PDA

Bekijk Volledige Versie : Poep Schepper geeft voorkeur aan puppet Abbas



Zgeheu
04-09-03, 19:42
De Hoop Scheffer fel over Arafat



DEN HAAG - Minister De Hoop Scheffer van Buitenlandse Zaken heeft ongemeen felle kritiek op de Palestijnse president Arafat. Volgens hem "deugt het niet" dat Arafat de 'routemap', het internationale vredesplan voor het Midden-Oosten, "dood verklaart".


Arafat frustreert en werkt het vredesproces tegen, stelde de bewindsman donderdag in een debat met Tweede-Kamerleden. Hij ging echter nog niet zover dat hij eist dat de Europese Unie naar Amerikaans voorbeeld Arafat links moet laten liggen bij bezoeken aan het Midden-Oosten. "Arafat is een deel van het probleem, maar ook een deel van de oplossing."

De Palestijnse leider moet volgens hem wel de verantwoordelijkheid over de veiligheidsdiensten volledig overdragen aan premier Abbas. Arafat weigert dat tot nu toe halsstarrig. Politieke steun aan Abbas, of Abu Mazen, noemt De Hoop Scheffer "essentieel". "Het zou dramatisch zijn als hij opstapt." Daarom vindt hij dat hij en zijn EU-collega's, dit weekeinde bijeen op Italiaanse bodem, een boodschap in die zin aan Arafat moeten richten.

Als Abbas echte zeggenschap krijgt over het veiligheidsapparaat, kan hij ook optreden tegen radicale organisaties als Hamas. Als het aan De Hoop Scheffer ligt, belandt Hamas op de Europese zwarte lijst van terreurorganisaties zodat financiering vanuit de EU wordt afgesneden. De Palestijnse premier is daar ook voor.

Volgens de Nederlandse minister ligt binnen de Unie alleen nog Frankrijk " redelijk stevig" dwars. Parijs ziet een belangrijke rol weggelegd voor de politieke arm van Hamas. De militaire tak van Hamas staat al op de EU-lijst. De EU-ministers bespreken dit weekeinde ook deze kwestie.

CapoDiTutiCapi
04-09-03, 22:57
Tsjonge jonge jonge, hoe komt die kontenlikker in godsnaam nou aan die positie. Kan iemand mij uitleggen hoe iemand als de hoop schepper minister van buitenlandse zaken wordt.

Rebelwithacause
04-09-03, 23:26
Landverrader is het,16 miljoen mensen en dan worden we vertegenwoordigd door Bakellende en Te Koop Scheffer,gristen-zionisten van het ergste soort.Hoogste tijd voor veranderingen.

an3sdej
04-09-03, 23:50
Ja tijd voor de Arabische nationalisten in Europa :melig:

Rebelwithacause
05-09-03, 00:16
Tijd voor intelligente charismatische mensen,dus geen Bakellendes Te Koop Scheffers of Fortuyns.Nederland kan een belangrijke rol spelen in de wereld,maar we doen dat niet,enerzijds door het gezeik over we ze maar een landje,boeit oppervlakte nou,anderzijds door enorme lafheid,maar dat is tekenend voor heel Europa.

Afrux
05-09-03, 00:25
Geplaatst door CapoDiTutiCapi
Tsjonge jonge jonge, hoe komt die kontenlikker in godsnaam nou aan die positie. Kan iemand mij uitleggen hoe iemand als de hoop schepper minister van buitenlandse zaken wordt.
ALs je een beetje op de hoogte was wat er allemaal gebeurt in het midden oosten (Arabische kranten leest bijvoorbeeld).. Dan had je gezien dat de kritiek op die idioot Arafat met d edag groter wordt... Hij kan beter zijn 40 jaar jongere vrouw achterna gaan in in een zijn Paleisje in parijs gaan wonen. Maar het duurt niet lang meer eer dat hij de pijp zal uitgaan. Het leven is niet voor eeuwig.. al leven slechte mensne het langst en hopelijk zal de ander idioot Sharon hem voorgaan.

Maarten
05-09-03, 01:44
Geplaatst door Afrux
ALs je een beetje op de hoogte was wat er allemaal gebeurt in het midden oosten (Arabische kranten leest bijvoorbeeld).. Dan had je gezien dat de kritiek op die idioot Arafat met d edag groter wordt... Hij kan beter zijn 40 jaar jongere vrouw achterna gaan in in een zijn Paleisje in parijs gaan wonen. Maar het duurt niet lang meer eer dat hij de pijp zal uitgaan. Het leven is niet voor eeuwig.. al leven slechte mensne het langst en hopelijk zal de ander idioot Sharon hem voorgaan.

Wat zit je nou voor afgrijselijke ónzin te bazelen man!!!!!

ff wat kleine voor lichting voor de absolute nitwits hier:
Afafats locatie in Ramallah werd anderhalf jaar geleden in puin geschoten. volgens mij kan ie er nóg niet uit!!
Intussen voert israel wat democratische discussies, of ie nou overhoop geschoten moet worden of niet.
Daaraan voorafgaand hebben ze dus alle palestijnse politiebureaus in puin geschoten. Je weet wel afrux, dat zijn net als hier van die dingen die de orde moeten handhaven, en terroristen pakken enzo.. :hihi:

En ook al ís ie leider van de palestijnen, de israeli's práten gewoon niet met 'm ook al is dat de tegenpartij met wie vréde gesloten moet worden!! (kortom, wie werken er niet aan vrede?)
De amerikanen steunen dit!! Uniek! Nog nooit hebben amerikanen overleg geweigerd met een leider, vanwege de gronden die ze nu aanvoeren. Zelfs "corruptie" wordt er bij gesleept. Nou de hélft met wie ze wél praten is zo corrupt als de ziekte!
En met wie praten ze wel? Met een vent die ze er zélf neer poten! En wat géven ze die vent? Niks! helemaal niets!

En ons hoopje scheffer maar klagen dat ie niet goed functioneert!!!
(zou Arafat eigenlijk nog water hebben daar? Ik noem maar wat hoor.)

Afrux, ik heb ff geen zin om voor mensen als jou een goed verhaal in elkaar te draaien. Vul in en kleur de plaatjes, zou ik zeggen..

Maarten
05-09-03, 01:50
Geplaatst door Rebelwithacause
Tijd voor intelligente charismatische mensen,dus geen Bakellendes Te Koop Scheffers of Fortuyns.Nederland kan een belangrijke rol spelen in de wereld,maar we doen dat niet,enerzijds door het gezeik over we ze maar een landje,boeit oppervlakte nou,anderzijds door enorme lafheid,maar dat is tekenend voor heel Europa.

Zelfs Theo van Gogh zei het: Laat hoopie S. tenminste naar de Navo gaan, dan zijn we die vent in elk geval kwijt!!!!
De meest zouteloze politicus ooit!!
Verder heb je gelijk: hopeloze Lafheid! Onstellend gebrek aan visie.

mohammed99
05-09-03, 07:06
Geplaatst door Maarten
Wat zit je nou voor afgrijselijke ónzin te bazelen man!!!!!

ff wat kleine voor lichting voor de absolute nitwits hier:
Afafats locatie in Ramallah werd anderhalf jaar geleden in puin geschoten. volgens mij kan ie er nóg niet uit!!
Intussen voert israel wat democratische discussies, of ie nou overhoop geschoten moet worden of niet.
Daaraan voorafgaand hebben ze dus alle palestijnse politiebureaus in puin geschoten. Je weet wel afrux, dat zijn net als hier van die dingen die de orde moeten handhaven, en terroristen pakken enzo.. :hihi:

En ook al ís ie leider van de palestijnen, de israeli's práten gewoon niet met 'm ook al is dat de tegenpartij met wie vréde gesloten moet worden!! (kortom, wie werken er niet aan vrede?)
De amerikanen steunen dit!! Uniek! Nog nooit hebben amerikanen overleg geweigerd met een leider, vanwege de gronden die ze nu aanvoeren. Zelfs "corruptie" wordt er bij gesleept. Nou de hélft met wie ze wél praten is zo corrupt als de ziekte!
En met wie praten ze wel? Met een vent die ze er zélf neer poten! En wat géven ze die vent? Niks! helemaal niets!

En ons hoopje scheffer maar klagen dat ie niet goed functioneert!!!
(zou Arafat eigenlijk nog water hebben daar? Ik noem maar wat hoor.)

Afrux, ik heb ff geen zin om voor mensen als jou een goed verhaal in elkaar te draaien. Vul in en kleur de plaatjes, zou ik zeggen..

He Sint Maarten, wat zou jij ervan vinden dat Duitsland Nederland inpikt en alle huizen kapot schiet, je zus/vrouw/vriendinn verkracht waar jij bij staat, mensen vernederen, bezittingen afpakken en ga zomaar door etc...... en dat geldt niet alleen voor de Palestijnen in Palestina maar overal ter wereld, maar Palestina is een mooi voorbeeld. En dan noem je de Palestijnen terroristen???? ik begrijp de mensen niet die dat zeggen, en zijn de zionisten(amerika) dan geen terroristen Nee, want jullie zien alleen het nieuws van Nederland. Moet je maar eens een satteliet kopen dan ga je wel anders piepen>

plexus
05-09-03, 08:33
Geplaatst door Gerrit Jan
Gooi die schotel op de schroothoop en ga kijken naar serieuze programma's, gemaakt door objectieve journalisten!

zoals?

plexus
05-09-03, 08:53
Geplaatst door Gerrit Jan
Nederlandse, Engelse, Duitse en Belgische actualiteitenprogramma's op de publieke zenders. Doe CNN er ook maar bij.

...en deze zijn alle objectief..zeker die laatste cnn..nee je hebt gelijk de schotel op de schroothoop! grapjas!

Waterval
05-09-03, 11:00
Geplaatst door Gerrit Jan
Ik geef toe, niet elk programma op de zenders die ik noemde is 100% objectief.
Maar allemaal samen, ieder op hun eigen manier, geven ze toch een goed beeld van wat er gaande is in de wereld.
Bovendien corrigeren ze elkaar. Wat de een niet noemt wordt aangevuld door de ander.

In elk hebben ze allemaal een kwaliteit die bij nieuwsmedia in het Midden-Oosten nogal eens gemist wordt: feiten en meningen worden gescheiden gehouden.

Ze hebben nog een eigenschap die ik zeer waardeer: meestal worden de mensen waar het over gaat in hun waarde gelaten, dus scheldpartijen of naamgrappen (zie ook weer de titel van deze topic) zijn taboe.


Heej, zo cool. Waar heb je Arabisch gestudeerd?

Rebelwithacause
05-09-03, 14:11
Geplaatst door Brie
Je kunt veel over Fortuyn zeggen en een grote hekel aan hem hebben, maar als die man iets was, dan was het wel charismatisch. Voor jou persoonlijk misschien niet, maar voor een groot deel van de bevoking wel.

Voor jou hopelijk ook niet,wat een schande was dat die verheerlijking van zo´n idioot.Rotterdam en heel Nederland hoort boven dit te staan.2003 ook al verpest,2004 moet een beter jaar worden.

Maarten
05-09-03, 14:52
Geplaatst door mohammed99
He Sint Maarten, wat zou jij ervan vinden dat Duitsland Nederland inpikt en alle huizen kapot schiet, je zus/vrouw/vriendinn verkracht waar jij bij staat, mensen vernederen, bezittingen afpakken en ga zomaar door etc...... en dat geldt niet alleen voor de Palestijnen in Palestina maar overal ter wereld, maar Palestina is een mooi voorbeeld. En dan noem je de Palestijnen terroristen???? ik begrijp de mensen niet die dat zeggen, en zijn de zionisten(amerika) dan geen terroristen Nee, want jullie zien alleen het nieuws van Nederland. Moet je maar eens een satteliet kopen dan ga je wel anders piepen>

:hihi: Hi Baby! Ik had je nog niet gezien hier! maar jij mij ook niet!
Rebelcause hier, die vind me al de personificatie van Hamas!!! :hihi:
En voor mijn soort geliud was geen arabische zender nodig!!
Ik geef zonder meer toe, dat die arabische zenders veel meer feitelijk wangedrag van israeli's laten zien.
Die ljist van klachten bij jou, dat is nog maar het begin!

Natúúrlijk is het van de gekken, om acties, die na 35 jaar bezetting komen, als "terrorisme" te kwalificeren!
Die israeli's produceren ook zéker 10x tot 100x zoveel misdadigheid, dan die paar S-bommertjes!
En de excuses daarvoor blijken na bestudering echt állemaal zo lek als een mandje!
Het gaat om wraak, en om het inpikken van de Westbank, en tegelijk de westerse steun verzekeren. That's all! En daar voeren ze tamelijk knappe politiek voor!

maar mijn mening komt helemaal van de nederlandse media (inclusief kranten). Wél heb ik wat aanvullende info nodig gehad over de mate van misdadigheid daar, want die wordt echt zwáar onderbelicht!
Maar ik ken autochtonen zat, uit álle rangen en standen, die zware kritiek op Israel hebben, en daar echt hels van kunnen worden! Daar berichten de media óok niet over.

De politiek inzake israel hier is echt ontzettend ziek. Dan praat je niet meer over "schoothondjes", maar over écht actieve steun, met compleet negeren wat daar gebeurt.
Maar de Media, met name TV is eveneens ontstellend ziek! Echt om je groenn en blauw te ergeren.

Het Journaal gisteren, over de onenigheid tussen Abbas en de PA. dan zitten ze tóch weer breed uit te meten hoe het zit met die veiligheidsdiensten, en verschuift het héle plaatje weer naar israels veiligheid! Dat is de grote smoes die echt al járen en járen door de israeli's gebruikt wordt om de vrede te sabotteren. terwijl..

Als je de volkskrant leest, en ook de kleine lettertjes, en de analyses van het soort groepen in Israel, dan lees je over het IDF hoe graag ze die palestijnse acties stimuleren! En dan is het duidelijk!
Moet ik kritiek hebben op Arabieren, die beweren dat het Journaal door "Jóden" beheerst wordt??! Nou, dat wéet ik dus nog niet!!! Zelf bekijk ik dat niet op die manier, maar de feiten duiden daar wél bijna op!!
Er werd óverduidelijk weer gesuggereerd (ook via commentaar van Bush en de Hoop Scheffer), dat de ellende weer lag aan een bende bij de Palestijnen. En de hoofdoorzaak van de ellende - de bezetting - werd weer eens volkomen buiten beschouwing gelaten!
Ik zie het zo: die jongens bij het journaal hebben een véel te goede pensioenvoorziening! Zelf te véel welvaart gewend! Die vréten gewoon alles inzake israel, zolang het maar van hogere kringen komt. Hoe vaak zie je commentaar van een palestijnse leider! Héel weinig!
Was Ashrawi nog maar woordvoerder! Die maakte al die bollocks in twee zinnen in!

ja ze zijn de Duitse bezetting alweer vergeten. Het zit er wel, maar dan in een geisoleerd hoekje. het "Dit Nooit Meer" hoor je enkel nog op 4 mei! Onderdeel van een Nederlands ritueel, meer niet..
En als je dan over de palestijnen begint, dan knikken ze even ja..ja.., en dan gaat het weer door met die bollocks..

crazy2000
05-09-03, 14:59
Geplaatst door Maarten
:hihi: Hi Baby! Ik had je nog niet gezien hier! maar jij mij ook niet!
Rebelcause hier, die vind me al de personificatie van Hamas!!! :hihi:
En voor mijn soort geliud was geen arabische zender nodig!!
Ik geef zonder meer toe, dat die arabische zenders veel meer feitelijk wangedrag van israeli's laten zien.
Die ljist van klachten bij jou, dat is nog maar het begin!

Natúúrlijk is het van de gekken, om acties, die na 35 jaar bezetting komen, als "terrorisme" te kwalificeren!
Die israeli's produceren ook zéker 10x tot 100x zoveel misdadigheid, dan die paar S-bommertjes!
En de excuses daarvoor blijken na bestudering echt állemaal zo lek als een mandje!
Het gaat om wraak, en om het inpikken van de Westbank, en tegelijk de westerse steun verzekeren. That's all! En daar voeren ze tamelijk knappe politiek voor!

maar mijn mening komt helemaal van de nederlandse media (inclusief kranten). Wél heb ik wat aanvullende info nodig gehad over de mate van misdadigheid daar, want die wordt echt zwáar onderbelicht!
Maar ik ken autochtonen zat, uit álle rangen en standen, die zware kritiek op Israel hebben, en daar echt hels van kunnen worden! Daar berichten de media óok niet over.

De politiek inzake israel hier is echt ontzettend ziek. Dan praat je niet meer over "schoothondjes", maar over écht actieve steun, met compleet negeren wat daar gebeurt.
Maar de Media, met name TV is eveneens ontstellend ziek! Echt om je groenn en blauw te ergeren.

Het Journaal gisteren, over de onenigheid tussen Abbas en de PA. dan zitten ze tóch weer breed uit te meten hoe het zit met die veiligheidsdiensten, en verschuift het héle plaatje weer naar israels veiligheid! Dat is de grote smoes die echt al járen en járen door de israeli's gebruikt wordt om de vrede te sabotteren. terwijl..

Als je de volkskrant leest, en ook de kleine lettertjes, en de analyses van het soort groepen in Israel, dan lees je over het IDF hoe graag ze die palestijnse acties stimuleren! En dan is het duidelijk!
Moet ik kritiek hebben op Arabieren, die beweren dat het Journaal door "Jóden" beheerst wordt??! Nou, dat wéet ik dus nog niet!!! Zelf bekijk ik dat niet op die manier, maar de feiten duiden daar wél bijna op!!
Er werd óverduidelijk weer gesuggereerd (ook via commentaar van Bush en de Hoop Scheffer), dat de ellende weer lag aan een bende bij de Palestijnen. En de hoofdoorzaak van de ellende - de bezetting - werd weer eens volkomen buiten beschouwing gelaten!
Ik zie het zo: die jongens bij het journaal hebben een véel te goede pensioenvoorziening! Zelf te véel welvaart gewend! Die vréten gewoon alles inzake israel, zolang het maar van hogere kringen komt. Hoe vaak zie je commentaar van een palestijnse leider! Héel weinig!
Was Ashrawi nog maar woordvoerder! Die maakte al die bollocks in twee zinnen in!

ja ze zijn de Duitse bezetting alweer vergeten. Het zit er wel, maar dan in een geisoleerd hoekje. het "Dit Nooit Meer" hoor je enkel nog op 4 mei! Onderdeel van een Nederlands ritueel, meer niet..
En als je dan over de palestijnen begint, dan knikken ze even ja..ja.., en dan gaat het weer door met die bollocks..

Met dank aan Maarten :jumping:

Maarten
05-09-03, 15:06
Geplaatst door Gerrit Jan
Gooi die schotel op de schroothoop en ga kijken naar serieuze programma's, gemaakt door objectieve journalisten!

Objectief over israel?? :hihi:
Gerrit Jan, alléen de media zorgen er voor, dat er al 35 jaar lang een volkomen illegale bezetting kan plaats vinden, compleet met eigendomspretenties, en dat alles met compléte westerse steun!!
En de pers, die de israelische misdaden wil belichten, die moet tegen een enórme stroom op!!!
En de PR die door Israel geproduceerd wordt, die gaat er hier zó als gesneden koek in, dat de vergelijking met hoe we in Screbrenica genaaid werden al helemaal op gaat!
Gerit jan, we zijn een Sésamstraat-volk! Héel mákkelijk te manipuleren! Wij zijn geen énkele partij voor Sharon! Dat leutert maar door, en wij vreten dat! Hij hoeft nog niet eens móeite te doen!

Oh, is er hier kritíek zeg je? :hihi: dat weten ze dáar ook hoor! Maar ze weten voorál hoe ongevaarlijk die is! Ze hoeven nog niet eens uit te rukken, omdat er iets seriéus is! DAT doet er toe!! Anders niets!

Canaris
05-09-03, 15:18
Maarten kom dans met mij een Passa Doble.

Ik roep Israel , en jij speelt dan de stier
Tatataaaaa tadaaaa tataaaa tadaaaaa

je bent een stier die briesend op een rood doek afrend, en ziet niet wie het doek zwaait

Ik respecteer je atlijd wanneer om het om nationale aangelegenheden gaat , maar roep Israel en je draait door.

Het is eigenlijk wel een beetje erg, Maarten. Je bent zo overtuigd , van je gelijk in deze questie , dat je wat al te makkellijk over de standpunten van de (ik zeg gekscherend) Israel Lobby , heen trampelt , en deze van te voren disqualificeerd als "door media ge-brainwashed" .

In de communicatie techniek zegt men hier "Prallen mit der Einwand" .

Rethorisch alle wind uit de zeilen nemen , door van te voren de argumenten als "niet-toelaatbaar" af te stempelen.

Jammer want juist mensen als jij zouden ervoor moeten zorgen dat de discussie in gang komt en niet telkens weer aan rethorische-betonblokken blijft hangen .

Zie je niet , dat juist jouw argumenten om niets meer waard zijn als de argumenten van Sharon en co, en zo een oplossing niet berijkbaar is.

Rebelwithacause
05-09-03, 15:24
Sharon en co hebben geen argumenten en dat al voor meer dan 50 jaar daarom zijn Maarten,ik en nog velen zo kwaad,er valt niet te praten met die joodse hitlers.De Palestijnen boeten voor WOII waar ze helemaal niets mee te maken hebben en dat voor meer dan 50 jaar.En de wereld zwijgt.Het 2 kanten verhaal is een lage smerige truc waar velen intrappen.


zie die klootzak lachen.

Maarten
05-09-03, 17:49
Geplaatst door Canaris
Maarten kom dans met mij een Passa Doble.

Ik roep Israel , en jij speelt dan de stier
Tatataaaaa tadaaaa tataaaa tadaaaaa



:hihi: dat gaat je nog tegenvallen. Bij de eerste run verdwijnen Lap plús toreadoor al in het niet...

De kwestie israel is in feite redelijk simpel. Dat vertel ik je na 30 jaar bekijken van de zaak. En na al die tijd wordt duidelijk wat de israelische afleidingsmanoevres zijn. Bijna ál hun geluiden blijken dat te zijn, de een na de ander.
Ik heb er hier zat over geschreven, en heb niet zo'n zin meer. En geen tijd. het kán nog, en misschien doe ik het ook nog, maar even niet.

maar wie niet voor onmiddelijke ontruiming van de Westbank is, die steunt in feite direct de ongelofelijke misdadigheid daar. Wie dat niet ziet, is hetzij onwetend, hetzij verschikkelijk naief, hetzij heeft geen geweten, hetzij ontstellend dom. Een combinatie mag ook. Kies maar.

Klaarblijkelijk steun jij misdadigers.
Weet je wat? Begin maar. beschrijf maar waardoor de staat israel bedreigt wordt. Verwerk er in: de onvoorwaardelijke steun van de amerikanen, de groote van het leger, idem dat van de palestijnen, het feit dat eenderde van het budget naar het leger gaat, het technisch niveau van dat leger, de 3 miljard die ze per jaar van de amerikanen krijgen, de positie van Syrie, jordanie, Libanon, SA en Egypte, 911 en wat van de geschiedenis.
Lijkt me een leuk begin voor je, waarmee je moet aantonen dat het niet Israels uitdrukkelijk geformuleerde expansiepolitiek is, die daar de hele ellende veroorzaakt. Ben benieuwd..

Ik ben na het weekend terug, dus je kunt vooruit.

Rebelwithacause
05-09-03, 17:53
Vandaag even flatje weggeknald,30 gezinnen dakloos,moet kunnen.

Maarten
06-09-03, 19:15
Geplaatst door Rebelwithacause
Vandaag even flatje weggeknald,30 gezinnen dakloos,moet kunnen.

je vergeet nog wat!!!..
Die mensen zijn ook meteen álles kwijt he?? in elk geval de complete inboedel, en méer! Stel het je maar voor: Die soldaten komen gewoon binnen, en sommeren iedereen er gewoon úit te gaan he?
Weten ze wat er gaat gebeuren? krijgen ze nog wel de kans iets mee te nemen? Waarschijnlijk niet dus..
Kortom, papieren, geld (spaargeld), medicijnen, dierbare spullen, familieherinneringen, eigendomsbewijzen enz enz.. álles in éen klap weg he?

En waarom doen ze het? Voorbeeld stellen he?

Hitler.
Ander commentaar is overbodig.
Het enige verschil met hitler is, dat ze veel minder doden. maar werkelijk álle andere misdaden, en dat zijn echt hele lange lijsten, die kun je zo plukken uit L. de Jong..
Balkenende drinkt er echt geen kopje thee minder om.

Zgeheu
06-09-03, 19:28
Geplaatst door Maarten

Hitler.
Ander commentaar is overbodig.
Het enige verschil met hitler is, dat ze veel minder doden. maar werkelijk álle andere misdaden, en dat zijn echt hele lange lijsten, die kun je zo plukken uit L. de Jong..
Balkenende drinkt er echt geen kopje thee minder om.

vervolging is erger dan doden...2:217

Maarten
06-09-03, 20:05
Geplaatst door Zgeheu
vervolging is erger dan doden...2:217

Ja, hoewel ik de Aya eigenlijk niet goed begrijp. Maar goed..

Rebelwithacause
07-09-03, 00:44
Ik gebruik Hitler als vergelijking alleen maar in het uiterste geval en dan blijf ik daarna denken wat heb ik gezegd,maar het is nodig om keihard te zijn om een doorbraak te forceren.Het gaat onderhand wel op vervolging lijken,de hetze tegen Moslims wereldwijd.

Maarten
07-09-03, 01:34
Geplaatst door Rebelwithacause
Ik gebruik Hitler als vergelijking alleen maar in het uiterste geval

Als autochtoon kan ik met Hitler vergelijken, wanneer ik het echt toepasselijk vind, zonder meteen verdacht te worden van een Arabisch agressie-Gen..

En in het geval van het flatgebouw is het helemaal toepasselijk.

Dit soort manieren van "een voorbeeld stellen" is redelijk hitleriaans te noemen, of daarmee te vergelijken. Fusilleren van een handvol willekeurige burgers doen ze daarbij nog even niet, want dat gebeurt vanzelf de volgende dag bij de een of andere vergeldingsactie.
De techniek is er wat op vooruit gegaan. Ze zetten ze niet meer tegen de muur, maar een F16 schiet gewoon even een raket af in Gaza stad of zo, en oeps... ineens is er colateral damage. Je zou dat "iets humaner" kunnen noemen, want ze zijn sneller dood..

De Nederlander krijgt je in ongeveer 5-10 seconden om..
Een Israeli produceert daarin een wij-zij verhaal: zo van, zij daden dát, en dus deden wíj dát! Oog om oog.. twee partijen en strijd, weet je.. En dan buigt de Nederlander in stilte om de betreurenswaardigheid van de situatie te gedenken..
Die Nederlander ziet meestal en passant meteen over het hoofd , dat de vergelding van dubbele zwaarte was.. Daar hoeft die israeli meestal niets meer over te zeggen. En indien tóch, dan zijn de woorden "shit happens" meestal weer genoeg om die Nederlander weer tot gepeins te krijgen.
Maar het Journaal gebruikt de term vergeldingsactie zélfs, wanneer de voorafgaande palestijnse actie op zich al een reactie wás! Dat is er dus een níeuwe daad van Israelische agressie, die van het Journaal dus nog het excuus "vergelding" mee krijgt!

Maar deze slaapverwekkende Journaal-hypnose stopt natuurlijk onmiddelijk wanneer het om een Palestijnse aanslag gaat. Ineens zijn dan hopeloos onschuldigen de dupe geworden, krijgt Arafat er de schuld van, en barsten de discussies over terrorisme los! Ineens proef je échte verontwaardiging! Wég wij-zij verhaal! Ineens gaat het echt over ménsen. Net weekdieren, een groot deel van die Nederlanders.

Rebelwithacause
07-09-03, 01:55
Nederland is een schitterend land dat zijn rol in de wereld schromelijk onderschat.Vandaag Te Koop Scheffer weer met z´n uitspraak dat Frankrijk,Duitsland en Spanje de lijn van de EU bepalen.
Dat haalt echt het bloed onder me nagels vandaan.Te Koop Scheffer en Bakellende.Het is al veel te lang niets hier in Nederland.Fortuyn was het dieptepunt van het niveau dat we hier bereikt hebben,laag,erg laag.
Verbitterdheid en een enorme verextreem-rechtsing in een verwende maatschappij waar alles tot in de puntjes geregeld is.En toch blijven zeuren,het is nergens perfect!En dat moet ook helemaal niet.
Zover Nederland,maar hopen dat Hamas dat vette zwijn snel om zeep helpt.