PDA

Bekijk Volledige Versie : misselijkmakend



freya
09-09-03, 11:10
Ik wordt ff echt niet goed van de foto op de page van de volkskrant met volgend onderschrift

De Israëlische premier Sharon strooit bloemblaadjes uit over het graf van de Indiase activist Mahatma Gandhi, strijder voor geweldloze veranderingen. Sharon is op staatsbezoek in India.

:kotsen: :knife_hea :kotsen2:

mohammed99
09-09-03, 11:22
Achhhhh, wat schattig van sharon, zo liefdadig, en vredig.

Ondertussen slacht ie wel onschuldige burgers dood, vervloekt is die dikke zeevarken.

Zwarte Schaap
09-09-03, 11:38
Geplaatst door freya
Ik wordt ff echt niet goed van de foto op de page van de volkskrant met volgend onderschrift

De Israëlische premier Sharon strooit bloemblaadjes uit over het graf van de Indiase activist Mahatma Gandhi, strijder voor geweldloze veranderingen. Sharon is op staatsbezoek in India.

:kotsen: :knife_hea :kotsen2:


http://www.volkskrant.nl/images/sharon,5.jpg


De hoofdreden van sharon's aanwezigheid is juist het verkopen van wapens aan india. Walgelijke vertoning.

plexus
09-09-03, 11:38
Geplaatst door freya
Ik wordt ff echt niet goed van de foto op de page van de volkskrant met volgend onderschrift

De Israëlische premier Sharon strooit bloemblaadjes uit over het graf van de Indiase activist Mahatma Gandhi, strijder voor geweldloze veranderingen. Sharon is op staatsbezoek in India.

:kotsen: :knife_hea :kotsen2:

http://www.haaretz.com/hasite/images/iht_daily/D080903/rosepetals.jpg

alsof het Boeddha zelf is!

an3sdej
09-09-03, 12:08
In principe even vuil en hypocriet als islamitische mensen de vernietiging van Israel. En/of het doden van zionisten!!! :roker:

Alle machts-, nationalistische-, en territorium politiek is vuil en hypocriet!! :roker:

freya
09-09-03, 17:04
was dat nou nodig om die foto's hiet te plaatsten :moe:

An3sdej
Er is een groot verschil tussen gerechtvaardigd verzet en onbeschaamd imperialisme, bezetting en onderdrukking

Maarten
10-09-03, 01:25
Geplaatst door an3sdej
In principe even vuil en hypocriet als islamitische mensen de vernietiging van Israel. En/of het doden van zionisten!!! :roker:


Heeft israel te duchten van vernietiging dan? Door de kaboutertjes?


Geplaatst door an3sdej

Alle machts-, nationalistische-, en territorium politiek is vuil en hypocriet!! :roker:

jou begrijpende, is dat ínclusief de politiek om je eigen land terug te krijgen.

ik wordt toch érg moe van dit soort posts hoor..

an3sdej
10-09-03, 06:52
Maarten,


jou begrijpende, is dat ínclusief de politiek om je eigen land terug te krijgen.

Je begrijpt me goed. Ook vrijheidsstrijders gebruiken "het doel heiligt de middelen", en dat is impliciet het gebruik van vuile middelen.

Ik zeg dus niet dat ik daarin alles afwijs, maar wel dat ook die politiek van zeer vuile middelen gebruik maakt :boer:

~Panthera~
10-09-03, 12:29
Geplaatst door Zwarte Schaap
http://www.volkskrant.nl/images/sharon,5.jpg

------------------------------

Aggut........kijk nou.........ons vredesduifje. :moe:
Tranen schieten in mijn ogen.


:fuckit2:

Maarten
10-09-03, 18:30
Geplaatst door an3sdej
Maarten,

Je begrijpt me goed. Ook vrijheidsstrijders gebruiken "het doel heiligt de middelen", en dat is impliciet het gebruik van vuile middelen.

Ik zeg dus niet dat ik daarin alles afwijs, maar wel dat ook die politiek van zeer vuile middelen gebruik maakt :boer:

:hihi:..
Als ze jou via gewapende strijd uit je huis zetten, en je baan af nemen, dan bel jij na 35 jaar weer eens op, waarna een juffrouw zegt: Tuttut meneer, wacht u nou maar eens netjes af, tot beschaafde en beleefde mensen dit opgelost hebben!
hihi.. An3nsdej's oplossing voor problemen op wereldschaal... nu ook met vingertje!

Maarten
10-09-03, 18:44
Geplaatst door sjeng
net zoiet als als arafat en zijn nobel prijs voor de vrede.


Hoezo? heeft ie Israel bezet dan?
verwoest ie daar de infrastructuur?
Legt ie daar de economie plat?
Zit de helft van Tel Aviv dan in kampen, zonder enige vorm van veroordeling?
Of molesteert ie daar om de haverklap Israeli's?
Of laat ie hun vrouwen daar bevallen in de goot?
Drijft ie daar de boeren dan misschien van het land?
Of schiet hij de kinderen daar voor hun kop?
Houdt hij dan misschien feestjes met tanks, waarbij hij complete steden in puin schiet?
Of houdt hij het simpel, en zorgt ervoor dat ze geen water of stroom hebben?

Daggut niet he?
Wie wel?
mmmm?...

maar het geeft niet hoor sjeng.. je mag hier best een postje neerzetten hoor.. staat wel leuk in contrast met de rest.. :hihi:

Maarten
11-09-03, 01:41
Geplaatst door sjeng
nee arafat is de grootste vredesduif in de wereld, blaast vliegtuigen op met burgers et voila krijgt ook nog eens een nobel vredesprijs. als je niet snapt dat dat niet klopt is er veel met je mis.

Arafat blaast helemaal niets op, en geeft er ook geen opdrachten toe. Dat is nog nooit aangetoond. hem wordt enkel verweten dat hij het terrorisme van ánderen te weinig zou aanpakken. maar als je zijn positie ziet, dan weet je ook dat hij nauwelijks wat kan doen, zonder er bij zijn eigen volk uit te liggen. De terreur, dat is op de eerste plaats de bezetting zelf. dat vind zijn complete volk, plus bijna iedereen bij de VN. Plus dat iedereen meent, dat de terreur komt vanwege de bezetting. Het is echt een illusie te denken dat Arafat veel kan doen.

Verder heeft Arafat het prima gedaan! hij bleef zijn volk trouw. hij bleef zijn rechte trouw, maar deed toch veel concessies. En bij onderhandelingen had hij geen rare eisen of kuren, en ontleende eigenlijk al zijn standpunten aan VN normen! Allemaal héel netjes hoor!

het knapste wat hij eigenlijk deed, is dat hij het hele volk bij elkaar heeft weten te houden. Het hadden allemaal ongecontroleerde subgroepen kunnen worden. hij heeft er in feite voor gezorgd, dat er steeds een aanspreekpunt voor de vredesbesprekingen bleef. heel knap onder die omstandigheden.
Hij kreeg die prijs echt niet voor niets. ze hebben in noorwegen heel goed begrepen hoe moeilijk Arafat's positie was.

Maar ik snap je wel hoor! In de VS is een hele stroming gaande om hem die prijs weer af te nemen. Allemaal kutvolk voor Sharon! Snappen niks, en blaten alleen maar. Die krijg je nog niet eens aan het verstand, dat 35 jaar bezetting automatisch terrorisme oplevert! Kudde runderen, meer is dat niet! Wil je jezelf daar onder rekenen? Ga je Gang!!..

jaja
11-09-03, 09:49
Geplaatst door Maarten
[B]Arafat blaast helemaal niets op, en geeft er ook geen opdrachten toe. Dat is nog nooit aangetoond. eh ... kun je moeilijk volhouden ... Hij is leider van de PLO en die heeft redelijk wat aanslagen gepleegd in en buiten Israel. Als je terug brengt tot de post-Oslo-periode, dan wordt de bewijslast moeilijker.
hem wordt enkel verweten dat hij het terrorisme van ánderen te weinig zou aanpakken. maar als je zijn positie ziet, dan weet je ook dat hij nauwelijks wat kan doen, zonder er bij zijn eigen volk uit te liggen. ... dus volgens jou moet een politicus alleen doen wat "het volk wil" ... ook als dat duidelijk "fout" is ... ? Een politicus heeft geen eigen verantwoordelijkheid? Zeker als duidelijk is dat wat het volk wil op deze manier zo niet te bereiken is, ja zelfs het te bereiken doel wellicht zelfs verder weg zet.
De terreur, dat is op de eerste plaats de bezetting zelf. dat vind zijn complete volk, plus bijna iedereen bij de VN. Plus dat iedereen meent, dat de terreur komt vanwege de bezetting. Het is echt een illusie te denken dat Arafat veel kan doen.terreur bestond al voor 1967, voor 1948 ... dus het ligt iets ingewikkelder. Verder kom je weer op de discussie "mag terreur"? Als je reden tot verzet hebt, mag dan alles? Wat is je principiële antwoord? Daarnaast kun je er ook naar kijken vanuit het oogpunt van efficiency. Wat is het doel en hoe komen we er het snelst (en het veiligst)? Vraag is of de tweede intifadah doeltreffend is. Lijkt mij niet. De eerste was het wel! Rara, wat is het verschil?


Verder heeft Arafat het prima gedaan! hij bleef zijn volk trouw. hij bleef zijn rechte trouw, maar deed toch veel concessies. En bij onderhandelingen had hij geen rare eisen of kuren, en ontleende eigenlijk al zijn standpunten aan VN normen! Allemaal héel netjes hoor! sorry, maar deze lofzang gaat zelfs Erkat te ver ... even zijn bankrekening controleren a.u.b. Waar is al dat ontwikkelingsgeld naar toe gegaan ... zeker niet allemaal in de opbouw van Palestina. Om over zijn - door palestijnen aangekaarte - maffia-praktijken maar te zwijgen. Arafat is een symbool-figuur, niet geliefd, maar hij wordt wel steeds als symbool gepresenteerd OMDAT israel en de VS hem zo haten. Door Arafat te prijzen pleegt een palestijn verzet! Heeft weinig met zijn waardering voor de man Arafat te maken.


het knapste wat hij eigenlijk deed, is dat hij het hele volk bij elkaar heeft weten te houden. Het hadden allemaal ongecontroleerde subgroepen kunnen worden. hij heeft er in feite voor gezorgd, dat er steeds een aanspreekpunt voor de vredesbesprekingen bleef. heel knap onder die omstandigheden. ... ik heb echt het gevoel alsof jij in de jaren 60 en zeventig en vroege jaren 80 in een andere wereld hebt geleefd. Ga eens naar de openbare bibliotheek en haal eens wat oude kranten uit de rekken, kijk eens naar wat oude nieuwsbulletins met toespraken van arafat ...

Hij kreeg die prijs echt niet voor niets. ze hebben in noorwegen heel goed begrepen hoe moeilijk Arafat's positie was. ...eh ... hij kreeg hem omdat hij samen met Rabin iets had gedaan. Het was een beloning voor hun beider daad.
Arafat was gedwongen tot deze daad omdat Sadam net in de eerste Golfoorlog was vermorzeld en hij had nou net op Sadam gezet. De andere arabische staten- vooral de rijke - waren daar niet blij mee. De PLO-kas ging heel snel leeg ... (Bijkomstig was dat de PLO zelf grotendeels was uitgeschakeld in de Libanonoorlog ...)
Verder had Arafat het probleem dat als hij niet heel snel handelde het volk hem niet meer nodig had, omdat de nieuwe leiders - de eerste intifadah - snel veel populairder werden dan hij. Het was een vlucht naar voren ...
(NB: Ook voor Rabin gelden deels zulk soort motieven ...)


Maar ik snap je wel hoor! In de VS is een hele stroming gaande om hem die prijs weer af te nemen. Allemaal kutvolk voor Sharon! Snappen niks, en blaten alleen maar. Die krijg je nog niet eens aan het verstand, dat 35 jaar bezetting automatisch terrorisme oplevert! Kudde runderen, meer is dat niet! Wil je jezelf daar onder rekenen? Ga je Gang!!.. sorry, maar jouw "hallelujah"-verhaal wordt ook door de meeste palestijnen niet geloofd ...

Zwarte Schaap
11-09-03, 10:15
Zionisten hanteren de strategie om alleen over de daden van de tegenpartij te spreken. Zo worden we afgeleid van de misdaden tegen de menselijkheid die israel elke dag pleegt en steeds voortduurt ten koste van de palestijnse volk.

Jimi
11-09-03, 10:23
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zionisten hanteren de strategie om alleen over de daden van de tegenpartij te spreken.

Altijd al gedacht dat jij een zionist bent...

Petrus
11-09-03, 12:16
Er is een groot verschil tussen gerechtvaardigd verzet en onbeschaamd imperialisme, bezetting en onderdrukking

Altijd prettig als je zelf bepaalt wat voor verzet in welke mate gerechtvaardigd is. Ook lekker zinvol, dat verzet. Het enige wat het oplevert is meer doden en minder vrede.
There are no good guys.