PDA

Bekijk Volledige Versie : Allochtoontje pesten blijft doorgaan !



Zgeheu
09-09-03, 14:54
***************************************
Verplichte inburgering 'oudkomers'

***************************************
DEN HAAG Allochtonen die voor 1998 naar
Nederland zijn gekomen,worden verplicht
een inburgeringscursus te volgen.Als ze
die niet met succes afronden,worden ze
financieel gestraft door een korting op
hun WW- of hun WAO-uitkering,blijkt uit
uitgelekte plannen van het kabinet die
op Prinsjesdag worden bekendgemaakt.

Tot nu toe werden alleen migranten die
na 1998 naar Nederland zijn gekomen tot
de inburgeringscursus verplicht.In die
cursus krijgen de buitenlanders zowel
Nederlands als uitleg over de cultuur.

Als de betrokkenen de cursus met succes
afronden,mogen ze de gemaakte kosten
deels bij de overheid declareren.
***************************************

an3sdej
09-09-03, 14:59
Waarom is dat pesten?? Waarom noem je het niet gewoon drang uitoefenen om Nederlander te worden in positieve zin?? :duizelig:

plexus
09-09-03, 15:02
dit is alleen haalbaar als we ons kunnen verplaatsten tussen wormholes..wat binnenkort mogelijk is ..denk ik :duim:

dehmed
09-09-03, 15:11
Geplaatst door plexus
dit is alleen haalbaar als we ons kunnen verplaatsten tussen wormholes..wat binnenkort mogelijk is ..denk ik :duim:

ik begrijp
maar hollandsche mensen sheggen waarom jij sho sheggen:D

Pixelshade
09-09-03, 15:16
Geplaatst door dehmed
ik begrijp
maar hollandsche mensen sheggen waarom jij sho sheggen:D

Ai Ai Ai

dehmed is back
khad zelfs nog een topic voor je geopend om te zien of je nog leefde a lummel :D

Tomas
09-09-03, 15:22
Van mensen die nog deels arbeidsgeschikt zijn of in de WW zitten, mag je verlangen dat ze nederlands leren. Daar is niks mis mee.

Maar het gaat mij veel te ver om daar rucksichtsloos een korting op de uitkering aa nte verbinden.

Je zult rekening moeten houden met iemands leeftijd en mentale capaciteiten. Zo niet dan ben je gewoon asociaal bezig.

dehmed
09-09-03, 15:23
Geplaatst door Pixelshade
Ai Ai Ai

dehmed is back
khad zelfs nog een topic voor je geopend om te zien of je nog leefde a lummel :D

Die topic heb ik niet gezien. Ik was 2 maanden moe7a wakansie. :jeweetog:

Pixelshade
09-09-03, 15:31
Geplaatst door dehmed
Die topic heb ik niet gezien. Ik was 2 maanden moe7a wakansie. :jeweetog:

kan je niet maken :(
die zionistische garde nam in die tussentijd de forum in handen :terrorist

Jimi
09-09-03, 15:38
Geplaatst door Zgeheu
***************************************
Verplichte inburgering 'oudkomers'

***************************************
DEN HAAG Allochtonen die voor 1998 naar
Nederland zijn gekomen,worden verplicht
een inburgeringscursus te volgen.Als ze
die niet met succes afronden,worden ze
financieel gestraft door een korting op
hun WW- of hun WAO-uitkering,blijkt uit
uitgelekte plannen van het kabinet die
op Prinsjesdag worden bekendgemaakt.

Tot nu toe werden alleen migranten die
na 1998 naar Nederland zijn gekomen tot
de inburgeringscursus verplicht.In die
cursus krijgen de buitenlanders zowel
Nederlands als uitleg over de cultuur.

Als de betrokkenen de cursus met succes
afronden,mogen ze de gemaakte kosten
deels bij de overheid declareren.
***************************************

Prima initiatief!

dehmed
09-09-03, 15:42
Geplaatst door Pixelshade
kan je niet maken :(
die zionistische garde nam in die tussentijd de forum in handen :terrorist

Ja ik zie weer veel onzintopics. Doe er dan wat aan en laat ze de joodse misdaden zien.

Pixelshade
09-09-03, 16:46
Geplaatst door dehmed
Ja ik zie weer veel onzintopics. Doe er dan wat aan en laat ze de joodse misdaden zien.

im on my way boss http://www.nbproducties.nl/smilies/scooter.gif

Blade20
09-09-03, 17:04
Opmerkelijke feitje. Op Fok! wordt vaker gezegd Autochtoontje pesten.

Tja, moeten mensen van voor 1998 nog een inburgeringscurses volgen?!?

Ach, ik denk dat ze beter een verkorte versie kunnen maken voor deze mensen. Ze zullen het meeste wel weten.
Net als bij een baan, soms wil (of moet) je je kennis bijspijkeren.
Maar ik denk niet dat dit 'Allochtoontje pesten' is (Is trouwens wel erg degraderend als je niet de gedachtegang van de bedenkers weet (en die weten alleen zijzelf met zekerheid))

miss_annoniem
09-09-03, 17:52
arjan 1 er is volgens mij een verschil tussen integreren en assimileren . en naar mij mening zijn de meeste mensen van marokaanse ,turkse afkomst al geintegreerd. ze spreken de nederlandse taal,kunnen communiceren wat wil je nog anders. font

an3sdej
09-09-03, 18:23
De meeste = de helft plus één?

sadeeQ
09-09-03, 21:32
Geplaatst door an3sdej
De meeste = de helft plus één?

bron ? :fuckit2:

an3sdej
09-09-03, 22:21
Dat was een vraag SadeeQ. Ik vroeg mij af wat de meerderheid inhield :fuckit:

Maarten
10-09-03, 02:20
Orakel is al een week weg.. Ben benieuwd wat die gevonden zou hebben..
Volgens mij wordt ie echt niet goed hier..
Hij zou ook echt kotsen van de opmerking: "Inburgering lijkt me toch wel het minste dat tegenover die gratis uitkering mag staan."
De meeste immigranten zullen waarschijnlijk werk maken van het Nederlands, gewoon omdat dat voor hun overleven noodzakelijk is.

Wat zouden ze doen met analfabeten? Of mensen die niet slagen?
Meteen korten plus de rekening van de cursus sturen? Dat schiet wel op he?
En waarom weer meteen iedereen? Kunnen ze geen meetpunten inlassen of zo?

mrz
10-09-03, 02:37
Met alle respect maar ik wordt er ook misselijk van evenals van jou laatst sorry to say, en gedachtegangen ga ik geen flauwe grappen over maken.

mohammed99
10-09-03, 09:01
Ik vind het eigenlijk wel goed. Want sommige zijn zo laks, en lui dat ze geen poot uitsteken om de Nederlandse taal te beheersen. Ik vind dat als je hier in Nederland bent dat je gewoon Nederlans moet kunnen spreken wanneer dat nodig is. Thuis en met je eigensoort kan je gewoon je eigen taal spreken. Maar bijv. de huisarts, werkplek, etc... vind ik dat je gewoon Nederlands moet kunnen spreken. Mijn moeder woont al 25 jaar in Nederland. Ze verstaat prima Nederlands, en kan onvoldoende antwoorden. Maar ik heb haar een keer betrapt. Er kwam een keer een Nederlandse man aan de deur. Ze dacht dat al haar kinderen niet thuis waren. Dus begon ze een beetje gebrekkig Nederlands te praten. Dus ze kan het wel. Alleen hebben veel geen zin om te praten.

Ik zal mijn kinderen als eerst Nederlands leren, vervolgens eigen moeder taal.

Tomas
10-09-03, 09:36
Geplaatst door Brie
En over die analfabeten zal heus wel zijn nagedacht.

Door dit kabinet??

Het gaat niet om analfabeet of niet, maar of iemand de capaciteiten (nog) heeft om een andere taal te leren.

De reden van het anaalfabetisme kan liggen in de gebrekkige scholing toendertijd in Turkije of Marokko.

Nee, ik zou niet zo snel weten hoe je kunt bepalen of iemand e capaciteiten mist of de wil om het te leren....

Tomas
10-09-03, 09:45
Geplaatst door Brie
Nou, dat lijkt me niet zo moeilijk hoor, de mensen die de wil niet hebben komen niet eens opdagen.

Ik vind deze grens trekken prima, maar je maakt van de cursus dan wel een wassenneus. Iedereen die komt behoudt zijn uitkering of je nou uiteindelijk nederlands kent of niet.

En dankzij de burqa kan je er 1 gelijk voor 10-tallen andere laten gaan.

freya
10-09-03, 10:14
Geplaatst door Brie
Nou, dat lijkt me niet zo moeilijk hoor, de mensen die de wil niet hebben komen niet eens opdagen.

En de mensen met (in het geval van analfabetisme terechte) faalangst komen natuurlijk niet.

Hoeveel zou deze onzin eigenlijk kosten in deze tijden van bezuinigingen?

Simon
10-09-03, 11:50
Vanochtend hoorde ik op ontbijt TV van onze koninklijke hoogheid Albertine dat 1 miljoen autochtonen analfabeet zijn. Daarnaast 500.000 allochtonen. Dat zijn toch wel opmerkelijke cijfers. Ze had er één meegenomen om te bekijken. Die bleek vroeger op school gepest en haar vader bleek ook nog alcoholist en daardoor had ze nooit fatsoenlijk opgelet op school. Maar ja, ze kon natuurlijk best nederlands praten. Maar behoorlijk schrijven niet!

Simon

Zgeheu
10-09-03, 12:16
even een aantal feiten die relevant zijn in deze topic:

- Reeds nu zijn er wachtlijsten voor inburgeringscursusen van meer dan 6 maanden.
- Uit onderzoek blijkt dat mensen die zo'n inburgeringscursus hebben niet meer of minder zijn "geintergreerd" dan mensen die geen cursus hebben gahd.
- Het aantal mensen dat nu verplicht moet inburgeren en op de wachtlijst staat is meer dan 10.000 !!!
- In het geval de nieuweregeling in werking treed de wachtlijsten met meer dan 100.000 zal worden vergroot. !!!!
- Er reeds een enorm tekort aan leraren is.
- Maar nog VEEEL BELANGRIJKER....

ER WORD KOMENDE JAREN 100 MILJOEN BEZUINIGD OP INBURGERING !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


WOAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

M.a.w. dit hele plan is niet waar te maken en is louter bedoeld om stemmen te trekken en de bevolking in de maling te nemen. Niet meer dan bedrog om het kabinet een duidelijk rechts gezicht te geven.

Ik denk dat de AEL hier mooi op in zou spelen als ze alle oudkomers massaal oproepen aan de inburgeringscursusen deel te nemen....hahahahaha dat zou pas lachen zijn :handbang:

~Panthera~
10-09-03, 12:49
Geplaatst door Brie
Ik denk dat het juist geld oplevert, denk eens aan al die uitkeringen die gekort kunnen worden en mensen die dankzij deze cursus misschien wel aan het werk kunnen! :lekpuh:
----------------------------

WELK werk ???? K weet niet of het je is opgevallen, maar er worden er duizenden op dit moment op straat gezet. :moe:

Maarten
10-09-03, 17:32
Geplaatst door Brie
Dan hebben ze niets te vrezen van deze regel :)
En over die analfabeten zal heus wel zijn nagedacht.

Zo dacht ik vroeger ook. maar ik sta er versteld van waar ministers zoal niet aan denken, en hoeveel slechte wetgeving er gemaakt wordt. Reken maar nergens op, totdat je het ziet.
Ik heb al wetsvoorstellen zat gezien die een regelrechte ramp waren. Pas bij een linkse motie gaat die CDA/VVDers ineens een licht op, en komt er toch nog een redelijk geluid uit. maar het is erbarmelijk wat ze niet zien hoor.

Degenen die op eigen kracht inburgeren moeten tóch weer verplicht zo'n cursus volgen he? lijkt me allemaal erg ergerniswekend.

Simon vermeldt 500.000 analfabete allochtonen. Zal mij benieuwen of daar aan gedacht is. Ze zien daar makkelijk een half miljoen mensen over het hoofd hoor. zou me niet verbazen als we over een paar dagen weer een ministere horen zeggen, dat er toch wel een "probleempje" is.. Ik vind echt dat er heel slecht nagedacht wordt in Den haag.

Puk
10-09-03, 17:45
Geplaatst door Maarten
Zo dacht ik vroeger ook. maar ik sta er versteld van waar ministers zoal niet aan denken, en hoeveel slechte wetgeving er gemaakt wordt. Reken maar nergens op, totdat je het ziet.
Ik heb al wetsvoorstellen zat gezien die een regelrechte ramp waren. Pas bij een linkse motie gaat die CDA/VVDers ineens een licht op, en komt er toch nog een redelijk geluid uit. maar het is erbarmelijk wat ze niet zien hoor.

Degenen die op eigen kracht inburgeren moeten tóch weer verplicht zo'n cursus volgen he? lijkt me allemaal erg ergerniswekend.

Simon vermeldt 500.000 analfabete allochtonen. Zal mij benieuwen of daar aan gedacht is. Ze zien daar makkelijk een half miljoen mensen over het hoofd hoor. zou me niet verbazen als we over een paar dagen weer een ministere horen zeggen, dat er toch wel een "probleempje" is.. Ik vind echt dat er heel slecht nagedacht wordt in Den haag.

Nee, die jongens denken echt nooit ergens aan hoor. En ze krijgen ook nog betaald. Ik heb alle verhandelingen van de Tweede Kamer gelezen en er zit zóveel crap tussen. Volgevreten Nederlanders...

En dan vinden ze het gek dat er Marokkaanse jongens zijn die ongelofelijk veel in hun mars hebben, want die jongens zijn echt niet gek, dat die jongens het dan niet meer begrijpen. Het is gewoon vrágen om aanslagen.

Maarten
10-09-03, 19:36
Geplaatst door Puk
Nee, die jongens denken echt nooit ergens aan hoor. En ze krijgen ook nog betaald. Ik heb alle verhandelingen van de Tweede Kamer gelezen en er zit zóveel crap tussen. Volgevreten Nederlanders...


Nou Puk, ik weet er toch echt wel wat van. Ik heb het hele vak Recht er o.a. aangegeven, omdat er zo ontzettend veel inconsistenties en domheden in wetgeving zitten. Het stikt echt van de onlogica en allerlei dubbele moralen enz. Ik heb echt medelijden met juristen, die daar voortdurend mee te maken hebben.
Je weet het vast niet, maar er is voortdurend veel kritiek op de kwaliteit van wetgeving in de vakbladen.

Zwarte Schaap
10-09-03, 20:59
Geplaatst door Maarten
Zo dacht ik vroeger ook. maar ik sta er versteld van waar ministers zoal niet aan denken, en hoeveel slechte wetgeving er gemaakt wordt. Reken maar nergens op, totdat je het ziet.
Ik heb al wetsvoorstellen zat gezien die een regelrechte ramp waren. Pas bij een linkse motie gaat die CDA/VVDers ineens een licht op, en komt er toch nog een redelijk geluid uit. maar het is erbarmelijk wat ze niet zien hoor.

Simon vermeldt 500.000 analfabete allochtonen. Zal mij benieuwen of daar aan gedacht is. Ze zien daar makkelijk een half miljoen mensen over het hoofd hoor. zou me niet verbazen als we over een paar dagen weer een ministere horen zeggen, dat er toch wel een "probleempje" is.. Ik vind echt dat er heel slecht nagedacht wordt in Den haag.

En dat al met het nijpende tekort aan leraren. Ben benieuwd hoe ze dat willen oplossen. Ze zitten nu al met een ellenlange wachtlijst.

Ben ook benieuwd of ze minstens de miljoen autochtone analfabeten gaann korten als ze geenn brief kunnen lezen.

an3sdej
10-09-03, 21:31
Mijn zoon heeft ook veel te maken met wetgeving als jurist/advocaat (civiel recht). Ook hij zegt regelmatig dat de slechtste juristen bij de staat wetten schrijven!! :student: Dat valt me ook weer steeds op bij veel mensen bij het OM. De slimmerikken zijn altijd de goedbetaalde advocaten :moeilijk:

Puk
11-09-03, 00:13
Geplaatst door Maarten
Nou Puk, ik weet er toch echt wel wat van. Ik heb het hele vak Recht er o.a. aangegeven, omdat er zo ontzettend veel inconsistenties en domheden in wetgeving zitten. Het stikt echt van de onlogica en allerlei dubbele moralen enz. Ik heb echt medelijden met juristen, die daar voortdurend mee te maken hebben.
Je weet het vast niet, maar er is voortdurend veel kritiek op de kwaliteit van wetgeving in de vakbladen.

Dat zeg ik, Maarten. Ik ben zelfs nooit begónnen aan een studie Rechten. Ik heb ook enorm met die jongens, die echt niet gek zijn, te doen. Maar dat lees je nergens. Dat weet jij, dat weet ik, maar die Volgevreten Nederlanders niet! Ja, Marokkanen weten dat! Maar die worden dus weer gestigmatiseerd. Omdat ze net als jij en ik donders goed weten hoe het zit in Israël. Aánslagen. Ach gut... het is nog gevaarlijker om in Maastricht een pizzaatje te pakken. Dat weten jij en ik alleen. En die Marokkaanse jongens dus.

Maarten
11-09-03, 01:01
Geplaatst door Zwarte Schaap

Ben ook benieuwd of ze minstens de miljoen autochtone analfabeten gaann korten als ze geenn brief kunnen lezen.

Er gaat waarschijnlijk veel meer mis dan je zo zou denken. Analfabeten hangen het niet aan de grote klok, dat ze niet kunnen. Die schamen zich.
Ik heb er een keer mee te maken gehad. ik werkte met iemand. En ik communiceerde met briefjes, omdat ze op andere tijden werkte. maar er kwam nooit wat van terecht. Altijd had ze weer een smoes, of een Oh Ja, dat niet al te overtuigend klonk.. Dat werd na een half jaar dus een drama. Pas later hoorde ik dat ze analfabeet was!!

Maarten
11-09-03, 01:24
Geplaatst door Puk
Dat zeg ik, Maarten. Ik ben zelfs nooit begónnen aan een studie Rechten. Ik heb ook enorm met die jongens, die echt niet gek zijn, te doen. Maar dat lees je nergens. Dat weet jij, dat weet ik, maar die Volgevreten Nederlanders niet! Ja, Marokkanen weten dat! Maar die worden dus weer gestigmatiseerd. Omdat ze net als jij en ik donders goed weten hoe het zit in Israël. Aánslagen. Ach gut... het is nog gevaarlijker om in Maastricht een pizzaatje te pakken. Dat weten jij en ik alleen. En die Marokkaanse jongens dus.

Ik begrijp niet helemaal goed, waarom je israel hier bij sleept.. ik hoor al bijna een israeli klagen dat ze óok nog verantwoordelijk zijn voor de kwaliteit van de wetgeving hier!
Maar verder denk ik ook niet, dat speciaal de Marokkanen hier iets weten van de discrepanties in de wetgeving. dan moet je die wereld toch wel kennen..
Maar jij kent dat dus.. De studie is op zich wel erg leuk hoor, als je van regelgeving houdt. heel veelzijdig. de studie is leuk, maar de praktijk is erg..