PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Ik vermoord je,' roept de bakker tegen de blonde fietsendief



Zwarte Schaap
06-09-03, 11:48
'Ik vermoord je,' roept de bakker tegen de fietsendief


http://w3s.rotterdamsdagblad.nl/upload/rdagblad.artikel.foto/1062828415_19954.jpg

Banketbakker Marcel Groen van de Katendrechtse Lagendijk 288 (Foto Cor Vos)


Rotterdam - Vijf seconden duurt het. Vijf seconden in Charlois. Opeens onderbreekt banketbakker Marcel Groen zijn betoog over het nut van een allochtonenstop en de voortschrijdende onveiligheid, dat vandaag in het Rotterdams Dagblad staat. Alarm! Een fietsendief voor zijn zaak! De dader fietst al weg.

Binnen een seconde is Groen buiten. Springt de man op zijn nek. ,,Ik vermoord je!'' roept Groen. Een worsteling van twee seconden. De dief - net zo'n beer als Groen - grijpt direct naar zijn broekzak: een mes? Een mes! Groen deinst even terug, waarop de dief het hazepad kiest.

Groen blijft achter. In zijn lijf een overdosis adrenaline, in zijn hand het shirt en de tas van de dief. Op de grond de fiets met de drie volle, vrijdagse boodschappentassen van de zestiger die bij Groen nog even een laatste boodschap kwam doen. ,,Goh, bedankt,'' zegt de man, ,,ik had 'm even niet op slot gedaan.''

De politie is al gebeld, maar 112 blijft een paar minuten onbereikbaar. Groen ziet in de verte de fietsendief - een blanke gespierde kerel met een tattoo op de bovenarm - over de Katendrechtse Lagedijk hollen. Groen is in alle staten. ,,Waar zijn ze? Waar zijn ze nou!'' roept hij boos over de wegblijvende politie. Omstanders stromen toe. Geschrokken. Weer een overval? Nee, een fietsendief.

Groen: ,,Dit is de realiteit van Charlois. Een oorlogssituatie. En wij zitten er 24 uur per dag in. En zie jij de politie?'' We vragen hoe hij wist dat het hier om een fietsendief ging, want Groen heeft de diefstal vanuit zijn gezichtspunt onmogelijk kunnen zien. ,,Dat weet je niet, dat vóel je. Instinct. Dat krijg je hier vanzelf.''

Tien minuten later komt de politie. De tas en het shirt van de fietsendief worden in een papieren zak gestopt en op aanwijzingen van Groen en omstanders wordt het signalement bepaald: gespierd, tattoo op bovenarm, ontbloot bovenlijf, blank. ,,Een blánke man?'' vraagt de agent nog eens.

Het politiebusje gaat op op onderzoek uit. De agent heeft nog een woord voor de bakker die zo kranig een misdaad heeft verijdeld. ,,Meneer, u moet zo'n man voortaan laten laten gaan. Dit is echt te gevaarlijk.''

Groen zucht. ,,Begrijp je me nu?''


Bron: Rotterdams Dagblad 06/09/03

BartLM
06-09-03, 11:54
Geplaatst door Zwarte Schaap
'Ik vermoord je,' roept de bakker tegen de fietsendief


http://w3s.rotterdamsdagblad.nl/upload/rdagblad.artikel.foto/1062828415_19954.jpg

Banketbakker Marcel Groen van de Katendrechtse Lagendijk 288 (Foto Cor Vos)


Rotterdam - Vijf seconden duurt het. Vijf seconden in Charlois. Opeens onderbreekt banketbakker Marcel Groen zijn betoog over het nut van een allochtonenstop en de voortschrijdende onveiligheid, dat vandaag in het Rotterdams Dagblad staat. Alarm! Een fietsendief voor zijn zaak! De dader fietst al weg.

Binnen een seconde is Groen buiten. Springt de man op zijn nek. ,,Ik vermoord je!'' roept Groen. Een worsteling van twee seconden. De dief - net zo'n beer als Groen - grijpt direct naar zijn broekzak: een mes? Een mes! Groen deinst even terug, waarop de dief het hazepad kiest.

Groen blijft achter. In zijn lijf een overdosis adrenaline, in zijn hand het shirt en de tas van de dief. Op de grond de fiets met de drie volle, vrijdagse boodschappentassen van de zestiger die bij Groen nog even een laatste boodschap kwam doen. ,,Goh, bedankt,'' zegt de man, ,,ik had 'm even niet op slot gedaan.''

De politie is al gebeld, maar 112 blijft een paar minuten onbereikbaar. Groen ziet in de verte de fietsendief - een blanke gespierde kerel met een tattoo op de bovenarm - over de Katendrechtse Lagedijk hollen. Groen is in alle staten. ,,Waar zijn ze? Waar zijn ze nou!'' roept hij boos over de wegblijvende politie. Omstanders stromen toe. Geschrokken. Weer een overval? Nee, een fietsendief.

Groen: ,,Dit is de realiteit van Charlois. Een oorlogssituatie. En wij zitten er 24 uur per dag in. En zie jij de politie?'' We vragen hoe hij wist dat het hier om een fietsendief ging, want Groen heeft de diefstal vanuit zijn gezichtspunt onmogelijk kunnen zien. ,,Dat weet je niet, dat vóel je. Instinct. Dat krijg je hier vanzelf.''

Tien minuten later komt de politie. De tas en het shirt van de fietsendief worden in een papieren zak gestopt en op aanwijzingen van Groen en omstanders wordt het signalement bepaald: gespierd, tattoo op bovenarm, ontbloot bovenlijf, blank. ,,Een blánke man?'' vraagt de agent nog eens.

Het politiebusje gaat op op onderzoek uit. De agent heeft nog een woord voor de bakker die zo kranig een misdaad heeft verijdeld. ,,Meneer, u moet zo'n man voortaan laten laten gaan. Dit is echt te gevaarlijk.''

Groen zucht. ,,Begrijp je me nu?''


Bron: Rotterdams Dagblad 06/09/03



Hoi schaap,

waarom sluit je dit hoofdstuk niet gewoon af en ga je iets positiefs met je boosheid doen?


BartLM

Zwarte Schaap
06-09-03, 11:56
Geplaatst door BartLM
Hoi schaap,

waarom sluit je dit hoofdstuk niet gewoon af en ga je iets positiefs met je boosheid doen?


BartLM

Huh?? Boosheid? afsluiten? Ben je mal of zo? Vanwaar deze mededeling?

BartLM
06-09-03, 12:03
Geplaatst door Zwarte Schaap
Huh?? Boosheid? afsluiten? Ben je mal of zo? Vanwaar deze mededeling?


ik heb van je begrepen dat jij je een beetje voelt als iemand die als een leeuw voor de goede zaakv echt, maar ik heb het idee dat je een hopeloos gevecht voert.

je bent te verblind om iets constructiefs te bewerkstelliggen. vandaar al die negatieve reacties op jou priksels.

volgens mij moet de tactiek aangepast. nogmaals de "tegenpartij" is niet alleen dom slecht en tegen je. verdiep je beter in de "tegenpartij" en probeer oplossingen te vinden. dat kan dus.

mischien liggen die alleen in je persoonlijk leven. ik ben er ook geen die de baricades opgaat.


BartLM

dejeneverbever
06-09-03, 12:03
een blonde fietsendief ?

dat is inderdaad nieuws Schepkuh !

Zwarte Schaap
06-09-03, 12:13
Geplaatst door BartLM
ik heb van je begrepen dat jij je een beetje voelt als iemand die als een leeuw voor de goede zaakv echt, maar ik heb het idee dat je een hopeloos gevecht voert.

je bent te verblind om iets constructiefs te bewerkstelliggen. vandaar al die negatieve reacties op jou priksels.

volgens mij moet de tactiek aangepast. nogmaals de "tegenpartij" is niet alleen dom slecht en tegen je. verdiep je beter in de "tegenpartij" en probeer oplossingen te vinden. dat kan dus.

mischien liggen die alleen in je persoonlijk leven. ik ben er ook geen die de baricades opgaat.
BartLM

Bartje,

Jij bent te kort actief hier om iets over mij te kunnen zeggen. Je kunt beter gewoon reageren op het kranteartikeltje en als je wat over mij te vertellen hebt kun je dat beter doen in een thread waar ik dan ''niet-constructief'' discusseer.

dejeneverbever
06-09-03, 12:19
Dat is niet erg constructief van je Schepkuh.

Meedenken, gewoon meedenken beste vriend van me. Je moet je niet zo afzetten tegen de boze stoute wereld, je bent tenslotte geen twaalf mee (hoewel uw bijdrages anders doen vermeoden)

Constructief jongen, gewoon lekker constructief meedenken.

Zwarte Schaap
06-09-03, 12:21
Geplaatst door dejeneverbever
Dat is niet erg constructief van je Schepkuh.

Meedenken, gewoon meedenken beste vriend van me. Je moet je niet zo afzetten tegen de boze stoute wereld, je bent tenslotte geen twaalf mee (hoewel uw bijdrages anders doen vermeoden)

Constructief jongen, gewoon lekker constructief meedenken.

Oke pak aan..... hier een jeneverfles en nou effe terug in je hoek.

dejeneverbever
06-09-03, 12:25
Aha afkopen, typisch. Helaas ben ik niet zo'n corrupte pygmee als u. Maar wentel maar zelfgenoegzaam rond in uw faeces van zelfmedelij en weeklaag. Immers klagen en vingerwijzen is zoveel gemakkelijker dan eigen verantwoordelijkheid te nemen.

....het komt door hun... !

Zwarte Schaap
06-09-03, 12:31
Geplaatst door dejeneverbever
Aha afkopen, typisch. Helaas ben ik niet zo'n corrupte pygmee als u. Maar wentel maar zelfgenoegzaam rond in uw faeces van zelfmedelij en weeklaag. Immers klagen en vingerwijzen is zoveel gemakkelijker dan eigen verantwoordelijkheid te nemen.

....het komt door hun... !


http://www.smilies.nl/person/mensen1/calimero1.gif

Shaheed
06-09-03, 12:41
Geplaatst door dejeneverbever
Immers klagen en vingerwijzen is zoveel gemakkelijker dan eigen verantwoordelijkheid te nemen.

....het komt door hun... !


Jij verwoordt precies hoe de hypocriete autochtone blanke nederlandse journalisten denken.

Vandaar de hetze tegen alles wat geen nederlands is, marokkanen die zich moeten verantwoorden voor wat een ander doet.
Een (zogenaamde) woordvoerder voor de marokkaanse gemeenschap die zich moet verantwoorden.

Maar o wee als een inhemer een zelfde soort misdaad begaat dan mogen wij niet eisen dat de inboorlingen zich daarvan distansieren of dat de woordvoerder voor de nederlandse gemeenschap zijn excuses aanbiedt en ons uitlegt hoe het toch mogelijk is dat zoiets heeft kunnen gebeuren.




Voorbeelden zat..............

BartLM
06-09-03, 12:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
Bartje,


is leuk.



Jij bent te kort actief hier om iets over mij te kunnen zeggen. Je kunt beter gewoon reageren op het kranteartikeltje en als je wat over mij te vertellen hebt kun je dat beter doen in een thread waar ik dan ''niet-constructief'' discusseer.

ik lees je posts al zo'n half jaartje en werd een beetje moe van de herhaling van zetten.

maar oke, waar bemoei ik me mee.

toch vraag ik me vaak af wat je nou eigenlijk vind. wat eruit zou komen als je wat langer dan drie tellen nadenkt voor je reageert.

BartLM

Wizdom
06-09-03, 13:11
Geplaatst door dejeneverbever
Aha afkopen, typisch. Helaas ben ik niet zo'n corrupte pygmee als u. Maar wentel maar zelfgenoegzaam rond in uw faeces van zelfmedelij en weeklaag. Immers klagen en vingerwijzen is zoveel gemakkelijker dan eigen verantwoordelijkheid te nemen.

....het komt door hun... !

Nog effe zo door gaan en ik krijg toch het donker bruine vermoeden dat je zelf lijdt aan gewee-klacherij en calimero trekjes...

Waterval
06-09-03, 13:44
Ik vraag me af wie er als eerste inhoudelijk op het artikel ingaat....


:rolleyes:

BartLM
06-09-03, 14:36
Geplaatst door Waterval
Ik vraag me af wie er als eerste inhoudelijk op het artikel ingaat....


:rolleyes:


zou er iets nieuws over te melden zijn dan?

BartLM

Zwarte Schaap
06-09-03, 16:29
Geplaatst door BartLM
ik lees je posts al zo'n half jaartje en werd een beetje moe van de herhaling van zetten.

Welke herhaling van zetten?


toch vraag ik me vaak af wat je nou eigenlijk vind. wat eruit zou komen als je wat langer dan drie tellen nadenkt voor je reageert. Volgens mij kun je dat beter op jezelf betrekken. Ik had nog niets gezegd over dit bericht en jij kwam al meteen aangehuppeld met allerlei commentaar. Als ik wat erover gezegd had allaa, maar ik had gewoon nog niets erover gezegd.

Of irriteert het je dat de fietsendief blond is?

Zwarte Schaap
06-09-03, 16:33
Geplaatst door Gerrit Jan
Marokkanen stelen geen fietsen. Voor minder dan een scooter komen ze niet in het geweer.

Heb je ooit wel eens een Marokkaan zien fietsen? Ook Schaap steelt geen fietsen, denk ik.

Schaap rijdt geen scooter en geen auto maar gewoon fiets ! Gekocht door gebruik te maken van het nationale fietsenplan.

http://www.gazelle.nu/images/bikes/EXTREME_P_03_big.jpg

Dit is em ! Is ie mooie of is ie mooi?

an3sdej
06-09-03, 16:39
Ik neem afstand van deze "blonde Beer van een autochtoon"!! :boer: Ik zal hem bestrijden :ninja2: Maar dat doe ik al jaren!!

Alleen als ik Marokkanen bestrijdt die dit doen, ben ik een racist!! :boos: Politie pakt al blanke dieven op van ver voordat er hier ook maar ooit een Marokkaan aanwezig was. :boer:

BartLM
06-09-03, 17:08
Geplaatst door Zwarte Schaap
Welke herhaling van zetten?

Volgens mij kun je dat beter op jezelf betrekken. Ik had nog niets gezegd over dit bericht en jij kwam al meteen aangehuppeld met allerlei commentaar. Als ik wat erover gezegd had allaa, maar ik had gewoon nog niets erover gezegd.

Of irriteert het je dat de fietsendief blond is?

:zwaai:


BartLM

Zara
06-09-03, 17:14
nounou, studenten zijn de grootste fietsenstelers.......verder keurige mensen.

Waterval
06-09-03, 17:25
Geplaatst door Zwarte Schaap


http://www.gazelle.nu/images/bikes/EXTREME_P_03_big.jpg

Dit is em ! Is ie mooie of is ie mooi?


Jaaaaaa... Ik wil er ook een! Dat is toch zo een fiets die betaald wordt door een maandelijkse afschrijving van je brutosalaris?

ps: Hij is echt mooi.

Zwarte Schaap
06-09-03, 18:15
Geplaatst door Waterval
Jaaaaaa... Ik wil er ook een! Dat is toch zo een fiets die betaald wordt door een maandelijkse afschrijving van je brutosalaris?

ps: Hij is echt mooi.

Yep, je hebt vele vormen, de mijne is in één keer afgeschreven maar wij hoefden maar iets meer als de kwart van de winkelwaarde te betalen.

Zwarte Schaap
06-09-03, 18:17
Geplaatst door Gerrit Jan
Hij is heel mooi!
Maar ik hoop voor jou dat je deze fiets niet dagelijks gebruikt.
Waarom?
Dat merk je deze herfst wel!

I know ! maar je hebt van de die snelklikspatborden, je weet wel! Als het regent stap ik zoiezo niet graag op de fiets, met of zonder spatborden.

Tomas
06-09-03, 18:19
Mooi ding.

'k heb zelf een hybride. Half mountain bike, half racefiets. Ben ik ook heel blij mee...