PDA

Bekijk Volledige Versie : Technisch computer probleem



Simon
04-09-03, 20:22
Ja waarom dit niet hier geplaatst. Die helpdesken roepen toch maar wat.
Het gaat om het volgende:

Als ik over het Internet surf met een computer met Windows ME en ADSL dan laden sommige pagina's zeer traag of helemaal niet. Bijvoorbeeld http://www.nrc.nl krijg ik helemaal niet meer. Maar de meeste pagina's laden zeer vlot. Aan mijn verbinding ligt het niet. Via een router heb ik nog een andere (oude) PC met Win98 aangesloten en deze surft heel vlot op ALLE pagina's, dus ook www.nrc.nl.

Wat ik tot op heden heb gedaan: Alles wat hier staat ....
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;274498
Dat deed ik op een moment dat ALLE pagina's slecht laden bij het surfen en heeft behoorlijk goed geholpen. De meeste pagina's laden nu immers vlot. Dan heb ik het volgende gedaan:

Schijfopruiming
Defragmentatie
Spybot draaien
Adaware draaien
Norton Anti-virus de hele computer laten scannen
Register opschonen

Dat alles heeft de computer wat vlotter gemaakt maar de verschijnselen zijn niet volledig opgelost daar nog steeds sommige pagina's traag tot zeer traag laden.

Wie heeft een idee?

Simon

Joesoef
04-09-03, 20:25
Een misgebakken cookie? is mij eens overkomen.

Simon
04-09-03, 20:27
Geplaatst door Joesoef
Een misgebakken cookie? is mij eens overkomen.

Sorry, dat was ik vergeten. Ik heb ook alle cookies verwijdert en alle tijdelijke Internet bestanden verwijdert.

Simon

barfly
04-09-03, 20:48
Heb je recentelijk nieuwe software geďnstalleerd? Drivers, hotfixes of servicepacks van het een of ander? Virii? Router die zaken blocked? Internet security te hoog in IE.
Sowieso is Windows ME, 98 of 95 zwaar waardeloos en zou ik aanraden als je Windows wilt gebruiken om Windows 2000 of Windows XP te installeren.
Mocht je toch dolgelukkig zijn met Windows ME etc, maak dan met Ghost een image van je schijf zodat je die kan terug lezen als de boel verknalt is.
Maarja dat helpt je nu niet uit de brand.

Simon
04-09-03, 20:51
Geplaatst door barfly
Heb je recentelijk nieuwe software geďnstalleerd? Drivers, hotfixes of servicepacks van het een of ander? Virii? Router die zaken blocked? Internet security te hoog in IE.

Nee ! De instellingen van IE zijn allemaal standaard en hetzelfde als op de andere computer. Beide computers lopen via dezelfde router. Ik vind het vooral zo vreemd dat het alleen bepaalde sites betreft.

Simon

Maarten
04-09-03, 21:10
Weet je zeker dat je alle temporary inernetfiles verwijderd hebt?
Nog ergens een proxi-server aan staan of zo?
Je kunt ook Internet Explorer 6 binnen halen.. Dan overschrijft ie misschien corrupte files.
Maar zou het verder niet weten.
Heb trouwens jaren met win98 SE gedraait, en dat werkte prima. Deed er ook veel mee. (hoewel? ik tye al blind Format c/ in..)

Maar als het in orde is: Ghosten! Dat leer je zo, en redt je uit alles.

Maarten
04-09-03, 21:12
Kabels een keer verwisselen, en andere ingangen gebruiken. Je weet nooit.

Dutchguy
04-09-03, 21:13
Al geprobeerd met een totaal andere browser? Ik gebruik zelf Mozilla en deze bevalt me erg goed. Handig is ook dat hij een anti-popupfilter heeft.

Mafkees
04-09-03, 21:15
Nabil ff pm-en.
Nieuwe Lappie met Xp erop.

Simon
04-09-03, 21:24
Geplaatst door Maarten
Weet je zeker dat je alle temporary inernetfiles verwijderd hebt?
Nog ergens een proxi-server aan staan of zo?
Je kunt ook Internet Explorer 6 binnen halen.. Dan overschrijft ie misschien corrupte files.
Maar zou het verder niet weten.
Heb trouwens jaren met win98 SE gedraait, en dat werkte prima. Deed er ook veel mee. (hoewel? ik tye al blind Format c/ in..)

Maar als het in orde is: Ghosten! Dat leer je zo, en redt je uit alles.

Ja temporary internet files heb ik verwijdert. En net de temp files uit windows\temp. En IE6 zit op beide computers.

Dutchguy, totaal andere browser zou ik inderdaad kunnen proberen. Maar dan blijft mij verwonderen waarom het niet werkt. Enfin, zal het eens proberen met Opera.

Simon

sadeeQ
04-09-03, 21:28
Geplaatst door Simon
Ja temporary internet files heb ik verwijdert. En net de temp files uit windows\temp. En IE6 zit op beide computers.

Dutchguy, totaal andere browser zou ik inderdaad kunnen proberen. Maar dan blijft mij verwonderen waarom het niet werkt. Enfin, zal het eens proberen met Opera.

Simon

:maf2: firewall uitschakelen en proberen of je nu makkelijk op die site komt.zo ja instellingen firewall nakijken en aanpassen .

sadeeQ
04-09-03, 21:30
ME = Mislukte Editie

is bagger en waardeloos,is een testversie van win 2000.per ongeluk op de markt gebracht denk ik :haha:

Tomas
04-09-03, 21:34
vreemd...

Alleen bepaalde sites...

Gebruik je een proxyserver?

En ME is inderdaad een vergissing geweest, maar niet de voorloper van 2000.

Tomas
04-09-03, 21:38
Zou het aan je JRE kunnen liggen? nrc.nl heeft een aantal java applets...

Simon
04-09-03, 21:52
Geplaatst door Tomas
Zou het aan je JRE kunnen liggen? nrc.nl heeft een aantal java applets...

Firewall is bij beide computers hetzelfde sadeeQ.

Wat is JRE?

Nou ondertussen ben ik wel iets wijzer geworden want Opera heeft dezelfde problemen maar geeft iets duidelijker aan waar de browser mee bezig is. En bij 2 sites die ik moeilijk kan bereiken NRC en Volkskrant geeft hij het volgende aan:

connecting to remote host
ad.nl.doubleclick.net

Daar blijft hij dan een eeuwigheid mee bezig en na 3 minuten verschijnt dan wel de pagina. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

Simon

Joesoef
04-09-03, 21:57
Geplaatst door Simon

ad.nl.doubleclick.net


http://www.doubleclick.com/us/corporate/privacy/privacy/default.asp?asp_object_1=&

:wat?!:

Pixelshade
04-09-03, 22:06
Geplaatst door Simon
Firewall is bij beide computers hetzelfde sadeeQ.

Wat is JRE?

Nou ondertussen ben ik wel iets wijzer geworden want Opera heeft dezelfde problemen maar geeft iets duidelijker aan waar de browser mee bezig is. En bij 2 sites die ik moeilijk kan bereiken NRC en Volkskrant geeft hij het volgende aan:

connecting to remote host
ad.nl.doubleclick.net

Daar blijft hij dan een eeuwigheid mee bezig en na 3 minuten verschijnt dan wel de pagina. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

Simon

die ad shit is javacript

Tomas
04-09-03, 22:07
Geplaatst door Simon
Firewall is bij beide computers hetzelfde sadeeQ.

Wat is JRE?

Nou ondertussen ben ik wel iets wijzer geworden want Opera heeft dezelfde problemen maar geeft iets duidelijker aan waar de browser mee bezig is. En bij 2 sites die ik moeilijk kan bereiken NRC en Volkskrant geeft hij het volgende aan:

connecting to remote host
ad.nl.doubleclick.net

Daar blijft hij dan een eeuwigheid mee bezig en na 3 minuten verschijnt dan wel de pagina. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

Simon

Java Runtime Engine.

Die ad.doubleclick is ook allemaal java. Misschien heb je een ouwe versie van jre. Haal een nieuwe versie bij sun of ms.

sadeeQ
04-09-03, 22:07
Geplaatst door Simon
Firewall is bij beide computers hetzelfde sadeeQ.



heb je een ingebouwde firewall in je rauter of bedoel je dat op beide pc's een firewall is geinstaleerd van dezelfde merk?want dat zegt niets,de instellingen kun je dan per pc aanpassen.

het is bijna zo goed als zeker dat java of directx toepassingen worden geblokkeerd. oorzaak firewall of IE instellingen (geavanceerd? beveiliging? privacy? ).

Simon
04-09-03, 22:18
Geplaatst door sadeeQ
heb je een ingebouwde firewall in je rauter of bedoel je dat op beide pc's een firewall is geinstaleerd van dezelfde merk?want dat zegt niets,de instellingen kun je dan per pc aanpassen.

het is bijna zo goed als zeker dat java of directx toepassingen worden geblokkeerd. oorzaak firewall of IE instellingen (geavanceerd? beveiliging? privacy? ).

Ik heb een firewall in de router en ook nog op iedere PC een firewall die op beide computer hetzelfde staat ingesteld.

Nu ja ik zal nog eens rommelen met de instellingen van IE. Ja hoewel, waarom werkt het bij de browser Opera dan ook niet?

Simon

Simon
04-09-03, 22:23
Geplaatst door Tomas
Java Runtime Engine.

Die ad.doubleclick is ook allemaal java. Misschien heb je een ouwe versie van jre. Haal een nieuwe versie bij sun of ms.

Wordt dat dan niet geupdate als je IE6 installeert?

Simon

Tomas
04-09-03, 22:33
Geplaatst door Simon
Wordt dat dan niet geupdate als je IE6 installeert?

Simon

ik kan bij ms ook helemaal geen jre apart vinden.

dus ik denk dat je gelijk hebt.

lennart
04-09-03, 22:34
blok ad.nl.doubleclick.net op je firewall.

Simon
04-09-03, 22:42
Geplaatst door lennart
blok ad.nl.doubleclick.net op je firewall.

Hmmm en denk je dat die pagina dan wél laadt? Nou eerst even wat groepen lezen op het Internet. Ik vond net dit maar ik moet de thread nog doorlezen:

First of all, I'm very content with the Netscape 7.01.
However, there's some really annoying thing, of which I don't know what
the cause is.
I keep getting the error message "connection refused when attempting to
connect to ad.nl.doubleclick.net ". Sometimes also another site is
mentioned. How can I block this? It appears on many dutch sites I enter,
and it is going on for months now. It does not appear to be some kind of
banner, and also no banner space appears white (as in disfunctioning
banner). I am getting very annoyed of having to push OK every time I
enter a website, and then getting this error message.
For instance, www.telegraaf.nl gives this message, amongst many, many
other websites. My guess is that it is some kind of doubleclicking ad,
where companies get payed money when people click on a specified banner.

Is there any way that I can block this?

lennart
04-09-03, 22:45
als je blokkeert dan in principe denkt IE dat ad.nl.doubleclick.net down is, en zal er dus ook niet van downloaden.

~Panthera~
04-09-03, 23:00
Norton antivirus vertraagd de boel ook, simpelweg omdat ie overal in gaat zitten, laat sporen na in al je programma's.
Met Tiny firewall heb je geen problemas. :D

Simon
04-09-03, 23:14
OPGELOST !!!

Het zat in de host file die in je windows directory staat. Ik heb Kazaa lite op mijn PC gehad en weer verwijdert en die past de host file aan en blokkeert een hele lijst advertentie providers en ook advertentie providers die in Kazaa zelf actief zijn. Dat werkt prima zo lang je Kazaa Lite op je PC houdt want dan geeft hij geloof ik een fake bestand aan als er om een advertentie wordt geroepen. Maar blijkbaar hersteld het programma niet de oude situatie als je het verwijdert hetgeen wel slordig is. Dat zal ik ze eens melden.

Bedankt voor jullie hulp!!!

Simon

Maarten
05-09-03, 01:15
Grrrr. je was me net voor!!!
Ik heb een host file voor je met een hoop ad-servers er in, die dan allemaal geblockt worden!
Save je oude hostfile onder c:\windows even ergens, en zet een van de volgende twee er voor in de plaats.

Ik geef je er twee, een grote en een kleine. Reden: Een grotere bevat meer bekende ad-servers, maar als ie te lang is, gaat het browsen traag. Dus probeer maar uit. Een van 19KB en van 64 KB.
Per mail kan ik nog sturen: 384 KB en 1,1 MB (ben je tevens adult-gedoe kwijt) PS: het gaat om de host-file, niet om host.sam

je kunt het ook met een windowsprogramma doen: Hostess. Dat geeft wat mogelijkheden. Dat geeft meen ik ook de verwijzingen naar downloadsites voor host files.

Eff dit: het prikbordsysteem pikt alleen jpg of doc enz. ik rename ze ff tot host.doc. Haal dat doc er straks weer af

Maarten
05-09-03, 01:16
en deze dus..

Simon
05-09-03, 08:35
Geplaatst door Maarten
Grrrr. je was me net voor!!!
Ik heb een host file voor je met een hoop ad-servers er in, die dan allemaal geblockt worden!
Save je oude hostfile onder c:\windows even ergens, en zet een van de volgende twee er voor in de plaats.


Ja maar dat werkt alleen als je er iets voor in de plaats geeft en je moet dus ook een programma installeren om dan met die host file te werken. Die geeft dan een plaatje aan van een lokale webserver op je PC als hij eigenlijk elders iets moet ophalen zoals bij ad.nl.doubleclick.net. Hier staat een beschrijving van een dergelijk programma genaamd eDexter:
http://accs-net.com/hosts/eDexter.html
Die leveren een host file van een half Mb op die site. Maar ik heb het zojuist even getest en het heeft ook wel nadelen. NRC.nl en Volkskrant.nl laden vlot. Maar bijvoorbeeld een site als mail.com laadt weliswaar zonder alle reclametroep maar vervolgens kan je je mail niet zien. Die zijn dus zo slim geweest om de functionaliteit van de site te beperken als je een dergelijk programma gebruikt. Waarschijnlijk hebben ze de mailfolder gewoon ook als reclamebanner gedefinieerd en kan je die alleen zien als je hun advertentie provider bezoekt. Het lijkt wel een wapenoorlog. Enfin, mijn oplossing is dus de host-file die Kazaa geplaatst heeft opslaan als host.old en de host file verwijderen. Dan loopt alles als een zonnetje. Met een groot aanbod van reclame-banners, dat wel.

Bedankt voor het meedenken. Maar welk programma gebruik jij dan die die functie van eDexter uitvoert? Waarschijnlijk gebruik jij dat Hostess?

Simon

Maarten
05-09-03, 13:51
Begrijpen we elkaar? Sorry als ik misschien dingen herhaal. Je hebt geen programma nodig om het die host-file te werken.
Je dumpt Host gewoon onder c\windows. Daar staan een hoop ad-servers in genoemd. Daardoor gaat windows die servers dan op de eigen PC zoeken, en niet op het internet, en komt dan nergens uit.
Je kunt dus verschillende Host-files uitproberen en kijken hoe ze werken. Als je geen troep krijgt, maar toch snel kunt browsen, dan zit je goed.

Maar je kunt de host-file makkelijk editen! Stel alles werkt prima, behalve op een site waar je vaak komt. Dan klik je Host met je rechter muisknop aan > openen net > kladblok (notepad) of wordpad. Dan zie je de lijst met servers. Dan gebruik je de zoekfunctie om de server te vinden. Die sloop je uit de lijst. En dan save je de host file. Let er wel op dat ie daarbij geen extentie .txt of .doc krijgt. Zo ja, rename die weer even tot “host”.

Ik gebruikte inderdaad even Hostess (ik ken eDexter niet) maar ben alweer kwijt hoe. Ik was er wel tevreden over. Je kunt bijvoorbeeld server-lijsten toevoegen, en dan verwijdert hij duplicaten meen ik..
Ik surf te weinig. Maar als ik het weer meer ga doen, dan ga ik er mee verder. Ik wil al die troep niet. Wat kinderen niet moeten zien, dat wil ik zelf eigenlijk ook niet zien.

Simon
05-09-03, 21:10
Geplaatst door Maarten
Begrijpen we elkaar? Sorry als ik misschien dingen herhaal. Je hebt geen programma nodig om het die host-file te werken.
Je dumpt Host gewoon onder c\windows. Daar staan een hoop ad-servers in genoemd.

Nee wij begrijpen elkaar niet. Maar ik heb even de site over Hostess bekeken en het doet geloof ik niks anders dan je de gelegendheid bieden het bestand host te editen hetgeen ook in kladblok kan. Het enige wat gebeurt als je daar in het hostbestand een adserver toevoegt is dat die site geblokkeerd wordt. Het gevolg is dat je dan sommige pagina's niet meer kan laden. Bijvoorbeeld als je nrc.nl bezoekt en ad.nl.doubleclick.net blokkeert in je host file dan blokkeer je niet alleen de advertenties op de NRC pagina maar ook de nrc pagina zelf omdat daar blijkbaar een script draait dat je eerst de advertenties moet laden en pas dan toegang hebt tot de krant. En dat was nu juist mijn probleem. Immers, mijn probleem is juist ontstaan doordat die host file bestaat en doordat Kazaa daarin allerlei adservers geplaatst had waarbij hij naar de locale host verwijst. Als er lokaal dan niets gevonden wordt krijg je vervolgens NIET de site in beeld die je bezoekt.

eDexter doet wat anders dan Hostess. Het blokkeert ook ad.nl.doubleclick.net maar geeft het een lokaal fake-file in plaats van de advertentie van ad.nl.doubleclick.net. Gevolg is dat de pagina van de NRC dan wél wil laden. Het script op NRC denkt dan dat de advertentie wél opgehaald is bij doubleclick. Maar dat is dus niet zo.
eDexter doet dus wat Kazaa voorheen deed totdat ik het programma verwijderde.

Hier staat het misschien wat duidelijker uitgelegd:
http://accs-net.com/hosts/eDexter.html

Groeten,

Simon

Maarten
06-09-03, 21:37
Yep! hardstikke duidelijk!
Bedankt voor edexter!

sadeeQ
06-09-03, 22:10
http://www.lachfabriek.nl/plaat/funplaat51/a-f-b17.jpg


:lol: :hihi:

Maarten
07-09-03, 05:52
:hihi:

Ik ga hier een operating System installeren wat voor 5 euro per uur de boel een beetje aan kant houdt. Ik zorg wel dat dat wérkt! :D

taouanza
07-09-03, 10:15
Geplaatst door sadeeQ
ME = Mislukte Editie

is bagger en waardeloos,is een testversie van win 2000.per ongeluk op de markt gebracht denk ik :haha:


Goh je meent het! :moe:

Simon
07-09-03, 13:09
Geplaatst door taouanza
Goh je meent het! :moe:

Dat Windows ME bagger is dat zei de helpdesk van mijn Internet provider ook. Gewoon omdat ze zich niet in je probleem willen verdiepen. Ik weet ook wel dat het niet superstabiel is maar dat had dus niks met dat probleem te maken.

Simon