelig:

Zagora
04-09-03, 11:20
Geplaatst door Al3arbi
:vreemd: wie zijn dat dan.
Welke personen behoren tot 'jullie'

:duizelig:

De hele gettalong-gang uit je buurt

samira21__
04-09-03, 11:20
Geplaatst door Al3arbi
Aukay, nog hulp nodig van `n juridisch aangelegd iemand.
Zitten `n paar nerds op NVDD voor hulp enzo..:hihi:



Je weet toch ik ben zelfff juridische aangelegd :student: Ik gun niemand het plezier van overwinning

Mafkees
04-09-03, 11:22
Geplaatst door Zagora
De hele gettalong-gang uit je buurt


Is er niet...:moe:, daar hoor je alleen maar bij met `n strafblad en `n groen paspoort :droef:.

Niemand wilt mij hebben.

Zagora
04-09-03, 11:22
Geplaatst door Al3arbi
Is er niet...:moe:, daar hoor je alleen maar bij met `n strafblad en `n groen paspoort :droef:.

Niemand wilt mij hebben.

Mskien

Mafkees
04-09-03, 11:23
Geplaatst door Zagora
Mskien


Mag ik bij jou horen?!

freya
04-09-03, 11:26
Leuk he, een serieus topic verzieken :(

Zagora
04-09-03, 11:28
Geplaatst door Al3arbi
Mag ik bij jou horen?!

Je hoort allang bij mij, mijn zoon.

Mafkees
04-09-03, 11:28
Geplaatst door Zagora
Je hoort allang bij mij, mijn zoon.


Christ, Christ? Is that you?

Zagora
04-09-03, 11:29
Geplaatst door freya
Leuk he, een serieus topic verzieken :(

We hebben gezegd wat we te zeggen hebben, nu willen we hoereren.

Mafkees
04-09-03, 11:29
Geplaatst door freya
Leuk he, een serieus topic verzieken :(


Okè, sorry.

Ael draaft door.
Homos zijn lief.

:nl:

freya
04-09-03, 11:30
Geplaatst door Zagora
We hebben gezegd wat we te zeggen hebben, nu willen we hoereren.

Daar is het picornoveldje voor

Mafkees
04-09-03, 11:32
Geplaatst door freya
Daar is het picornoveldje voor


Neuh, dat is om te schelden en af te geven op anderen.
Als Grietje hier stoer gaat doen, ga ik hem/haar daaro uitschelden.

Simon
04-09-03, 11:39
Geplaatst door freya
Agalev provoceert en beledigt openlijk de Islamitische gemeenschap

AEL is geschokt door de plannen van Agalev-Antwerpen om in allochtone wijken affiches van homo en lesbische koppels in Islamitische Kledij te gaan ophangen om te provoceren.
Deze plannen werden toegelicht in het programma Koppen van de VRT op
02/09/2003.


Ik vind het wel een leuke actie. Maar de AEL zal er wel een burgerwacht op af sturen om de affiches te overplakken.

Simon

Zgeheu
04-09-03, 11:40
Geplaatst door freya
persbericht AEL Nederland

Amsterdam, 03 09 2003

LPF provoceert en beledigt openlijk de Islamitische gemeenschap

AEL is geschokt door de plannen van de LPF om in allochtone wijken affiches van HEMA worst etende koppels in Islamitische Kledij te gaan ophangen om te provoceren.
Deze plannen werden toegelicht in het programma Netwerk op
02/09/2003.

AEL waarschuwt LPF voor deze openlijke belediging en minachting van de
Islamitische gemeenschap.
Indien dit land echt werk wil maken van een vreedzame samenleving tussen de
allochtone en autochtone gemeenschappen dan moeten ze leren beseffen dat het met zulke belachelijke en wansmakelijke voorstellen geeneens het geval zal zijn.


Dit is tevens een perfect voorbeeld van de steeds toenemende beledigende
houding tegenover moslims in dit land.
Laat een ding duidelijk zijn: Varkensvlees is verboden in de Islam en zal dat altijd blijven. Het is niet omdat een groepje zich "Islamitische" vakensvlees eters gaat noemen dat dit plots gaat veranderen.

AEL laat iedereen vrij in zijn of haar culinaire voorkeur, maar is ook
heel duidelijk: blijf van ons geloof af. Wij hebben geen enkele
boodschap aan een stelletje provocateurs!

AEL eist dan ook een openlijke veroordeling van deze plannen door de LPF
top en excuses tegenover de islamitische gemeenschap in dit land.

freya
04-09-03, 11:50
Geplaatst door aQua


De reactie van de Ael hoort er bij en is onderdeel van de actie

Dan laat de AEL zich dus lekker voor het karretje spannen en is dit persbericht dubbeldom.

Zgeheu
04-09-03, 11:52
dus gewoon niet reageren en deze belediging over je heen laten gaan ?

Wat wil Agalev hier eigenlijk mee bereiken ?

Mafkees
04-09-03, 11:53
Geplaatst door Zgeheu
dus gewoon niet reageren en deze belediging over je heen laten gaan ?

Wat wil Agalev hier eigenlijk mee bereiken ?


welke belediging?!

Sawda
04-09-03, 11:56
Geplaatst door Zgeheu
dus gewoon niet reageren en deze belediging over je heen laten gaan ?

Wat wil Agalev hier eigenlijk mee bereiken ?

Wellicht het onderwerp "homo's"bespreekbaar maken of laat ik het anders zeggen het taboe doorbreken binnen de moslimgemeenschap. :rolleyes:

Zgeheu
04-09-03, 11:59
bespreekbaar maken ?? onzin....dit onderwerp is al 1000 maal besproken en de conclusie is altijd geweest dat homosexeele handeling verboden zijn voor een Moslim.

Wat zij proberen door te drammen is dat de Islam aangepast wordt......helaas voor ze maar dat is uitgesloten.

Ze proberen alles om de acceptatie van homosexualiteit door onze strot te rammen....zonder succes....ook deze maal.

freya
04-09-03, 11:59
Geplaatst door Zgeheu
dus gewoon niet reageren en deze belediging over je heen laten gaan ?

Wat wil Agalev hier eigenlijk mee bereiken ?

Wie of wat wordt er dan beledigd met posters van homo's in islamitische kleding?

De gemeenschap die ontkent dat er moslimhomo's bestaan?
Dat is onzinnig, want iedereen weet dat ze er zijn.

Zo'n posteraktie is niet beledigend, maar confronterend.

En daar kunnen de gevoelige AELzieltjes niet tegen? Terwijl zij zelf wel steeds de confrontatie zoeken!

Agalev wil discussie uitlokken. Discussie in niet per definitie een belediging. :moe:

mohammed99
04-09-03, 12:02
Geplaatst door Sawda
Wellicht het onderwerp "homo's"bespreekbaar maken of laat ik het anders zeggen het taboe doorbreken binnen de moslimgemeenschap. :rolleyes:

Ik vind dat je er juist over moet praten, en dat jongeren weten dat het verkeerd is om het praktiseren. Als je een homo/lesbie bent en je doet er niks mee. Dan ligt daar geen straf op. Maar nogmaals er word inderdaad nooit over gesproken, althans bij de oudere niet. Ik merk wel dat er onder de jongeren wel wat meer over wordt gesproken.

Maar dat is mijn mening. :boer:

freya
04-09-03, 12:03
bespreekbaar maken ?? onzin....dit onderwerp is al 1000 maal besproken en de conclusie is altijd geweest dat homosexeele handeling verboden zijn voor een Moslim.

Stelen en iemand belasteren bv. zijn evengoed verboden in de islam.

Maar dieven en kwaadsprekers worden niet uit de gemeenschap gestoten, zoals bij homo's wel gebeurd.

Er wordt dus met 2 (culturele) maten gemeten en dat mag best eens ter discussie gesteld worden.

Zgeheu
04-09-03, 12:04
Het is gewoon een onnodige provocatie. Als je weet dat binnen een bepaalde religie iets als onacceptabel wordt geacht om hier dan de spot mee te drijven.

Zoals als ik al reeds zei....er valt niets meer te discussieren...binnen de Islam geldt "Homosexeel gedrag is niet toegestaan".......BASTA !!!

freya
04-09-03, 12:06
Als je een homo/lesbie bent en je doet er niks mee. Dan ligt daar geen straf op.

En hoe weet jij zo zeker dat er wel een straf volgt als je er wel iets mee doet?

Dat oordeel is niet aan jou maar aan Allah!

"En Allah vergeeft wie Hij wil vergeven" vergeet dat niet.

Sawda
04-09-03, 12:07
Geplaatst door mohammed99
Ik vind dat je er juist over moet praten, en dat jongeren weten dat het verkeerd is om het praktiseren. Als je een homo/lesbie bent en je doet er niks mee. Dan ligt daar geen straf op. Maar nogmaals er word inderdaad nooit over gesproken, althans bij de oudere niet. Ik merk wel dat er onder de jongeren wel wat meer over wordt gesproken.

Maar dat is mijn mening. :boer:

Ben het met je eens maar dit is niet wat Agalev wil.

Zgeheu
04-09-03, 12:11
Geplaatst door freya
Stelen en iemand belasteren bv. zijn evengoed verboden in de islam.

Maar dieven en kwaadsprekers worden niet uit de gemeenschap gestoten, zoals bij homo's wel gebeurd.

Er wordt dus met 2 (culturele) maten gemeten en dat mag best eens ter discussie gesteld worden.

Ach natuurlijk....in autochtoone kringen worden alles homo's ten alle tijden omhelsd en dood geknuffeld.....bullshit. Acceptatie van homo's is ook bij autochtonen ver te zoeken....op TV misschien en de boulevard pers...maar verder ook niet hoor.

Joe six-pack kijkt zijn zoon ook niet meer aan als ie een billenboy blijkt te zijn.

Agalev wil niet discussieren ...zij wille verplichte acceptatie van homosexueel gedrag.........en dit zal nooit gebeuren.

freya
04-09-03, 12:23
Geplaatst door Zgeheu
Ach natuurlijk....in autochtoone kringen worden alles homo's ten alle tijden omhelsd en dood geknuffeld.....bullshit. Acceptatie van homo's is ook bij autochtonen ver te zoeken....op TV misschien en de boulevard pers...maar verder ook niet hoor.

Joe six-pack kijkt zijn zoon ook niet meer aan als ie een billenboy blijkt te zijn.

Agalev wil niet discussieren ...zij wille verplichte acceptatie van homosexueel gedrag.........en dit zal nooit gebeuren.

In mijn omgeving is homosexualitiet volkomen geaccepteerd hoor.

Maar ja ik begeef me dan ook niet tussen de christenfundamentalisten.

In de islamitische gemeenschap ligt het wel ff anders, daar wordt je als homo helemaal nergens geaccepteerd.


Maar vertel eens, waarom wordt er van een dief niet gezegd dat hij geen moslim kan zijn omdat hij iets doet dat in de islam verboden is (zoals bij homo's gebeurt) ?

Afrux
04-09-03, 12:34
Geplaatst door freya
Stelen en iemand belasteren bv. zijn evengoed verboden in de islam.

Maar dieven en kwaadsprekers worden niet uit de gemeenschap gestoten, zoals bij homo's wel gebeurd.

Er wordt dus met 2 (culturele) maten gemeten en dat mag best eens ter discussie gesteld worden.


Nee Freya die worden door ael beschermd en zij organiseren demonstarties voor ze. Het is ook het enige wat ze kunnen trouwens verklaringen schrijven.

Bij deze bombardeer ik de AEL tot de beste verklaringen schrijvers van 2003.

Afrux
04-09-03, 12:35
Ik hoop dat een paar ael'er die hier zo stom bezig zijn, later homo kinderen krijgen, dan zullen we wel zien...

freya
04-09-03, 12:37
Geplaatst door aQua
Een stelende, bierzuipende, varkenslappen etende, zichelf Moslim noemende gigelo is volgens jouw visie ook vergeving van Allah waard. Als je perse je homo activiteiten wilt verrichten, doe wat je niet laten kan. Maar de Islam dwingen naar jouw levenswijze willen buigen is even dom als het naïf is. Take it or leave it

Rare vergelijking :moe:

Ik heb alleen homovrienden, die een keurig net leven leiden, hard werken, iets betekenen voor de gemeenschap en al jaren dezelfde partner hebben.

Jij ventileert hier ff een hoop vooroordelen zeg.

freya
04-09-03, 12:38
Bij deze bombardeer ik de AEL

Is dat een bedreiging?

:hihi:

Simon
04-09-03, 12:41
Geplaatst door Zgeheu
Het is gewoon een onnodige provocatie. Als je weet dat binnen een bepaalde religie iets als onacceptabel wordt geacht om hier dan de spot mee te drijven.

Zoals als ik al reeds zei....er valt niets meer te discussieren...binnen de Islam geldt "Homosexeel gedrag is niet toegestaan".......BASTA !!!

Als zij daar een andere mening over hebben mogen ze die toch uiten? De AEL uit toch ook allerlei opvattingen die door velen als discutabel worden ervaren?

Simon

Zgeheu
04-09-03, 12:47
Geplaatst door Simon
Als zij daar een andere mening over hebben mogen ze die toch uiten? De AEL uit toch ook allerlei opvattingen die door velen als discutabel worden ervaren?

Simon

zoals ?

mohammed99
04-09-03, 12:48
Geplaatst door Sawda
Ben het met je eens maar dit is niet wat Agalev wil.

Nee, die willen het homohuwelijk bijv. in de islam geldig maken, maar dat gaat zeker niet lukken. We zijn standvastig aan ons religie, en kunnen ons niet aanpassen aan de moderene tijd. Als men dit modern noemt??? En die posters zijn zeker geen goed idee. Want daarmee kan je de boel ook mee stimuleren voor sommige jongeren die in een ontkennigsfase zitten.

Zgeheu
04-09-03, 12:49
Geplaatst door freya



Maar vertel eens, waarom wordt er van een dief niet gezegd dat hij geen moslim kan zijn omdat hij iets doet dat in de islam verboden is (zoals bij homo's gebeurt) ?


Wie zegt dat ?

Joesoef
04-09-03, 12:50
El Mundie is toch ook in de media verschenen? Een vent in een jurk. Als dat niet roze is :auw2:

mohammed99
04-09-03, 13:10
Geplaatst door freya
Stelen en iemand belasteren bv. zijn evengoed verboden in de islam.

Maar dieven en kwaadsprekers worden niet uit de gemeenschap gestoten, zoals bij homo's wel gebeurd.

Er wordt dus met 2 (culturele) maten gemeten en dat mag best eens ter discussie gesteld worden.

Ja, maar luister eens goed, Homosexualiteit behoort tot de GROTE ZONDE in de islam als je het praktiseert.

freya
04-09-03, 13:13
Geplaatst door Zgeheu
Wie zegt dat ?

Wie zegt wat?

dat homo's worden uitgestoten?

of dat dieven niet worden uitgestoten?

an3sdej
04-09-03, 13:14
Ja, maar luister eens goed, Homosexualiteit behoort tot de GROTE ZONDE in de islam als je het praktiseert.

Zoals SadeeQ al in een eerdere topic zei, sommige verzen moet je in de context van die tijd zien!!! :boos: Geschreven in de tijd dat de cultuur nog totaal verschilde met de onze. En Mohamed was ook een kind van zijn tijd.

freya
04-09-03, 13:20
Geplaatst door aQua
Een vergelijking die terug voert op wat de Islam als haram bestempeld. Alcohol, diefstal en prostitutie worden net als seksuele handelingen met het eigen geslacht als zonde bestempeld. De vergelijking gaat dus geheel op.
Een Moslim die meent dat prostitutie vergeven kan worden is even slecht bezig als als een Moslim die meent seks te kunnen hebben met hetzelfde geslacht

Ik hou niet van hypocricie

Ik vind het smakeloos om homo's op een hoop te gooien met dieven en gigolo's zoals jij deed.

Alsof elke homo ook wel een dief, gigolo enz zou zijn :(
(en dat zegt heel veel over jouw manier van denken)

Ik ben ervan overtuigd dat een mens die goed leeft, maar een relatie met iemand van het zelfde geslacht heeft (hele) grote kans maakt om door Allah vergeven te worden. Zeker als hij/zij ook nog eens wat goede daad op de naam kan schrijven.

freya
04-09-03, 13:23
Geplaatst door mohammed99
Ja, maar luister eens goed, Homosexualiteit behoort tot de GROTE ZONDE in de islam als je het praktiseert.

Grote zonde? Waar staat dat in de koran?

(pas op, deze discussie heb ik vaker gevoerd, ik weet waar ik het over heb :strik: )

Zgeheu
04-09-03, 13:24
Geplaatst door freya
Wie zegt wat?

dat homo's worden uitgestoten?

of dat dieven niet worden uitgestoten?



Maar vertel eens, waarom wordt er van een dief niet gezegd dat hij geen moslim kan zijn omdat hij iets doet dat in de islam verboden is (zoals bij homo's gebeurt) ?

mohammed99
04-09-03, 13:27
Geplaatst door freya
Grote zonde? Waar staat dat in de koran?

(pas op, deze discussie heb ik vaker gevoerd, ik weet waar ik het over heb :strik: )

De koran keurt het AF. zie volk Loth hoe die zijn verpletterd. De troon van Allah trilt wanneer mannen met elkaar bezig zijn. Homo's zijn ook gewone mensen, maar wordt zwaar gestraft wanneer het men praktiseert. En in de Overleveringen staat dat het tot de Grote zondes behoort.

Zagora
04-09-03, 13:27
Je wenst de moslims zo een hoop michterige kinderen en kleinkinderen toe. Allemaal kleine Joesoefs en Fatima's die masaal de meest tegennatuurlijke daad beoefenen die er bestaat. Meesterlijk gezicht zou dat zijn.

freya
04-09-03, 13:30
Een Moslim die meent dat prostitutie vergeven kan worden is even slecht bezig als als een Moslim die meent seks te kunnen hebben met hetzelfde geslacht

prostitutie wordt je in ieder geval niet aangerekend als je daartoe gedwongen wordt.

sura 24 An-Noer

33
...................
En dwingt uw slavinnen, terwijl zij kuis wensen te zijn, niet tot ontucht om de goederen van het tegenwoordige leven te zoeken. Maar indien iemand haar dwingt, dan zal Allah na die dwang (voor haar) Vergevensgezind, Barmhartig zijn.

an3sdej
04-09-03, 13:30
Homo's zijn ook gewone mensen, maar wordt zwaar gestraft wanneer het men praktiseert. En in de Overleveringen staat dat het tot de Grote zondes behoort.

God keurde de liederlijkheid en de bandeloosheid af, maar niet de relatie an-sich. En overleveringen zijn helemaal tijdgebonden, en vervormen bij de eerste de beste overdracht al!!!

freya
04-09-03, 13:34
Geplaatst door mohammed99
De koran keurt het AF. zie volk Loth hoe die zijn verpletterd.

Het volk van Luth is verpletterd vanwege heel wat meer dan alleen homosexualiteit. het waren dieven en verkrachters.
Zij wilden de boodschappers van Allah (engelen!) verkrachten!


De troon van Allah trilt wanneer mannen met elkaar bezig zijn. Homo's zijn ook gewone mensen, maar wordt zwaar gestraft wanneer het men praktiseert.

Waar staat dat in de koran?


En in de Overleveringen staat dat het tot de Grote zondes behoort.

Bron?

freya
04-09-03, 13:39
quote:
Geplaatst door freya
Wie zegt wat?

dat homo's worden uitgestoten?

of dat dieven niet worden uitgestoten?


quote:

Maar vertel eens, waarom wordt er van een dief niet gezegd dat hij geen moslim kan zijn omdat hij iets doet dat in de islam verboden is (zoals bij homo's gebeurt) ?

Dat homo's worden nuitgestoten kan je dagelijks om je heen zien, ga eens met de mensen van St Joesoef (vout gespeld?) praten.

Dat dieven niet worden uitgestoten blijkt bv. uit wat de AEL heeft gezegd over een zeker bestuurslid die van diefstal werd beschuldigd:
In de islam krijgt iedereen de kans om zijn leven te beteren.

Zgeheu
04-09-03, 13:42
sura 7

80. En Lot, toen hij tot zijn volk zeide: "Pleegt gij een gruweldaad zoals niemand ter wereld ooit vóór u pleegde?"

81. "Gij nadert met wellust mannen, in plaats van vrouwen. Neen, gij zijt een volk dat de perken te buiten gaat."

sura 26

165. "Nadert gij van alle schepselen de mannen?

166. En verlaat gij uw vrouwen, die uw Heer voor u heeft geschapen? Neen, gij zijt een volk dat de perken te buiten gaat."

Zgeheu
04-09-03, 13:43
Geplaatst door freya
Dat homo's worden nuitgestoten kan je dagelijks om je heen zien, ga eens met de mensen van St Joesoef (vout gespeld?) praten.

Dat dieven niet worden uitgestoten blijkt bv. uit wat de AEL heeft gezegd over een zeker bestuurslid die van diefstal werd beschuldigd:
In de islam krijgt iedereen de kans om zijn leven te beteren.

hebben ze dan gezegd dat een ex-homo niet welkom is ?

mohammed99
04-09-03, 13:48
Geplaatst door freya
Het volk van Luth is verpletterd vanwege heel wat meer dan alleen homosexualiteit. het waren dieven en verkrachters.
Zij wilden de boodschappers van Allah (engelen!) verkrachten!



Waar staat dat in de koran?



Bron?

uhh Onder anderen, Maar OOK homosexualiteit en daar hadden we het toch over. Of wil je soms zeggen dat het mag in de Islam. Het is gewoon verboden punt uit. De bron van de ahadith heb ik niet bij me, en aangezien ik pas sinds kort heftig aan het lezen ben, weet ik qua bronvermeldingen niet zo veel uit mijn hoofd, maar onthou wel wat ik gelezen heb. God stuurde inderdaad engelen 3 zeer knappe engelen om het volk te testen op hun geaardheid.

Mill
04-09-03, 14:04
God stuurde inderdaad engelen 3 zeer knappe engelen om het volk te testen op hun geaardheid.

:schrik:

Simon
04-09-03, 15:30
Geplaatst door Zgeheu
zoals ?

Wat is dat nu voor vraag? Nou ze hobbelen bijvoorbeeld achter agenten aan om te kijken of die hun werk goed doen. Ze plaatsten hier recent nog een item over de hijaab die vrouwen volgens hun ten alle tijde moet kunnen dragen. Ik kan je verzekeren dat voor velen discutabel en provocerend is.

Simon

Zgeheu
04-09-03, 15:36
je had het over AEL-meningen die volgens anderen mogelijk als discutabel gezien worden.


en ik vraag zoals welke meningen ?

En wat is er mis om als burger agenten te observeren ? hebben ze iets te verbergen ?

En wat is er mis mee als een vrouw een hoofddoek draagt ?

Simon
04-09-03, 15:44
Geplaatst door Zgeheu
En wat is er mis om als burger agenten te observeren ? hebben ze iets te verbergen ?

En wat is er mis mee als een vrouw een hoofddoek draagt ?

Die onderwerpen zijn hier al zo vaak besproken (evenals homosexualiteit).

Het ging er over dat de AEL deze actie als provocerend ervaart en ze vinden het zelfs nodig Agalev "te waarschuwen". Dan denk ik ... die AEL is zo vaak provocerend bezig en genieten dan de vrijheid van meningsuiting. Waarom gunnen ze die dan niet aan anderen? Een tendens die ik al eerder bij de AEL geconstateerd heb. Wat is het voor flauwekul dat zij wel hun mening mogen verkondigen over homosexualiteit en dat een politieke partij dat niet over hun opvattingen over homosexualiteit zou mogen doen?

Simon

Zgeheu
04-09-03, 16:07
de opvattingen van Agalev kan AEL niets schelen.

Het is juist Agalev die problemen heeft met opvattingen van Moslims.

AEL heeft altijd gezegd "wij zijn voor het gelijkheidsbeginsel"...ook voor Homo's

Simon
04-09-03, 16:15
Geplaatst door Zgeheu
de opvattingen van Agalev kan AEL niets schelen.

Het is juist Agalev die problemen heeft met opvattingen van Moslims.

AEL heeft altijd gezegd "wij zijn voor het gelijkheidsbeginsel"...ook voor Homo's

Waarom maakt de AEL zich dan zo druk om die actie van Agalev?

Simon

Zgeheu
04-09-03, 16:19
Omdat Agalev de opvattingen van Moslims niet wenst te respecteren.

Ze weigeren simpel om de Agalaev-mening door hun strot geduwd te krijgen.

Simon
04-09-03, 16:29
Geplaatst door Zgeheu
Omdat Agalev de opvattingen van Moslims niet wenst te respecteren.

Ze weigeren simpel om de Agalaev-mening door hun strot geduwd te krijgen.

Door hun strot geduwd? Agalev heeft toch even goed het recht op vrije meningsuiting als de AEL? Wat is dat voor reden om Agalev "te waarschuwen" ?. Ik vind de AEL maar een zielig clubje die geen tegenspraak duldt. Het doet mij weer denken aan die email van de grote leider die wel even met een knokploeg naar nederland wou komen om orde op zaken te stellen.

Simon

Zgeheu
04-09-03, 16:36
Geplaatst door Simon
Door hun strot geduwd? Agalev heeft toch even goed het recht op vrije meningsuiting als de AEL?


Yep...maar dan zonder daarvoor Moslims of de Islam te misbruiken cq te beledigen, noch om hun mening op te leggen aan anderen.

an3sdej
04-09-03, 16:49
Het is gewoon een onnodige provocatie. Als je weet dat binnen een bepaalde religie iets als onacceptabel wordt geacht om hier dan de spot mee te drijven.

Christenen zijn er ook aan gewend, de moslims ook in de toekomst hoor :handbang: En als er minder import bruiden en bruidegommen komen, dan wordt de acceptatie al snel groter ook onder de moslims, daar ze hier nu eenmaal in het westen wonen. En waar je mee omgaat wordt je mee besmet :roker: :)

Zara
04-09-03, 16:51
Geplaatst door Zgeheu
Omdat Agalev de opvattingen van Moslims niet wenst te respecteren.

Ze weigeren simpel om de Agalaev-mening door hun strot geduwd te krijgen.




Weet je meid, de agalaev komt gewoon op voor de mensen die homo zijn en die ook moslim willen blijven. Die heb je ook. En waarom is hun geen geloofsovertuiging gegund? Wat heeft de AEL te maken met hun geloofsbelevening. Het is anno 2003 meid, we bestaan niet meer uit groespkudde maar uit individuen. Dus leef en laat leven zou ik zeggen. Agalaev wil het de homo's niet moeilijk maken, en als die moslim willen blijven waarom niet? Wat gaat jou dat aan, of wil je voor god spelen.
AEL moet gewoon accepteren dat ze niet alles meteen als middelen van provaceurs moeten zien. Een verhaal heeft twee kanten namelijk. De AEL heeft namelijk niet als enige het recht om de het toneel te bestijgen. Dat hebben homo's ook. En als ze daarbij geholpen worden door Agaleav, so let it be.

Afrux
04-09-03, 16:52
Geplaatst door Zgeheu
Yep...maar dan zonder daarvoor Moslims of de Islam te misbruiken cq te beledigen, noch om hun mening op te leggen aan anderen.

Die jongen die het bedacht heeft is ook moslim..
net als andere homo's en lisbiennes die aan het woord kwamen in het programma..
Wara heb je het over dan?

Islam is niet van jou beste zegheu!!
Islam is voor hen die daarin geloven en iedereen doet het op zijn eigen manier... Er zijn misschien wel 1000 stromingen..

neem een voorbeeld aan je god (Abu Takhna) hij is een shieet (wel's waar een neppe, want hij bidt noch vast, zijn ma is orthodox christen en zijn pa is een niet-praktiserend schieet).

Maar d eshieeten beschouwen al khulafa arachidin (omar, Othman en abu bakr) als kuffars en daarom moesten ze dood.
Verder is Ali heiliger dan Mohammed...
heb ik je ooit daar over zeggen... Ik beschouw ze de islam meer beledigen dan die jongen die wat aandacht wil door dit soort posters op te plakken...

Zgeheu
04-09-03, 16:52
Geplaatst door an3sdej
En waar je mee omgaat wordt je mee besmet :roker: :)


hehehehehe.....onthoud deze vooral heel goed ;)

Dutchguy
04-09-03, 16:58
Geplaatst door mohammed99
Ik vind dat je er juist over moet praten, en dat jongeren weten dat het verkeerd is om het praktiseren. Als je een homo/lesbie bent en je doet er niks mee. Dan ligt daar geen straf op.

Lijkt me een beetje onhoudbaar en ik vind dat ook een raar standpunt. Beetje vergelijkbaar met een auto voor de deur hebben staan maar er niet in mogen rijden. Daar zouden mensen behoorlijk van balen denk ik.

an3sdej
04-09-03, 17:01
Zgeheu, dat doe ik, als jij het eerste goed onthoudt!!! :boer:

Simon
04-09-03, 17:07
Geplaatst door Zgeheu
Yep...maar dan zonder daarvoor Moslims of de Islam te misbruiken cq te beledigen, noch om hun mening op te leggen aan anderen.

Wat heeft dit met de Islam misbruiken te maken? Als je het niet eens bent met bepaalde opvattingen binnen de Islam dan mag je dat toch uiten? Overigens kan je het ook als een verschillende interpretatie van de Islam zien maar dat is een andere discussie. De AEL vindt het echter ook heel normaal om op basis van de Islam een bepaalde visie te verkondigen. Waarom mag deze dan niet bekritiseerd worden? En waarom legt Agalev hun mening op aan anderen door deze te verkondigen?

Is het niet gewoon zo dat de AEL andersdenkenden het zwijgen op wil leggen?

Simon

Zgeheu
04-09-03, 17:24
Islam is duidelijk over dit onderwerp.

En Agalev wenst dat niet te accepteren, en dus Moslims niet te accepteren.

Waar ze nu mee bezig zijn zal alleen het tegenovergestelde bereiken. Nog meer afkeer van homosexualiteit.

Puk
04-09-03, 17:44
Geplaatst door mohammed99
De troon van Allah trilt wanneer mannen met elkaar bezig zijn.

Hahahahahaha! En Allah trilt mee.

Het is allemaal maar gekkigheid mensen....

:fplet:

Blade20
04-09-03, 18:00
Ik heb dit nieuwsbericht op Fok! gelezen.
Ja, het is provoceren, ik ben hierop tegen aangezien het algemeen bekend is hoe de Islamietische bevolking vanuit hun geloofsstandpunt over homo's denken (niets mis met die gasten trouwens).

Hoewel ik AEL's reactie snap vindt ik het echter bijzonder bot (en niet tolereerbaar) dat ze een dreiging op dergelijke manier uiten.

Zgeheu
04-09-03, 18:06
welke dreiging ?

Puk
04-09-03, 18:08
Geplaatst door Zgeheu
welke dreiging ?

Ik citeer:

AEL waarschuwt Agalev voor deze openlijke belediging en minachting van de Islamitische gemeenschap.
Indien dit land echt werk wil maken van een vreedzame samenleving...

Simon
04-09-03, 18:30
Geplaatst door Zgeheu
Islam is duidelijk over dit onderwerp.

En Agalev wenst dat niet te accepteren, en dus Moslims niet te accepteren.

Waar ze nu mee bezig zijn zal alleen het tegenovergestelde bereiken. Nog meer afkeer van homosexualiteit.

Ja dat is net zo dom als zeggen dat de opvatting van de AEL over homo's betekent dat de AEL geen homo's accepteert. Als Agelev een andere mening heeft dan de AEL betekent dat natuurlijk niet dat ze geen moslims accepteert. Dat lijkt mij nogal kort door de bocht maar ik ben niet anders gewend van de AEL.

Simon

Zgeheu
04-09-03, 20:19
Wat is volgens jou de mening van AEL over homo's ?

AEL accepteert de mening van Agalev...maar Agalev niet die van AEL

an3sdej
04-09-03, 21:12
Over 20 jaar, zijn alle moslims in het westen allemaal, uitgezonderd een paar reli-freaks, ook geen homohaters meer. :roken:

Blade20
04-09-03, 21:22
Geplaatst door an3sdej
Over 20 jaar, zijn alle moslims in het westen allemaal, uitgezonderd een paar reli-freaks, ook geen homohaters meer. :roken:

Waarschijnlijk klopt je uitspraak.
Je moet de zaken gewoon niet te serieus nemen, dus ook je religie niet.
Als je er aandacht aan wil schenken moet je dat ook doen, maar ga dan niet overboord.

Sawda
04-09-03, 21:23
Geplaatst door an3sdej
Over 20 jaar, zijn alle moslims in het westen allemaal, uitgezonderd een paar reli-freaks, ook geen homohaters meer. :roken:

Wat suggereer jij nou eigenlijk dat bijna alle moslims op dit moment homohaters zijn. Dit slaat dus echt nergens op.

Simon
04-09-03, 22:01
Geplaatst door Zgeheu
Wat is volgens jou de mening van AEL over homo's ?

Nu zo ongeveer wat hierboven ergens staat en wat Jahjah al wel vaker gezegd heeft. Dat het volgens de Islam niet mag maar dat hij verder geen moeite met die mensen heeft.


AEL accepteert de mening van Agalev...maar Agalev niet die van AEL

Ja dat laatste heb je mij nog steeds niet van kunnen overtuigen. Als ze de mening van Agalev zouden accepteren zouden ze immers niet tegen die actie van Agalev zijn en Agalev waarschuwen. Ik verwacht ook niet dat de AEL er voor het standpunt van Agalev is. Maar ik vind dat ze de vrije meningsuiting belemmeren door hun houding. Je hebt immers nog steeds niet uitgelegd waarom Agalev niet een actie mag voeren en daarin hun mening mag verkondigen.

Simon

BartLM
04-09-03, 22:06
wat is er eigenlijk mis aan het feit dat homo's voor zichzelf op willen komen? geaccepteerd willen worden. en dat niet marokkaanse homo's ze daar in bijstaan.

waarom moet een groot deel van onze medeburgers hun hele leven met een leugen leven? hun hele leven tot een leugen maken?

waarom zou ik, als niet homo en niet marokkaan het niet op kunnen nemen voor een bepaalde uitgekotste groep binnen onze samenleving?

door inderdaad te provoceren. de gevoeligheden van de ene groep weegt toch niet op tegen de ellende van veel marokkaanse homo's?

BartLM

an3sdej
04-09-03, 22:46
Sawda


Wat suggereer jij nou eigenlijk dat bijna alle moslims op dit moment homohaters zijn. Dit slaat dus echt nergens op.

aQua geeft al goed weer wat ik bedoel. Een homo haten uit zich niet alleen in niet slaan, maar veeleer in het niet accepteren van de geaardheid, en gelijke rechten (huwelijk etc.) van die mensen.
Net zoals een Marokkaan niet gediscrimineerd wil worden op zijn afkomst of huidskleur, wenst een Homo niet gediscrimineerd, of gemarginaliseerd worden op zijn geaardheid!!

BartLM
04-09-03, 22:51
Geplaatst door an3sdej
Sawda



aQua geeft al goed weer wat ik bedoel. Een homo haten uit zich niet alleen in niet slaan, maar veeleer in het niet accepteren van de geaardheid, en gelijke rechten (huwelijk etc.) van die mensen.
Net zoals een Marokkaan niet gediscrimineerd wil worden op zijn afkomst of huidskleur, wenst een Homo niet gediscrimineerd, of gemarginaliseerd worden op zijn geaardheid!!



waar zit het smilietje voor goed gezegd?

BartLM

Zwarte Schaap
04-09-03, 22:53
Ik begin steeds meer van Europeanen en de schijnheilige methodes die ze gebruiken te walgen.

BartLM
04-09-03, 22:56
Geplaatst door aQua
Volgens mij begrijp jij het concept niet helemaal Simon.
Ael = niet Islam,
Islam = niet Ael

Door die posters wordt niet slechts het minieme groepje van de Ael geprovoceerd, maar elke Moslim die langs zo'n poster loopt. En er wonen nogal wat Moslims in die streek. Als je een beetje de natuur van de mens kan volgen, begrijp je dat zoiets onmogelijk tot dialoog kan leiden, maar een verbale oorlog die in het extreme geval buiten het verbale kan treden. In elk geval veroorzaakt het een verdere verwijdering van de verschillende bevolkingsgroepen


maar wat is er nou op tegen om het voor die homo's op te nemen.

moeten die maar verrekken?

weegt die provocatie dan zo zwaar bij jou?

BartLM

an3sdej
04-09-03, 22:59
waar zit het smilietje voor goed gezegd?

Wat bedoel je Bart??

an3sdej
04-09-03, 23:00
Schaap, wat is schijnheilig in jou ogen?? Ook in dit specifieke geval??

BartLM
04-09-03, 23:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik begin steeds meer van Europeanen en de schijnheilige methodes die ze gebruiken te walgen.

waarom voel jij je nou weer aangesproken?

mag niemend het voor die homo's opnemen? moeten die maar in hun onzichtbare hol blijven? of moeten we ze laten opnemen?
of moeten ze gewoon niet zeuren en een vrouw trouwen?.....

jij leest alleen maar dat er weer marokkanen worden geprovoceerd. dat dit gaat om het zieken naar marokkanen. het gaat toch om die homo's?

BartLM

Zwarte Schaap
04-09-03, 23:04
Geplaatst door BartLM

weegt die provocatie dan zo zwaar bij jou?

BartLM

Autochtonen schijnen tegenwoordig alleen via provocaties te kunnen communiceren. Kennelijk dient dat om de zelfrespect af te breken.

BartLM
04-09-03, 23:05
Geplaatst door an3sdej
Wat bedoel je Bart??

gewoon, dat ik het met je eens was.




en dat ik dat ding niet kan vinden.


BartLM

Zwarte Schaap
04-09-03, 23:07
Geplaatst door BartLM
waarom voel jij je nou weer aangesproken?

mag niemend het voor die homo's opnemen? moeten die maar in hun onzichtbare hol blijven? of moeten we ze laten opnemen?
of moeten ze gewoon niet zeuren en een vrouw trouwen?.....

jij leest alleen maar dat er weer marokkanen worden geprovoceerd. dat dit gaat om het zieken naar marokkanen. het gaat toch om die homo's?

BartLM

Ach hou toch op man, het is allemaal een schijnheilige toneelspel. elke maand weer een nieuwe provocatie. Allochtonen moeten gewoon schijt hebben aan wat een autochtoon inbrengt.

Bij moet je echt niet met zulke provocaties komen om je te accepteren. Integendeel ik zal je nooit door dwang accepteren.

BartLM
04-09-03, 23:08
Geplaatst door Zwarte Schaap
Autochtonen schijnen tegenwoordig alleen via provocaties te kunnen communiceren. Kennelijk dient dat om de zelfrespect af te breken.


ik snap je wel, maar voor veel hollanders is deze manier van iets ter sprake brengen waarschijnlijk veel minder beladen, veel meer geaccepteerd.

eigenlijk vinden wij dan dat de marokkanen overdrijven in hun beledigd zijn. dat ze te lange tenen hebben.


BartLM

Zwarte Schaap
04-09-03, 23:09
Geplaatst door an3sdej
Schaap, wat is schijnheilig in jou ogen?? Ook in dit specifieke geval??

De actie van agelev is schijnheilig.

Zwarte Schaap
04-09-03, 23:12
Geplaatst door BartLM
ik snap je wel, maar voor veel hollanders is deze manier van iets ter sprake brengen waarschijnlijk veel minder beladen, veel meer geaccepteerd.

eigenlijk vinden wij dan dat de marokkanen overdrijven in hun beledigd zijn. dat ze te lange tenen hebben.


BartLM

IK vind zulke mensen aandachtstrekkers die meer kapot maken dan dat ze opbouwen. Bij mij heeft het tenminste één ding teweeg gebracht: dat is 100 % wantrouwen naar alles wat een autochtoon naar voren brengt, terwijl ik de oprechtheid in de autochtoon vroeger zo erg waardeerde.

Bl;ijf dat beledigen onderschatten en voor je eigen egoisme gebruiken dan kom je er wel.

BartLM
04-09-03, 23:16
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ach hou toch op man, het is allemaal een schijnheilige toneelspel. elke maand weer een nieuwe provocatie. Allochtonen moeten gewoon schijt hebben aan wat een autochtoon inbrengt.

Bij moet je echt niet met zulke provocaties komen om je te accepteren. Integendeel ik zal je nooit door dwang accepteren.

is duidelijk en eerlijk. als jij een vriend van me was zou ik je best begrijpen. het is gewoon jou gevoel hierbij.

maar kijk ook naar de andere kant. naar de gewoontes hier. hoe we hier al decennia lang problemen op deze manier aan de orde stellen.

je bekijkt bijna alles door de bril van de (ongetwijfeld vaak) gediscimineerde marokkaan.

er zijn nog meer groepen die ten onrechte in het verdomhoekje zitten.

BartLM

BartLM
04-09-03, 23:20
Geplaatst door Zwarte Schaap
IK vind zulke mensen aandachtstrekkers die meer kapot maken dan dat ze opbouwen. Bij mij heeft het tenminste één ding teweeg gebracht: dat is 100 % wantrouwen naar alles wat een autochtoon naar voren brengt, terwijl ik de oprechtheid in de autochtoon vroeger zo erg waardeerde.

Bl;ijf dat beledigen onderschatten en voor je eigen egoisme gebruiken dan kom je er wel.

klinkt wel heavy wat je zegt. er is nogal wat kapot gemaakt blijkbaar.

de pest is alleen dat onze maatschappij best wel hard is in dit opzicht.

dat iedereen daar iets mee moet, er mee om moet leren gaan.

ik ben trouwenas helemaal niet zo voor provocaties, maar heb wel geleerd me niet zo snel te laten provoceren. kun je wel leren blijkbaar.

BartLM

Simon
04-09-03, 23:23
Geplaatst door aQua
[B]Volgens mij begrijp jij het concept niet helemaal Simon.
Ael = niet Islam,
Islam = niet Ael

Dat begrijp ik best. Daarom snap ik ook niet dat de AEL zich zo druk maakt.


Door die posters wordt niet slechts het minieme groepje van de Ael geprovoceerd, maar elke Moslim die langs zo'n poster loopt. En er wonen nogal wat Moslims in die streek. Als je een beetje de natuur van de mens kan volgen, begrijp je dat zoiets onmogelijk tot dialoog kan leiden, maar een verbale oorlog die in het extreme geval buiten het verbale kan treden. In elk geval veroorzaakt het een verdere verwijdering van de verschillende bevolkingsgroepen

Nou ze hoeven het er toch niet mee eens te zijn? Wat een problemen met afwijkende meningen hebben moslims ook.

Simon

an3sdej
04-09-03, 23:27
Schaap, als ik jou rechtstreeks opdraag om homo's en lesbiennes te accepteren omdat de grondwet dat zegt, als ik naast jou een lesbisch of mannelijk homopaar laat wonen, dan verwacht ik respect voor hun levenswijze. Misschien kan jij dat wel, maar vele moslims van allochtone afkomst afkomst kunnen dat niet!! Soms moet er educatief en met omwegen een mentaliteits verandering teweeg gebracht worden.

Ik zie die posters in nederland nog niet zo snel verschijnen, maar wel ben ik er voor dergelijke "reclame" op TV te laten zien. Voorlichting is ook hierbij ZEER belangrijk.
Marokkaanse homo's/lesbiennes zitten ook klem, en wensen ook niet gemarginaliseerd worden.

Zwarte Schaap
04-09-03, 23:29
Geplaatst door BartLM
is duidelijk en eerlijk. als jij een vriend van me was zou ik je best begrijpen. het is gewoon jou gevoel hierbij.


Het is een wijd gedragen gevoel , sterker nog het is gewoon een feit. Je neomt het zelf provocaties, provocaties zijn per definitie toneelspelletjes. Het is dus niet allen een gevoel maar ook een feit !


maar kijk ook naar de andere kant. naar de gewoontes hier. hoe we hier al decennia lang problemen op deze manier aan de orde stellen. Je kunt ook problemen overschatten, mijns inziens zijn autochtonen kampioenen in problemen bij een ander te overdrijven. Men heeft het over zoveel problemen maar nooit over de kernproblemen.


je bekijkt bijna alles door de bril van de (ongetwijfeld vaak) gediscimineerde marokkaan. Iedere bril is per definitie subjectief, jouw bril ook, alszodanig is dat een nutteloze argument.


er zijn nog meer groepen die ten onrechte in het verdomhoekje zitten. Welke groepen? Worden die ook al jaren maandelijks geprovoceerd?

BartLM
04-09-03, 23:38
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het is een wijd gedragen gevoel , sterker nog het is gewoon een feit. Je neomt het zelf provocaties, provocaties zijn per definitie toneelspelletjes. Het is dus niet allen een gevoel maar ook een feit !


over provocaties zijn we het grotendeels eens. hoewel ze soms productief kunnen zijn. maar in hoeverre zijn deze posters als provocatie bedoeld? en in hoeverre zijn het eye-openers/discussiestarters over het onderwerp marokkaan homosexueel?



Je kunt ook problemen overschatten, mijns inziens zijn autochtonen kampioenen in problemen bij een ander te overdrijven. Men heeft het over zoveel problemen maar nooit over de kernproblemen.

zou best eens kunnen.


Iedere bril is per definitie subjectief, jouw bril ook, alszodanig is dat een nutteloze argument.

is waar, maar neemt niet weg dat ik de indruk heb, en mischien heb ik wel gelijk en kan jij er weer wat van opsteken, dat jij alles aan je marokkaan zijn ophangt. het gaat hier namelijk ook over de homo's/lesbiennes die in het verdonhoekje zitten. mogen die ook even aandacht.



Welke groepen? Worden die ook al jaren maandelijks geprovoceerd?

dit meen je niet.

Zwarte Schaap
04-09-03, 23:40
Geplaatst door an3sdej
Schaap, als ik jou rechtstreeks opdraag om homo's en lesbiennes te accepteren omdat de grondwet dat zegt, als ik naast jou een lesbisch of mannelijk homopaar laat wonen, dan verwacht ik respect voor hun levenswijze. Jij kan mij opdragen wat je wil als ik er niet zelf in geloof heb ik maling aan jouw opgedragen mening, zoook de grondwet. Maar één ding moet je zeker niet doen dat is mij jouw mening opdragen. Respect krijgt kun je niet eisen maar verdienen.


Misschien kan jij dat wel, maar vele moslims van allochtone afkomst afkomst kunnen dat niet!! Soms moet er educatief en met omwegen een mentaliteits verandering teweeg gebracht worden. Schijnheilige gedoe allemaal, onder andere begonnen door de homolobby omdat de emanicipatie van homosexuelen geen aandqacht genoeg meer krijgt. De homovoorvechters houden zich liever met andere zaken bezig zoals het dagelijks scoren dan nog op de baricades te gaan staan. De allochtonen problematiek is een hot item zodat een deze goed gebruikt kan worden om hun eigen lobbygroep weer vollop in het centrum van de belangstelling te doen staan.

Ik als moslim laat me niet gebruiken voor deze vieze spelletjes. We wonen al jaren tussen de potten en nichten tenten zien ze dagelijks door onze straten slenteren en nu opeens moeten we van mentaliteit veranderen ! Come on wat een schijnheilige vertoning zeg.


Voorlichting is ook hierbij ZEER belangrijk.
Marokkaanse homo's/lesbiennes zitten ook klem, en wensen ook niet gemarginaliseerd worden.
Wil je homo zijn dan wordt je maar lekker homo maar dwing mij niet om jouw levenstijl te respecteren, want dat zal ik nooit kunnen. Ik respecteer het hebben van 4 vrouwen ook niet, net als dat ik vreemdgangers ook nooit zal respecteren.

freya
04-09-03, 23:42
Schaap, volgens mij vergeet jij even voor het gemak dat deze posteraktie door een Marokkaan is bedacht en aangekondigd.

an3sdej
04-09-03, 23:45
Jij kan mij opdragen wat je wil als ik er niet zelf in geloof heb ik maling aan jouw opgedragen mening, zoook de grondwet. Maar één ding moet je zeker niet doen dat is mij jouw mening opdragen. Respect krijgt kun je niet eisen maar verdienen.

Precies, en ik hoef jouw levensvisie ook niet te respecteren dan toch??

En toevallig wonen we met elkaar wel in de westerse wereld, en niet in een reli-staat.
En die homo's hebben weldegelijk hard gevochten voor hun rechten, maar daar weet jij w.s niet wat van. Jij was er niet in de zestiger jaren. Ze hebben even hard gestreden als vrouwen voor recht over de "eigen buik". Maar ook die strijd heb jij niet meegemaakt.

Zwarte Schaap
04-09-03, 23:49
Geplaatst door BartLM
is waar, maar neemt niet weg dat ik de indruk heb, en mischien heb ik wel gelijk en kan jij er weer wat van opsteken, dat jij alles aan je marokkaan zijn ophangt. het gaat hier namelijk ook over de homo's/lesbiennes die in het verdonhoekje zitten. mogen die ook even aandacht.
Waarom zou jouw subjectieve beleven minder subjectief zijn als de mijne ? Ik geloof juist dat jouw mening subjectiever is als de mijne. Ik ben vele malen meer op de hoogte van jouw cultuur en de verfijnde nuances tot in details. Ik kan dus ook door jouw bril kijken, sterker nog , de bril waarmee ik kijk is vaker hetzlefde als de jouwe alleen heb ik van nature een extra bril ingebakken mee gekregen, mijn marokkaanse plattelandsbril. Verder is deze rijkelijk aangevuld door de turkse, surinaamse, kaapverdiaanse, hindoestaanse bril. Dus vertel mij nou niets over dat mijn marokkaan zijn de overhand heeft en ik als zodanig een slechte kijk heb. Lees : dat mijn marokkaanse subjectiviteit de overhand heeft.

En dan wil het nog niet eens hebben wie bepaalt of de marokaanse of de autochtoonse bril meer of minder subjectief is.


dit meen je niet.

Als ik het niet zou menen dan zou ik het ook niet geschreven hebben.

Zagora
04-09-03, 23:52
Geplaatst door Zwarte Schaap

Wil je homo zijn dan wordt je maar lekker homo maar dwing mij niet om jouw levenstijl te respecteren, want dat zal ik nooit kunnen. Ik respecteer het hebben van 4 vrouwen ook niet, net als dat ik vreemdgangers ook nooit zal respecteren.

Als je het verschil niet eens kent tussen een keus en een geaardheid waarvoor niet gekozen is maar die je overkomt, verdient jouw levensstijl waarschijnlijk helemaal geen respect.

Zwarte Schaap
04-09-03, 23:54
Geplaatst door an3sdej
Precies, en ik hoef jouw levensvisie ook niet te respecteren dan toch??

Vraag ik toch ook niet, het enige is wat ik vraag bemoei je niet met mijn levenstijl en hou je gezeur voor jezelf. Verbeter de wereld begin bijjezelf!


En toevallig wonen we met elkaar wel in de westerse wereld, en niet in een reli-staat.
Ja als dat zo zou zijn, so what?


En die homo's hebben weldegelijk hard gevochten voor hun rechten, maar daar weet jij w.s niet wat van. Jij was er niet in de zestiger jaren. Ze hebben even hard gestreden als vrouwen voor recht over de "eigen buik". Maar ook die strijd heb jij niet meegemaakt. Zal mij een worst wezen, maar gebruik mij niet als strijddoel door mee te doen aan dat constante afzagen van moslims.

BartLM
04-09-03, 23:55
Geplaatst door Zwarte Schaap






Ik als moslim laat me niet gebruiken voor deze vieze spelletjes. We wonen al jaren tussen de potten en nichten tenten zien ze dagelijks door onze straten slenteren en nu opeens moeten we van mentaliteit veranderen ! Come on wat een schijnheilige vertoning zeg.

het gaat niet alleen om die potten en nichten die jij ziet paraderen. het gaat om die honderdduizenden onzichtbaren. die gewoon als jij en ik een normaal leven willen leiden.




Schijnheilige gedoe allemaal, onder andere begonnen door de homolobby omdat de emanicipatie van homosexuelen geen aandqacht genoeg meer krijgt. De homovoorvechters houden zich liever met andere zaken bezig zoals het dagelijks scoren dan nog op de baricades te gaan staan. De allochtonen problematiek is een hot item zodat een deze goed gebruikt kan worden om hun eigen lobbygroep weer vollop in het centrum van de belangstelling te doen staan.


jij hebt inderdaad een erg negatief beeld van je medemens zeg. mijn god.



Wil je homo zijn dan wordt je maar lekker homo maar dwing mij niet om jouw levenstijl te respecteren, want dat zal ik nooit kunnen. Ik respecteer het hebben van 4 vrouwen ook niet, net als dat ik vreemdgangers ook nooit zal respecteren.

is dit de algemene kijk op homosexualiteit onder marokkanen?
dat ligt er wel een probleem ja. van wie heb je nu gehoord dat je homo kunt worden? waar lees je zulke ideeen?
is een serieuze vraag.

BartLM

Zagora
04-09-03, 23:56
Ik begrijp eigenlijk niets van homo's die ook nog eens moslim willen blijven terwijl ze verdomd goed weten wat daarover gezegd wordt in de Koran.

Zwarte Schaap
04-09-03, 23:57
Geplaatst door freya
Schaap, volgens mij vergeet jij even voor het gemak dat deze posteraktie door een Marokkaan is bedacht en aangekondigd.

ja en so what?

BartLM
04-09-03, 23:58
Geplaatst door Zagora
Ik begrijp eigenlijk niets van homo's die ook nog eens moslim willen blijven terwijl ze verdomd goed weten wat daarover gezegd wordt in de Koran.

heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat je niet zomaar je geloof aflegt. wat komt daar dan voor in de plaats?

en verdere vinden ze het moeilijk om te accepteren dat hun eigen geloof hun diepste gevoel zou veroordelen. ze voelen zich helemaal geen zondaar.

BartLM

freya
05-09-03, 00:00
Geplaatst door Zwarte Schaap
ja en so what?

je zit hier tirades tegen autochtonen te houden, maar die heebn in dit geval nu eens geen schuld :fpimp:

Zagora
05-09-03, 00:01
Geplaatst door BartLM
heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat je niet zomaar je geloof aflegt. wat komt daar dan voor in de plaats?

en verdere vinden ze het moeilijk om te accepteren dat hun eigen geloof hun diepste gevoel zou veroordelen. ze voelen zich helemaal geen zondaar.

BartLM

dat begrijp ik ook wel. homo's zijn over het algemeen mensen van zeer simpele geest. er zou eens een uit hun gelederen moeten opstaan die die nichterige mietjes eens flink de waarheid zegt en ze afhelpt van hun onuitroeibare zucht naar acceptatie door hun moslimbroeders. was ik een flikker, zou ik eens flink een imam afrossen met mijn handtasje.

Zwarte Schaap
05-09-03, 00:05
Geplaatst door Zagora
Als je het verschil niet eens kent tussen een keus en een geaardheid waarvoor niet gekozen is maar die je overkomt, verdient jouw levensstijl waarschijnlijk helemaal geen respect.

Een geaardheid brengt een levensstijl met zich mee. Een geloof brengt een levensstijl met zich mee. Nu kan het zo zijn dat een geloof de levenstijl die een geaardheid met zich meebrengt afwijzen. Dat is nu aan de hand. Als mensen dit niet willen accepteren dan verdienen ze het niet eens om ze te woord te staan, laat staan als ze nog gaan provoceren ook.

Zagora
05-09-03, 00:07
Geplaatst door Zwarte Schaap
Een geaardheid brengt een levensstijl met zich mee. Een geloof brengt een levensstijl met zich mee. Nu kan het zo zijn dat een geloof de levenstijl die een geaardheid met zich meebrengt afwijzen. Dat is nu aan de hand. Als mensen dit niet willen accepteren dan verdienen ze het niet eens om ze te woord te staan, laat staan als ze nog gaan provoceren ook.

Wazig en vaag. Try it again.

freya
05-09-03, 00:09
Geplaatst door Zagora
Ik begrijp eigenlijk niets van homo's die ook nog eens moslim willen blijven terwijl ze verdomd goed weten wat daarover gezegd wordt in de Koran.

Dat is nu de kern van het probleem!

Echt geloven doe je met je hart, daar kan je niet zomaar mee ophouden.

Er staat nergens in de koran dat een homo geen moslim kan zijn.

Iedereen die gelooft dat Allah de enige God is en Mohamed Zijn profeet is in feite een moslim. Homo zijn verhindert je niet om je aan de 5 zuilen van de islam te houden.

Hoe kan je zeggen dat iemand die zich daar strikt aan houdt geen moslim is, wie ben jij om dat te beoordelen?

Zeg je dat ook over mensen die constant zitten te roddelen?

Of die te gierig zijn on de zakaat te betalen?

Worden die ook meteen aan de schandpaal gezet en uit de gemeenschap gestoten?

Het laatste oordeel is aan Allah en niet aan kleinzielige mensen!

Zagora
05-09-03, 00:11
Geplaatst door freya
Dat is nu de kern van het probleem!

Echt geloven doe je met je hart, daar kan je niet zomaar mee ophouden.

Er staat nergens in de koran dat een homo geen moslim kan zijn.

Iedereen die gelooft dat Allah de enige God is en Mohamed Zijn profeet is in feite een moslim. Homo zijn verhindert je niet om je aan de 5 zuilen van de islam te houden.

Hoe kan je zeggen dat iemand die zich daar strikt aan houdt geen moslim is, wie ben jij om dat te beoordelen?

Zeg je dat ook over mensen die constant zitten te roddelen?

Of die te gierig zijn on de zakaat te betalen?

Worden die ook meteen aan de schandpaal gezet en uit de gemeenschap gestoten?

Het laatste oordeel is aan Allah en niet aan kleinzielige mensen!

Ja maar je moet toch heel simpel van geest zijn als je een leer aanhangt die heel expliciet vermeldt dat je niets anders te wachten staat dan het hellevuur. Dat is als een jood die voor zijn gevoel van eigenwaarde in een SS-uniform zou paraderen.

freya
05-09-03, 00:12
homo's zijn over het algemeen mensen van zeer simpele geest.

Weet je wel hoeveel homohaat je met deze opmerking laat zien?

vervang het woord homo eens met moslim of Marokkaan, leuk zinnetje staat er dan nietwaar :aanwal:

Zagora
05-09-03, 00:13
Geplaatst door freya
Weet je wel hoeveel homohaat je met deze opmerking laat zien?

vervang het woord homo eens met moslim of Marokkaan, leuk zinnetje staat er dan nietwaar :aanwal:

hahahaha.. mijn eerste provocatie heb ik binnen

Marsipulami
05-09-03, 00:13
Geplaatst door Zagora
Ik begrijp eigenlijk niets van homo's die ook nog eens moslim willen blijven terwijl ze verdomd goed weten wat daarover gezegd wordt in de Koran.

Hmmm, ik heb toch ook al wel eens gehoord dat eenzelfde tekst op verschillende manieren geïnterpreteerd kan worden. Hoewel de bijbel duidelijker is in het afwijzen van homoseksualiteit dan de koran, is het toch in 'christelijke' landen zoals Nederland dat homoseksualiteit het meest geaccepteerd wordt. Veel meer dan in bv. atheïstische landen zoals China.

Zagora
05-09-03, 00:14
Geplaatst door Marsipulami
Hmmm, ik heb toch ook al wel eens gehoord dat eenzelfde tekst op verschillende manieren geïnterpreteerd kan worden. Hoewel de bijbel duidelijker is in het afwijzen van homoseksualiteit dan de koran, is het toch in 'christelijke' landen zoals Nederland dat homoseksualiteit het meest geaccepteerd wordt. Veel meer dan in bv. atheïstische landen zoals China.

Zijn ze daar niet allemaal into Confucius of hoe die kerel ook mag heten?

freya
05-09-03, 00:17
Geplaatst door Zagora
Ja maar je moet toch heel simpel van geest zijn als je een leer aanhangt die heel expliciet vermeldt dat je niets anders te wachten staat dan het hellevuur. Dat is als een jood die voor zijn gevoel van eigenwaarde in een SS-uniform zou paraderen.

Dat is gewoon niet waar wat je hier zegt, er zijn heel andere interpretaties mogelijk dan alleen middeleeuwse.

Allah vergeeft wie Hij wil vergeven!

Van niemand staat vast dat hij/zij naar de hel zal gaan.

Bovendien staat op afvalligheid van de islam de doodstraf.
iederen moslim leert toch dat de islam het enige ware geloof is en alle andere geloven minderwaardig. Wat voor alternatief heeft een moslim-homo dan?

Niet in praktijk brengen? Ga jij maar eens 10 jaar celibatair leven en kom dan nog eens blaten!

Zwarte Schaap
05-09-03, 00:18
Geplaatst door BartLM
het gaat niet alleen om die potten en nichten die jij ziet paraderen. het gaat om die honderdduizenden onzichtbaren. die gewoon als jij en ik een normaal leven willen leiden.

Wat willen ze dan ? Ontneemt iemand hun een nomale leven? Wat is een normale leven?


jij hebt inderdaad een erg negatief beeld van je medemens zeg. mijn god. Wat ben jij naief zeg! Ik ga nog een beetje verder, de hele el Moumi verhaal had een zelfde achtergond zoals ik al eerder had beschreven.


is dit de algemene kijk op homosexualiteit onder marokkanen?
dat ligt er wel een probleem ja. van wie heb je nu gehoord dat je homo kunt worden? waar lees je zulke ideeen?
is een serieuze vraag. Niet flauw gaan doen, je weet dondersgoed dat men zich op verschillende wijze uit in het homozijn. Je hebt homos die gewoon normaal door het leven gaan en je hebt van die relnichten die elke minuut schreeuwen om aandacht.

Binnen in de gevangenis is er een significant verschil in het bedrijven van de herenliefde dan buiten de gevangenis.

Verder denk ik aan de homoprostitutie. Veel jongelui gaan uit armoede de herenliefde in, niet omdat het hun geaardheid is.

Ook denk ik aan griekenland in de oudheid waar het normaal was om als je in de leer ging bij een meester je ook zijn geliefde werd. Daar leverde de mentaliteit dat de hoogste liefde de liefde is tussen een jongeling en zijn meester. Ik geloof dus dat homosex ook een aangeleerde component heeft

Zwarte Schaap
05-09-03, 00:22
Geplaatst door freya
je zit hier tirades tegen autochtonen te houden, maar die heebn in dit geval nu eens geen schuld :fpimp:

Tegen wie moet ik die tirades dan houden? :haha:

Maar oke je weet heus wel dat daarachter een goed gecoordineerd plan zit ! Die autochtonen zijn slim hoor, die houden zich op de achtegrond en doen een allochtoonse sukkel denken dat het zijn plan is. Je ziet trouwens hier de autochtonen zogenaamd voor de homos opkomen door zulke acties te gaan verdedigen, vandaar dat het aan autochtonen is gericht.

Zagora
05-09-03, 00:23
Geplaatst door freya
Dat is gewoon niet waar wat je hier zegt, er zijn heel andere interpretaties mogelijk dan alleen middeleeuwse.

Allah vergeeft wie Hij wil vergeven!

Van niemand staat vast dat hij/zij naar de hel zal gaan.

Bovendien staat op afvalligheid van de islam de doodstraf.
iederen moslim leert toch dat de islam het enige ware geloof is en alle andere geloven minderwaardig. Wat voor alternatief heeft een moslim-homo dan?

Niet in praktijk brengen? Ga jij maar eens 10 jaar celibatair leven en kom dan nog eens blaten!

Ik blijf van mening dat die jongens en meisjes er het beste aan doen om die godsdienst gewoon vaarwel te zeggen en hun eigen atheïstisch leventje te gaan leiden. Bespaart je een hoop onnodige kopzorgen. En dan vraag ik mij af wat zij geaccepteerd willen hebben. Hun geaardheid of hun geloofsovertuiging in combinatie met hun geaardheid?

BartLM
05-09-03, 00:23
Geplaatst door Zwarte Schaap
Een geaardheid brengt een levensstijl met zich mee. Een geloof brengt een levensstijl met zich mee. Nu kan het zo zijn dat een geloof de levenstijl die een geaardheid met zich meebrengt afwijzen. Dat is nu aan de hand. Als mensen dit niet willen accepteren dan verdienen ze het niet eens om ze te woord te staan, laat staan als ze nog gaan provoceren ook.

ik ben bang dat wanneer je met anderen samen wilt kunnen leven, je elkaar zult moeten respecteren.

de enigen die ik niet respecteer, zijn diegenen die andere niet respecteren.

je kunt met zulke mensen ook nauwelijks een samenleving opbouwen.

respect voor andersdenkende is een must.

en maar hpen dat al de ouders dit aan hun kroost overbrengen.

BartLM

Zwarte Schaap
05-09-03, 00:24
Geplaatst door Zagora
Wazig en vaag. Try it again. Jammer, next round.

BartLM
05-09-03, 00:25
Geplaatst door Zwarte Schaap
Tegen wie moet ik die tirades dan houden? :haha:

Maar oke je weet heus wel dat daarachter een goed gecoordineerd plan zit ! Die autochtonen zijn slim hoor, die houden zich op de achtegrond en doen een allochtoonse sukkel denken dat het zijn plan is. Je ziet trouwens hier de autochtonen zogenaamd voor de homos opkomen door zulke acties te gaan verdedigen, vandaar dat het aan autochtonen is gericht.

als dit humor is is ie heel sterk

BartLM

Zagora
05-09-03, 00:26
Nog een paar vragen. AEL stelt dat heteroseksualiteit de norm is. Ten eerste: hoe kan men de hand hebben in een norm die buiten hun bereik ligt? ten tweede: Wat betekent het voor degene die niet aan deze norm voldoet? Dat is dus een regelrechte veroordeling.

BartLM
05-09-03, 00:27
Geplaatst door Zagora
Ik blijf van mening dat die jongens en meisjes er het beste aan doen om die godsdienst gewoon vaarwel te zeggen en hun eigen atheïstisch leventje te gaan leiden. Bespaart je een hoop onnodige kopzorgen. En dan vraag ik mij af wat zij geaccepteerd willen hebben. Hun geaardheid of hun geloofsovertuiging in combinatie met hun geaardheid?

ja goeie morgen. weet je wat? ik wordt atheist. god besaat gewoon niet !

dat ik daar niet eerder op kwam!


BartLM

Zwarte Schaap
05-09-03, 00:28
Geplaatst door BartLM
ik ben bang dat wanneer je met anderen samen wilt kunnen leven, je elkaar zult moeten respecteren.

de enigen die ik niet respecteer, zijn diegenen die andere niet respecteren.

je kunt met zulke mensen ook nauwelijks een samenleving opbouwen.

respect voor andersdenkende is een must.

en maar hpen dat al de ouders dit aan hun kroost overbrengen.

BartLM

Let wel we hadden het over levensstijl. Verder respecteer ik wie ik wil en moet je respect verdienen. Dat blinde respect geven is zo schijnheilig, dat zijn vaak de mensen die als het errop aankomt het hardvochtigst zijn.

Als je vindt dat respect voor andersdenkenden een must is waarom respecteer je dan niet de mening dat moslims homosexualiteit afwijzen?

Zagora
05-09-03, 00:31
Geplaatst door BartLM
ja goeie morgen. weet je wat? ik wordt atheist. god besaat gewoon niet !

dat ik daar niet eerder op kwam!


BartLM

Dat je er zelf niet op kwam spreekt voor zich. Begrijp dit eens even, er zit iets heel dubbels in die roep om door geloofsgenoten geaccepteerd te worden. Je omhelst een religie die je levenswijze veroordeelt, en je jammert dat je geloofsgenoten niet accepteren dat je dezelfde religie met ze deelt omdat je een flik.ker bent. Dat is een duidelijk teken van geestelijke onvolwassenheid en lafheid om voor jezelf te kiezen. Daar kots ik op, homo of geen homo.

BartLM
05-09-03, 00:39
Geplaatst door Zagora
Ik blijf van mening dat die jongens en meisjes er het beste aan doen om die godsdienst gewoon vaarwel te zeggen en hun eigen atheïstisch leventje te gaan leiden. Bespaart je een hoop onnodige kopzorgen. En dan vraag ik mij af wat zij geaccepteerd willen hebben. Hun geaardheid of hun geloofsovertuiging in combinatie met hun geaardheid?

ja goeie morgen. weet je wat? ik wordt atheist. god besaat gewoon niet !

dat ik daar niet eerder op kwam!


BartLM

freya
05-09-03, 00:40
Geplaatst door Zagora
Ik blijf van mening dat die jongens en meisjes er het beste aan doen om die godsdienst gewoon vaarwel te zeggen en hun eigen atheïstisch leventje te gaan leiden. Bespaart je een hoop onnodige kopzorgen. En dan vraag ik mij af wat zij geaccepteerd willen hebben. Hun geaardheid of hun geloofsovertuiging in combinatie met hun geaardheid?

Dus je kan volgens jou gewoon kiezen tussen geloof en atheisme?

Dan ben jij dus hoogstens een hypocriete buitenkant-gelovige en heb je helemaal geen kaas gegeten van de innerlijke beleving van een Godsbesef.


Moslim homos willen idd hun geloofsovertuiging in combinatie met hun geaardheid geaccepteerd zien.

Als ze niet zouden geloven dan zou er geen probleem zijn toch.
Dan zeg je gewoon stik maar met die onzin.

Het gaat juist om juist de gewetensnood waar ze in gedwongen worden door intolerante types als jij.

Ze geloven met heel hun hart in Allah, maar mogen niet zichzelf zijn.

an3sdej
05-09-03, 00:41
Maar oke je weet heus wel dat daarachter een goed gecoordineerd plan zit ! Die autochtonen zijn slim hoor, die houden zich op de achtegrond en doen een allochtoonse sukkel denken dat het zijn plan is. Je ziet trouwens hier de autochtonen zogenaamd voor de homos opkomen door zulke acties te gaan verdedigen, vandaar dat het aan autochtonen is gericht

Sorry Schaap, ik snap niet dat jij nog met plezier kunt leven. Het hele leven is volgens mij voor jou één groot complot tegen de moslims :maf2: Vreselijk om zo in deze maatschappij te moeten leven bandiet

freya
05-09-03, 00:42
Geplaatst door Zagora
Dat je er zelf niet op kwam spreekt voor zich. Begrijp dit eens even, er zit iets heel dubbels in die roep om door geloofsgenoten geaccepteerd te worden. Je omhelst een religie die je levenswijze veroordeelt, en je jammert dat je geloofsgenoten niet accepteren dat je dezelfde religie met ze deelt omdat je een flik.ker bent. Dat is een duidelijk teken van geestelijke onvolwassenheid en lafheid om voor jezelf te kiezen. Daar kots ik op, homo of geen homo.

Alleen een atheist kan zoiets bedenken.

BartLM
05-09-03, 00:42
Geplaatst door Zagora
Dat je er zelf niet op kwam spreekt voor zich. Begrijp dit eens even, er zit iets heel dubbels in die roep om door geloofsgenoten geaccepteerd te worden. Je omhelst een religie die je levenswijze veroordeelt, en je jammert dat je geloofsgenoten niet accepteren dat je dezelfde religie met ze deelt omdat je een flik.ker bent. Dat is een duidelijk teken van geestelijke onvolwassenheid en lafheid om voor jezelf te kiezen. Daar kots ik op, homo of geen homo.


Tuurlijk. maar mensen zijn geen rationele wezens.
en niet iedewreen is even sterk en volwassen om tot zulke inzichten te komen.
en nogmaals, je veandert niet zo een twee drie van geloof hoor.

nou om daar meteen op te kotsen. dan kots je waarschijnlijk wat af.

voor jezelf kiezen is voor heel veel mensen een langdurige strijd.


BartLM

Marsipulami
05-09-03, 00:44
Geplaatst door Zagora
Dat je er zelf niet op kwam spreekt voor zich. Begrijp dit eens even, er zit iets heel dubbels in die roep om door geloofsgenoten geaccepteerd te worden. Je omhelst een religie die je levenswijze veroordeelt, en je jammert dat je geloofsgenoten niet accepteren dat je dezelfde religie met ze deelt omdat je een flik.ker bent. Dat is een duidelijk teken van geestelijke onvolwassenheid en lafheid om voor jezelf te kiezen. Daar kots ik op, homo of geen homo.

Misschien zijn er ook wel mensen die inzien dat het islamitische standpunt inzake homoseksualiteit niet het enige is wat de islam te bieden heeft. Dat met name de islam ook nog staat voor solidariteit, rechtvaardigheid, trouw, aandacht voor de maatschappelijk zwakkeren, eerlijkheid, moed, respect...en zo van die dingen.

Zagora
05-09-03, 00:45
Geplaatst door freya
Dus je kan volgens jou gewoon kiezen tussen geloof en atheisme?

Dan ben jij dus hoogstens een hypocriete buitenkant-gelovige en heb je helemaal geen kaas gegeten van de innerlijke beleving van een Godsbesef.


Moslim homos willen idd hun geloofsovertuiging in combinatie met hun geaardheid geaccepteerd zien.

Als ze niet zouden geloven dan zou er geen probleem zijn toch.
Dan zeg je gewoon stik maar met die onzin.

Het gaat juist om juist de gewetensnood waar ze in gedwongen worden door intolerante types als jij.

Ze geloven met heel hun hart in Allah, maar mogen niet zichzelf zijn.

Ik ben geen gelovige en ik vind dat iedereen atheïst moet zijn of moet worden. Dus ook de homo's. Dat is mijn norm. ik juich hun pogingen om voor de acceptatie van hun geaardheid te vechten toe. Maar ik krijg er een beetje een kriebelig gevoel als ze ook nog eens willen volharden in het aanhangen van zo'n intolerante religie als de islam.

Zagora
05-09-03, 00:46
Geplaatst door Marsipulami
Misschien zijn er ook wel mensen die inzien dat het islamitische standpunt inzake homoseksualiteit niet het enige is wat de islam te bieden heeft. Dat met name de islam ook nog staat voor solidariteit, rechtvaardigheid, trouw, aandacht voor de maatschappelijk zwakkeren, eerlijkheid, moed, respect...en zo van die dingen.

Daar heeft de islam niet het alleenrecht op. Die dingen die jij opnoemt praktiseer ik zonder ooit op mijn knieën te vallen.

Zagora
05-09-03, 00:47
Geplaatst door BartLM


voor jezelf kiezen is voor heel veel mensen een langdurige strijd.


BartLM


Ja, dat is het deprimerende aan de hele zaak.

an3sdej
05-09-03, 00:49
Precies, een niet gelovige kan ook dat soort schone visies hebben en zulk gedrag vertonen :knipoog: Daar heb ik geen God voor nodig. :fpimp:

Zwarte Schaap
05-09-03, 00:49
Geplaatst door an3sdej
Sorry Schaap, ik snap niet dat jij nog met plezier kunt leven. Het hele leven is volgens mij voor jou één groot complot tegen de moslims :maf2: Vreselijk om zo in deze maatschappij te moeten leven bandiet

Juist als je dat door hebt kun je rustiger leven.

Marsipulami
05-09-03, 00:51
Geplaatst door Zagora
Daar heeft de islam niet het alleenrecht op. Die dingen die jij opnoemt praktiseer ik zonder ooit op mijn knieën te vallen.

Het is zeker waar dat deze waarden geen private eigendom zijn van deze of gene levensbeschouwing. Maar ik denk toch dat het geloof in God een turbo-effect heeft in het effectief beleven ervan.

BartLM
05-09-03, 00:53
Geplaatst door Zwarte Schaap
Let wel we hadden het over levensstijl. Verder respecteer ik wie ik wil en moet je respect verdienen. Dat blinde respect geven is zo schijnheilig, dat zijn vaak de mensen die als het errop aankomt het hardvochtigst zijn.

ja ik kan jou moeilijk vertellen wie jij moet respecteren. dat is jou verantwoordelijkheid.

jij noemt het blind respect geven. mijn overtuiging is dat er maar heel weinig mensen zijn die inherent niet deugen en dat ik nu eenmaal nooit in staat zal zijn al die andere te doorgronden, laat staan te veroordelen.

dat over hartvochtig moet je ooit nog maar een uitleggen.



Als je vindt dat respect voor andersdenkenden een must is waarom respecteer je dan niet de mening dat moslims homosexualiteit afwijzen?

dat accepteer ik weldegelijk. maar het gaat natuurlijk om de invulling. als ja maar niet net doen alsof het zo simpel is van dat is een homo dus die deugt niet en dat zal ik em laten merken ook.

dat gedrag accepteer ik niet. en zulke mensen kan ik ook nauwelijks respecteren.

BartLM

Zagora
05-09-03, 00:54
Geplaatst door Marsipulami
Het is zeker waar dat deze waarden geen private eigendom zijn van deze of gene levensbeschouwing. Maar ik denk toch dat het geloof in God een turbo-effect heeft in het effectief beleven ervan.

De diepblauwe ogen van je vriendin, of de ontwapenende glimlach van je kind, kan dat turbo-effect ook hebben. Shit, ik moet bijna huilen van ontroering bij de gedachte aan deze dingen.

BartLM
05-09-03, 00:56
Geplaatst door Zagora
Daar heeft de islam niet het alleenrecht op. Die dingen die jij opnoemt praktiseer ik zonder ooit op mijn knieën te vallen.

dat bedoelt ie niet.

hij bedoelt dat je niet perse je hele overtuiging bij het grof vuil hoeft te zetten als maar een klein onderdeeltje daarvan enigszins een probleem lijkt.

Bart

Zagora
05-09-03, 01:00
Geplaatst door BartLM
dat bedoelt ie niet.

hij bedoelt dat je niet perse je hele overtuiging bij het grof vuil hoeft te zetten als maar een klein onderdeeltje daarvan enigszins een probleem lijkt.

Bart

en ik zeg dat je die overtuiging niet perse in de islam hoeft te vinden. waarom toch altijd doen alsof je alleen maar barmhartig, vergevingsgezind en al die crap kunt zijn als je aan god gelooft? ik blijf erbij: die homo's zijn geestelijk net zo onvolgroeid als hun militante geloofsgenoten.

Marsipulami
05-09-03, 01:00
Geplaatst door Zagora
De diepblauwe ogen van je vriendin, of de ontwapenende glimlach van je kind, kan dat turbo-effect ook hebben. Shit, ik moet bijna huilen van ontroering bij de gedachte aan deze dingen.

Misschien openbaart God zich wel aan de mens in de de diepblauwe ogen van zijn vriendin of de ontwapenende glimlach van zijn kind ? Waarom zie jij God en mens als concurrenten en niet als bondgenoten die dezelfde droom koesteren ?

Zagora
05-09-03, 01:02
Geplaatst door Marsipulami
Misschien openbaart God zich wel aan de mens in de de diepblauwe ogen van zijn vriendin of de ontwapenende glimlach van zijn kind ? Waarom zie jij God en mens als concurrenten en niet als bondgenoten die dezelfde droom koesteren ?

Ik maak liever van mijn vriendin een God dan dat ik dat met een onkenbaar wezen doe.

an3sdej
05-09-03, 01:03
Misschien openbaart God zich wel aan de mens in de de diepblauwe ogen van zijn vriendin of de ontwapenende glimlach van zijn kind ?

OH is DAT God :verward:

Zagora
05-09-03, 01:04
Geplaatst door an3sdej
OH is DAT God :verward:

Niet de reflectie in haar ogen, andries. Jij narcist!

BartLM
05-09-03, 01:06
Geplaatst door Zagora
en ik zeg dat je die overtuiging niet perse in de islam hoeft te vinden. waarom toch altijd doen alsof je alleen maar barmhartig, vergevingsgezind en al die crap kunt zijn als je aan god gelooft? ik blijf erbij: die homo's zijn geestelijk net zo onvolgroeid als hun militante geloofsgenoten.


het is in ieder geval een stevig standpunt.


BartLM

Zwarte Schaap
05-09-03, 01:06
Geplaatst door BartLM
ja ik kan jou moeilijk vertellen wie jij moet respecteren. dat is jou verantwoordelijkheid.

Waarom sta je dan achter provocerende acties die dat respect moeten afdwingen.


jij noemt het blind respect geven. mijn overtuiging is dat er maar heel weinig mensen zijn die inherent niet deugen en dat ik nu eenmaal nooit in staat zal zijn al die andere te doorgronden, laat staan te veroordelen.

Voor de tweede keer, we hebben het over een levenstijl vergeet dat niet !


dat accepteer ik weldegelijk. maar het gaat natuurlijk om de invulling. als ja maar niet net doen alsof het zo simpel is van dat is een homo dus die deugt niet en dat zal ik em laten merken ook.

Wie begint er nu een provocatie? Wie gaat er nu zijn mening opdringen? Dat getuigt niet van het respecteren van andermans mening. Het is ruzie uitlokken en dan zeggen ik ga het je laten merken ook !


dat gedrag accepteer ik niet. en zulke mensen kan ik ook nauwelijks respecteren Zo denk ik toevallig ook over provocateurs. Mensen die zelf problemen opzoeken moet je nooit accepteren.

Marsipulami
05-09-03, 01:07
Geplaatst door an3sdej
OH is DAT God :verward:

Ik denk het wel :boer:

Zagora
05-09-03, 01:07
Geplaatst door BartLM
het is in ieder geval een stevig standpunt.


BartLM

waag het niet om het in twijfel te trekken :sniper:

BartLM
05-09-03, 01:08
Geplaatst door Marsipulami
Misschien openbaart God zich wel aan de mens in de de diepblauwe ogen van zijn vriendin of de ontwapenende glimlach van zijn kind ? Waarom zie jij God en mens als concurrenten en niet als bondgenoten die dezelfde droom koesteren ?


nou komen de echt diepzinnige ideeen boven, zit jij ook aan een glaasje wijn?


BartLM

Zagora
05-09-03, 01:09
Geplaatst door BartLM
nou komen de echt diepzinnige ideeen boven, zit jij ook aan een glaasje wijn?


BartLM

Mars is altijd dronken van God.

Zagora
05-09-03, 01:13
De Koran over homoseksualiteit

7:80 of 81: "En Lot, toen hij tot zijn volk zei: Zullen jullie een gruweldaad begaan die nog niemand van de wereldbewoners voor jullie heeft gepleegd?"

7:81 of 82: "Gij nadert met wellust mannen in plaats van vrouwen. Neen, gij zijt een volk dat de perken te buiten gaat." Ook vertaald als: "Jullie zijn overmatige mensen"

7:84: "En Wij lieten (stenen) regen op hen vallen. Kijk daar hoe het einde was van de boosdoeners."

11:80: "Zij antwoordden: Gij weet wel dat wij geen recht hebben op uw dochters en gij weet best wat wij wensen."

11:83: "Toen Ons gebod kwam, keerden Wij die stad (Sodom) ondersteboven en Wij deden er brokken klei laag boven laag op regenen."

11:87: "En zijn volk kwam op hem toegesneld; zij hadden voordien al slechte daden begaan. Hij zei: Mensen, hier zijn mijn dochters, zij zijn reiner voor jullie. Vreest dan God en maakt mij niet te schande om mijn gasten."

11:79: "Zij zeiden: Jij weet wel dat wij op jouw dochters geen recht hebben en jij weet best wat wij wensen."

21:75: "En aan Lot schonken Wij wijsheid en kennis. En Wij bevrijdden hem uit de stad die gruwelijk handelde. Zij waren inderdaad een boos en opstandig volk."

26:166: "Nadert gij van alle schepselen de mannen!"

26:167: "En verlaat gij uw vrouwen, die uw Heer voor u heeft geschapen!"

26:169: "Hij (Lot) zeide: "Waarlijk, ik veracht uw handelswijze."

27:55: "En Lot, toen hij tot zijn volk zeide: Begaat gij geen onzedelijkheid tegen beter weten in!"

27:56: "Nadert gij wellustig de mannen in plaats van de vrouwen? Nee, gij zijt een onwetend volk."

27:59: "En Wij deden een regen over hen komen, en vreselijk was de regen voor de gewaarschuwden."

29:30: "Nadert gij mannen met wellust en rooft gij op de weg, en begaat gij zelfs gruweldaden in uw bijeenkomsten? Maar het antwoord van het volk was niets anders dan dat zij zeiden: Breng de straf van God over ons als gij de waarheid spreekt".

29:31: "Hij (Lot) zeide: 'Help mij mijn Heer, tegen het volk dat onheil sticht."

29:32: "En toen onze boodschappers Abraham het nieuws brachten, zeiden zij: We willen het volk dezer stad vernietigen; want haar inwoners zijn onrechtvaardigen."

54:37: "En zij probeerden hun gasten te schande te zetten (doorzetten vragen om sodomie te plegen). Toen ontnamen wij hun ogen het gezichtsvermogen. Proef dan mijn bestraffingen en mijn waarschuwingen."

http://www.tolerantescholen.net/koran.htm

Marsipulami
05-09-03, 01:13
Geplaatst door Zagora
Ik maak liever van mijn vriendin een God dan dat ik dat met een onkenbaar wezen doe.

Onkenbaar wezen ? God is een vriendelijk geheim waarvan men de oorsprong niet kan peilen, net zoals de liefde tussen mensen.

Zagora
05-09-03, 01:16
Geplaatst door Marsipulami
Onkenbaar wezen ? God is een vriendelijk geheim waarvan men de oorsprong niet kan peilen, net zoals de liefde tussen mensen.

Voor jou misschien. God is voor mij non-existentieel, een loos begrip dat niets in mij te weeg kan brengen.

BartLM
05-09-03, 01:21
Geplaatst door Zwarte Schaap
Waarom sta je dan achter provocerende acties die dat respect moeten afdwingen.


het gaat om de invulling van respect. laat maar even zitten.


Voor de tweede keer, we hebben het over een levenstijl vergeet dat niet !

nou dan moet je maar eens beter uitleggen wat je daar onder verstaat.
eigenlijk heb ik nog helemaal geen idee wat jij vindt. daar probeer ik achter te komen.


Wie begint er nu een provocatie? Wie gaat er nu zijn mening opdringen? Dat getuigt niet van het respecteren van andermans mening. Het is ruzie uitlokken en dan zeggen ik ga het je laten merken ook !

als ik je nou eens vertel dat ik hier helemaal niet probeer te provoceren? het kwam nog niet in me op dat jij dat zo zou kunnen interpreteren.

ik zoek naar jou invulling van het woord respecteren.


Zo denk ik toevallig ook over provocateurs. Mensen die zelf problemen opzoeken moet je nooit accepteren.

als jij het idee hebt dat ik je hier provoceer kan ik je echt niet meer volgen. a;s je niet uitkijkt word je zelf het grootste probleem in je leven.
je slaat echt door in je wantrouwen.

BartLM

BartLM
05-09-03, 01:25
Geplaatst door Marsipulami
Onkenbaar wezen ? God is een vriendelijk geheim waarvan men de oorsprong niet kan peilen, net zoals de liefde tussen mensen.


dit is een prachtige afsluiter, ik zou er bijna gelovig van worden.

ik ga lekker pitten.

best wel leuk trouwens dat prikken.

ik begin het al een beetje te leren.

BartLM

Marsipulami
05-09-03, 01:26
Geplaatst door Zagora
Voor jou misschien. God is voor mij non-existentieel, een loos begrip dat niets in mij te weeg kan brengen.


Gelovigen en overtuigde atheïsten hebben alvast gemeen met elkaar dat ze zich allebei betrokken voelen bij de vraag naar de existentie van God. Net zoals liefde en haat twee zijden zijn van één en dezelfde betrokkenheidsmedaille.

Zwarte Schaap
05-09-03, 01:29
Geplaatst door BartLM
nou dan moet je maar eens beter uitleggen wat je daar onder verstaat.
eigenlijk heb ik nog helemaal geen idee wat jij vindt. daar probeer ik achter te komen.

als ik je nou eens vertel dat ik hier helemaal niet probeer te provoceren? het kwam nog niet in me op dat jij dat zo zou kunnen interpreteren.

ik zoek naar jou invulling van het woord respecteren.

als jij het idee hebt dat ik je hier provoceer kan ik je echt niet meer volgen. a;s je niet uitkijkt word je zelf het grootste probleem in je leven.
je slaat echt door in je wantrouwen.

BartLM

Mijn invulling van respect krijg je niet door te provoceren en/of op te komen voor provocateurs. Een paar posts eerder zei je iets anders!


Geplaatst door BartLM
wat is er eigenlijk mis aan het feit dat homo's voor zichzelf op willen komen? geaccepteerd willen worden. en dat niet marokkaanse homo's ze daar in bijstaan.

waarom moet een groot deel van onze medeburgers hun hele leven met een leugen leven? hun hele leven tot een leugen maken?

waarom zou ik, als niet homo en niet marokkaan het niet op kunnen nemen voor een bepaalde uitgekotste groep binnen onze samenleving?

door inderdaad te provoceren. de gevoeligheden van de ene groep weegt toch niet op tegen de ellende van veel marokkaanse homo's?

BartLM

Zagora
05-09-03, 01:32
Geplaatst door Marsipulami
Gelovigen en overtuigde atheïsten hebben alvast gemeen met elkaar dat ze zich allebei betrokken voelen bij de vraag naar de existentie van God. Net zoals liefde en haat twee zijden zijn van één en dezelfde betrokkenheidsmedaille.

En hiermee sluiten we deze nacht af. Slaap ze, Mars.

Marsipulami
05-09-03, 01:37
Geplaatst door Zagora
En hiermee sluiten we deze nacht af. Slaap ze, Mars.

Slaapwel, nog één tekstje dat en Neerlandicus wel zal interesseren.

't Is goed in 't eigen hert te kijken
Nog even vóór het slapen gaan
Of ik van dageraad tot avond
Geen enkel hert heb zeer gedaan;

Of ik geen ogen heb doen schreien,
Geen weemoed op een wezen lei;
Of ik aan liefdeloze mensen
Een woordeke van liefde zei.

En vind ik in het huis mijns herten,
Dat ik één droefenis genas,
Dat ik mijn armen heb gewonden
Rondom één hoofd dat eenzaam was,

Dan voel ik, op mijn jonge lippen,
Die goedheid lijk een avond-zoen.
't Is goed in 't eigen hert te kijken
En zó z'n ogen toe te doen.

Alice Nahon (1896 - 1933) [ Op zachte vooizekens , 1921 ]

Zagora
05-09-03, 01:38
Doe de volgende keer maar een van Guido Gezelle. Zijn we beiden weer blij.

Marsipulami
05-09-03, 01:49
Geplaatst door Zagora
Doe de volgende keer maar een van Guido Gezelle. Zijn we beiden weer blij.

Haha, doet me denken aan een Turkse vereniging in mijn gemeente die de verrassende naam 'Guido Gezelle vzw' heeft. Ze beheren een studentenhuis dat jonge moslims op het rechte pad probeert te houden. :p

Simon
05-09-03, 08:59
Geplaatst door Zagora
Ik blijf van mening dat die jongens en meisjes er het beste aan doen om die godsdienst gewoon vaarwel te zeggen en hun eigen atheïstisch leventje te gaan leiden. Bespaart je een hoop onnodige kopzorgen. En dan vraag ik mij af wat zij geaccepteerd willen hebben. Hun geaardheid of hun geloofsovertuiging in combinatie met hun geaardheid?

Dat zit wel duidelijk in die actie besloten. Immers foto's van homo's lesbiennes in Islamitische kledij (bestaat dat?) geven die koppeling wel aan. Er bestaat ook een vereniging voor christelijke homo's en joodse homo's dus misschien is dit ook een emancipatieslag. Maar ik weet te weinig van de initaitiefnemers.

Simon

an3sdej
05-09-03, 09:49
Er bestaat ook een vereniging voor christelijke homo's en joodse homo's dus misschien is dit ook een emancipatieslag. Maar ik weet te weinig van de initaitiefnemers.

En die winnen terrein v.w.b. hun mening. Velen zijn het met hen eens, en zo zal het ook gaan binnen de islam, als het onderwerp meer bespreekbaar wordt.

crazy2000
05-09-03, 16:02
Geplaatst door Al3arbi
I
En de AEL moet die homo`s gewoon niet zo pesten.


Yes, dan mag ik wel doorgaan!!! behoor niet tot AEL

Zwarte Schaap
05-09-03, 16:27
Geplaatst door an3sdej
En die winnen terrein v.w.b. hun mening. Velen zijn het met hen eens, en zo zal het ook gaan binnen de islam, als het onderwerp meer bespreekbaar wordt.

Een duidelijk voorbeeld van andermans veranderingen op anderen willen projecteren. Het is een illusie om zaken die in nederland hebben plaastgevonden door te trekken naar anderen groepen.

Dan staan ons nog vele bloedige oorlogen te wachten voordat overal dezelfde democratie is ingevoerd immers dan moeten we de evolutie van de democratie zoals die in europa is geweest ook projecteren op de anderen. Dan zeg ik NEE ! Geen guillotine en geen revolutie zoals de europeanen hebben meegemaakt.

an3sdej
05-09-03, 16:32
Een duidelijk voorbeeld van andermans veranderingen op anderen willen projecteren. Het is een illusie om zaken die in nederland hebben plaastgevonden door te trekken naar anderen groepen.

Psychologisch en sociologisch zitten alle mensen over het geheel genomen hetzelfde in elkaar, en reageren ze vanuit eenzelfde behoefte. Dat heeft de praktijk bewezen.

Bloedvergieten is hetzelfde in landen van herkomst hetzelfde als hier, of erger. Wat hier de guillotine was, kan de steniging in die landen geweest zijn.

Zwarte Schaap
05-09-03, 16:39
Geplaatst door an3sdej
Psychologisch en sociologisch zitten alle mensen over het geheel genomen hetzelfde in elkaar, en reageren ze vanuit eenzelfde behoefte. Dat heeft de praktijk bewezen.

Precies ! De meerderheid van de wereld accepteert homosexualiteit niet, het is dus een illussie om afwijkingen zoals in nederland door te trekken naar de meerderheid in de wereld.


Bloedvergieten is hetzelfde in landen van herkomst hetzelfde als hier, of erger. Wat hier de guillotine was, kan de steniging in die landen geweest zijn. De moordpartijen zoals die in europa hebben plaats gevonden zijn nog nooit eerder voorgekomen in de moderne geschiedenis. Wil jij dan dat de rest van de wereld dezelfde moordpartijen moet meemaken om ook tot dezelfde democratie te komen?

Onno26
05-09-03, 16:44
De moordpartijen zoals die in europa hebben plaats gevonden zijn nog nooit eerder voorgekomen in de moderne geschiedenis. Wil jij dan dat de rest van de wereld dezelfde moordpartijen moet meemaken om ook tot dezelfde democratie te komen?

Je vergeet Schaap dat de verschillende volkeren en culturen niet noodzakelijkerwijs hetzelfde pad hoeven te volgen om op iets gelijkwaardigs uit te komen.

De ene cultuur neemt van een andere cultuur bepaalde dingen over.

Respect voor mensen, ongeacht hun sexuele voorkeur kan dus in de Moslim wereld geintroduceerd worden zonder dat de Moslim wereld eerst alle stappen die de westerse wereld heeft gedaan na te doen.

Zwarte Schaap
05-09-03, 16:47
Geplaatst door Onno26
Je vergeet Schaap dat de verschillende volkeren en culturen niet noodzakelijkerwijs hetzelfde pad hoeven te volgen om op iets gelijkwaardigs uit te komen.

De ene cultuur neemt van een andere cultuur bepaalde dingen over.

Respect voor mensen, ongeacht hun sexuele voorkeur kan dus in de Moslim wereld geintroduceerd worden zonder dat de Moslim wereld eerst alle stappen die de westerse wereld heeft gedaan na te doen.

Goed zo dan zijn we het op grote lijnen eens ! De islam heeft respect voor de mensen maar homosexualiteit zal altijd afgewezen worden.

Puk
05-09-03, 16:53
Geplaatst door BartLM
ja goeie morgen. weet je wat? ik wordt atheist. god besaat gewoon niet !

dat ik daar niet eerder op kwam!


BartLM

God zegt: Ik besta niet.

Onno26
05-09-03, 16:54
Goed zo dan zijn we het op grote lijnen eens ! De islam heeft respect voor de mensen maar homosexualiteit zal altijd afgewezen worden.


De verandering is al ingezet Zwart Schaap. Islamitische homoseksuelen laten steeds meer van zich horen. Ook de Islam zal respect moeten gaan tonen voor homo's, of ze zal net als het katholicisme op een bepaald moment als niet meer van toepassing aan de kant geschoven worden. Ook moslims zullen er waarschijnlijk niet van houden om hun kinderen, broers en zustersm, vaders moeders, vrienden en kennissen te moeten minachten naar aanleding van een paar regels in een boekje.

an3sdej
05-09-03, 17:18
Wil jij dan dat de rest van de wereld dezelfde moordpartijen moet meemaken om ook tot dezelfde democratie te komen?

Het doel democratie bereiken blijft staan, de inhoud van democratie kan altijd beter.
En acceptatie van andersdenkenden, en anders handelenden is voor mij een levensdoel. Ook accepteer ik moslims, alleen ik hoef sommige uitingen niet te accepteren.

En het prettige voor mij is dan dat de westerse cultuur hier gangbaar is, en de islamitische cultuur niet. En daar ik de hedendaagse democratie van Nederland niet zie omvallen, denk ik dat de westerse cultuur hier het meeste bestaansrecht heeft. En dat minderheden zich er dan toch aan zullen moeten aanpassen! Dat is gewoon de realiteit in de westerse wereld.

crazy2000
05-09-03, 17:45
Geplaatst door Onno26
De verandering is al ingezet Zwart Schaap. Islamitische homoseksuelen laten steeds meer van zich horen. Ook de Islam zal respect moeten gaan tonen voor homo's, of ze zal net als het katholicisme op een bepaald moment als niet meer van toepassing aan de kant geschoven worden. Ook moslims zullen er waarschijnlijk niet van houden om hun kinderen, broers en zustersm, vaders moeders, vrienden en kennissen te moeten minachten naar aanleding van een paar regels in een boekje.

FOUT!!!

Islam en Homo gaat niet samen

an3sdej
05-09-03, 17:47
hihihih Crazy2000=dom en onwetend :p

Zwarte Schaap
05-09-03, 18:03
Geplaatst door Onno26
De verandering is al ingezet Zwart Schaap. Islamitische homoseksuelen laten steeds meer van zich horen. Ook de Islam zal respect moeten gaan tonen voor homo's, of ze zal net als het katholicisme op een bepaald moment als niet meer van toepassing aan de kant geschoven worden. Ook moslims zullen er waarschijnlijk niet van houden om hun kinderen, broers en zustersm, vaders moeders, vrienden en kennissen te moeten minachten naar aanleding van een paar regels in een boekje.

Al laten de homos elke dag urenlang hun stem horen, homosexualiteit en Islam staan haaks op elkaar. Snap dat gewoon ! Wat voor de christenen in nederland is geldt wil niet zeggen dat het ook voor de christenen in de rest van de wereld geldt, laat staan ook voor de moslims.

Zgeheu
05-09-03, 18:05
Zoals een Moslim nooit 2 goden zal accepteren zal hij/zij ook nooit homosexualiteit accepteren.

Zwarte Schaap
05-09-03, 18:07
Geplaatst door an3sdej
Het doel democratie bereiken blijft staan, de inhoud van democratie kan altijd beter.
En acceptatie van andersdenkenden, en anders handelenden is voor mij een levensdoel. Ook accepteer ik moslims, alleen ik hoef sommige uitingen niet te accepteren.

Ik accepteer mensen maar ik accepteer niet al hun uitingen, zo een uiting is homosexualiteit.


En het prettige voor mij is dan dat de westerse cultuur hier gangbaar is, en de islamitische cultuur niet. En daar ik de hedendaagse democratie van Nederland niet zie omvallen, denk ik dat de westerse cultuur hier het meeste bestaansrecht heeft. En dat minderheden zich er dan toch aan zullen moeten aanpassen! Dat is gewoon de realiteit in de westerse wereld. Aanpassen is geen assimilatie en daar is men op uit ! De westerse cultuur staat toch niet onder vuur ? Het zijn juist de westerlingen die islamitische cultuur onder vuur nemen. Ik heb geen problemen met de westerlingen maar zij wel aan mij.

Zagora
05-09-03, 18:21
Zolang je ze maar niet in elkaar slaat, nawijst op straat of een molotov-cocktail door hun ruit gooit, mag jij hun levenswijze afwijzen ZS. Jij valt niet meer te bekeren.

Zwarte Schaap
05-09-03, 18:35
Geplaatst door Zagora
Zolang je ze maar niet in elkaar slaat, nawijst op straat of een molotov-cocktail door hun ruit gooit, mag jij hun levenswijze afwijzen ZS. Jij valt niet meer te bekeren.

Ik heb dagelijks meer met homos te maken dan dat de meesten totaal in hun hele leven ooit zullen ontmoeten.

Ook heb ik wel eens paar homos een paar tikken gegeven, maar dan verdienden ze het !

Afrux
05-09-03, 19:21
Geplaatst door Zgeheu
Zoals een Moslim nooit 2 goden zal accepteren zal hij/zij ook nooit homosexualiteit accepteren.

Zo zal hij ook nooit accepteren dat iemand de Khulafa arrachidin voor kuffars ziet en ali als profeet gelooft, zoals jouw god Abu Takhna.

Dutchguy
05-09-03, 20:02
Geplaatst door Zwarte Schaap
[B]Precies ! De meerderheid van de wereld accepteert homosexualiteit niet, het is dus een illussie om afwijkingen zoals in nederland door te trekken naar de meerderheid in de wereld.


Dus de meerderheid heeft dus in principe altijd gelijk of zo? Wat wil je hier nou mee zeggen?

Zwarte Schaap
05-09-03, 20:07
Geplaatst door Dutchguy
Dus de meerderheid heeft dus in principe altijd gelijk of zo? Wat wil je hier nou mee zeggen? Ik zeg dat wat nederlanders is overkomen niet noodzakelijk bij andere culturen door getrokken hoeft te worden. Ik hoef de nederlandse ontwikkelingen niet in mijn eigen ontwikkeling op te nemen. De nederlandse ontwikkeling is een afwijkende ontwikkeling dat mij niet opgedrongen moet worden.

Dutchguy
05-09-03, 20:11
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik zeg dat wat nederlanders is overkomen niet noodzakelijk bij andere culturen door getrokken hoeft te worden. Ik hoef de nederlandse ontwikkelingen niet in mijn eigen ontwikkeling op te nemen. De nederlandse ontwikkeling is een afwijkende ontwikkeling dat mij niet opgedrongen moet worden.

Dit is niet persee een Nederlandse ontwikkeling. Zowel Parijs als Berlijn hebben een homosexuele burgemeester. Deze ontwikkeling stopt niet bij de grens.

Zwarte Schaap
05-09-03, 20:16
Geplaatst door Dutchguy
Dit is niet persee een Nederlandse ontwikkeling. Zowel Parijs als Berlijn hebben een homosexuele burgemeester. Deze ontwikkeling stopt niet bij de grens.

Homosexualiteits-afwijzing stopt ook niet bij de grens.

Dutchguy
05-09-03, 20:18
Geplaatst door Zwarte Schaap
Homosexualiteits-afwijzing stopt ook niet bij de grens.

Daar komen gelukkig cursussen voor in het onderwijs. :laser:

Zwarte Schaap
05-09-03, 20:20
Geplaatst door Dutchguy
Daar komen gelukkig cursussen voor in het onderwijs. :laser: Gaan ze kinderen leren hoe ze homo moeten worden?

Dutchguy
05-09-03, 20:22
Geplaatst door Zwarte Schaap
Gaan ze kinderen leren hoe ze homo moeten worden?

Nee, dat ze homo's met rust moeten laten. Leven en laten leven, is schijnbaar al moeilijk genoeg voor sommigen.

Zwarte Schaap
05-09-03, 20:25
Geplaatst door Dutchguy
Nee, dat ze homo's met rust moeten laten. Leven en laten leven, is schijnbaar al moeilijk genoeg voor sommigen. Het wordt ook tijd om cursussen te organiseren voor kinderen hoe ze homobetastingen moeten vermijden en dat ze dat moeten melden. Ook lijkt het me nuttig om homosexuelen te leren dat ze van kwetsbare (allochtonen en autochtoon) jongeren moeten afblijven.

Dutchguy
05-09-03, 20:27
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het wordt ook tijd om cursussen te organiseren voor kinderen hoe ze homobetastingen moeten vermijden en dat ze dat moeten melden. Ook lijkt het me nuttig om homosexuelen te leren dat ze van kwetsbare (allochtonen en autochtoon) jongeren moeten afblijven.

Ach gossie toch...

Mill
05-09-03, 20:27
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het wordt ook tijd om cursussen te organiseren voor kinderen hoe ze homobetastingen moeten vermijden en dat ze dat moeten melden. Ook lijkt het me nuttig om homosexuelen te leren dat ze van kwetsbare (allochtonen en autochtoon) jongeren moeten afblijven.

Wat hebben homo's nou met kinderen betasten te maken?

Zwarte Schaap
05-09-03, 20:32
Geplaatst door Mill
Wat hebben homo's nou met kinderen betasten te maken? Is dat zo moeilijk?

Mill
05-09-03, 20:36
Homo's zijn pedo's?

Zwarte Schaap
05-09-03, 20:40
Geplaatst door Mill
Homo's zijn pedo's? De meeste pedosexuelen zijn wel homosexueel ja, maar als homo ben je niet per definitie pedosexueel ! Als je verder wil discusseren dan moet je mijn stukje helemaal citeren en niet 1 deel nemen.


Het wordt ook tijd om cursussen te organiseren voor kinderen hoe ze homobetastingen moeten vermijden en dat ze dat moeten melden. Ook lijkt het me nuttig om homosexuelen te leren dat ze van kwetsbare (allochtonen en autochtoon) jongeren moeten afblijven.

Dutchguy
05-09-03, 20:46
Geplaatst door Zwarte Schaap
De meeste pedosexuelen zijn wel homosexueel ja, maar als homo ben je niet per definitie pedosexueel ! Als je verder wil discusseren dan moet je mijn stukje helemaal citeren en niet 1 deel nemen.

Verdere discussie is wat mij betreft zinloos. Je zwamt en volgens mij weet je dat zelf ook wel. Fijne dag nog.

Zwarte Schaap
05-09-03, 20:48
Geplaatst door Dutchguy
Verdere discussie is wat mij betreft zinloos. Je zwamt en volgens mij weet je dat zelf ook wel. Fijne dag nog.

:hihi:

Dutchguy
05-09-03, 20:51
Geplaatst door Zwarte Schaap
:hihi:

Zwak dit, en beneden jouw niveau... alhoewel...

Zwarte Schaap
05-09-03, 20:55
Geplaatst door Dutchguy
Zwak dit, en beneden jouw niveau... alhoewel...

Die provoceer actie met posters ophangen vind ik ook zwaar onder het niveau van autochtonen, alhoewel ik daar graag de draak mee steek.

Dutchguy
05-09-03, 21:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
Die provoceer actie met posters ophangen vind ik ook zwaar onder het niveau van autochtonen, alhoewel ik daar graag de draak mee steek.

Jouw manier van discussieren is de mijne niet. Laten we het daar op houden.

Zwarte Schaap
05-09-03, 21:07
Geplaatst door Dutchguy
Jouw manier van discussieren is de mijne niet. Laten we het daar op houden. Hopelijk begrijp je dan ook dat de manier hoe men moslims zogenaamd het respect voor homosexualiteit wil bij brengen ook niet de mijne is, en kennelijk met mij ook vele moslims.

Dutchguy
05-09-03, 21:11
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hopelijk begrijp je dan ook dat de manier hoe men moslims zogenaamd het respect voor homosexualiteit wil bij brengen ook niet de mijne is, en kennelijk met mij ook vele moslims.

+++ laat ook maar +++.

Simon
05-09-03, 21:26
Geplaatst door aQua
Die draai geef jij er aan. Ik heb geen probleem met afwijkende meningen, alswel met provocaties.

Als die posters geplaatst worden, mogen ze naast elk ervan een mannetje met schraapijzer zetten om die posters te ontgorelen. En dat is nog de minste voorzorgsmaatregel die genomen hoeft te worden. Niet omdat de boodschap homoseksualiteit is, maar omdat de boodschap provocatie is.

Tja dat is jouw mening. Maar dat kan ik net zo goed vinden van de opvatting van veel moslims dat homosexualiteit zondig is. Het kan mij overigens niet zo veel schelen wat veel moslims van homosexualiteit vinden. Ik vind het echter nogal vreemd dat men geen andere mening de ruimte wil geven. Daarbij bedoel ik niet dat je die mening moet overnemen. Maar ik bedoel dat je toe kan laten dat die mening geuit wordt. Het is immers duidelijk dat volgens jou en anderen niet toelaatbaar is dat er een andere mening over Islam en homosexualiteit geuit wordt dan de gangbare. Wat dat betreft vind ik de hele Islam wereld in Nederland echt bekrompen en weinig tolerantie tonen. Als in nederland een dominee verkondigt dat God dood is dan kopen geïnteresseerden zijn boeken en anderen die het daar niet mee eens zijn kopen die niet of misschien ook wel om met hem in debat te gaan. Maar al die heisa zoals je bijvoorbeeld rond een boek als de Duivelsverzen gezien hebt is typerend voor een cultuur die geen pluriformiteit kent.

Wat Schaap hierboven zegt is alleen maar bedoeld om te kwetsen en ook wetenschappelijk aantoonbaar onjuist.

Simon

Simon
05-09-03, 22:23
Geplaatst door aQua
[B]Duidelijk niet. Het is een feit dat deze actie provocatief bedoelt is. Men weet namelijk donders goed dat het uitlokken van discussie op deze manier niet zal geschieden. Wat gebeuren zal is het tegenovergestelde; nog meer haat.
Wanneer je weet dat dit de reactie zal zijn, dan kiest een gezond mens dat echt dialoog wenst een andere weg of invalshoek

Ik weet niet precies hoe deze actie bedoelt is want ik ken de initiatiefnemers niet. Maar als het tonen van homo-stellen in islamitische kleding zoveel weerstand oproept dan is het misschien wel nuttig. Je spreekt zelf al over "nog meer haat". Heb je het dan over jezelf? Haten is nooit goed, dat weet je. Maar misschien ben je niet de doelgroep van de campagne.


Dat is jouw mening, en die mag je hebben. Ben benieuwd of je ook zo sympathiek zou zijn als je in een witte volkswijk poster ziet waarop intieme homo's als varkens verkleed staan afgebeeld..... Zou je dat ook opvatten en accepteren als een respectabel manier om een standpunt te verkondigen?

Nu ja wij hebben al de campagne over "leuke marokkanen" getolereerd terwijl 2 keer per jaar hier in amsterdam-west mijn auto wordt opengebroken. Overigens zou ik bij de campagne die je omschrijft de vraag hebben wat de boodschap is. Dat homo's varkens zijn? Ja dat is een mening die ik uiteraard niet onderschrijf en de meeste moslims geloof ik ook niet.


Onzin, dat maak je er wederom zelf van. Van mij mag iedereen zijn wat hij/ zij wil, die ruimte heb je sinds je geboorte en neemt niemand je af en accepteer ik. Wanneer je daarentegen vraagt over homoseksualiteit en Islam, zeg ik: Die gaan niet samen. Wil je de Islam zo buigen, vervormen en interpreteren dat het wel in dat straatje past, dan veroordeel ik dat omdat je de Boodschap onrecht aandoet.

DE Islam bestaat helemaal niet. Dus jij kan over Islam en homosexualiteit een opvatting hebben maar iemand anders kan daar een andere opvatting over hebben. Jouw waarheid is niet de enige waarheid. Mijn vraag is steeds waarom die andere mening niet geuit mag worden maar daar heb je geen antwoord op. Je vindt het van gebrek aan respect getuigen dat die mening geuit wordt en ik vind het van gebrek aan respect getuigen als die mening niet geuit mag worden. Ik bedacht mij overigens wel gisteren - toen ik er later nog eens over nadacht - dat ik het vreemd vind dat ze deze poster alleen worden opgehangen in allochtone wijken.

Simon

an3sdej
06-09-03, 00:48
Het schaap is ook een beetje ziek. Mensen die het hardst schreeuwen dat iets speciefieks heel slecht is doen of lijden er zelf aan. Ik wil de psychiatrische lessen daarover hier wel neertypen, maar volgens mij begrijpt iedereen het wel :wink: :lachu:

Zwarte Schaap
06-09-03, 01:06
Geplaatst door an3sdej
Het schaap is ook een beetje ziek. Mensen die het hardst schreeuwen dat iets speciefieks heel slecht is doen of lijden er zelf aan. Ik wil de psychiatrische lessen daarover hier wel neertypen, maar volgens mij begrijpt iedereen het wel :wink: :lachu:

En jij bent zeker moslim.

Zwarte Schaap
06-09-03, 01:09
Geplaatst door Dutchguy
+++ laat ook maar +++.

Ach kom maar bij schaapie krijg je een knuffeltje! :wink:

Zwarte Schaap
06-09-03, 01:10
Geplaatst door Simon
Wat Schaap hierboven zegt is alleen maar bedoeld om te kwetsen en ook wetenschappelijk aantoonbaar onjuist.

Simon

Wil je dat aub voor mij dan wetenschappelijk aantonen.

Dutchguy
06-09-03, 03:24
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ach kom maar bij schaapie krijg je een knuffeltje! :wink:

Bluf. :D

Simon
06-09-03, 09:43
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wil je dat aub voor mij dan wetenschappelijk aantonen.

Dat zou ik nog wel gewild hebben als je daar oprecht in geinteresseerd bent maar ik heb weinig zin om op provocaties te reageren. Verder is die informatie op het Internet te vinden dus je kan het net zo goed zelf gaan opzoeken als het je boeit. Er is in ieder geval onderzoek naar gedaan en als je het puur hebt over de oriëntatie naar geslacht dan is die verdeling niet anders bij pedo's dan bij niet-pedo's.

Simon

BartLM
06-09-03, 09:57
Geplaatst door Simon
Dat zou ik nog wel gewild hebben als je daar oprecht in geinteresseerd bent maar ik heb weinig zin om op provocaties te reageren. Verder is die informatie op het Internet te vinden dus je kan het net zo goed zelf gaan opzoeken als het je boeit. Er is in ieder geval onderzoek naar gedaan en als je het puur hebt over de oriëntatie naar geslacht dan is die verdeling niet anders bij pedo's dan bij niet-pedo's.

Simon

streker, er is heel veel onderzoek naar gedaan.

die conclusies zijn de basis voor de snelle veranderingen in de manier waarop we in onze maatschappij met de homosexuelen omgaan.

de voornaamste conclusie is natuurlijk dat homosexualiteit voor een persoon een gegeven is en geen keuze.

trouwens zwarte schaap, bijna iedereen, zeker in mijn generatie, heeft een ontwikkeling doorgemaakt in zijn kijk op homosexualiteit.

ik ben wel benieuwd hoe dat bij de nieuwe generatie zit.


BartLM

dejeneverbever
06-09-03, 11:59
Schepkuh is een klein jengelend maar kwaadaardig kindje die alleen maar wild om zich heen kan slaan en verongelijkt stampvoeten. Een kennis is van me en een homosexuele leraar. Echter het Marrokaantje dat hem in de hoek trachtte te drijven bleek in zijn eentje een heel, heeeeeeel klein ventje te zijn. Eeen heeeel klein ventje met een mesje (in de ogen van de Marrokaan is 20cm kennelijk klein).

Nodeloos om erbij te vermelden dat ook dit slachtoffertje van dit nazi-regime natuurlijk geen diploma zal halen.
Klaag...weeen..dieskriemienasi !

O ja, alle andere nationaliteiten (Van Turk tot Surinamer en kaaskop tot Cambodjaanse, incluis de twee Marrokaanse studentes) zijn dit jaar wel overgegaan. Gek he ?

Moeilijk moet dat zijn, leven in een Mussolinni samenleving waar iedereen tegen je is. Ik heb heel veel medelijden.

Zwarte Schaap
06-09-03, 12:01
Geplaatst door Simon
Dat zou ik nog wel gewild hebben als je daar oprecht in geinteresseerd bent maar ik heb weinig zin om op provocaties te reageren. Verder is die informatie op het Internet te vinden dus je kan het net zo goed zelf gaan opzoeken als het je boeit. Er is in ieder geval onderzoek naar gedaan en als je het puur hebt over de oriëntatie naar geslacht dan is die verdeling niet anders bij pedo's dan bij niet-pedo's.

Simon

Als je beweringen maakt die je niet kan of wil waarmaken moet je ze ook niet uiten. Als ik het zelf kon vinden had ik er niet om gevraagd.

BartLM
06-09-03, 12:13
Geplaatst door dejeneverbever
Schepkuh is een klein jengelend maar kwaadaardig kindje die alleen maar wild om zich heen kan slaan en verongelijkt stampvoeten. Een kennis is van me en een homosexuele leraar. Echter het Marrokaantje dat hem in de hoek trachtte te drijven bleek in zijn eentje een heel, heeeeeeel klein ventje te zijn. Eeen heeeel klein ventje met een mesje (in de ogen van de Marrokaan is 20cm kennelijk klein).

Nodeloos om erbij te vermelden dat ook dit slachtoffertje van dit nazi-regime natuurlijk geen diploma zal halen.
Klaag...weeen..dieskriemienasi !

O ja, alle andere nationaliteiten (Van Turk tot Surinamer en kaaskop tot Cambodjaanse, incluis de twee Marrokaanse studentes) zijn dit jaar wel overgegaan. Gek he ?

Moeilijk moet dat zijn, leven in een Mussolinni samenleving waar iedereen tegen je is. Ik heb heel veel medelijden.


ik moet toegeven, je schrijft leuk, maar dat stoken van jou getuigt toch ook niet van veel volwassenheid.

BartLM

Simon
06-09-03, 12:20
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als je beweringen maakt die je niet kan of wil waarmaken moet je ze ook niet uiten. Als ik het zelf kon vinden had ik er niet om gevraagd.

Als je het niet kan vinden moet je niet van die ongefundeerde leugens verkondigen zoals: "De meeste pedosexuelen zijn wel homosexueel ja".
Je geeft nu zelf aan dat je er geen gegevens over hebt dus mijn eerdere opmerking dat je alleen maar zit te provoceren heb je hiermee onderschreven. Daarom heb ik geen zin er verder op in te gaan.

Simon

freya
06-09-03, 12:22
Geplaatst door BartLM
ik moet toegeven, je schrijft leuk, maar dat stoken van jou getuigt toch ook niet van veel volwassenheid.

BartLM

schrijft leuk, hoe bedoel je?

schrijft onzinnig gebrabbel bedoel je:


Een kennis is van me en een homosexuele leraar.

dejeneverbever
06-09-03, 12:23
Een mentale kabouter ben ik ongetwijfeld. Echter de feiten liggen er voor te sprokkelen. En vertrouw me dit is nauwelijks stoken. Maar wanneer deze Rob-Oudkerk Marrokanen aan de have of goed komen van vrienden en vriendinnen van me dan noopt dit me tot reactie.
Nogmaals er zijn net zoveel Turken in dit land en nog meer Surinamers dan Marrokanen waarom komen de eerste twee groepen nauwelijks in het nieuws ?
Wat is hiervan de oorzaak ? Dieskriemienasi of racisme kan dit niet zijn want de nazi kaaskoppen haten definitie-getrouw alle buitenlanders, vanwaar dus die specifieke concentratie op de Marrokanen ?

BartLM
06-09-03, 12:24
Geplaatst door freya
schrijft leuk, hoe bedoel je?

schrijft onzinnig gebrabbel bedoel je:

dat ik af en toe in de lach schiet.

BartLM

Zwarte Schaap
06-09-03, 12:26
Geplaatst door Simon
Als je het niet kan vinden moet je niet van die ongefundeerde leugens verkondigen zoals: "De meeste pedosexuelen zijn wel homosexueel ja".
Je geeft nu zelf aan dat je er geen gegevens over hebt dus mijn eerdere opmerking dat je alleen maar zit te provoceren heb je hiermee onderschreven. Daarom heb ik geen zin er verder op in te gaan.

Simon

Ik ging het pas zoeken nadat jij zogenaamd een wetenschappijk onderzoek genoemd had.

Ik heb nergens beweerd dat het om wetenschappelijkonderzoek zou zijn. Jij bent diegene die dat wetenschappelijk zou kunnen tegenspreken. Kortom je hebt niets en verschuilt je achter mijn vermeende provocatie.

Ik raad je dan aan om niet zomaar het etiket wetenschappijk te gebruiken als je dat niet kunt hardmaken.

Mijn bewering is gebasseerd op eigen ervaringen om mij heen en de nieuwsberichten waar keer op keer blijkt dat jongetjes sexueel misbruikt zijn. Ik lees vaker dat jongetjes worden misbruikt dan meiden.

Simon
06-09-03, 14:04
Geplaatst door Zwarte Schaap

Mijn bewering is gebasseerd op eigen ervaringen om mij heen en de nieuwsberichten waar keer op keer blijkt dat jongetjes sexueel misbruikt zijn. Ik lees vaker dat jongetjes worden misbruikt dan meiden.


Nu ja misschien zijn het meer je vooroordelen of obsessies:

Achtergronden
Eén op de drie vrouwen blijkt slachtoffer geweest te zijn van enige vorm van seksueel misbruik voor haar zestiende jaar. Bij mannen is dat ongeveer één op de dertig. Er zijn twee vormen van seksueel misbruik van kinderen. De niet-commerciële, zoals incest, misbruik op school of binnen instellingen, en de commerciële waarbij in veel gevallen sprake is van kinderporno of -prostitutie. In alle gevallen worden kinderen het slachtoffer omdat ze weerloos en kwetsbaar zijn. Niet-commercieel seksueel misbruik van kinderen, voornamelijk incest, kan in ieder gezin voorkomen. Het idee dat kinderen altijd misbruikt worden door hun vader is achterhaald. Ook kennissen en familie buiten het gezin behoren tot de daders. Wel zijn de daders meestal mannen. Commercieel misbruik van kinderen komt op grote schaal voor: wereldwijd zijn er tien miljoen kinderen werkzaam in de prostitutie. Het is niet mogelijk de omvang van kinderprostitutie in Nederland aan te geven omdat de aangiftebereidheid laag is.

http://www.justitie.nl/pers/persberichten/archief/1999/index.asp?file=pb0459.htm

In ieder geval zijn je indrukken meer vooroordelen dan iets anders te meer daar het meest sexuele misbruik van kinderen in directe familiekring gepleegd wordt. Daar moet je dan ook maar eens de cijfers van opzoeken.

Simon

Zwarte Schaap
06-09-03, 19:10
Geplaatst door Simon
Nu ja misschien zijn het meer je vooroordelen of obsessies:

Achtergronden
Eén op de drie vrouwen blijkt slachtoffer geweest te zijn van enige vorm van seksueel misbruik voor haar zestiende jaar. Bij mannen is dat ongeveer één op de dertig.

Het is nog erger als dat ik dacht.

Als we ervan uitgaan dat 5 % van de bevolking homosexueel is dan spreken de cijfers boekdelen.

Dan misbruikt 5 % van de bevolking 3,3 % van de totale jongens
bij heterosexuelen is dat dan 90 % die 16,6 van de totale meisjes misbruikt.

Ga je deze getallen naar elkaar afwegen dan kom je op het volgende :

de 90 % gaan me gelijk maken aan de 5 % dit doen we door 90 te delen door 18. Dan moeten we 16,6 % ook delen door 18. Dat levert het volgende op 0,85 %

Dat brengt ons tot het volgende conclusie: dat homosexuelen ruim 4 keer meer kinderen misbruiken dan hetero's