PDA

Bekijk Volledige Versie : Nu op nederland 2 : waarom gemeentes oude buurten laten verpauperen.



Zwarte Schaap
04-09-03, 17:54
Kijk nu op nederland 2 , hoe gemeentes buurten laten verpauperen om later te mogen slopen en hoe men met statistieken inzake criminaliteit rommelt omdat te onderbouwen.

Zwarte Schaap
04-09-03, 18:06
Bewoners Kanaleneiland tegen sloop

Bewoners van Kanaleneiland in Utrecht protesteren tegen sloop van hun huizen, terwijl de sloop nu juist bedoeld was om de wijk weer leefbaar te maken. Woningen zouden te snel worden gesloopt. Er zou meer aan renovatie worden gedaan anders ontstaat er een tweedeling tussen aan enerzijds goede, dure woningen en aan de andere kant goedkope slecht onderhouden woningen. Een verslag.



Stellingen die in de uitzending door betrokkenen geponeerd worden zijn interessanter dan bovenstaande omschrijving.

Zoals:

Men sloopt niet om fysieke redenen maar om sociale redenen. (om sociaal zwakke groepen te verjagen)

Sloop wordt door de gemeentes eerder overwogen omdat het lucratief is. Men kan de grond daarna namelijk duurder verkopen.

Ansari
04-09-03, 18:19
dat gebeurt al in rotterdam en omstreken (schiedam-nieuwland). Een zogenaamd smoesje om een wijk "leefbaar" te maken

Zwarte Schaap
04-09-03, 18:28
Geplaatst door Ansari
dat gebeurt al in rotterdam en omstreken (schiedam-nieuwland). Een zogenaamd smoesje om een wijk "leefbaar" te maken

Exactamunto ! Ik woon in het centrum , ze proberen ons al jaren weg te krijgen. Bij sommige lukt het, maar de meerdeheid wil echt niet weg.

Sawda
04-09-03, 18:35
Geplaatst door Zwarte Schaap

Sloop wordt door de gemeentes eerder overwogen omdat het lucratief is. Men kan de grond daarna namelijk duurder verkopen.

Een ander voorbeeld is de Zwarte Madonna in Den Haag, dat gebouw is naar mijn weten niet ouder dan 15 jaar en nu al rijp voor de sloop.
Al die tijd heeft de gemeente het laten verloederen.

Ansari
04-09-03, 18:40
Geplaatst door Zwarte Schaap
Exactamunto ! Ik woon in het centrum , ze proberen ons al jaren weg te krijgen. Bij sommige lukt het, maar de meerdeheid wil echt niet weg.

bij mijn weten heb je eigenlijk geen keus. Als er eenmaal besloten is om je huis te slopen heb je weinig in te brengen.

000NobelPrizes
04-09-03, 18:48
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand wiens huis werd gesloopt, zonder pardon door de gemeente met z'n hele hebben & houwen op straat is gekeild.
Andere woning wordt aangeboden. Indien hogere huur en bewoner leeft van een uitkering, gaat gewoon de huursubidie omhoog.

En qua verloedering: wat ik zelf vaak kan constateren is hoe men voor- en achtertuin compleet vol rotzooi smijt en er niet naar omkijkt. Daar kun je de gemeente niet bepaald de schuld van geven. De kozijnen of de deur een verfje: kleine moeite, scheelt veel. Het is geen totale oplossing , maar iets meer eigen zorg voor je hut scheelt toch in het hele aanzien, in plaats van overal met de pet naar gooien en de gemeente altijd de schuld te geven.

an3sdej
04-09-03, 20:22
Andere woning wordt aangeboden. Indien hogere huur en bewoner leeft van een uitkering, gaat gewoon de huursubidie omhoog


Precies, spreiding van concentraties kan alleen maar goed uitwerken.

Zwarte Schaap
04-09-03, 21:39
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand wiens huis werd gesloopt, zonder pardon door de gemeente met z'n hele hebben & houwen op straat is gekeild.


Wordt toch nergens beweerd. Het gaat er juist om dat de gemeente de zaken op zijn beloop laat gaan en niet in de buurt investeert en doelbewust zwakker groepen concentreert om de buurt versneld te laten verpauperen, zodat ze sneller tot sloop kunnen overgaan terwijl dat niet nodig is.

Zwarte Schaap
04-09-03, 21:41
Geplaatst door Ansari
bij mijn weten heb je eigenlijk geen keus. Als er eenmaal besloten is om je huis te slopen heb je weinig in te brengen.

Hangt ook af van de bewonersverenigingen in de wijk. Sommige zijn sterk in lobbyen en andere niet. Verder kun je dacht ik eisen om in dezelfde buurt gehuisvest te worden.

an3sdej
04-09-03, 21:48
Schaap, meneer van der Tak had duidelijk integrale plannen voor R'dam in Nova!

BartLM
04-09-03, 21:53
Geplaatst door an3sdej
Schaap, meneer van der Tak had duidelijk integrale plannen voor R'dam in Nova!

hoi andries,

even tussen ons, over dat aanspreken van marokkanen op hun gedrag, ik zag spoken. je schreef precies wat je bedoelde.

BartLM

Zwarte Schaap
04-09-03, 21:55
Geplaatst door an3sdej
Schaap, meneer van der Tak had duidelijk integrale plannen voor R'dam in Nova!

Welke integrale plannen en wat wil je ermee zeggen dat je het hier plaatst?

an3sdej
04-09-03, 21:58
Hij had het ook over goede armoede bestrijding, en wijkverbetering, maar dan wel door OOK spreiding van de "kwetsbare" groepen, en dat zijn vaak ook allochtone burgers.

Zwarte Schaap
04-09-03, 22:17
Geplaatst door an3sdej
Hij had het ook over goede armoede bestrijding, en wijkverbetering, maar dan wel door OOK spreiding van de "kwetsbare" groepen, en dat zijn vaak ook allochtone burgers.

Hij had het ook over een allochtonen stop voor mensen die buiten rotterdam naar rotterdam willen verhuizen. Leuk hoor dan krijgen we binnenlandse illegalen.

Ach man die gasten hebben gewoon geleerd door de noemer sociaal zwakke groep te gebruiken in plaats van buitenlander. Op papier discrimineer je niet maar in de praktijk komt het errop neer dat het vrijwel alleen allochtonen zijn die er voor moeten opdraaien.

an3sdej
04-09-03, 22:21
Ze willen gewoon ook voorkomen dat R'dam een 'zwarte' stad wordt, ja en daar is niets mis mee.

De grote steden moeten in mijn ogen een evenredig beeld geven van Nederland in zijn geheel.

En dat de "zwarte" wijken ook de arme wijken zijn, en ook de meeste werklozen herbergt, daar mag toch wel over gepraat worden?? Zonder praten ook geen oplossingen! :cool:

Zwarte Schaap
05-09-03, 00:18
Geplaatst door an3sdej
Ze willen gewoon ook voorkomen dat R'dam een 'zwarte' stad wordt, ja en daar is niets mis mee.


Is wit beter dan zwart?


De grote steden moeten in mijn ogen een evenredig beeld geven van Nederland in zijn geheel. Dan zou je dat ook met homos, boeren, bruinharigen, prostitues, barren, gokhallen etc.. moeten doen.


En dat de "zwarte" wijken ook de arme wijken zijn, en ook de meeste werklozen herbergt, daar mag toch wel over gepraat worden?? Zonder praten ook geen oplossingen! Dat is een open deur dat gebruikt wordt om mensen hun grondrecht in te perken. Er wordt alleen gepraat over sociaal zwakkeren. Maar dat heeft ergens een oorzaak. Zoals discriminatie, uitsluiting, slechtere onderwijs, lagere lonen etc. Als de mensen verplicht verspreid worden is levert dat natuurlijk niet meer banen op en heft het de uitsluiting op de arbeidsmarkt ook niet op.

Dit is geen praten meer maar gewoon provoceren.

Zagora
05-09-03, 00:20
In principe vind ik dit wel een goed plan. Dan kunnen al die klagers in de gegoede wijken lekker een zo gevreesde turkse of marokkaanse buurman krijgen. Kijken waar ze dan weer mee aan komen zetten.

000NobelPrizes
05-09-03, 07:25
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat is een open deur dat gebruikt wordt om mensen hun grondrecht in te perken. Er wordt alleen gepraat over sociaal zwakkeren. Maar dat heeft ergens een oorzaak. Zoals discriminatie, uitsluiting, slechtere onderwijs, lagere lonen etc. Als de mensen verplicht verspreid worden is levert dat natuurlijk niet meer banen op en heft het de uitsluiting op de arbeidsmarkt ook niet op.

Dit is geen praten meer maar gewoon provoceren.

Het mag als een donderslag bij heldere hemel voor je komen, Schaap, maar ook blanke Rotterdammers hebben grondrechten. Als die zich niet meer thuisvoelen in de stad omdat er qua verhouding, wooncomfort en vooral veiligheid steeds meer aan begint te schorten, hebben ook zij rechten. De sociaal zwakkeren groepen die nu ter discussie staan, negeren zelf te vaak de wet en andermans grondrecht om het voor iedereen leefbaar te houden.

000NobelPrizes
05-09-03, 07:56
Geplaatst door Zagora
In principe vind ik dit wel een goed plan. Dan kunnen al die klagers in de gegoede wijken lekker een zo gevreesde turkse of marokkaanse buurman krijgen. Kijken waar ze dan weer mee aan komen zetten.

Hoe het in Rotterdam zit weet ik niet. Ik ken Mokum, en ik kan dagelijks aanschouwen hoe die zogenaamd gevreesde Turken & Marokkanen in hoge concentraties gehuisvest zijn in erg geliefde en ook erg mooie buurten, van klassiek oud tot minder oud tot nieuw.
Er werd hier onlangs gemopperd dat allochtonen worden weggepropt in de gribus of wijken die daarna tot gribus verworden, maar ik stuur je een plattegrondje zodat je zelf kunt zien dat het door voorkeursbeleid qua woningtoewijzing niet zo zwart/wit in elkaar steekt.

an3sdej
05-09-03, 08:58
Maar dat heeft ergens een oorzaak. Zoals discriminatie, uitsluiting, slechtere onderwijs, lagere lonen etc

Schaap,

Misschien geen of te lage opleiding, of het niet beheersen van de taal?? Geen goede arbeidsmentaliteit of weinig steun en stimulatie van huis uit?? Vele ouders bemoeien zich nauwelijks met de schoolprestaties van hun kroost, ze vinden dat alleen een taak van school, ouderavonden worden nauwelijks bezocht door hen. Mijn vrouw is onderwijzeres, de taalachterstand is soms hopeloos groot, en dat niet alleen in groep 1 hoor?? Thuis wordt alleen de 'moedertaal' gesproken, waardoor er een achterstand in taal en begrippen onstaat, die heel lang kan duren.

Dat het aan de maatschappij zou liggen, zijn achterhaalde standpunten, die ik in de jaren '70 ook aanhing. De praktijk heeft dit achterhaald. Lage lonen zijn een waardering voor te lage opleiding en het dragen van weinig verantwoording. Dat geldt over de hele wereld. Je krijgt nergens een hoog salaris als je geen opleiding hebt. Kijk eens om je heen in de wereld

GroteWolf
05-09-03, 09:09
Is wit beter dan zwart?


Nee. Maar als bevolking van een land of stad blijf je wel liever de meerderheid. Zodat jij kan bepalen hoe de zaak bestuurd wordt, wat normaal is en hoe de koek verdeeld wordt. Dat zou iedereen willen, wit geel rood of zwart. En dat is ook het goed recht van de Nederlanders, anders worden wij straks de Indianen of Aboriginals. Alleen superdom dat er nu pas over nagedacht wordt want het is eigenlijk veel te laat.



Hoe het in Rotterdam zit weet ik niet. Ik ken Mokum, en ik kan dagelijks aanschouwen hoe die zogenaamd gevreesde Turken & Marokkanen in hoge concentraties gehuisvest zijn in erg geliefde en ook erg mooie buurten, van klassiek oud tot minder oud tot nieuw.

Klopt. Ik kan oprecht huilen als ik door de Diamantslijpers- en Transvaalbuurt fiets. Zulke mooie bouw en dat ziet er nu zo verslonst uit. Gewoon splitsen en verkopen zodat de eigenaren de boel met liefde gaan onderhouden (het was trouwens vroeger ook al bedoeld voor de minder vermogenden. Vind ik niks mis mee, maar zonder geld, en ik bedoel dus geen extra subsidie of zo, blijft er niks van over).

Overigen ben ik het met ZS eens (jawel!) dat veel te veel woningen waar mensen nog met plezier wonen worden gesloopt. Nu in de Westelijke Tuinsteden en in de Watergraafsmeer (Jerusalem/Julianadorp) bijvoorbeeld. Opknappen zou beter zijn maar ik weet niet of dat financieel mogelijk is. In Nederland onderhoud ik, als werkende, al 0,7 ander mens uit de beroepsbevolking (en 3 van alle andere). Meer is echt te veel hoor. Dus hun huisvesting betalen ze verder maar zelf.
Bovendien, als die woningen opgeknapt worden, zou het leuk zijn als er ook eens ouderen of studenten in kwamen. Niet alleen maar grote gezinnen. Veel kinderen nemen is namelijk je eigen verantwoordelijkheid.

an3sdej
05-09-03, 09:16
Wit is niet beter dan zwart. Dat vind ik trouwens een demagogische en retorisch polariserende vraag die nergens op slaat, en alleen uit een obsessiev complotdenkende geest kan ontstaan na mijn opmerkingen.

Alleen in een land dat wit is/was moet je niet in één keer als witte het gevoel hebben dat je buitenlander bent. Marokkanen in Marokko zouden het ook niet accepteren dat Nederlanders en-masse naar Marokko zouden komen en de meerderheid van de bevolking zouden uit gaan maken.

Zwarte Schaap
05-09-03, 10:04
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Het mag als een donderslag bij heldere hemel voor je komen, Schaap, maar ook blanke Rotterdammers hebben grondrechten. Als die zich niet meer thuisvoelen in de stad omdat er qua verhouding, wooncomfort en vooral veiligheid steeds meer aan begint te schorten, hebben ook zij rechten. De sociaal zwakkeren groepen die nu ter discussie staan, negeren zelf te vaak de wet en andermans grondrecht om het voor iedereen leefbaar te houden.

Gaat het recht van een witte voor op het recht van een zwarte? We zijn nu zover met de propaganda dat zwart nu per definitie slecht is en zeker als zwart bij elkaar zit.

IK heb het altijd al beweert, wit ervaart allochtonen als horizonvervuiling. Het is tijd dat wit hun angsten en minderwaardigheidscomplex overwinnen. We kunnen beter een psychiater inschakelen om deze witte mensen te genezen van hun media-angst.

Zwarte Schaap
05-09-03, 10:16
Geplaatst door an3sdej
Schaap,

Misschien geen of te lage opleiding, of het niet beheersen van de taal?? Geen goede arbeidsmentaliteit of weinig steun en stimulatie van huis uit?? Vele ouders bemoeien zich nauwelijks met de schoolprestaties van hun kroost, ze vinden dat alleen een taak van school, ouderavonden worden nauwelijks bezocht door hen. Mijn vrouw is onderwijzeres, de taalachterstand is soms hopeloos groot, en dat niet alleen in groep 1 hoor?? Thuis wordt alleen de 'moedertaal' gesproken, waardoor er een achterstand in taal en begrippen onstaat, die heel lang kan duren.


Ik ben zo een type die op latere leeftijd naar Nederland is gekomen en de school begonnen ben met achterstand, met mij vele anderen nieuwkomers. De autochtonen waarmee we opgroeiden hebben we helaas inmiddels ver achter ons gelaten op taalniveau, werk en algemene ontwikkeling.


Dat het aan de maatschappij zou liggen, zijn achterhaalde standpunten, die ik in de jaren '70 ook aanhing. De praktijk heeft dit achterhaald. Lage lonen zijn een waardering voor te lage opleiding en het dragen van weinig verantwoording. Dat geldt over de hele wereld. Je krijgt nergens een hoog salaris als je geen opleiding hebt. Kijk eens om je heen in de wereld UItsluiting op de arbeidsmarkt, discriminatie zijn typische maatschappelijke oorzaken. Allochtonen worden het eerst ontslagen en het laatst aangenomen bij gelijkwaardige niveau. Daar zijn zat onderzoeken over geschreven.

Waar het omgaat is gewoon dat men burgers van een stad wil transporteren naar de naoorlogse woningbouw aan de rand van de straat en zodat de allochtonen in de stadscentrum verwijderd worden zodat men duurdere woningen kan bouwen. Kortom men wil zoiets als de banlieus in frankrijk. De stadscentrum wit houden en de allochtonen in verlate naoorlogse flats aan de rand van de stad onderbrengen.

Achterstand en allochtonen is gewoon een argument om geld te verdienen achter hun rug.

Zwarte Schaap
05-09-03, 10:20
Geplaatst door GroteWolf
Nee. Maar als bevolking van een land of stad blijf je wel liever de meerderheid. Zodat jij kan bepalen hoe de zaak bestuurd wordt, wat normaal is en hoe de koek verdeeld wordt. Dat zou iedereen willen, wit geel rood of zwart. En dat is ook het goed recht van de Nederlanders, anders worden wij straks de Indianen of Aboriginals. Alleen superdom dat er nu pas over nagedacht wordt want het is eigenlijk veel te laat.


Dat is alleen mogelijk als je denkt in een witte en een zwarte burger. Kennelijk zijn autochtonen doordrenkt door deze gedachtengang. Zo bezien kan een allochtoon nooit als volwaardige burger gezien worden. DE autochtonen moeten gewoon af van hun minderwaardigheidscomplex.

Zwarte Schaap
05-09-03, 10:23
Geplaatst door an3sdej
Wit is niet beter dan zwart. Dat vind ik trouwens een demagogische en retorisch polariserende vraag die nergens op slaat, en alleen uit een obsessiev complotdenkende geest kan ontstaan na mijn opmerkingen.



Leg je uitspraak dan maar uit:
Ze willen gewoon ook voorkomen dat R'dam een 'zwarte' stad wordt, ja en daar is niets mis mee. Zo een gedachtengang kan alleen als je vindt dat wit beter is dan zwart.


Alleen in een land dat wit is/was moet je niet in één keer als witte het gevoel hebben dat je buitenlander bent. Marokkanen in Marokko zouden het ook niet accepteren dat Nederlanders en-masse naar Marokko zouden komen en de meerderheid van de bevolking zouden uit gaan maken. Dat kun je alleen denken als je vindt dat allochtonen minderwaardige burgers zijn van een land.

GroteWolf
05-09-03, 10:47
Dat is alleen mogelijk als je denkt in een witte en een zwarte burger. Kennelijk zijn autochtonen doordrenkt door deze gedachtengang.

Of in Hutu's en Tutsi's. Of Witrussen en Kozakken. Of Katholieken en Protestanten. Of Spanjaarden en Basken.
Verschillende bevolkingsgroepen in één land, dat is niet altijd eenvoudig. Autochtonen zijn denk ik eerder doordrenkt van de gedachte dat dit stukje grond hun plekje is, waar ze kunnen leven zoals ze willen, zonder met andersdenkenden rekening te houden. Maar daar is steeds minder van over.

Zwarte Schaap
05-09-03, 10:56
Geplaatst door GroteWolf
Of in Hutu's en Tutsi's. Of Witrussen en Kozakken. Of Katholieken en Protestanten. Of Spanjaarden en Basken.
Verschillende bevolkingsgroepen in één land, dat is niet altijd eenvoudig. Autochtonen zijn denk ik eerder doordrenkt van de gedachte dat dit stukje grond hun plekje is, waar ze kunnen leven zoals ze willen, zonder met andersdenkenden rekening te houden. Maar daar is steeds minder van over.

Deze erkenning levert een betere kijk op de problematiek inzake allochtonen. Autochtonen moeten dus ook integreren en leren anderen als volwaardige burger te zien.

an3sdej
05-09-03, 11:39
Zo een gedachtengang kan alleen als je vindt dat wit beter is dan zwart.


NEE juist niet. De allochtonen moeten niet naar de rand van de stad, maar daadwerkelijk verspreidt laten wonen onder de autochtonen door de hele stad heen. Dus 'zwarten' zijn evenwaardig aan blanken, en blanken evenwaardig aan zwarten.

Zwarte Schaap
05-09-03, 12:45
Geplaatst door an3sdej
NEE juist niet. De allochtonen moeten niet naar de rand van de stad, maar daadwerkelijk verspreidt laten wonen onder de autochtonen door de hele stad heen. Dus 'zwarten' zijn evenwaardig aan blanken, en blanken evenwaardig aan zwarten.

In de praktijk komen de allochtonen in de oudere lege flats aan de rand van de stad te wonen. Immers ik zie geen sociale woningbouw in bloemendaal of waar dan ook in de duurdere buurten en steden. HOe gaan ze die woningen betalen?

Men draait gewoon de nek om van de sociale woningbouw in de grote stadscentra die nu ineens commercieel moeten worden uitgebuit. Men verhuist de allochtonen naar andere huizen die in de jaren 70 goed genoeg waren voor autochtonen maar nu inmiddels verouderd zijn. Deze woningen zitten alemaal aan de rand van de stad, in rotterdam is dat hoogvliet, overschie, schiebroek ..etc.

an3sdej
05-09-03, 12:52
In de praktijk komen de allochtonen in de oudere lege flats aan de rand van de stad te wonen. Immers ik zie geen sociale woningbouw in bloemendaal of waar dan ook in de duurdere buurten en steden. HOe gaan ze die woningen betalen?

Daarom moet vanuit de landelijke overheid ook regelingen en wetten komen die goedkopere woningbouw ook in andere plaatsen moeten laten komen.

Zwarte Schaap
05-09-03, 13:14
Geplaatst door an3sdej
Daarom moet vanuit de landelijke overheid ook regelingen en wetten komen die goedkopere woningbouw ook in andere plaatsen moeten laten komen.

Dat is een utopie, de rijken willen bij de rijken blijven wonen. Men moet de allochtonen gewoon met rust laten en rustigt laten leven in plaats van elke probleem op de allochtoon te projecteren.

Het is gewoon dat oeverloos gezeik van de autochtone politici die andere doelen nastreven dan de werkelijke belangen van de burgers. Sukkelige autochtonen met een latente vreemdelingenhaat worden zo op hun wenken bedient, terwijl je al van tevoren weet dat het gewoon bij gezeik gaat blijven en dat het toch uiteindelijk de banlieu-ghettos zullen worden.

Canaris
05-09-03, 14:06
Ik ben ook falikant tegen deze , wereld verbeterende spreiding.

Het verbeterd niets , maakt wel alles slechter.

Het idee is dat kansarme, lees associaal of niet geintegreerde mensen in contact te laten komen met mensen die hun leven in greep hebben.

De utopie erachter is , dat met een soort hokus pokus truuk , de kansarme mesnen opeens kansrijk worden.

Ik persooonlijk geloof daar geen bal van. Veel meer vindt in ,tot dan goede wijken, een niveleering naar onderen plaats.

Hier komt weer heel slim het socialistische addertje onder het gras vandaan ,welke het mensen niet gunt in veilige wijken te wonen en onder hun gelijken willen verblijven. Kortom het eeuwige Neid-complex.

het resultaat in de praktijk?

Den Haag , is een goede spreider.

Mijn zuster heeft daar een mooi nieuw-bouw-huisje gekocht om Euro 185.000. Niet weing geld.

je mag er dan van uitgaan , dat je buren op zijn minste in dezelfde cathegorie zitten. Kortom, eerlijke hard werkende mensen die voor hun kinderen eigenlijk meer hypotheek hebben opgenomen als goed is. Maar je gunt je kinderen toch een veilig en intakt omveld.

Foutje

het huisje naast haar is in het bezit van de gemeente Den Haag ( Via aandelen in de wonings corporatie) en heeft er een ongelovelijk asosciale tering bende in gezet.

Niemand die er werkt ( 2 volwassen kinderen) en mijn zus nog hard uitlachen ook omdat zij wel naar haar werk moet.

Verkopen ?
Ha , dat ik niet lach.
Ze krijgt er geen reet meer voor , want niemand koopt een huis , met als buren een "kans-arm" gezin.

Kans-arm?
Niet mijn schuld . Doe er zelf maar iets aan. Met hard werken kom je automatisch uit elke sloppenwijk.

an3sdej
05-09-03, 14:19
Schaap, gewoon laten zoals het was in die buurten hè? DAT vind ik nou discriminatie.
Canaris heeft gelijk, bij mij zit er nog een "linkse" splinter in mijn denken, voor wat dat links ook mag zijn. Ik streef nog steeds naar het gelijke kansen voor iedereen, alleen er zijn velen die hun kans niet grijpen, en blijven steken in een oude manier van denken, en oude culturele kaders.
Dat schiet niet op. En die door jou genoemde autochtone beleidsmakers, zullen gelukkig toch meer zeggingskracht en macht hebben om te komen tot betere spreiding, en tegengaan van ghetto's dan die van jou.

Zwarte Schaap
05-09-03, 15:20
Geplaatst door an3sdej
Schaap, gewoon laten zoals het was in die buurten hè? DAT vind ik nou discriminatie.
Canaris heeft gelijk, bij mij zit er nog een "linkse" splinter in mijn denken, voor wat dat links ook mag zijn. Ik streef nog steeds naar het gelijke kansen voor iedereen, alleen er zijn velen die hun kans niet grijpen, en blijven steken in een oude manier van denken, en oude culturele kaders.
Dat schiet niet op. En die door jou genoemde autochtone beleidsmakers, zullen gelukkig toch meer zeggingskracht en macht hebben om te komen tot betere spreiding, en tegengaan van ghetto's dan die van jou.

Discriminatie is buurten doelbewust laten verpauperen om later de sociale woningbouw sneller weg te kunnen werken zodat men met de vrijgekomen plaatsen meer winst kan maken. Dat is er wat er aan de hand is als je het programma had gezien.

Het gaat ze helemaal niet om het welzijn van de bewoners, het gaat om pure winstmaximalisatie.

000NobelPrizes
05-09-03, 15:32
Geplaatst door an3sdej
NEE juist niet. De allochtonen moeten niet naar de rand van de stad, maar daadwerkelijk verspreidt laten wonen onder de autochtonen door de hele stad heen. Dus 'zwarten' zijn evenwaardig aan blanken, en blanken evenwaardig aan zwarten.

Het valt me op dat er elke 5 jaar een nieuwe reden wordt gevonden voor achterstand en criminaliteit. Nu is het weer betere spreiding van wonen. Wel, dat gebeurt hier allang in Amsterdam, op het villawerk in Zuid na en de grachtengordel. Voor de rest is het gemixt. Dat werkt dus ook niet.

Misschien dat het de SP kan lukken om een paar probleemgezinnen te plaatsen in Marken. Dan stuiten ze daar op een eeuwenoude Hollandse cultuur van eigen waarden en tradities. Die pruimen zelfs mij niet. Daar kunnen allochtonen hoog springen en laag springen: ze krijgen er geen poot aan de grond als ze ook daar beginnen te zeuren dat de autochtonen zich aan hen moeten aanpassen.

an3sdej
05-09-03, 15:37
Ach Schaap. Als jij de huidige woningen sociale woningbouw vindt, dan heb jij een vreemde kijk op sociale woningen. Het enige is dat het goedkoop is.

000NobelPrizes
05-09-03, 15:39
Geplaatst door Zwarte Schaap
In de praktijk komen de allochtonen in de oudere lege flats aan de rand van de stad te wonen. Immers ik zie geen sociale woningbouw in bloemendaal of waar dan ook in de duurdere buurten en steden. HOe gaan ze die woningen betalen?



Er is overal sociale woningbouw in Amsterdam. Maar je mag de mensen vragen die dure koopwoningen hebben in hetzelfde blok/buurt als waar de sociale woningbouw is: vraag 's hoe het hen bevalt. Zeker als de tuinen aan elkaar grenzen.


Men draait gewoon de nek om van de sociale woningbouw in de grote stadscentra die nu ineens commercieel moeten worden uitgebuit. Men verhuist de allochtonen naar andere huizen die in de jaren 70 goed genoeg waren voor autochtonen maar nu inmiddels verouderd zijn. Deze woningen zitten alemaal aan de rand van de stad, in rotterdam is dat hoogvliet, overschie, schiebroek ..etc.

Mensen die keihard werken, kunnen een hypotheek afsluiten om een dure woning te kopen. Dan is het wel leuk voor kansarme allochtonen om daarnaast of ertussen te wonen, maar als ze zelf niets doen worden ze er niet kansrijker van. En dan daalt wel weer de waarde van de koopwoningen - zoals je nu overal ziet gebeuren.
Je kunt niet verwachten dat mensen oeverloos blijven investeren en financieren in de hoop dat anderen daardoor ooit 's kansrijker worden. Er is al zo ontzettend veel geinvesteerd.

000NobelPrizes
05-09-03, 15:41
Geplaatst door an3sdej
Ach Schaap. Als jij de huidige woningen sociale woningbouw vindt, dan heb jij een vreemde kijk op sociale woningen. Het enige is dat het goedkoop is.

Ik heb een aantal vrienden dit jaar helpen verhuizen naar een huis buiten de stad i.v.m. gezinsuitbreiding. Die hadden erg graag zo'n grote sociale woning gehad zodat ze in Amsterdam konden blijven wonen, maar dat konden ze wel vergeten.

Zwarte Schaap
05-09-03, 15:51
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Je kunt niet verwachten dat mensen oeverloos blijven investeren en financieren in de hoop dat anderen daardoor ooit 's kansrijker worden. Er is al zo ontzettend veel geinvesteerd.

Investeren zal altijd moeten en kan nooit ophouden, ik zie vooral dat men investeert in kantoorbouw terwijl de markt al verzadigd is. Denk aan de actie van de studenten die lege kantoorpanden willen kraken.

Zwarte Schaap
05-09-03, 15:52
Geplaatst door an3sdej
Ach Schaap. Als jij de huidige woningen sociale woningbouw vindt, dan heb jij een vreemde kijk op sociale woningen. Het enige is dat het goedkoop is. Ja, dus?

000NobelPrizes
05-09-03, 16:02
Geplaatst door Zwarte Schaap
Investeren zal altijd moeten en kan nooit ophouden, ik zie vooral dat men investeert in kantoorbouw terwijl de markt al verzadigd is. Denk aan de actie van de studenten die lege kantoorpanden willen kraken.
Investering, ja, want uiteindelijk verwacht je rendement: daarom heet het ook investering. Ik weet niet precies wat jouw bedoeling hier is, maar het is voor geen enkel land haalbaar om altijd te blijven investeren in groepen die zelf nooit rendement zullen geven. En als dat asociaal klinkt, mag je nu zelf een koekjestrommeltje pakken, en er koekjes uit blijven halen zonder er nieuwe koekjes in te doen.
Vervang anders het woord investeren door weggeven: want dat is wat er op dit moment nog altijd gebeurt.

000NobelPrizes
05-09-03, 16:38
Geplaatst door Zwarte Schaap
Men moet de allochtonen gewoon met rust laten en rustigt laten leven in plaats van elke probleem op de allochtoon te projecteren.


Nederlanders moeten allochtonen met rust laten.
Nederlanders moeten investeren.
Nederlanders moeten meer kansen geven.
Nederlanders moeten zich aanpassen.
Nederlanders moeten de criminaliteitscijfers niet overdrijven.
Nederlanders moeten niet projecteren.
Nederlanders moeten taalcursussen betalen.
Nederlanders moeten geen druk uitoefenen op uitkeringsgerechtigden.
Nederlanders moeten andere culturen begrijpen.
Nederlanders moeten niet protesteren.
Nederlanders moeten meer plaats maken.
Nederlanders moeten meer inleveren.
Nederlanders moeten hun eigen nutteloze waarden veranderen.
Nederlanders moeten hun rijke buurten anders gaan indelen. Nederlanders moeten meer tolereren.

Em... ben ik er nog een paar vergeten? Vast wel. Ik word helemaal murw gebeukt door al die musts.

Zagora
05-09-03, 16:40
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Investering, ja, want uiteindelijk verwacht je rendement: daarom heet het ook investering. Ik weet niet precies wat jouw bedoeling hier is, maar het is voor geen enkel land haalbaar om altijd te blijven investeren in groepen die zelf nooit rendement zullen geven. En als dat asociaal klinkt, mag je nu zelf een koekjestrommeltje pakken, en er koekjes uit blijven halen zonder er nieuwe koekjes in te doen.
Vervang anders het woord investeren door weggeven: want dat is wat er op dit moment nog altijd gebeurt.

Wie a zegt moet... Afijn, wat is het alternatief als je de investeringenkraan dichtdraait?

Zwarte Schaap
05-09-03, 16:42
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Investering, ja, want uiteindelijk verwacht je rendement: daarom heet het ook investering. Ik weet niet precies wat jouw bedoeling hier is, maar het is voor geen enkel land haalbaar om altijd te blijven investeren in groepen die zelf nooit rendement zullen geven. En als dat asociaal klinkt, mag je nu zelf een koekjestrommeltje pakken, en er koekjes uit blijven halen zonder er nieuwe koekjes in te doen.
Vervang anders het woord investeren door weggeven: want dat is wat er op dit moment nog altijd gebeurt.

Daar komt de aap uit de mouw !
maar het is voor geen enkel land haalbaar om altijd te blijven investeren in groepen die zelf nooit rendement zullen geven Net als de wao'ers zoals jij ? Ook opruimen die handel !

000NobelPrizes
05-09-03, 16:44
Geplaatst door Zagora
Wie a zegt moet... Afijn, wat is het alternatief als je de investeringenkraan dichtdraait?

Die stelling klinkt echt fout aan alle kanten, weet je dat?
Er hangt een rug-tegen-de-muur toon aan die me voor geen meter bevalt.

an3sdej
05-09-03, 16:44
Schaap, ik zit ook in de WAO. Maar daarvoor heb ik wel 30 jaar erg hard gewerkt, en 151 ook denk ik.

Als je in de WAO zit, blijft de economie en zijn wetten wel gelden hoor. :melig:

000NobelPrizes
05-09-03, 16:47
Geplaatst door Zwarte Schaap
Daar komt de aap uit de mouw ! Net als de wao'ers zoals jij ? Ook opruimen die handel !

Ik legde je even uit hoe de wet der investering werkt. De wet van het weggeven zit anders in elkaar. Zeg jij maar welke van de twee je wilt hanteren.

Ten tweede is dit WAO-ding wel een erge cheap shot, Schaap. Dat had ik zelfs van jou niet verwacht. Ik ben geen WAO-er zoals je weet (ben jij d'r een?) en heb net weer een moddervet bedrag voor die voorziening aan de belasting overgemaakt waar ik als freelancer zelf nooit aanspraak op kan maken.

Kortom: je opmerking raakt kant noch wal.

Ik vond je andere opmerking over westers consumentisme ten nadele van derde-wereldlanden veel interessanter.

Zagora
05-09-03, 16:48
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Die stelling klinkt echt fout aan alle kanten, weet je dat?
Er hangt een rug-tegen-de-muur toon aan die me voor geen meter bevalt.

Dit is geen stelling, dit is gewoon een vraag die ik n.a.v. jouw opmerkingen stel. Of houdt het denken bij jou op een gegeven moment gewoon op?

Zwarte Schaap
05-09-03, 16:50
Geplaatst door an3sdej
Schaap, ik zit ook in de WAO. Maar daarvoor heb ik wel 30 jaar erg hard gewerkt, en 151 ook denk ik.

Als je in de WAO zit, blijft de economie en zijn wetten wel gelden hoor. :melig:

Jij gooit het op rendement, dan moet je consequent zijn en zien dat wao'rs geen rendement opleveren. Groepen bij voorbaat bestempelen dat ze nooit rendement zullen opleveren is een zeer ernstige stigmatisering die niet waar is.

000NobelPrizes
05-09-03, 16:51
Geplaatst door Zagora
Dit is geen stelling, dit is gewoon een vraag die ik n.a.v. jouw opmerkingen stel. Of houdt het denken bij jou op een gegeven moment gewoon op?

Okay dan. De investeringenkraan hoef je op een bepaald moment niet meer dicht te draaien, omdat er niets meer uit komt gedruppeld.

Maar de bedoeling is natuurlijk dat er gezamenlijk inspanningen worden verricht waardoor het reservoir dat op die kraan is aangesloten, steeds aangevuld blijft.

Ik neem aan dat je het nu begrijpt.

000NobelPrizes
05-09-03, 16:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
Jij gooit het op rendement, dan moet je consequent zijn en zien dat wao'rs geen rendement opleveren. Groepen bij voorbaat bestempelen dat ze nooit rendement zullen opleveren is een zeer ernstige stigmatisering die niet waar is.

Ridicuul! Natuurlijk moeten de genen die het nodig hebben altijd opgevangen worden. Degenen die onterecht aanspraak maken op deze voorzieningen, moeten eruit gelicht worden.

Het is een kwestie van met elkaar denken en sociaal zijn, en ervoor zorgen dat echte uitkeringsgerechtigden uiteindelijk niet de dupe worden van onverschillige asocialen. Daar ben je het vast mee eens.

Zwarte Schaap
05-09-03, 16:57
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ridicuul! Natuurlijk moeten de genen die het nodig hebben altijd opgevangen worden. Degenen die onterecht aanspraak maken op deze voorzieningen, moeten eruit gelicht worden.

Het is een kwestie van met elkaar denken en sociaal zijn, en ervoor zorgen dat echte uitkeringsgerechtigden uiteindelijk niet de dupe worden van onverschillige asocialen. Daar ben je het vast mee eens.

Je weet heus wel dat ik daar ook zo over denk, je weet ook dat ik reageer op andries die ineens groepen bestempelt dat ze voor altijd nooit rendement zullen opleveren.

000NobelPrizes
05-09-03, 16:58
Dat ik hier trouwens nog op inga, op dat lafhartige gezeik. "Oh, iedereen moet dan maar kreperen!!!" en dergelijk loos geklets.
Typisch zo'n oprisping waarmee elke discussie over de aanpak van onterechte uitkeringstrekkers de das om wordt gedaan: althans, geprobeerd.

Zagora
05-09-03, 17:17
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Okay dan. De investeringenkraan hoef je op een bepaald moment niet meer dicht te draaien, omdat er niets meer uit komt gedruppeld.

Maar de bedoeling is natuurlijk dat er gezamenlijk inspanningen worden verricht waardoor het reservoir dat op die kraan is aangesloten, steeds aangevuld blijft.

Ik neem aan dat je het nu begrijpt.

en daarmee ben ik het ook eens

Zwarte Schaap
05-09-03, 17:23
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Dat ik hier trouwens nog op inga, op dat lafhartige gezeik. "Oh, iedereen moet dan maar kreperen!!!" en dergelijk loos geklets.
Typisch zo'n oprisping waarmee elke discussie over de aanpak van onterechte uitkeringstrekkers de das om wordt gedaan: althans, geprobeerd.

Weet je wat pas erg is? Dat ik nu betaal voor de wao ers maar dat ik er zelf later geen profijt van kan hebben.

000NobelPrizes
05-09-03, 17:26
Geplaatst door Zwarte Schaap
Weet je wat pas erg is? Dat ik nu betaal voor de wao ers maar dat ik er zelf later geen profijt van kan hebben.

Eindelijk iets wat we gemeen hebben, Schaap. :)

Wie weet is Nederland tegen die tijd wel ietsje liever, en zorgen mensen dan meer voor elkaar. Alhoewel: dat gebeurt nu natuurlijk ook en zal ook altijd gebeuren. Het wonen in een stad, waar dat minder vanzelfsprekend is, beinvloedt mijn denkwijze natuurlijk.