PDA

Bekijk Volledige Versie : niet-blanken in R'dam niet welkom !!



Zgeheu
04-09-03, 19:59
***************************************
R'dam overweegt migrantenspreiding

***************************************
ROTTERDAM De gemeente Rotterdam wil de
vestiging van kansarme migranten in
probleemwijken aan banden leggen.Het
college overweegt de mogelijkheden ze
over de stad te spreiden om verdere
verarming van de wijken tegen te gaan.
Daarbij is "niets taboe".

Een meerderheid van de gemeenteraad
voelt ook voor een spreidingsbeleid.
De grootste partij,Leefbaar Rotterdam,
wil echter veel verder gaan.LR pleit
voor een algehele allochtonen-stop.

Het college wil over een paar weken de
plannen bekendmaken.Het zou voor het
eerst zijn dat een Nederlandse gemeente
overgaat tot spreiding van migranten.
***************************************


------------------------------------

Problemen oplossen ho maar....gewoon lekker wegmoffelen in andere wijken....en hoe zit het met kansarme blanken ???

en (on)leefbaar Rotjeknor pleit voor Whites-only....toe maar.

nog 15 jaar en de hel breekt los in de grote steden.....mark my words

an3sdej
04-09-03, 20:03
Zijn allochtonen alleen "niet blanken" dan???

Zeepaardje
04-09-03, 20:20
Geplaatst door Zgeheu
***************************************
R'dam overweegt migrantenspreiding

***************************************
ROTTERDAM De gemeente Rotterdam wil de
vestiging van kansarme migranten in
probleemwijken aan banden leggen.Het
college overweegt de mogelijkheden ze
over de stad te spreiden om verdere
verarming van de wijken tegen te gaan.
Daarbij is "niets taboe".

Een meerderheid van de gemeenteraad
voelt ook voor een spreidingsbeleid.
De grootste partij,Leefbaar Rotterdam,
wil echter veel verder gaan.LR pleit
voor een algehele allochtonen-stop.

Het college wil over een paar weken de
plannen bekendmaken.Het zou voor het
eerst zijn dat een Nederlandse gemeente
overgaat tot spreiding van migranten.
***************************************


------------------------------------

Problemen oplossen ho maar....gewoon lekker wegmoffelen in andere wijken....en hoe zit het met kansarme blanken ???

en (on)leefbaar Rotjeknor pleit voor Whites-only....toe maar.

nog 15 jaar en de hel breekt los in de grote steden.....mark my words

Ik geeft het onmiddelijk toe, het is wél een zwaktebod van die lui.
Maar nu de hamvraag: wat zie JIJ dan als oplossing? Of is er in jouw ogen geen sprake van een probleem?

Wél even met goeie argumenten komen hoor!

:)

Zgeheu
04-09-03, 20:39
Geplaatst door Zeepaardje
Ik geeft het onmiddelijk toe, het is wél een zwaktebod van die lui.
Maar nu de hamvraag: wat zie JIJ dan als oplossing? Of is er in jouw ogen geen sprake van een probleem?

Wél even met goeie argumenten komen hoor!

:)

Investeren in de buurten...en de mensen.

Alles behalve het probleem onder het tapijt schuiven.....en zeker niet op basis van kleur.

Dutchguy
04-09-03, 20:50
"Daarbij is niets taboe". Ik vind dit een verontrustende zin.

an3sdej
04-09-03, 20:56
Hoe zagen die buurten eruit 20 jaar geleden. Ik heb veel verhalen gehoord van mensen uit voormalige (arbeiders/volks) buurten. Ik heb in Haarlem gewoond, maar sommige buurten waren onherkenbaar veranderd, en niet door achterstallig onderhoud hoor!!

Zgeheu
04-09-03, 20:59
woonde 23 jaar geleden ook in een achterstandswijk....

1 verschil...brommerdieven...inbrekers...hangjongere n...dealers...allemaal WIT !!!!

barfly
04-09-03, 21:06
Geplaatst door Zgeheu
woonde 23 jaar geleden ook in een achterstandswijk....

1 verschil...brommerdieven...inbrekers...hangjongere n...dealers...allemaal WIT !!!!

Tja dat moet ik erkennen ik woonde dik 20 jaar geleden in een behoorlijke achterstandswijk, zonder enige financieele input overigens. En ik en m'n vriendjes waren de godgansedag bezig met rottigheid en ellende. Brommers jatten, op elk gebouw klimmen dat er maar stond, inbreken, vechten, vernielen you name it. Dat nu de allochtoontjes 't doen tja...
Ik denk toch echt dat de wijk er een hoop toe doet of jongeren gaan hockeyen of de plaatselijke school maar weer es overhoop halen.

Zwarte Schaap
04-09-03, 21:35
Geplaatst door barfly
Tja dat moet ik erkennen ik woonde dik 20 jaar geleden in een behoorlijke achterstandswijk, zonder enige financieele input overigens. En ik en m'n vriendjes waren de godgansedag bezig met rottigheid en ellende. Brommers jatten, op elk gebouw klimmen dat er maar stond, inbreken, vechten, vernielen you name it. Dat nu de allochtoontjes 't doen tja...
Ik denk toch echt dat de wijk er een hoop toe doet of jongeren gaan hockeyen of de plaatselijke school maar weer es overhoop halen.


Een eerlijk antwoord barfly, dat is namelijk ook mijn ervaring.

an3sdej
04-09-03, 21:56
Sorry, ik bedoelde 35 jaar geleden hihih, ik ben ook al zo oud.Maar ook ik erken dat wij ook geen lieverdjes waren. Maar wij werden WEL erg hard aangepakt.

Maar dat ze toen wit waren wil niet zeggen dat getinte jongeren nu dat WEL zouden mogen. Ik ben één van die mensen die toentertijd zeer anti-autoritair was ingesteld. Maar nu zie ik wat dat door de jaren heen geworden is, en acht ik mijn generatie schuld aan de huidige problemen. Maar dat betekent voor mij nu dat er stevig gesneden moet worden om rotte plekken weg te halen. Dat kost geld en inspanning voor de gemeenschap, maar tegelijkertijd ook begrip voor dat snijden en duidelijke en soms impopulaire maatregelen.

Mill
05-09-03, 10:31
Geplaatst door barfly

Ik denk toch echt dat de wijk er een hoop toe doet of jongeren gaan hockeyen of de plaatselijke school maar weer es overhoop halen.

Ik kom uit zo'n kakmilieu, en ik en mijn vriendjes gingen hockeyen en stelen, drugs gebruiken, brommers opvoeren, etc. . Dat hield trouwens wel op rond onze 18e omdat iedereen naar de universiteit ging. Misschien is dat het verschil; naar school blijven gaan of niet.

Zwarte Schaap
05-09-03, 10:42
Geplaatst door Mill
Ik kom uit zo'n kakmilieu, en ik en mijn vriendjes gingen hockeyen en stelen, drugs gebruiken, brommers opvoeren, etc. . Dat hield trouwens wel op rond onze 18e omdat iedereen naar de universiteit ging. Misschien is dat het verschil; naar school blijven gaan of niet.

Als je de statistieken bekijkt van marokkaanse jongerenproblematiek dan zul je precies datgene ontdekken wat je hierboven omschrijft. Zodra ze 18 jaar worden neemt hun problematiek sterk af. Helaas willen autochtonen dat om een één of andere reden niet inzien bij marokkanen. Het komt ze maar al te goed uit om te blijven hameren op alleen de tieners en dat door te trekken naar hun cultuur, terwijl ze weten dat het maar een tijdelijke tienerprobleem is.

BartLM
05-09-03, 11:09
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als je de statistieken bekijkt van marokkaanse jongerenproblematiek dan zul je precies datgene ontdekken wat je hierboven omschrijft. Zodra ze 18 jaar worden neemt hun problematiek sterk af. Helaas willen autochtonen dat om een één of andere reden niet inzien bij marokkanen. Het komt ze maar al te goed uit om te blijven hameren op alleen de tieners en dat door te trekken naar hun cultuur, terwijl ze weten dat het maar een tijdelijke tienerprobleem is.

dit moet zeker niet uit het oog verloren worden.

maar dit is natuurlijk niet het hele verhaal, wel belangrijk, maar we moeten uitkijken voor de greop die zich tegen de maatschsappij keren, die een eigen wereld kreeren waar ze bijna niet meer uit te krijgen zijn.

en de "deskundigen" moeten maar uitvogelen of en hoe je dat bij marokkaanse jongens anders specifieker aanpakt.

BartLM

Zwarte Schaap
05-09-03, 11:15
Geplaatst door BartLM
dit moet zeker niet uit het oog verloren worden.

maar dit is natuurlijk niet het hele verhaal, wel belangrijk, maar we moeten uitkijken voor de greop die zich tegen de maatschsappij keren, die een eigen wereld kreeren waar ze bijna niet meer uit te krijgen zijn.

en de "deskundigen" moeten maar uitvogelen of en hoe je dat bij marokkaanse jongens anders specifieker aanpakt.

BartLM

HEt probleem wordt groter gemaakt dan dat het is en wordt nochthans gebruikt voor andere doeleinden, namelijk op grond van dat zeer kleine groepje probeert men de Marokkanen in het algemeen tot assimilatie te dwingen. Verder is de balans zoek van negatieve publiciteit en de reele omvang van de problemen.

Dat is één van de redenen dat ik autochtonen(beleidsmakers) hypocriet en schijnheilig vind.

Zagora
05-09-03, 11:19
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als je de statistieken bekijkt van marokkaanse jongerenproblematiek dan zul je precies datgene ontdekken wat je hierboven omschrijft. Zodra ze 18 jaar worden neemt hun problematiek sterk af. Helaas willen autochtonen dat om een één of andere reden niet inzien bij marokkanen. Het komt ze maar al te goed uit om te blijven hameren op alleen de tieners en dat door te trekken naar hun cultuur, terwijl ze weten dat het maar een tijdelijke tienerprobleem is.

hmmm... mee eens. Zelfs jullie geliefd Grietje was geen braverik in haar tienerjaren. Hoe stout ze was durf ik uit gene niet te vertellen. Sommige dingen wil je het liefst vergeten. Maar het is geen wetmatigheid dat stout gedrag op je 18e stopt. De delicten waar zij zich aan vergrijpen zijn vaak ook niet zo onschuldig als het obligate brommertje opvoeren of baksteen door de schoolruiten gooien. En daarbij moet je natuurlijk niet vergeten dat bij hun crimineel gedrag in vergelijking met hun autochtone tienerleeftijdgenoten veel vaker voorkomt.

an3sdej
05-09-03, 11:22
Als je de statistieken bekijkt van marokkaanse jongerenproblematiek dan zul je precies datgene ontdekken wat je hierboven omschrijft.

Schaap, heb je zo'n statistiek voor mij? Ik heb die nog nooit gezien!

En ja assimilatie is het mooist, maar niet haalbaar op korte termijn. Wel denk ik dat behoud van de eigen cultuur het andere uiteinde van de lijn is. Dus het zal eerst daar tussen in moeten liggen.

Waterval
05-09-03, 11:29
Geplaatst door Dutchguy
"Daarbij is niets taboe". Ik vind dit een verontrustende zin.


Is de etnische/ culturele achtergrond het probleem, of de sociaal-economische positie? Want uit de maatregel af te leiden wordt er uitgegaan van het eerste. Is het dan zo dat die lijn in de toekomst wordt doorgetrokken naar elke bevolkingsgroep waar er in R'dam een overschot aan is en de integratie mogelijk in gevaar brengt. Integratie is denk ik het argument dat aangevoerd zal worden, indien de etnisch/ culturele achtergrond het probleem is. (Niet dat ik het hier mee eens ben).




ps: Ik haat serieus prikken

Waterval
05-09-03, 11:30
Geplaatst door an3sdej
Schaap, heb je zo'n statistiek voor mij? Ik heb die nog nooit gezien!

En ja assimilatie is het mooist, maar niet haalbaar op korte termijn. Wel denk ik dat behoud van de eigen cultuur het andere uiteinde van de lijn is. Dus het zal eerst daar tussen in moeten liggen.


Wat is er mis met behoud van de eigen cultuur? Vind je "jouw" cultuur "beter"?

Zeepaardje
05-09-03, 11:36
Geplaatst door Waterval
Wat is er mis met behoud van de eigen cultuur? Vind je "jouw" cultuur "beter"?

Sommige dingen uit die "eigen cultuur" (polygamie om maar iets te noemen) kunnen hier gewoon niet.
Ik dacht dat dat zo langzamerhand toch wel duidelijk was.

Intregratie is een middenweg tussen de "eigen cultuur" en die van nederland. Waarom? Omdat je HIER woont en leeft, klaar!

Waterval
05-09-03, 11:47
Geplaatst door Zeepaardje
Sommige dingen uit die "eigen cultuur" (polygamie om maar iets te noemen) kunnen hier gewoon niet.
Ik dacht dat dat zo langzamerhand toch wel duidelijk was.

Intregratie is een middenweg tussen de "eigen cultuur" en die van nederland. Waarom? Omdat je HIER woont en leeft, klaar!


Ik hoop niet dat vasthouden aan vooroordelen en misvattingen een onderdeel is van de Nederlandse cultuur. Polygamie komt lang niet meer zo vaak voor als vroeger en in Nederland rust er zelfs binnen de Marokkaanse gemeenschap een soort taboe op. Los daarvan ben ik toch benieuwd naar jouw argumenten waarom polygamie niet zou kunnen. Vreemdgaan wordt namelijk lang niet zo erg gevonden als polygamie. Dat is iets wat ik weer niet begrijp.


ps: Ben absoluut geen voorstander van polygamie, maar heb een nog grotere hekel aan vreemdgaan.


Intregratie is een middenweg tussen de "eigen cultuur" en die van nederland. Waarom? Omdat je HIER woont en leeft, klaar!

Cultuur is allesbehalve een vaststaand iets. Je kunt niet een middenweg kiezen tussen culturen. Cultuur is een geheel van normen en de daarbij behorende waarden. Die veranderen. Door veranderende opvattingen maar ook door zaken als migratie enzovoort. Zo worden langzamerhand bepaalde dingen belangrijker en waardevoller geacht dan andere. Het is dus erg naief en frustrerend om je aan een bepaald iets te willen vastklampen. Dat getuigt van angst voor veranderingen. Angst die uiteindelijk zou kunnen uitmonden in haat.

an3sdej
05-09-03, 12:05
Wat is er mis met behoud van de eigen cultuur? Vind je "jouw" cultuur "beter"?

Nee vind ik niet beter, alleen Nederlanders willen in hun eigen cultuur blijven leven, omdat de die het fijnst vinden, niet beter hoor.

Dat een cultuur langzaam veranderd is logisch, maar zoals nu in "zwarte" wijken is niet goed, dat werkt als een boemerang op die mensen zelf.

Waterval
05-09-03, 12:11
Geplaatst door an3sdej
Nee vind ik niet beter, alleen Nederlanders willen in hun eigen cultuur blijven leven, omdat de die het fijnst vinden, niet beter hoor.

Dat een cultuur langzaam veranderd is logisch, maar zoals nu in "zwarte" wijken is niet goed, dat werkt als een boemerang op die mensen zelf.


Daar ben ik het dus helemaal mee eens. Ik ben voorstander van een spreidingsbeleid. Ghettovorming is inderdaad nergens goed voor. Ik woon ook liever in een wijk met verschillende nationaliteiten dan in een wijk met maar 1 bevolkingsgroep en dan bedoel ik een wijk met louter "oorspronkelijke" Nederlanders of Nederlanders van Marokkaanse afkomst. Mijn enige commentaar was in eerste instantie voor welk probleem men een oplossing meende te hebben. Want je kunt misschien wel een allochtonen-quotem instellen voor een wijk, maar daarmee los je geen sociaal economische problemen mee op van de "blanke" Nederlander.

Zwarte Schaap
05-09-03, 12:32
Geplaatst door an3sdej
Schaap, heb je zo'n statistiek voor mij? Ik heb die nog nooit gezien!


Het zijn getallen uit het criemrapport. Criminaliteit in relatie met etnische minderheden.

dit gaat over de instroom van verdachten bij de rechtbanken.

12-17 jaar:

(ma) 3137=15 %
(ant) 1057=5,1 %
(sur) 1426=6,9 %
(tur) 1195=5,8 %
(nl) 11.386=55 %
(ov) 2513=12,1 %

totale aantal= 20.714

18-24 jaar

(ma) 4570=9,1 %
(ant) 2026=4,1 %
(sur) 3547=7,1 %
(tur) 2505=5,0 %
(nl) 31.623=63.9 %
(ov) 5691=11.4 %

totale aantal= 49.962

25 jaar en ouder

(ma) 4536=3,5 %
(ant) 4808=3,7 %
(sur) 9851=7,6 %
(tur) 4352=3,4 %
(nl) 95.137=73,3 %
(ov) 11.135=8,6 %

totale aantal=129.819

Dit rapport komt uit eind 1997, ondertussen zijn de getallen van de marokkanen beduidend lager geworden.


En ja assimilatie is het mooist, maar niet haalbaar op korte termijn. Wel denk ik dat behoud van de eigen cultuur het andere uiteinde van de lijn is. Dus het zal eerst daar tussen in moeten liggen. Assimilatie aan een lege consumptiecultuur is een slechte alternatief. Nederlanders bestaan zelf allemaal uit subcultuurtjes. Het is meer de minderwaardigheidscomplex van de autochtoon die om assimilatie roept. Als de allochtoon zijn cultuur met de vuilnisman meegeeft, geeft dat een zelfvertrouwen aan de autochtoon die zelf twijfelt aan zijn eigen cultuur. Immers de cultuur van de autochtoon moet wel superieur zijn als een allochtoon deze verkiest.

Jammer dat deze autochtonen niet door hebben dat het wel een vrije keuze moet zijn en niet scheinheilig afgedwongen worden met massale negatieve aandacht aan de identiteit van de allochtoon. De allochtoon heeft het al druk genoeg met overleven in deze wegwerpmaatschappij.

an3sdej
05-09-03, 12:49
Opvallend is dus wel dat als etnische groep de jonge Marokkanen zo hoog scoren. Die groep moet dus hard aangepakt worden, ook middels de ouders (opvoeding).
Gelukkig dat met dat de leeftijd groeit die isdadige inslag minder wordt, maar dat is dus geen reden die jongeren wel aan te pakken.


Assimilatie aan een lege consumptiecultuur is een slechte alternatief. Nederlanders bestaan zelf allemaal uit subcultuurtjes.

Lege consumptie cultuur?? Kijk eens op de universiteiten, aan alle onderzoeken, grote industrieën die kunnen concureren op de wereldmarkt? Kijk eens naar de kunst in Nederland, kijk eens naar de overleg cultuur, de democratie? Deze welvaart hebben we gekregen met hard werken, vanuit onze cultuur.
En schaap, ik lijd niet aan minderwaardigheidscomplexen, maar ben meer zelfbewust geworden van het goede van Nederland en zijn cultuur.

En dat er consumptie is, is alleen maar goed voor de werkgelegenheid.

Zwarte Schaap
05-09-03, 13:04
Geplaatst door an3sdej
Opvallend is dus wel dat als etnische groep de jonge Marokkanen zo hoog scoren. Die groep moet dus hard aangepakt worden, ook middels de ouders (opvoeding).
Gelukkig dat met dat de leeftijd groeit die isdadige inslag minder wordt, maar dat is dus geen reden die jongeren wel aan te pakken.


Daar zijn redenen voor o.a er wordt meer aandacht aan marokkanen besteed waardoor de pakkans groter is verder is al een aantal keren duidelijk gemaakt dat een kleine groep veelplegers verantwoordelijk is voor ruim 50 % van de aangiftes. Marokkanen behoren tot de laagste inkomensgroepen hebben de kleinste huizen en op de ze leeftijd zijn jongeren het kwetsbaarst

Ook moeten we deze zaken relativeren omdat de totale aantal instromingen naar de rechter maar 20.000 zaken is. We kunnen ons alleen blijven richten op de hoge percentage maar in absolute aantallen gerelateerd aan de media aandacht is er een grote kloof.

De echte harde criminaliteit is nog steeds onder ouderen het hoogst met ruim 120.000 zaken. Nee men blijft liever de aandacht afleiden met puberteitsproblemen van de marokkanse jongeren.

Het is duidelijk dat de aandacht van de media en de politiek te eenzijdig is en te ver doorgeslagen is naar een zeer kleine groep.

Ook heb ik niets gezegd dat je die groep niet moet aanpakken. Dit is wat ik erover gezegd heb:
Als je de statistieken bekijkt van marokkaanse jongerenproblematiek dan zul je precies datgene ontdekken wat je hierboven omschrijft. Zodra ze 18 jaar worden neemt hun problematiek sterk af. Helaas willen autochtonen dat om een één of andere reden niet inzien bij marokkanen. Het komt ze maar al te goed uit om te blijven hameren op alleen de tieners en dat door te trekken naar hun cultuur, terwijl ze weten dat het maar een tijdelijke tienerprobleem is. We moeten de zaken niet overdrijven door schijnheilige motieven.

Lege consumptie cultuur?? Kijk eens op de universiteiten, aan alle onderzoeken, grote industrieën die kunnen concureren op de wereldmarkt? Kijk eens naar de kunst in Nederland, kijk eens naar de overleg cultuur, de democratie? Deze welvaart hebben we gekregen met hard werken, vanuit onze cultuur.

Leuk en aardig allemaal maar ik heb het over de lege inhoud die alleen draait om efficientie en consumeren. Verder is de welvaart die we hebben gerelateerd aan het lijden van anderen in de 3de wereld. Het enige doel van deze cultuur is meer consumeren en verkopen ten koste van de natuur en andere mensen.

faatjuh_nadoria
05-09-03, 13:14
ik heb zelf nooit in een achterstandwijk gewoond en weet ook niet hoe daar is ,maar een achterstandswijk zit vol problemen en daarom willen ze minder allochtonen in rotterdam toelaten, omdat er teveel achterstandswijken zijn.
maar ik vind het belachelijkddat ze geen allochtonen toelaten dat is discriminatie, groetjes faatje

Waterval
05-09-03, 14:03
Geplaatst door faatjuh_nadoria
ik heb zelf nooit in een achterstandwijk gewoond en weet ook niet hoe daar is ,maar een achterstandswijk zit vol problemen en daarom willen ze minder allochtonen in rotterdam toelaten, omdat er teveel achterstandswijken zijn.
maar ik vind het belachelijkddat ze geen allochtonen toelaten dat is discriminatie, groetjes faatje


Groetjes terug..

an3sdej
05-09-03, 14:27
De echte harde criminaliteit is nog steeds onder ouderen het hoogst met ruim 120.000 zaken. Nee men blijft liever de aandacht afleiden met puberteitsproblemen van de marokkanse jongeren

Ja hoor PUBERTEITS problemen :mad: :fuckit: Vraag er eens naar aan slachtoffers van die straatroven. Blijf jij maar ontkennen, dan maak je het alleen maar erger voor die Marokkanen en hun imago!! :mad:

Zwarte Schaap
05-09-03, 15:29
Geplaatst door an3sdej
Ja hoor PUBERTEITS problemen :mad: :fuckit: Vraag er eens naar aan slachtoffers van die straatroven. Blijf jij maar ontkennen, dan maak je het alleen maar erger voor die Marokkanen en hun imago!! :mad:

Is dit alles wat je nog te melden hebt na mijn betoog?

an3sdej
05-09-03, 15:39
Schaap, het heeft weinig zin om iets tegen jouw betoog in te brengen, daar jij evt. problemen toch altijd bij anderen legt, en niet bij de daders, en hun opvoeders zelf!!

Zwarte Schaap
05-09-03, 15:44
Geplaatst door an3sdej
Schaap, het heeft weinig zin om iets tegen jouw betoog in te brengen, daar jij evt. problemen toch altijd bij anderen legt, en niet bij de daders, en hun opvoeders zelf!!


Dat is een eenzijdige blik van jou, je weigert in te zien dat men teveel doorslaat in het naar voren brengen van de criminaliteit van de marokkaanse jongeren terwijl het in absolute getallen vrijwel niets voorstelt. Sterker nog men gebruikt deze getallen waar veelplegers en junks deze onnatuurlijk verhoogd hebben om de marokkanen klein te houden en te dwingen tot assimilatie door vooral de cultuur verantwoordelijk te stellen voor puberteitsproblemen.

an3sdej
05-09-03, 16:09
Besef jij nou niet dat die jongeren ECHT overlast bezorgen? Hoe klein die groep ook is, het is in die binnensteden voor velen een plaag!! Je kunt wel schermen met cijfers en statistieken, maar het gaat om de alledaagse praktijk.

En die wordt niet overdreven. Wil jij de slachtoffers van die straatcriminaliteit, wat meestal ouderen, en vrouwen zijn, niet serieus nemen?? Ik weet ook dat autochtone jongeren eraan deelnemen, maar ook die horen eenzelfde aanpak te krijgen. Ik noemde eerder al dat in Kampen overlast bezorgenden apart wonen, en in Maastricht ook apart gezet zijn van hun stadgenoten, dus het geldt niet alleen voor allochtonen.

Blade20
05-09-03, 16:25
Voor mij mag Leefbaar Rotterdam stemmen krijgen.
Niet om het 1 of het ander, maar het is een Nederlandse Stad. Allochtonen zijn (nog) niet Nederlanders en mogen dus niet de meerderheid gaan vormen in een stad. Dit omdat het het nationale beleid van de stad ondermijnt.

PS; zelfs als er over 15 jaar rotzooi uitbreekt (rellen, opstand enzo) dan krijgen de autochtone Nederlanders toch steun van alle Europeese landen (met name onze buren) omdat het een Europeese aangelegenheid is (zo wordt het althans gezien).

Anyway, een 'stille invasie' is gedoemd om te mislukken.

Zagora
05-09-03, 16:27
Geplaatst door Blade20
Voor mij mag Leefbaar Rotterdam stemmen krijgen.
Niet om het 1 of het ander, maar het is een Nederlandse Stad. Allochtonen zijn (nog) niet Nederlanders en mogen dus niet de meerderheid gaan vormen in een stad. Dit omdat het het nationale beleid van de stad ondermijnt.

PS; zelfs als er over 15 jaar rotzooi uitbreekt (rellen, opstand enzo) dan krijgen de autochtone Nederlanders toch steun van alle Europeese landen (met name onze buren) omdat het een Europeese aangelegenheid is (zo wordt het althans gezien).

Anyway, een 'stille invasie' is gedoemd om te mislukken.

Je zou eens om jezelf moeten lachen. Dat helpt.

Zwarte Schaap
05-09-03, 16:35
Geplaatst door an3sdej
Besef jij nou niet dat die jongeren ECHT overlast bezorgen? Hoe klein die groep ook is, het is in die binnensteden voor velen een plaag!! Je kunt wel schermen met cijfers en statistieken, maar het gaat om de alledaagse praktijk.

En die wordt niet overdreven. Wil jij de slachtoffers van die straatcriminaliteit, wat meestal ouderen, en vrouwen zijn, niet serieus nemen?? Ik weet ook dat autochtone jongeren eraan deelnemen, maar ook die horen eenzelfde aanpak te krijgen. Ik noemde eerder al dat in Kampen overlast bezorgenden apart wonen, en in Maastricht ook apart gezet zijn van hun stadgenoten, dus het geldt niet alleen voor allochtonen.

Hou toch op met dat zielige gedoe man, wat sta je nou te zeuren om de 3000 instromingen per jaar terwijl de totale instroom ruim 200.000 is. Je bent gewoon te erg gehersenspoeld. De media en de politici hebben je gewoon angst laten eten.

an3sdej
05-09-03, 16:42
Hou toch op met dat zielige gedoe man, wat sta je nou te zeuren om de 3000 instromingen per jaar terwijl de totale instroom ruim 200.000 is. Je bent gewoon te erg gehersenspoeld. De media en de politici hebben je gewoon angst laten eten.

Zie je wel, mijn mening en ervaring telt niet bij jou. Jij bent zo overtuigd van je eigen gelijk, dat er niet over valt te praten. Je blijft maar ontkennen.

Mijn jongste zoon woont in A'dam, ik kom er dus regelmatig (ook al toen hij er niet woonde trouwens), en ik hoor en zie veel. Een vriend van mij woont in R'dam noord, en ook daar zie en hoor ik dus veel. Maar DAT telt niet voor jou, dat is alleen hersengespoelde onzin :verward: Nee Schaap, je bent echt geobsedeerd.

Blade20
05-09-03, 17:03
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat is een eenzijdige blik van jou, je weigert in te zien dat men teveel doorslaat in het naar voren brengen van de criminaliteit van de marokkaanse jongeren terwijl het in absolute getallen vrijwel niets voorstelt. Sterker nog men gebruikt deze getallen waar veelplegers en junks deze onnatuurlijk verhoogd hebben om de marokkanen klein te houden en te dwingen tot assimilatie door vooral de cultuur verantwoordelijk te stellen voor puberteitsproblemen.

Je maakt een foutje Zwart schaap. NL heeft een Intigratie beleid en geen assimulatie beleidt (beweerde de AEL ook). Was dat wel zo dan waren alle Moslims in NL nu Christen moeten worden, stond er geen enkele Moskee in NL en was het dragen van de traditionele kleding van herkomst verboden.

000NobelPrizes
05-09-03, 17:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hou toch op met dat zielige gedoe man, wat sta je nou te zeuren om de 3000 instromingen per jaar terwijl de totale instroom ruim 200.000 is. Je bent gewoon te erg gehersenspoeld. De media en de politici hebben je gewoon angst laten eten.

Het is geen angst, Schaap. Dat heb ik al vaker gezegd. Het is een kwestie van er genoeg van hebben. Zie:

Nederlanders zijn vorig jaar ruim vijf miljoen keer slachtoffer geweest van veel voorkomende criminaliteit als diefstal, vernieling en geweld. Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maakte vrijdag bekend dat het aantal van deze delicten vorig jaar steeg naar 5,1 miljoen, tegen 4,6 miljoen in 2001. Dat is een stijging van 11 procent.
Bron: Nu.nl


Mensen hebben er gewoon geen zin meer in, in die onstuitbare stroom van geweld. Het is geen hersenpoeling van de media: het zijn eigen ervaringen.

Zwarte Schaap
05-09-03, 17:14
Geplaatst door Blade20
Je maakt een foutje Zwart schaap. NL heeft een Intigratie beleid en geen assimulatie beleidt (beweerde de AEL ook). Was dat wel zo dan waren alle Moslims in NL nu Christen moeten worden, stond er geen enkele Moskee in NL en was het dragen van de traditionele kleding van herkomst verboden.

Jij maakt een foutje meneer blade20. Het is allang doorgeslagen naar assimilatie. De autochtonen zijn niet eerlijk genoeg om het openlijk te zeggen vandaar dat ik ze schijnheilig vind. Ze proberen dat te versnellen door allerlei sneeky maatregelen zoals de islamitische cultuur elke dag zwart te maken. En ze constant met kritiek bestoken zodat ze geen tijd meer hebben om goed over de dingen na te denken. Op de lange termijn moeten ze zich schamen voor wat ze zijn en liever kiezen voor de zogenaamde autochtoonse levensstijl.

Zwarte Schaap
05-09-03, 17:16
Geplaatst door an3sdej
Zie je wel, mijn mening en ervaring telt niet bij jou. Jij bent zo overtuigd van je eigen gelijk, dat er niet over valt te praten. Je blijft maar ontkennen.

Mijn jongste zoon woont in A'dam, ik kom er dus regelmatig (ook al toen hij er niet woonde trouwens), en ik hoor en zie veel. Een vriend van mij woont in R'dam noord, en ook daar zie en hoor ik dus veel. Maar DAT telt niet voor jou, dat is alleen hersengespoelde onzin :verward: Nee Schaap, je bent echt geobsedeerd.

Volgens mij zie je overal een marokkaan achter, terwijl de statistieken duidelijke taal spreken. Wat wil je nou dat ik hier ga erkennen dat marokkanen verantwoordelijk zijn voor de criminaliteit? Hou toch op man en ga de cijfers maar nog een keer goed bestuderen.

Zwarte Schaap
05-09-03, 17:20
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Het is geen angst, Schaap. Dat heb ik al vaker gezegd. Het is een kwestie van er genoeg van hebben. Zie:

Nederlanders zijn vorig jaar ruim vijf miljoen keer slachtoffer geweest van veel voorkomende criminaliteit als diefstal, vernieling en geweld. Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maakte vrijdag bekend dat het aantal van deze delicten vorig jaar steeg naar 5,1 miljoen, tegen 4,6 miljoen in 2001. Dat is een stijging van 11 procent.
Bron: Nu.nl


Mensen hebben er gewoon geen zin meer in, in die onstuitbare stroom van geweld. Het is geen hersenpoeling van de media: het zijn eigen ervaringen.

Wil je beweren dat daar marokkanen voorverantwoordelijk zijn? Oke nog een keer ! Marokkanen zijn statistisch niet het hoogst in de criminaliteit maar men praat alleen over marokkanen, de balans is te ver doorgeslagen in een constante stroom negatieve berichtgeving over marokkanen terwijl ze niet het meest verantwoordelijk zijn!

Er is iets mis met de autochtonen die alleen naar de marokkanen wijzen ! Dit moet bestreden worden!

Blade20
05-09-03, 17:22
Geplaatst door Zwarte Schaap
Jij maakt een foutje meneer blade20. Het is allang doorgeslagen naar assimilatie. De autochtonen zijn niet eerlijk genoeg om het openlijk te zeggen vandaar dat ik ze schijnheilig vind. Ze proberen dat te versnellen door allerlei sneeky maatregelen zoals de islamitische cultuur elke dag zwart te maken. En ze constant met kritiek bestoken zodat ze geen tijd meer hebben om goed over de dingen na te denken. Op de lange termijn moeten ze zich schamen voor wat ze zijn en liever kiezen voor de zogenaamde autochtoonse levensstijl.

Zwart Schaap ik heb maar 1 bericht aan je:

JE ZWAMT!!

Het is Intigratie, ook al zou jij liever Assimulatie willen hebben omdat dit aggressiever tegenover Allochtonen is en ze hierdoor wellicht in jouw zielige oogjes meer gaan proberen om strikt hun cultuur aan te hangen!

Ga lekker eens praten met een psycholoog over dat zielige eigen gebouwde wereldje waar je je in hebt ommuurd!

Zwarte Schaap
05-09-03, 17:28
Geplaatst door Blade20
Zwart Schaap ik heb maar 1 bericht aan je:

JE ZWAMT!!

Het is Intigratie, ook al zou jij liever Assimulatie willen hebben omdat dit aggressiever tegenover Allochtonen is en ze hierdoor wellicht in jouw zielige oogjes meer gaan proberen om strikt hun cultuur aan te hangen!

Ga lekker eens praten met een psycholoog over dat zielige eigen gebouwde wereldje waar je je in hebt ommuurd!

Poeh poeh moet ik nu ineens naar de psychiater? Is er dan geen agressieve benadering van moslims? Volgens mij is duidelijk bewezen door de constante stroom negatieve berichten over marokkanen en moslims dat men steeds agressiever wordt naar allochtonen toe, zowel fysiek als psychologisch.

Hypocriete assimilatiepolitiek is dat ! In nederland zijn ze niet zo eerlijk om daar openlijk vooruit te komen. Ze hebben het meer achter de ellebogen dan de belgen bijvoorbeeld.

000NobelPrizes
05-09-03, 17:35
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wil je beweren dat daar marokkanen voorverantwoordelijk zijn? Oke nog een keer ! Marokkanen zijn statistisch niet het hoogst in de criminaliteit maar men praat alleen over marokkanen, de balans is te ver doorgeslagen in een constante stroom negatieve berichtgeving over marokkanen terwijl ze niet het meest verantwoordelijk zijn!

Er is iets mis met de autochtonen die alleen naar de marokkanen wijzen ! Dit moet bestreden worden!

Ah mais non, zij zijn niet als enigen verantwoordelijk.
Je hebt wel gelijk dat ik van de hak op tak spring, maar ik refereerde dus aan de basis van deze topic.
Dat niet-blanken in Rotterdam niet welkom zijn, is natuurlijk een tendentieuze titel. R'dam is al voor meer dan de helft niet blank meer, dus die vlieger gaat al niet meer op. Maar daar de meeste problemen in de allochtone hoek zitten, wil R'dam een stop om eerst dat wat in de stad zit, qua problemen te gaan oplossen.
Ik vind dat niet zo'n vreemde gedachte, eigenlijk. Jij wel?
Hier schiet toch niemand iets mee op? De aanwezige allochtonen kan nu geen hulp geboden worden vooruit te komen.

000NobelPrizes
05-09-03, 17:37
Geplaatst door Zwarte Schaap
Poeh poeh moet ik nu ineens naar de psychiater? Is er dan geen agressieve benadering van moslims? Volgens mij is duidelijk bewezen door de constante stroom negatieve berichten over marokkanen en moslims dat men steeds agressiever wordt naar allochtonen toe, zowel fysiek als psychologisch.

Hypocriete assimilatiepolitiek is dat ! In nederland zijn ze niet zo eerlijk om daar openlijk vooruit te komen. Ze hebben het meer achter de ellebogen dan de belgen bijvoorbeeld.

Nou scheer jij weer alle Hollanders over 1 kam. Terwijl het juist jouw hang-up is dat Nederlanders dat altijd doen naar moslims toe. Zie je hoe snel dat gaat, en hoe verleidelijk het is (als je niet oplet).

Zwarte Schaap
05-09-03, 17:41
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ah mais non, zij zijn niet als enigen verantwoordelijk.
Je hebt wel gelijk dat ik van de hak op tak spring, maar ik refereerde dus aan de basis van deze topic.
Dat niet-blanken in Rotterdam niet welkom zijn, is natuurlijk een tendentieuze titel. R'dam is al voor meer dan de helft niet blank meer, dus die vlieger gaat al niet meer op. Maar daar de meeste problemen in de allochtone hoek zitten, wil R'dam een stop om eerst dat wat in de stad zit, qua problemen te gaan oplossen.
Ik vind dat niet zo'n vreemde gedachte, eigenlijk. Jij wel?
Hier schiet toch niemand iets mee op? De aanwezige allochtonen kan nu geen hulp geboden worden vooruit te komen.

Eigenlijk gaat het in rotterdam over de sterke toename van antillianen in bepaalde wijken. Het gebruikte middel die men wil inzetten om deze problematiek aan te pakken is onjuist en tegen de grondwet en bellemert de bewegingsvrijheid van allochtonen. Verder is het een onwerkbare situatie, ga je dan nieuwe soort illegalen kweken? Als men de problemen op de antillen oplost dan is het gauw over. Ik zie het meer als een tijdelijke probleem die al sterk afneemt maar de politiek wil er graag gebruik van maken om de lpf de wind uit de zeilen te nemen.

Zwarte Schaap
05-09-03, 17:45
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Nou scheer jij weer alle Hollanders over 1 kam. Terwijl het juist jouw hang-up is dat Nederlanders dat altijd doen naar moslims toe. Zie je hoe snel dat gaat, en hoe verleidelijk het is (als je niet oplet).

Je weet dat ik altijd over de media en de politiek praat als ik over de autochtonen praat. Af en toe een stoot onder de gordel heb ik geen moeite mee!

000NobelPrizes
05-09-03, 17:47
Geplaatst door Zwarte Schaap
Eigenlijk gaat het in rotterdam over de sterke toename van antillianen in bepaalde wijken. Het gebruikte middel die men wil inzetten om deze problematiek aan te pakken is onjuist en tegen de grondwet en bellemert de bewegingsvrijheid van allochtonen. Verder is het een onwerkbare situatie, ga je dan nieuwe soort illegalen kweken? Als men de problemen op de antillen oplost dan is het gauw over. Ik zie het meer als een tijdelijke probleem die al sterk afneemt maar de politiek wil er graag gebruik van maken om de lpf de wind uit de zeilen te nemen.

Duh. Het zijn ook die Antillianen die zelf schijt hebben aan de grondwet, ja?

Die grondwet en zo bewaken: alles goed en wel. Maar als die grondwet niet meer toereikend is om iedereen veiligheid te garanderen, is dat artikel in de wet niet heilig meer.
Die grondwet is gebaseerd op het grotendeels vlijtige Holland met Hollanders. Niet op een vooralsnog onoverzichtelijk geheel zoals in Rotterdam, waar het dankzij het respect voor de grondwet nu van kwaad tot erger gaat.

Zwarte Schaap
05-09-03, 17:59
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Duh. Het zijn ook die Antillianen die zelf schijt hebben aan de grondwet, ja?

Die grondwet en zo bewaken: alles goed en wel. Maar als die grondwet niet meer toereikend is om iedereen veiligheid te garanderen, is dat artikel in de wet niet heilig meer.
Die grondwet is gebaseerd op het grotendeels vlijtige Holland met Hollanders. Niet op een vooralsnog onoverzichtelijk geheel zoals in Rotterdam, waar het dankzij het respect voor de grondwet nu van kwaad tot erger gaat.

Snap je dat het dus een paardemiddel is om meteen een allochtonenstop in te voeren. En het is niet eens uitvoerbaar, maar de gedachtes zijn bij de mensen weer een stuk opgeschoven.

000NobelPrizes
05-09-03, 18:37
Geplaatst door Zwarte Schaap
Snap je dat het dus een paardemiddel is om meteen een allochtonenstop in te voeren. En het is niet eens uitvoerbaar, maar de gedachtes zijn bij de mensen weer een stuk opgeschoven.
Ik heb niets tegen paardemiddelen. Ik houd wel van revoluties.

Zwarte Schaap
05-09-03, 18:40
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik heb niets tegen paardemiddelen. Ik houd wel van revoluties. Laten we dan de wao afschaffen die jij nu ontvangt, die ik betaal en waarvoor ik in de toekomst niet van zal kunnen genieten. Laat je maar door je familie onderhouden en niet van mijn centen.

000NobelPrizes
05-09-03, 18:45
Geplaatst door Zwarte Schaap
Laten we dan de wao afschaffen die jij nu ontvangt, die ik betaal en waarvoor ik in de toekomst niet van zal kunnen genieten. Laat je maar door je familie onderhouden en niet van mijn centen.

Doe niet zo lam en lees nog 's. Ik zit niet in de WAO. En daar ik een goed verdienende freelancer ben, betaal ik meer aan de WAO dan jij.

Zwarte Schaap
05-09-03, 18:52
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Doe niet zo lam en lees nog 's. Ik zit niet in de WAO. En daar ik een goed verdienende freelancer ben, betaal ik meer aan de WAO dan jij. Het gaat om de paardenmiddel, die zijn doel mist zoals de allochtonenstop.

000NobelPrizes
05-09-03, 19:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het gaat om de paardenmiddel, die zijn doel mist zoals de allochtonenstop.

Het huidige beleid, dat al alle stations is gepasseerd, mist zijn doel. De allochtonenstop is de volgende. Ik ben daarvoor. Wie weet wat dit gaat oplossen.

PS: jouw toontje n.a.v. berbers bevalt me niet.

Zwarte Schaap
05-09-03, 19:13
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Het huidige beleid, dat al alle stations is gepasseerd, mist zijn doel. De allochtonenstop is de volgende. Ik ben daarvoor. Wie weet wat dit gaat oplossen.


Dat heet problemen overdrijven door anderen constant te stigmatiseren, het is een bekende methode hier in europa.

en wat is de stap daarna als je niet weet of het wat oplost? Gaan we ze preventief ruimen of zo?

000NobelPrizes
05-09-03, 19:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat heet problemen overdrijven door anderen constant te stigmatiseren, het is een bekende methode hier in europa.

en wat is de stap daarna als je niet weet of het wat oplost? Gaan we ze preventief ruimen of zo?

Jij ouwehoert graag in theorietjes.
Ik heb je al eerder gezegd dat het geen vooroordeel is, geen stigma, geen onwil. Mensen hebben inmiddels de ervaring met hoe het spaak is gelopen en ze zijn het zat.

Zwarte Schaap
05-09-03, 19:58
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Jij ouwehoert graag in theorietjes.
Ik heb je al eerder gezegd dat het geen vooroordeel is, geen stigma, geen onwil. Mensen hebben inmiddels de ervaring met hoe het spaak is gelopen en ze zijn het zat. Je geeft geen antwoord op mijn vragen. De statistieken bewijzen constant dat autochtonen kwaadaardig overdrijven.

Zeepaardje
06-09-03, 20:40
Geplaatst door Waterval
Ik hoop niet dat vasthouden aan vooroordelen en misvattingen een onderdeel is van de Nederlandse cultuur. Polygamie komt lang niet meer zo vaak voor als vroeger en in Nederland rust er zelfs binnen de Marokkaanse gemeenschap een soort taboe op. Los daarvan ben ik toch benieuwd naar jouw argumenten waarom polygamie niet zou kunnen.
Polygamie (of dat nu een enkel keertje voorkomt of in massa's) KAN NIET in nederland omdat we hier zoiets hebben als de wet! Klaar uit!! Daar moeten we ons met z'n ALLEN (dus ook alle immigranten) aan houden. Einde discussie!


Vreemdgaan wordt namelijk lang niet zo erg gevonden als polygamie. Dat is iets wat ik weer niet begrijp.
ps: Ben absoluut geen voorstander van polygamie, maar heb een nog grotere hekel aan vreemdgaan.

Hier maak je een grote denkfout, die overigens wel vaker wordt gemaakt. Allereerst is een heel groot deel van de nederlanders christen. Kijk de bijbel er eens op na en je zult tot je verbazing moeten vaststellen dat vreemdgaan ABSOLUUT NIET wordt getolereerd.

Verder kan ik je vertellen dat vreemdgaan ook door niet-christenen niet wordt getolereerd, dat blijkt wel uit het feit dat in 9 van de 10 gevallen het huwelijk of de relatie wordt verbroken nadat vreemdgaan is geconstateerd. Soms ook wel als het slechts verdenkingen betreft.

Hoerenloperij is ook onder de nederlandse bevolking geen getolereerde bezigheid, wat blijkt uit het feit dat de betreffende heren er niet openlijk voor uit willen komen en de problemen die zij krijgen met hun vrouw als het toch uitkomt.

Ik snap ook niet hoe je aan die ideeën gekomen bent. Het is wél waar dat bij onze cultuur een zekere sexuele vrijheid past. Maar die is uitsluitend voorbehouden aan ongebonden personen. Het grootste verschil (volgens mijn dan) zit hem erin dat die vrijheid OOK voor de vrouw geldt, waardoor zij actieve zeggenschap krijgt over haar relaties. Dat vind ik overigens een hele goeie zaak en dat is nog altijd meer dan haar islamitische tegenhangster kan zeggen.


Cultuur is allesbehalve een vaststaand iets. Je kunt niet een middenweg kiezen tussen culturen. Cultuur is een geheel van normen en de daarbij behorende waarden. Die veranderen. Door veranderende opvattingen maar ook door zaken als migratie enzovoort. Zo worden langzamerhand bepaalde dingen belangrijker en waardevoller geacht dan andere. Het is dus erg naief en frustrerend om je aan een bepaald iets te willen vastklampen. Dat getuigt van angst voor veranderingen. Angst die uiteindelijk zou kunnen uitmonden in haat.

Je kunt wel degelijk ervoor kiezen om bepaalde normen en de daarbijbehorende waarden te accepteren. Opnieuw wijs ik op de norm betreffende polygamie. Je zegt zelf dat dat minder voorkomt. Hoe komt dat dan? Het is nogthans in vele moslimlanden een breed voorkomend fenomeen.

Waar het mijns inziens om gaat is dat de immigranten (van welke origine dan ook) zich goed realiseren dat zij met hun komst hier indirect verplichten tot aanpassing. Dat betekent (een deel van) hun cultuur opgeven ten gunste van die van nederland. Het gaat dan met name over die delen in de cultuur die conflicteren met de wetten, maar ook basisnormen/waarden in nederland.

Voorbeelden: vrouwenbesnijdenis, vrouwenonderdrukking, polygamie, gedrag tov sexualiteit en vrouwen buiten de eigen gezinssituatie, weigering scholing van meisjes, uithuwelijking, kortom eigenlijk de gehele houding tegenover de door de grondwet gegarandeerde rechten van de vrouwen in nederland.

En nee, ik ben niet bang van allochtonen of veranderingen of de multiculturele samenleving. Maar ik wordt wél een beetje zat van dat steeds maar weer opnieuw deze zelfde discussie moeten aangaan.

Als ik van allochtonen EIS dat zij zich aanpassen (aan de wet van nederland) heeft dat NIETS te maken met discrimminatie of assimmilatie of rassisme of welk etiketje jullie maar opplakken in de hoop om deze verantwoordelijkheden te kunnen ontlopen.

Dit heeft ALLES te maken met gelijke monnikken - gelijke kappen. De wet geldt voor ons allemaal en dus ook voor allochtonen!!!!

sadeeQ
06-09-03, 20:53
Geplaatst door Zeepaardje
Polygamie (of dat nu een enkel keertje voorkomt of in massa's) KAN NIET in nederland omdat we hier zoiets hebben als de wet! Klaar uit!! Daar moeten we ons met z'n ALLEN (dus ook alle immigranten) aan houden. Einde discussie!


ach paardje toch

ik meende niet zolang geleden te hebben gelezen dat ruim 40% van de nederlanders vreemd gaat en een buitenechtelijke relatie op nahoudt,zo te zien komt polygamie vaker voor in nl dan waar dan ook in de wereld :student:

peyote
06-09-03, 21:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
De statistieken bewijzen constant dat autochtonen kwaadaardig overdrijven.

Statistieken kun je presenteren hoe je het je uitkomt, en het geeft natuurlijk niet de oorzaken weer:

Gevangenisstatistieken Jongeren (ca. 15-20 jaar) in jeugdinrichtingen (jeugdgevangenis etc.)
autochtoon 39%
allochtoon 61%
waarvan Marokkanen 26%

Bevolkingsopbouw van 15-20 jarigen
autochtoon 89%
allochtoon 11%
waarvan Marokkanen 2%

Hieruit kun je de conclusie trekken dat de criminaliteit in deze leeftijdsgroep onder allochtonen 14 x zo groot is.
Bij Marokkanen is criminaliteit opmerkelijk veel hoger, namelijk 30x.

Bij autochtoonse jongeren is de percentage jongeren dat crimineel gedrag heeft (vernieling, openbare orde, geweld) 2 a 3%
(BRON: Kester, Junger-Tas, Wetenschappelijks onderzoek en documentatie centrum van justitie)

Hard maar waar, jonge allochtonen hebben een *zeer hoge* criminaliteitscijfer.

Zeepaardje
06-09-03, 21:35
Geplaatst door sadeeQ
ach paardje toch

ik meende niet zolang geleden te hebben gelezen dat ruim 40% van de nederlanders vreemd gaat en een buitenechtelijke relatie op nahoudt,zo te zien komt polygamie vaker voor in nl dan waar dan ook in de wereld :student:

Voortaan even verder lezen sadeeQ, voor je reageert. Misschien leer je dan nog iets.

sadeeQ
06-09-03, 21:44
Geplaatst door Zeepaardje
Voortaan even verder lezen sadeeQ, voor je reageert. Misschien leer je dan nog iets.

:ergleuk: moet ik die bagger nou echt gaan lezen :wat?!:

:verrassin kunje geen samenvating geven?

Zwarte Schaap
06-09-03, 22:56
Geplaatst door peyote
Statistieken kun je presenteren hoe je het je uitkomt, en het geeft natuurlijk niet de oorzaken weer:

Gevangenisstatistieken Jongeren (ca. 15-20 jaar) in jeugdinrichtingen (jeugdgevangenis etc.)
autochtoon 39%
allochtoon 61%
waarvan Marokkanen 26%

Bevolkingsopbouw van 15-20 jarigen
autochtoon 89%
allochtoon 11%
waarvan Marokkanen 2%

Hieruit kun je de conclusie trekken dat de criminaliteit in deze leeftijdsgroep onder allochtonen 14 x zo groot is.
Bij Marokkanen is criminaliteit opmerkelijk veel hoger, namelijk 30x.

Bij autochtoonse jongeren is de percentage jongeren dat crimineel gedrag heeft (vernieling, openbare orde, geweld) 2 a 3%
(BRON: Kester, Junger-Tas, Wetenschappelijks onderzoek en documentatie centrum van justitie)

Hard maar waar, jonge allochtonen hebben een *zeer hoge* criminaliteitscijfer.

Ik weet niet welke onderzoek jij het over hebt en uit welke jaar. Vast staat dat in 1997 het aantal marokkaanse jongeren in een jeugdinrichting 29 % is. Dat is dus al gedaald met 3 % een goede vooruitgang dus. Verder zegt dat 26% of 29% niet veel over de het absolute aantal, en dat is wel belangrijk om dat af te zetten tegen de werkelijke gevangenispopulatie die inmiddels 13.000 is.

En nu verder over de cijfers.

Als 15 % van de jeugdmisdrijven leidt dat er 29 % gestraft worden duidt op dat de rechters sneller marokkanen bestraffen. Verder leidt de constante aandacht aan marokkanen tot meer controle op marokkanen waardoor de grijpkans ook toeneemt. En nu het belangrijkste de groep jeugdigen die verantwoordelijk is voor de criminaliteit is maar 20.000 terwijl de instroom van de ouderen van 25+ ruim 120.000 is. Wil men het goed vergelijken dan zou men eigenlijk autochtone jongeren nemen in dezelfde sociale groep. Verder blijkt maar een klein groepje verantwoordelijk te zijn voor 60 % van de gevallen.

Dan kun je 3 conclusies trekken.

1 de constante aandacht aan alleen marokkaanse jongeren is een schijnvertoning door hun alle misdaad in de schoenen te schuiven. Dit leidt dat ze meer kans hebben om opgepakt te worden en ook vaker dat ze bestraft worden, terwijl de meeste criminaliteit juist in de groep ouder als 25 jaar plaats vindt.

2 in de groep van 25+ zijn marokkanen vele malen minder vertegenwoordigd, waardoor we tot de eindconclusie komen, marokkaanse jongerencriminaliteit neemt sterk af nadat ze volwassen worden.

3 Men gebruikt graag marokkanen in de media als crimineelst terwijl alleen het aandeel marokkanen die het hoogst is bij de tieners. In de groep van de tienercriminaliteit gaat het jaarlijks maar om 20.000 zaken. De echte criminaliteit van mensen boven de 25 jaar is 120.000, maar daar zijn de marokkanen bij de laagste groepen. Eindconclusie men stigmatiseert de marokkanen door met getallen te spelen.

an3sdej
06-09-03, 23:27
Als 15 % van de jeugdmisdrijven leidt dat er 29 % gestraft worden duidt op dat de rechters sneller marokkanen bestraffen. Verder leidt de constante aandacht aan marokkanen tot meer controle op marokkanen waardoor de grijpkans ook toeneemt.

Gaan we weer :haha:

Zwarte Schaap
07-09-03, 01:10
Geplaatst door an3sdej
Gaan we weer :haha:

Weer wat? Heb je weer niets aan te leveren voor de discussie?

Zeepaardje
07-09-03, 10:12
Waar ik nou zo langzamerhand nieuwsgierig naar geworden ben, is de vormen van criminaliteit per leeftijdsgroep en per etniciteit.

Ik heb zélf namelijk ook de ervaring dat de marokkaanse jongens, maar ook de antilliaanse jongens de grootste boosdoeners zijn.
Van andere groeperingen merk ik niet of nauwelijks wat.
Dat kan natuurlijk toeval zijn, maar dat hoeft niet.

peyote
07-09-03, 11:15
Geplaatst door Zeepaardje
Waar ik nou zo langzamerhand nieuwsgierig naar geworden ben, is de vormen van criminaliteit per leeftijdsgroep en per etniciteit.
Die cijfers zou ik ook wel willen zien. Helaas heb ik de indruk dat, om diverse redenen, zulke cijfers niet te snel openbaar worden gemaakt.

Op http://www.dji.nl/feiten_in_cijfers/index.html staan wel cijfers over gedetineerden, maar deze zijn niet zo uitgebreid.
Zoals in dit grafiekje, aantal gedetineerden naar geboorteland. Hierbij zou ik ook wel willen weten hoeveel mensen die in deze landen geboren zijn in nederland wonen, zodat je percentages krijgt van bepaalde groepen in de gevangenis tov de gehele bevolking.
http://www.dji.nl/feiten_in_cijfers/images/gevgeb.gif
Deze cijfers, maar dan uitgesplitst op leeftijd zijn te vinden op http://statline.cbs.nl/StatWeb/table.asp?HDR=T&LA=nl&DM=SLNL&PA=37264&D1=13-20&D4=a&STB=G1,G2,G3,G4&TT=2

Zeepaardje
08-09-03, 09:55
Dank je wel Peyote, ik ga kijken.

Zeepaardje
09-09-03, 20:17
Geplaatst door Brie
Volgens mij worden dat soort cijfers niet landelijk bijgehouden, of direct in de doofpot gestopt.
Je hoort soms alleen lokale cijfers en die liegen er meestal niet om. Maar anders zouden ze waarschijnlijk ook het nieuws niet halen .

Waarom zouden die het nieuws niet halen dan? Lijkt mij nieuwswaardig.

Tomas
09-09-03, 20:31
Het heeft over het algemeen weinig zin om de nationaliteit of etniciteit te vermelden van misdadigers. Bijna niemand die daar wat positiefs mee kan. Maar er zijn wel veel mensen die er iets negatiefs meee kunnen...

Deze vind ik wel leuk trouwens in dit kader:

www.foksuk.nl/imggif.php?i=/upload/d221.gif

barfly
09-09-03, 21:48
Geplaatst door Tomas
Het heeft over het algemeen weinig zin om de nationaliteit of etniciteit te vermelden van misdadigers. Bijna niemand die daar wat positiefs mee kan. Maar er zijn wel veel mensen die er iets negatiefs meee kunnen...

Deze vind ik wel leuk trouwens in dit kader:

www.foksuk.nl/imggif.php?i=/upload/d221.gif

Nog effe, moeten we straks Marokko veroveren :moe:

Zeepaardje
13-09-03, 14:30
Geplaatst door Tomas
Het heeft over het algemeen weinig zin om de nationaliteit of etniciteit te vermelden van misdadigers. Bijna niemand die daar wat positiefs mee kan. Maar er zijn wel veel mensen die er iets negatiefs meee kunnen...

Deze vind ik wel leuk trouwens in dit kader:

www.foksuk.nl/imggif.php?i=/upload/d221.gif



Jouw reactie verbaast me niets. Stel je voor dat er daadwerkelijk informatie wordt gepubliceerd die aantoont dat er een relatie is tussen afkomst en criminaliteit. Kan niemand zich meer verschuilen achter de beschuldiging rasisme zoals nu nog wel eens gebeurd.

Openheid van zaken bevorderd alleen maar de discussie.
En hopelijk zal de discussie bevorderen dat de verschillende groepen ook een hand in eigen boezem gaan steken en begrijpen dat zij óók zo een eigen verantwoordelijkheid hebben.

supersaiyan3
13-09-03, 15:02
Asslaam oe3alaikoem,

Ik woon zelf in een van die wijken en ik zou geen idee hebben hoe ze die '' kansarme allochtonen '' zouden willen spreiden.

Ik zou zeggen TAKE YOUR BEST SHOT.

Tomas
13-09-03, 15:27
Geplaatst door Zeepaardje
Jouw reactie verbaast me niets.

Zo....?


Stel je voor dat er daadwerkelijk informatie wordt gepubliceerd die aantoont dat er een relatie is tussen afkomst en criminaliteit. Kan niemand zich meer verschuilen achter de beschuldiging rasisme zoals nu nog wel eens gebeurd.

Huh??

Ben jij nu echt bang voor deze mogelijkheid? Dus dat het aan de genen die de uiterlijke kenmerken veroorzaken zou kunnen liggen?? Ben jij daar echt bang voor???

Of zou jij dit eigenlijk graag aangetoond willen zien???

Of ontgaat mij het cynisme hier...


Openheid van zaken bevorderd alleen maar de discussie.
En hopelijk zal de discussie bevorderen dat de verschillende groepen ook een hand in eigen boezem gaan steken en begrijpen dat zij óók zo een eigen verantwoordelijkheid hebben.

Het echte resultaat van etniciteit benoemen in dergelijke krantenberichten is dat er onbedoeld groepen worden gecreerd. En dat in plaats van verantwoordelijkheid te nemen (iets wat ook onzinnig is) er juist een tegenkracht ontstaat die de groep van alle blaam wil zuiveren. Polarisatie noemt men dat.

En die verantwoordelijkheid nemen is onzin omdat jij die ook niet neemt voor al die gevallen van zinloosgeweld waar het stevast gaat om een stelletje dronken blanke jongemannen!!! Wat doe jij daar nu in godsnaam aan??? En dan heb ik het nog maar niet om de wekelijkse traditionele vernielingen van onze culturele voetbalsupporters...

Niet een groep, maar de hele samenleving en de politie in het bijzonder is verantwoordelijk.

supersaiyan3
13-09-03, 15:36
Ik vind dat je niet realistisch bent, je spreekt noch uit ervaring noch met kennis.
je lijkt net een papegaai die iedereen napraat in dit geval is het de media. Wat ik ook vind dat jij je niet in deze discissies moet mengen met de intentie alles te weten wat er in het echt gebeurt.
Mijn advies aan jou is alles je een volgende keer wat te melden hebt denk dat eerst 3 keer na.

Tomas
13-09-03, 15:41
Geplaatst door supersaiyan3
Ik vind dat je niet realistisch bent, je spreekt noch uit ervaring noch met kennis.
je lijkt net een papegaai die iedereen napraat in dit geval is het de media. Wat ik ook vind dat jij je niet in deze discissies moet mengen met de intentie alles te weten wat er in het echt gebeurt.
Mijn advies aan jou is alles je een volgende keer wat te melden hebt denk dat eerst 3 keer na.

Zou jij dan even willen vermelden tegen wie je het hebt?

Want ik zou me b.v. aangesproken kunnen voelen en je tot op het bot af te branden. Dat is natuurlijk niet aardig dan van mij als dat onterecht zou blijken te zijn.

supersaiyan3
13-09-03, 15:42
ja tegen jou tomas

Tomas
13-09-03, 15:45
Geplaatst door supersaiyan3
ja tegen jou tomas

Oh..

Nou ja, geeft niet.



Nou, eerlijk gezegd begrijp ik geen fuk van wat ie nu bedoelt.

sadeeQ
13-09-03, 15:52
Geplaatst door Tomas
Oh..

Nou ja, geeft niet.



Nou, eerlijk gezegd begrijp ik geen fuk van wat ie nu bedoelt.

:lol: spreek tot tomas wel in zijn eigen taal ,anders snapt ie er niets van :auw2:

lees volgende artikel aandachtig door

Praten met dieren door middel van telepathie.

Zwarte Schaap
13-09-03, 15:56
Geplaatst door supersaiyan3
Ik vind dat je niet realistisch bent, je spreekt noch uit ervaring noch met kennis.
je lijkt net een papegaai die iedereen napraat in dit geval is het de media. Wat ik ook vind dat jij je niet in deze discissies moet mengen met de intentie alles te weten wat er in het echt gebeurt.
Mijn advies aan jou is alles je een volgende keer wat te melden hebt denk dat eerst 3 keer na.

Volgens mij zegt tomas hele zinnige dingen in zijn bericht. Als je kritiek op iemand zijn bericht hebt dan moet je wel zijn uitspraken bekritiseren met een argument anders stelt het niets voor.

Zeepaardje
14-09-03, 08:33
Kijk Thomas, zo kun je idd elke discussie/kritiek wel ik de kiem smoren.

Nee, ik ben geen voorstander van polarisatie.
Ja, ook onder blanke nederlanders bestaan grote problemen.
Nee, ik vergoeilijk niet het wangedrag van (blanke) hooligans.

De maatschappij dat ben jij. En dat geldt voor ons allemaal.
Ja, de politie is idd verantwoordelijk voor veiligheid.
Nee, dat zijn zij niet alleen. Wij hebben ALLEMAAL een taak hierin.
Concreet betekent dat, dat je opstaat tegen klootzakkies die de boel wel eventjes wensen te terroriseren.

Wat jij nu doet is 1) excusses, smoesjes, uitwegen verzinnen om dit niet te hoeven doen. Kortom weglopen.
En 2) de problematiek baggatelliseren. Kortom slachtoffers natrappen.
Wat een fijne oplossingen heb jij.

Is het je wel eens opgevallen dat de enige groepen die steeds problemen veroorzaken de puberjongens zijn? Ondanks de verharding die ook bij de meisjes plaatsvindt, zijn het nog altijd de jongens die (met kop en schouders) het meeste en extreemste wangedrag laten zien.

Zou het dan toch aan die cultureel bepaalde dubbele moraal liggen????
Kweetnie hoor. :hihi:

Tomas
14-09-03, 10:08
Geplaatst door Zeepaardje
Kijk Thomas, zo kun je idd elke discussie/kritiek wel ik de kiem smoren.

Dat gebeurt wel vaker met goede argumenten valt mij ook op, ja.



Nee, ik ben geen voorstander van polarisatie.


Je lijtk er af en toe wel op te kicken.



Ja, ook onder blanke nederlanders bestaan grote problemen.
Nee, ik vergoeilijk niet het wangedrag van (blanke) hooligans.


Het gaat erom dat jij van mensen die uit Marokko komen of voorouder uit Marokko hebben, wat doen aan de criminaliteit aan die groep.

Wat doe jij dan tegen voetbalhooligans? Niks. Ik zie je al staan op het leidseplijn roepend: Foei, jongens!

Nee, je neemt niet eens de moeite om elke week hier even afstand van dat gedrag te komen nemen. ALleens als iemad je er op wijst, maak je je er even vanaf met: Ik vergoeilijk toch niks? En klaar ben je.

Ondertussen loop je hier te krijsen dat Marokkanen wat aan "hun" problemen moeten doen.

Het logische gevolg is dan dat er bij zijn die zich aan je ergeren, om dezelfde reden dat jij je zou gaan ergeren als je constant aan die hooligans herinnert werd. Je hebt ze die zich schuldig en machteloos zullen voelen en geen zin in een reactie hebben. En je hebt ze die het willen nuanceren omdat ze je reactie overtrokken vinden.

Geen van deze reacties wil je horen. Je wilt alleen maar horen dat je gelijk hebt en dat het inderdaad erg erg is...

Kortom jij zoekt de polarisatie.



De maatschappij dat ben jij. En dat geldt voor ons allemaal.
Ja, de politie is idd verantwoordelijk voor veiligheid.
Nee, dat zijn zij niet alleen. Wij hebben ALLEMAAL een taak hierin.
Concreet betekent dat, dat je opstaat tegen klootzakkies die de boel wel eventjes wensen te terroriseren.


Yep. ga je gang. In Rotterdam is het hier ook elke week raak. En dat is dus niet op het herdoopte Allochtonenplein, maar dankzij onze eigen hooligans.



Wat jij nu doet is 1) excusses, smoesjes, uitwegen verzinnen om dit niet te hoeven doen. Kortom weglopen.


Nee, ik leg jou uit waarom je gezeik geen ene fuk helpt bij het oplossen van je overdreven ideeen.

En wat ik buiten dit prikbord doe weet jij echt niet. Kom je ook nooit te weten als het aan mij ligt.



En 2) de problematiek baggatelliseren. Kortom slachtoffers natrappen.
Wat een fijne oplossingen heb jij.


Zo, die is zwak...


Is het je wel eens opgevallen dat de enige groepen die steeds problemen veroorzaken de puberjongens zijn? Ondanks de verharding die ook bij de meisjes plaatsvindt, zijn het nog altijd de jongens die (met kop en schouders) het meeste en extreemste wangedrag laten zien.


Zullen we ons wat grimmiger tegen puberjongetjes gaan opstellen? Ze wat meer lastig vallen met de uitwassen binnen hun groep? Zullen we dat dan maar eens gaan doen? Lijkt me wel leuk voor pubers.



Zou het dan toch aan die cultureel bepaalde dubbele moraal liggen????
Kweetnie hoor. :hihi:

Kweenie welke cultureel bepaalde moraal je nu bedoelt? Die van de autochtonen of de allochtonen... Want je hebt puberende rotjochies overal.

Hier op de school van mijn kinderen is er nogal sprake de laatste jaren van veel criminaliteit van jongeren buite nde school. De school is al een paar keer in het nieuws geweest vanwege de ellende.

Al gauw ging het om Marokkanen. Daar was geen twijfel over. Want die werden wel eens gezien rondom de schoo. Ja, geen wonder, de school ligt in een wijk met aardig wat Marokkanen. En het feit dat gedurende de zomermaanden de school 6 weken lang geen 1 ruit verloor was eigenlijk wel het bewijs dat het om Marokkanen ging.

Nu zijn een halfjaar geleden ofzo de ouders erbij betrokken om wat actie te ondernemen. Er is veel gebeurd sindsdien, een hek, rolluiken, lampen en buurtonderzoekingen. Ja, er zitten een paar Marokkanen tussen. Niet de prettigste, inderdaad. Maar het overgrote deel is blank, blond dronken tuig uit de wijde omgeving.

Nog steeds boeit dat laatste eigenlijk niemand, want ach we zijn allemaal jong geweest. En nu het maar om een paar Marokkanen gaat, is het hele probleem niet meer zo heel interessant.

Wat is dat toch?

Zeepaardje
14-09-03, 11:17
Wat die hooligans betreft: ben ik kort klaar mee, hup in een kooi.
Gooi het liefste nog wat wapens erbij en laat ze elkaar maar afslachten. Bespaart ook weer belastingcenten.

Doet niets af aan die puber-klootzakkies. Hup in een bootcamp ermee.
Strip ze van al hun status en begin dan opnieuw met opbouwen van hun persoonlijkheid.

Kortom: geen polarisatie hoor, maar gelijke monnikken - gelijke kappen.
Alleen wordt ik zo langzamerhand zo verschrikkelijk moe (zucht) van dat gezeur over polarisatie.

We mogen geen kritiek hebben want:
1) we zijn rasistisch en/of polariseren de boel
2) we moeten begrip en/of hebben voor een andere cultuur
3) de nederlanders (blanken) zijn ook zo erg of nog veel erger
4) ze lossen het zélf wel op
5) het is allemaal niet zo erg/de nederlanders overdrijven
6) het is allemaal het resultaat van de discrimminatie van allochtonen

Heb ik nog iets vergeten?

FLAUWEKUL!!!

Er zijn heel veel allochtonen die wél fatsoenlijk zijn. Die gewoon goed functioneren. Die een baan en kinderen hebben en die gewoon volop meedraaien in deze samenleving. Als zij het kunnen, kunnen anderen het ook.

Maar er is ook een groep macho's die van thuis de opvoeding hebben gehad dat zij zo'n beetje een godsgeschenk zijn en wiens ego snel een koppie kleiner gemaakt moeten worden.

Zij willen alles op een zilveren schaaltje aangereikt krijgen en anders nemen ze wat ze willen met bruut geweld. Peutergedrag noem ik dat.

Ik weiger dit verschijnsel te ontkennen en stel me to die groep dan ook zeer strijdbaar op.