PDA

Bekijk Volledige Versie : Al-Jazeera journalist opgepakt in Spanje



lennart
05-09-03, 16:22
Aljazeera's Taysir Alouni opgepakt in Spanje, hij wordt verdacht betrokken te zijn met Al-Qa'ida.

Hij was degene die het laatste interview met Osama Bin Laden had in oktober 2001.

bron: aljazeera.net

an3sdej
05-09-03, 16:49
Tja, nu nog even de bewijzen, als die er blijken te zijn, zal ik gaan juichen :cool:

Zgeheu
05-09-03, 17:00
bewijzen ? als die er niet zijn dan worden die op dit moment wel even gemaakt

Zagora
05-09-03, 17:19
ik zie zulks niet staan op de aljazeera site

lennart
05-09-03, 17:29
Beter zoeken gritje: http://english.aljazeera.net/Articles/News/GlobalNews/Aljazeera+correspondent+arrested.htm

Rebelwithacause
05-09-03, 17:34
Puto Franco-kliek heeft helaas nog steeds veel macht.

Zagora
05-09-03, 18:02
Geplaatst door lennart
Beter zoeken gritje: http://english.aljazeera.net/Articles/News/GlobalNews/Aljazeera+correspondent+arrested.htm


aaah...you're right. and don't call me grietje.

Afrux
05-09-03, 18:19
Geplaatst door Zgeheu
bewijzen ? als die er niet zijn dan worden die op dit moment wel even gemaakt

het gaat hier om democratische land waar het recht spreekt, niet om libanon of welke andere islamitische land dan ook....

Ik denk niet dat hij zomaar opgepakt is, ik heb op de spaanse zender een uitgebreide reportage over gezien en volgens de reportage zijn degelijk wel aardige banden, vooral met de cel die pas ontruimd is in Spanje (waar enkel topstukken van alqaida behoorden). Misschien hebben zijn broeders hem verraden. Het is ook zomaar een rechter die zijn zaak op zich heeft genomen, maar dezelfde rechter (die overgines bekend staat om zijn integriteit en betrokkenheid met de armen en onderdrukten) van Pinochet...

Het is een zaak van de rechter, een ding is zeker hij zal niet op een flesje cola hoeven te zitten zoals in je arabische landen, maar hij zal berecht woorden naar zijn daden.

Zgeheu
05-09-03, 18:36
Jou post stralen zoveel frustratie uit.....

volgens mij heb jij ooit op een flesje AEL-cola moeten zitten.. :lachu:

Rebelwithacause
05-09-03, 18:59
Spanje democratisch?Hoe verzin je het.

Afrux
05-09-03, 21:23
Geplaatst door Zgeheu
Jou post stralen zoveel frustratie uit.....

volgens mij heb jij ooit op een flesje AEL-cola moeten zitten.. :lachu:

En jouw posts stralen enkel onzin en nzieke nationalisme..


nee ik heb niet op een fles cola gezeten. Maar ik kan je wel verzekeren dat het een van de manieren van marteling is in marokko en in bijna alle islamitische landen ....

rebel:
Nee spanje is een dictatuur, ben je nou tevreden, natuurlijk is Spanje een democratie...

Rebelwithacause
06-09-03, 00:30
Ik zal het aan de Catalanen en Basken doorgeven.

Blade20
06-09-03, 09:17
Geplaatst door Rebelwithacause
Ik zal het aan de Catalanen en Basken doorgeven.

Je bedoeld die 110 mensen daar die zich daadwerkelijk verzetten en terroristen zijn net zoals de IRA.
Maar jonge, wist je dat dan niet, de normale bevolking daaro is tevreden met het regime.
Die paar die wat roepen over onafhankelijkheid zijn net zo idioot als de mensen in Limburg hiero die roepen dat Limburg samen met Belgisch Limburg een aparte staat moet worden.
Het enigste verschil is dat ze in het Baskenland geweld gebruiken en hier tenminste niet over lijken een dom idieaal willen behalen.

Afrux
07-09-03, 13:16
Een libaneze onderzoeker/advokaat in madrid (Spanje) voor Alsharq alawsat :

Het onderzoek naar Allouni (Aljazeera jouranlist, die in het bezit is van het Spaanse burgerschap) duurt al jaren.
Hij vervolgt: de Spaanse politie is in het bezit van meer dan 500 uur telefonisch gesprekken van hem.
Hij verklaart ook dat hij zkeer niet enkel voor een interview met Bin Laden is opgepakt. Volgens hem zou Spanje ieder journalist die in staat is een interview met Bin Laden te doen juist een prijs geven.
Er zijn duidelijke aanwezingen dat hij lid is van de Spaanse cel die inmiddels opgeruimd is en bovendien wordt hij beschuldigd van geld overnames van Bin Alqaida naar de Spaanse cel....

http://www.asharqalawsat.com/

Rebelwithacause
08-09-03, 14:49
Geplaatst door Blade20
Je bedoeld die 110 mensen daar die zich daadwerkelijk verzetten en terroristen zijn net zoals de IRA.
Maar jonge, wist je dat dan niet, de normale bevolking daaro is tevreden met het regime.
Die paar die wat roepen over onafhankelijkheid zijn net zo idioot als de mensen in Limburg hiero die roepen dat Limburg samen met Belgisch Limburg een aparte staat moet worden.
Het enigste verschil is dat ze in het Baskenland geweld gebruiken en hier tenminste niet over lijken een dom idieaal willen behalen.


Terroristen?Waar heb je het over.Terroristen als de IRA?De uva en uda zijn terroristen.De IRA strijdt voor een Verenigd Ierland wat er snel zal komen.Ik geloof dat ik al een paar eerdere posts van je gelezen hebt,een beetje dan,niet veel soeps.Pro Adolf Bush toch?

nl-x
08-09-03, 18:14
Geplaatst door Afrux
het gaat hier om democratische land waar het recht spreekt, niet om libanon of welke andere islamitische land dan ook....

Ik denk niet dat hij zomaar opgepakt is, ik heb op de spaanse zender een uitgebreide reportage over gezien en volgens de reportage zijn degelijk wel aardige banden, vooral met de cel die pas ontruimd is in Spanje (waar enkel topstukken van alqaida behoorden). Misschien hebben zijn broeders hem verraden. Het is ook zomaar een rechter die zijn zaak op zich heeft genomen, maar dezelfde rechter (die overgines bekend staat om zijn integriteit en betrokkenheid met de armen en onderdrukten) van Pinochet...

Het is een zaak van de rechter, een ding is zeker hij zal niet op een flesje cola hoeven te zitten zoals in je arabische landen, maar hij zal berecht woorden naar zijn daden.

Jah, tuuuurlijk joh. Ga jij eens lekker naar Irak, waar land-of-the-willing Spanje aan de oorlog heeft geholpen, en de laatste greintje democratie daar wegnemen. En je denkt vast ook wel dat de VS dan democratie hoog haalt, en iemand terechtstelt voor ie berecht wordt. Ga dat maar eens lekker proberen uit te leggen op Guantanamo Bay ofzo, en loop niet hier te ijlen.

Afrux
09-09-03, 00:32
Geplaatst door nl-x
Jah, tuuuurlijk joh. Ga jij eens lekker naar Irak, waar land-of-the-willing Spanje aan de oorlog heeft geholpen, en de laatste greintje democratie daar wegnemen. En je denkt vast ook wel dat de VS dan democratie hoog haalt, en iemand terechtstelt voor ie berecht wordt. Ga dat maar eens lekker proberen uit te leggen op Guantanamo Bay ofzo, en loop niet hier te ijlen.

Iemand die al bij voorbaat verklaart dat in Irak democratie was , waar een misdadiger, iemand die noch voor god noch voor d emens bang was en meer dan 2 miljoen moslim doden op zijn geweten heeft, die verklaar bij voorbaat voor gek.

De rechters zullen in hetd emocratische Spanje spreken, en als hij iets op zijn geweten heeft dan hoop ik dat hij daarvoor gestraft zal worden. Als hij onschuldig is dan moeetn excuses komen en een schade vergoeding. Zo simple is het. Maar denk niet dat hij zo maar opgepakt wordt.

De helft van mijn familie en nog eens 500000 Irifeyyen hebben een betre leven dankzij Spanje. Zo hebebn ze de ellende in Arif kunnen ontweken en een democratie kunnen leven (al hebebn het velen toch wel moelijk).

Doe je ogen open meneertje... Pas nog een reportage op aljazeera over d emoslims in USA, de meeste waren duidelijk (o.a. IMAMS), wij hebben hier dezlefde rechten en loeven in een democratie. Natuurlijk zijn er incidenten en lopen gekke mensen daar rond net zoals overal in de wereld. Maar ik heb gezien hoe vrouwen (van advokaat tot zuster, hun werk deden aldan niet met hoofddoek. In ziekenhuizen wordt speciaal voor moslims halal eten gemaakt. Voor hun die niet engels spreken wordt speciaal personeel vertzorgd. Voor hun die bedreigd of zich niet veilig voelen, krijgen politie bescherming. Natuurlijk is er racisme door sommige..

Al met al het is 1000 keer beter dan de beste islamitische landen, waar noch d emoslims, noch de rest enkel recht hebben.

Zo meneertje ontwaak uit je donkerheid en open je ogen. Je hebt over democratie waar een jongen 5 doodgeschoten werd omdat hij zij dat zijn vader hekel had aan saddam. dit is maar een voorbeeldje.....