PDA

Bekijk Volledige Versie : AEL demonstreert weer eens



Zagora
05-09-03, 11:36
Brussel, 04-09-2003

Vandaag hield de AEL samen met de ouders wiens leerlingen schoolgaan op het koninklijk atheneum te Laken een actie tegen het artikel dat de school dit schooljaar heeft toegevoegd aan haar schoolreglement, artikel 15 dat verwijst naar het verbieden van meisjes met hoofddoek op de school. Ondanks het gesprek dat de AEL vertegenwoordigers hebben kunnen afdwingen van de directie blijft men bij hun besluit om dit artikel toe te passen. De directeur gaf met eigen woorden gewicht aan zijn beslissing door te verwijzen naar de steun die hij zou krijgen van het ministerie van het Franstalig onderwijs te
Brussel.

Een gerechtsdeurwaarder werd , op vraag van de ouders, erbij
geroepen om dit gegeven vast te leggen. De ouders vroegen de
weigering op basis van dit artikel 15 op papier vast te leggen maar
kregen in de plaats een schrijven dat de ouders weigerden het
schoolreglement te tekenen. De directeur weigerde het artikel
expliciet te citeren.De school bestaat uit 80% allochtone leerlingen waarvan voornamelijk Marokkaanse Moslims. De AEL laat het hier niet bij en zal op vrijdag 5 september 2003 om 08u00 samen met een aantal vertegenwoordigers van de ouders samenkomen aan het atheneum in de Molenbeekstraat te Laken en zich begeven naar het ministerie van onderwijs om na te gaan of deze effectief dit discriminerend en racistisch artikel ondersteunen. Bij bevestiging zullen we dan ook klacht indienen wegens het niet respecteren van de godsdienstvrijheid. De ouders zullen opgeroepen worden om hun kinderen massaal uit de school te halen uit solidariteit voor onze zusters in de Islam.

Marsipulami
05-09-03, 11:44
Protest tegen verbod op hoofddoek


© belga
BRUSSEL -- Leerlingen én ouders voerden gisteren actie aan de poort van het Atheneum van Laken. De directie verbiedt dit jaar het dragen van een hoofddoek. De jongeren zijn het daar niet mee eens.


Moslimmeisjes konden tot dit schooljaar zonder probleem een hoofddoek dragen in het Atheneum van Laken. Maar de directie besliste dat dit niet meer mag: ,,We moeten in de school al datgene dat ons van elkaar onderscheidt buiten houden'', zei de directeur. ,,Bovendien beginnen veel meisjes een hoofddoek te dragen onder druk van bepaalde organisaties.''

De directeur zei het niet letterlijk, maar hij bedoelde onder meer de Arabisch Europese Liga. Die steunde de actie aan de schoolpoort. Maar ook het Forum van Etnisch-Culturele Minderheden, de koepel van allochtone verenigingen, vluchtelingen en woonwagenbewoners, vindt het verbod een inbreuk op de vrijheid van levensbeschouwing.

,,Het dragen van een hoofddoek is een uiting van de eigen identiteit en religieuze overtuiging, iets wat in een democratie als een basisrecht wordt beschouwd'', zegt het Forum.

De discussie over het al dan niet dragen van een hoofddoek op school sleept al jaren aan. Het Forum vraagt dat de Vlaamse en federale regering duidelijk erkent dat elke levensbeschouwelijke groep zijn identiteit mag beleven op een manier die niemand schade toebrengt. Tenslotte vindt het Forum dat de school de plek bij uitstek is waar jongeren kennis kunnen maken met verschillende culturen en zo respect kunnen krijgen voor de ander.


05/09/2003 (ig)

©Copyright De Standaard

an3sdej
05-09-03, 12:08
Laten ze gewoon naar de rechter gaan!

Waterval
05-09-03, 12:15
,,We moeten in de school al datgene dat ons van elkaar onderscheidt buiten houden'', zei de directeur.


Dies goed.




ps: Heeft deze school een algemeen bijzondere grondslag?

Afrux
05-09-03, 13:03
Geplaatst door Waterval
Dies goed.


De AEL is gedegradeerd tot een Hoofddoekjes organisatie. Is dat alles wat ze kunnen? demonstraties voor hoofddoekjes??? Het wordt steeds een lachertje.... Maar wat bereiken ze? dat is het ander verhaal!

Zioj mogen blij zijn dat er sommige scholen bezwaar daar tegen maken!!! Want voor de rest doen geen reet, behalve wachten tot weer's een hoofdoekje verboden wordt of een crimeneel neergestoken wordt.




ps: Heeft deze school een algemeen bijzondere grondslag?

Waterval
05-09-03, 13:15
Is dit hetzelfde als woorden in de mond leggen? Ongeacht hetgeen je ermee wilt bereiken, ben ik hier niet van gediend. Gelieve je quote aan te passen.

Bij voorbaat dank.





ps: Sowieso fok AEL

Afrux
05-09-03, 13:38
Geplaatst door Waterval
Is dit hetzelfde als woorden in de mond leggen? Ongeacht hetgeen je ermee wilt bereiken, ben ik hier niet van gediend. Gelieve je quote aan te passen.

Bij voorbaat dank.

ps: Sowieso fok AEL

Ja het zijn nu uw woorden..
Nee even serieus, neem me niet kwalijk, er is iets misgegaan met de quote...het midden gedeelte is dus voor mijn rekening. Ik wilde eingelijk een ander bericht quoten... Ik zie nu pas dat het mis is gegaan
Excuses

Waterval
05-09-03, 13:54
Okidoki. Wat betreft uw kritiek op de AEL ga ik met u mee en misschien wel verder. Mij verontrusten voornamelijk de intenties van deze groep mensen. Zo vond ik het persoonlijk een zeer kwalijke zaak dat zij zich bemoeiden met de demonstratie tegen het vermeende onrechtmatig gebruikmaken van een kogel om een agressieve man met een mes uit te schakelen. Ik zie groeperingen die het voor de "Arabische" medemens
willen opnemen, liever bijdragen aan een positief initiatief in plaats van "olie op het vuur" gooien.

Afrux
05-09-03, 14:39
Geplaatst door Baroc
Wel ja, onthoud de kinderen maar onderwijs, goed plan hoor, AEL.

:aanwal:

Om een goed plan van ael kan je wachten tot je een ons weegt.

Abu takhna moet zelf eens gaan bidden en vasten (en al doet hij dat, het blijft een shieet: mensen die al khulafa aarrachidin als kafirs zien en ali heiliger dan mohammed beschowuen --> dus in mijn ogen geen moslims) en dan mag hij gaan opkomen voor de moslims...

Ik weet zeker dat niemand hierin gehoor aan gaat geven. Ik hoop dat iederen verstanidig zal zijn om zijn/haar zoon/dochter naar school te sturen... Want anders zijn ze straks 1, ongeschoold, en kansloos (omdat ze zelf hun kansne niet hebben gepakt en dat proberen af te schuiven op de anderen, het is altijd de anderen die het doen, want wij moslims kijken nooit naar onszelf) en dan zijn ze automatisch de doelgroep van ael. Op dit soort puber jongetjes en meisjes drijft de ael.

Kijk naar de moslim wereld, de dictatuur en achterlijkehid en je zult zien dat het in d eeerste plaats aan ons zelf ligt... laat Abu Takhna de boel in zijn eigen land gaan opruimen en voor mensne rechten opkomen.
- Op komen voor d ePlastijnen die er al meer dan 50 jaar wonen en de meeste er geboren zijn, maar nog steeds geen verblijfsvergunning kunnen krijgen, geen toegang hebben tot onderwijs, niet alle ambten mogen bekleden, in kampen wonene waar ze uit riool drinken, etc..
- De homo bars en hotels gaan sluiten
- de hoeren uit drijven (Beirut is de hoofstad van protistue in Midden oosten )
- om maar een paar voorbeelden te noeemn...

Onno26
05-09-03, 15:24
Kijk naar de moslim wereld, de dictatuur en achterlijkehid en je zult zien dat het in d eeerste plaats aan ons zelf ligt... laat Abu Takhna de boel in zijn eigen land gaan opruimen en voor mensne rechten opkomen.

Het begint goed, maar de vermeende achterlijkheid van Libanon volgt ook in deze post (Leuk detail, Libanon was ooit het meest niet-achtelijke land van het Midden Oosten totdat bepaalde moslims uit Syrie de zaak kwamen verstoren)


- Op komen voor d ePlastijnen die er al meer dan 50 jaar wonen en de meeste er geboren zijn, maar nog steeds geen verblijfsvergunning kunnen krijgen, geen toegang hebben tot onderwijs, niet alle ambten mogen bekleden, in kampen wonene waar ze uit riool drinken, etc..

Helemaal mee eens.


- De homo bars en hotels gaan sluiten

Mensenrechten, maar niet voor iedereen?


de hoeren uit drijven (Beirut is de hoofstad van protistue in Midden oosten )

Gelukkig maar dat Marokko niet in het middden oosten ligt, (Buiten dat is het uitdrijven van mensen ook niet erg mensrechtelijk, het denken te kunnen uitdrijven van hoeren nogal naief, en de voorgestelde methode nogal barbaars.

Afrux
05-09-03, 15:33
- De homo bars en hotels gaan sluiten

democratie maar niet voor iedereen?

Zo zie ik het zelf niet en zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde als hij homobars wil sluiten dan moet hij het maar eerst in zijn eigenland gaan doen. Maar daar kan hij zijn mond niet open doen, want hij wordt gelijk afgevoerd en geneukt. Ik ging dus vanuit de visie van Abu Takhna, want dat is totnutoe het enige wat ze doen. demonstraties voor vermoorde crimenelen en rechtzaken voor lastveroorzakende dronkaards en demonstratie etgen homo's.

natuurlijk moet iedereen vrij zijn in welke maatschappij dan ook.


Ik hoorde iemand zeggen in zijn commentaar over d eachterlijkheid waarin zich de islamitische wereld nu bevindt het volgende:

Waar is het misgegaan met de moslims?

Want twee honder jaar geleden konden de schrijvers in d eislamitische wereld ongestraft schrijven over Homo seksualiteit... Een van de bekendste Arabische dichters van 1000 of meer jaar geleden was ook Homo en vertelde het ook in zijn gedichten.

het lijkt dus of we alleen maar achteruit gaan...