PDA

Bekijk Volledige Versie : Een grens te ver...



Wizdom
08-09-03, 17:31
Stelling is het volgende:

In de media horen we steeds vaker storende statements als:

Moslim terrorist/terreur of Moslim extremisme etc. wat voor een Moslim zeer storend is. Immers het koppelen van "Moslim" aan iets negatiefs als terrorist zal voor elk redelijk mens een grens te ver zijn. Conclusie is dat we hier te maken hebben met media terreur ten aanzien van Moslims.

Immers wanneer we de geschiedenis boeken open slaan en we blikken terug naar politiek gerelateerde strubbelingen die Christelijk geinspireerd zijn waarbij er vele slachtoffers zijn gevallen zul je zien dat men spreekt over "oorlog of rebellie van de Protestanten" etc. maar nimmer over "Christelijk Terreur tegen de Khatolieken" bijv. Zelfs heden ten dage waar de Noord-Ierse protestanten strijden voor onafhankelijkheid tegen de Noord-Ierse Khatolieken spreekt men nog steeds over aanslagen en niet over een term als "Christen Terreur". Dit versterkt daarom het vermoeden dat het gaat over een goed geplande en georchestreerde media hetze die bewust gevoerd wordt.

Helaas is het zo dat er in de media veel naaperij is. Dus wanneer een station het heeft over "Moslim Terreur" dan zie dat ander stations zonder er ook maar over na te denken, dezelfde term gaan bezigen. Het is echter wel een indicatie van respectloosheid.

Een ander voorbeeld zijn de Russiche en Israelische terreur op Moslim volkeren. Deze worden bewust verwoord als vergeldingen en niet als terreur om het te legitimeren. In weze doet de media dus niets anders als de terreur van een enkele partijen legitimeren en die van de andere afwijzen. Ik had dat wellicht niet aan jullie hoeven vertellen, maar het is goed om daar eens bij stil te staan.

Gevolg hiervan is wel dat je je af kunt vragen waarom andere varianten dan niet zouden mogen. Wie bepaalt wat er wel en niet kan en waarom.... En waarom zou je iemand respecteren wanneer hij jou niet respecteert? Food for thought!

Zgeheu
08-09-03, 17:36
"Ze willen ons ontmenselijken om ons uiteindelijk als dieren te kunnen behandelen"

:argwaan:

Holocaust gingen ook tientallen jaren van ontmenselijking...criminalisering...en vernedering vooraf...

zoalng je dat maar vaak en lang genoeg doet zal zelfs de meest weldenkende en oprechte autochtoon daaronder bezwijken en mee doen aan de slachting die komen gaat...hij/zij zal het op z'n passief aanschouwen en zwijgen.

Mark my words...

an3sdej
08-09-03, 17:41
De terreur die heden ten dage in de wereld opgeld doet, wordt door de daders EXPLICIET als strijd voor Allah uitgedragen, als strijd tegen de ongelovigen, de satan, en voor de ummah.

Is het dan vreemd dat het moslimterreur wordt genoemd?? Ik kan mij niet heugen dat de IRA expliciet God als hun motivatie voor hun daden aanhalen. Dat is zuiver een territoriale strijd, evenals het conflict tussen Israel en de Palestijnen.
Tevens weet ik zeker dat de IRA aanslagen wel degelijk als Katholieke terreurbeweging in de boeken staat.

an3sdej
08-09-03, 17:43
"Ze willen ons ontmenselijken om ons uiteindelijk als dieren te kunnen behandelen"

:handbang: Ja hoor gaan we weer!!! :slapen: Wordt dit een leus van de arme vervolgde moslims in Nederland?? :hardlach:

Wizdom
08-09-03, 17:44
Geplaatst door Zgeheu
"Ze willen ons ontmenselijken om ons uiteindelijk als dieren te kunnen behandelen"

:argwaan:

Holocaust gingen ook tientallen jaren van ontmenselijking...criminalisering...en vernedering vooraf...

zoalng je dat maar vaak en lang genoeg doet zal zelfs de meest weldenkende en oprechte autochtoon daaronder bezwijken en mee doen aan de slachting die komen gaat...hij/zij zal het op z'n passief aanschouwen en zwijgen.

Mark my words...

Dus je zegt eigenlijk dat de Moslim gemeenschap als geheel in gevaar is waarbij de 1e fase al is ingezet. Het onmenselijken is inderdaad een 1e stap. De ZIONISTEN willen ons op grote schaal een grote poets bakken.... Hmmm... wie een graf graaft voor een ander..... Maar het is in ieder geval zeker wel Food for Thougt. Immers een mens moet leren van de geschiedenis niet waar....

Wizdom
08-09-03, 17:53
Geplaatst door an3sdej
De terreur die heden ten dage in de wereld opgeld doet, wordt door de daders EXPLICIET als strijd voor Allah uitgedragen, als strijd tegen de ongelovigen, de satan, en voor de ummah.

Is het dan vreemd dat het moslimterreur wordt genoemd?? Ik kan mij niet heugen dat de IRA expliciet God als hun motivatie voor hun daden aanhalen. Dat is zuiver een territoriale strijd, evenals het conflict tussen Israel en de Palestijnen.
Tevens weet ik zeker dat de IRA aanslagen wel degelijk als Katholieke terreurbeweging in de boeken staat.

Die vlieg gaat niet helemaal op want ook de ZIONISTEN doen het in naam van hun god en in naam van de zichzelf geproclameerde "uitverkorenen" verwijzend naar het oude testament. Het verschil zit hem hoe de media het verhaal naar buiten brengt. De media heeft het niet over Heilige Oorlog van de de Joden of over de uitspraken die de Joodse opperrabijn doet. Dat blijft allemaal lekker geheim onder de tafel, want dat soort zaken mag de gemiddelde westerling niet horen want die zou wel een woest kunnen worden als hij hoorde wat die opperrabijnen intern allemaal voor Heilige Strijden uitvochten.

nl-x
08-09-03, 17:57
Geplaatst door an3sdej
De terreur die heden ten dage in de wereld opgeld doet, wordt door de daders EXPLICIET als strijd voor Allah uitgedragen, als strijd tegen de ongelovigen, de satan, en voor de ummah.

Is het dan vreemd dat het moslimterreur wordt genoemd?? Ik kan mij niet heugen dat de IRA expliciet God als hun motivatie voor hun daden aanhalen. Dat is zuiver een territoriale strijd, evenals het conflict tussen Israel en de Palestijnen.
Tevens weet ik zeker dat de IRA aanslagen wel degelijk als Katholieke terreurbeweging in de boeken staat.

Dus een aanslag is OK, zolang je het maar niet voor het geloof doet? Is dat wat je wilt zeggen? En dat als je het voor het geloof doet, dat het dan een andere naam heeft (terrorisme)? ...

Jij hebt ze niet echt op een rijtje he? ... En vooral niet als je wilt ontkennen dat de problemen in Noord-Ierland direct te maken hebben met geloof.

Wizdom
08-09-03, 18:00
Geplaatst door Wizdom
Die vlieg gaat niet helemaal op want ook de ZIONISTEN doen het in naam van hun god en in naam van de zichzelf geproclameerde "uitverkorenen" verwijzend naar het oude testament. Het verschil zit hem hoe de media het verhaal naar buiten brengt. De media heeft het niet over Heilige Oorlog van de de Joden of over de uitspraken die de Joodse opperrabijn doet. Dat blijft allemaal lekker geheim onder de tafel, want dat soort zaken mag de gemiddelde westerling niet horen want die zou wel een woest kunnen worden als hij hoorde wat die opperrabijnen intern allemaal voor Heilige Strijden uitvochten.

Verder is het zo dat al die Heilige Islamitische Strijden gestreden worden op eigen Islamitische oorlogs-grondgebied. Daar hebben niet-Moslims totaal geen last van tenzij ze vijandig verblijven op Moslim grondgebied zoals Tjetsjenie, Afghanistan, De Filipijnen, Palestina.

Wou je dan die mensen verhinderen om voor hun basisrechten op te komen. Hun eigen geloof, grondgebied en wat zo meer....

an3sdej
08-09-03, 18:15
Die vlieg gaat niet helemaal op want ook de ZIONISTEN doen het in naam van hun god en in naam van de zichzelf geproclameerde "uitverkorenen" verwijzend naar het oude testament.

Het is "die vlieGER" gaat niet op :melig2:

En ik heb nooit beweerd dat zionisten geen terreur plegen. Ik zeg alleen dat als mensen expliciet zeggen voor Allah te vechten met terreur, en ook nog zeggen alles in naam voor de islam te doen, en in naam van de ummah, of het dan gek/vreemd is dat het moslim/islamitische terreur genoemd wordt.

En verder zeg ik niet dat er geen geloffselement in de IRA strijd zit, maar het is nog meer een territoriumstrijd met de Britten, en de loyalisten!!

Wizdom
08-09-03, 18:16
Geplaatst door Baroc
Vertel je dat óók even aan die joden die in Marokko werden opgeblazen door een stel radicale Marokkaanse moslims. (die daarbij ook veel onschuldige Marokkaanse moslims de dood mee insleurden)

?

Fijn!

Dat is helemaal niet fijn en ook ik ben iet blij met die ontwikkeling aldaar. Echter je moet wel weten wat de achtergrond is van het gebeuren om het in de juiste context te kunnen plaatsen. Al dat soort landen gaat vroeg of laat in een ram koers met de eigen bevolking d.w.z. de regering met de bevolking. De uitzichtloosheid en de wanhoop is groot. De regeringen weten dat maar doen er niets aan. Willens en wetens. Ze willen niets veranderen want ze willen juist dat alles bij het oude blijft. De bevolking neemt toe en zo ook de noden van de mensen. Marokko heeft een Joodse Adviseur van Economische zaken hij diende ook onder Hassan II en zijn strategie was "Laat ze maar als honden verhongeren, dan kwispelen ze als slaven aan je voeten". Begrijp je wat ik bedoel. Iedereen zou afstand moeten nemen van een regering die op die meneer een land wil besturen....

Toevallig zijn ook in zo'n land als Marokko de Joden de elite. En toevallig lijdt 80% van de mensen onder de regering. Het is beter om er afstand van te nemen dan ermee geassocieerd te worden. M.a.w. iedereen die zich associeert met de macht is potentieel doelwit voor mensen die alle hoop hebben opgegeven...

Shaheed
08-09-03, 18:41
In deze tekst bijvoorbeeld staat nergens een term als christen terrorist , maar dat is hij wel degelijk.

Ik geef wizdom gelijk de nederlandse media samen met andere westerse media zijn onobjectief en hypocriet.




STARKE - In de Amerikaanse staat Florida hebben de autoriteiten woensdagavond (plaatselijke tijd) de anti-abortusactivist Paul Hill met een dodelijke injectie geëxecuteerd. Hij was ter dood veroordeeld voor de moord in 1994 op een arts die abortussen verrichtte en zijn lijfwacht.

Hill heeft nooit berouw getoond voor zijn daad en weigerde beroep aan te tekenen tegen zijn doodvonnis. Voor zijn executie verklaarde de veroordeelde vader van drie kinderen en voormalig dominee in de Presbyteriaanse Kerk dat hij opnieuw iemand zou doden om ongeboren kinderen te redden.

Hij zei uit te kijken naar zijn executie. "Ik geloof dat de staat een martelaar van mij maakt door me te executeren", aldus de uiterst religieuze Hill. "Ik geloof dat op het moment dat ik geëxecuteerd word mijn ziel heilige perfectie bereikt en ik in directe nabijheid van de Heer zal zijn en dat ik altijd bij hem zal zijn."

De autoriteiten troffen extra veiligheidsmaatregelen rond de terechtstelling van de 49-jarige moordenaar die bij zijn daad in 1994 ook twee mensen verwondde. De directie van Florida State Prison zette honderden veiligheidsbeambten in voor het geval er ongeregeldheden uitbraken.

Abortusklinieken zijn in hoogste staat van waakzaamheid gebracht nadat ze dreigementen van andere anti-abortusextremisten hadden ontvangen. Verscheidene overheidsfunctionarissen, onder wie gouverneur Jeb Bush, zouden ook met de dood bedreigd zijn. De jongere broer van de Amerikaanse president had de executie kunnen uitstellen maar deed dat niet.

an3sdej
08-09-03, 19:03
Ik geef wizdom gelijk de nederlandse media samen met andere westerse media zijn onobjectief en hypocriet.

Niet westerse nieuwsmedia zijn dit niet :hardlach: