PDA

Bekijk Volledige Versie : Aanslag in een cafe in Jerusalem



lennart
09-09-03, 22:05
At least 40 injured in suicide attack on Emek Refaim St. in Jerusalem

By Amos Harel, Haaretz Correspondent, and The Associated Press

A suicide bomber blew himself up Tuesday night in a
cafe on Emek Refaim St. in Jerusalem, wounding at
least 40 people. Magen David Adom reported that
several people were killed in the blast.

The attack took place at 11:20
P.M. in Cafe Hillel, which is
one of many restaurants and
coffee shops along Emek Refaim.
Ambulances are at the scene and
are evacuating the injured.

http://www.haaretz.com/hasen/spages/338449.html

Tweede aanslag binnen 6 uur. Exit Arafat?

an3sdej
09-09-03, 22:10
Ze weten niet wat ze over hun eigen volk afroepen. Arme Palestijnen, je zult zulke voorvechters hebben. Dat ze het op een bus gemunt hebben met militairen, dat kan ik nog begrijpen, maar dit niet.

Nog harder zullen de burgers van beide volken moeten lijden. :tranen:

sadeeQ
09-09-03, 22:15
Geplaatst door an3sdej
Nog harder zullen de burgers van beide volken moeten lijden. :tranen:

:gniffel: achterlijk boeren lummel

het ene volk lijdt al tientallen jaren verveeld

KomMaar
09-09-03, 22:32
Yassin maakt zn woorden altijd waar

plexus
09-09-03, 22:48
Geplaatst door lennart


Tweede aanslag binnen 6 uur. Exit Arafat?


hij heeft nog een paar levens..

an3sdej
09-09-03, 22:49
Het andere ook sadeeQ

KomMaar
09-09-03, 23:07
Het Israëlische leger heeft vanmiddag in Hebron op de Westoever twee leden van de militante beweging Hamas gedood. Daarbij kwam ook een kind van 12 om

Maarten
10-09-03, 00:17
Geplaatst door an3sdej
Het andere ook sadeeQ

Mensen die het lijden van beide volkeren in éen adem noemen, begrijpen echt niet wat daar aan de hand is.
Het lijden van die palestijnen is echt veel en veel erger dan dat van de israeli's.
dat wil er hier maar niet in.

Vandaag weer op het Journaal: wel 4 minuten interviews met verontruste Israeli's na een aanslag.. En nederland maar meeleven..
Interviewt het journaal eigenlijk ooit palestijnen na een aanslag daar, of na een van de vele misdaden? Zelden he? Ik denk dat die verhalen veel bloedstollender zijn.

Normaal zou ik zeker meeleven met die Israeli's, maar als je een keer goed weet hoeveel ze wel niet aanrichten, dan lúkt dat gewoon niet meer. Dit is gewoon het prijskaartje, en dan krijgen ze het nog erg goedkoop.
Een aanslag per 2 weken voor wat ze allemaal doen? Spotgoedkoop.

Dutchguy
10-09-03, 00:43
Geplaatst door Maarten
Mensen die het lijden van beide volkeren in éen adem noemen, begrijpen echt niet wat daar aan de hand is.
Het lijden van die palestijnen is echt veel en veel erger dan dat van de israeli's.
dat wil er hier maar niet in.

Vandaag weer op het Journaal: wel 4 minuten interviews met verontruste Israeli's na een aanslag.. En nederland maar meeleven..
Interviewt het journaal eigenlijk ooit palestijnen na een aanslag daar, of na een van de vele misdaden? Zelden he? Ik denk dat die verhalen veel bloedstollender zijn.

Normaal zou ik zeker meeleven met die Israeli's, maar als je een keer goed weet hoeveel ze wel niet aanrichten, dan lúkt dat gewoon niet meer. Dit is gewoon het prijskaartje, en dan krijgen ze het nog erg goedkoop.
Een aanslag per 2 weken voor wat ze allemaal doen? Spotgoedkoop.

Ik snap je redenatie als je in volkeren denkt. Maar stel, de gewone bakker in de straat of de slager... krijgen die ook terecht een prijskaartje? En de mensen die op links stemden, tegen de huidige regering?

mrz
10-09-03, 01:08
Tuurlijk, teveel links zit helaas altijd meer achter.

Simon
10-09-03, 09:11
Geplaatst door Dutchguy
Ik snap je redenatie als je in volkeren denkt. Maar stel, de gewone bakker in de straat of de slager... krijgen die ook terecht een prijskaartje? En de mensen die op links stemden, tegen de huidige regering?

Als Israel weer eens een raket richting wat Hamas leden stuurt en daar kinderen bij omkomen dan kan je je ook die vraag stellen. Sowieso zijn 9% van de palestijnse kinderen ondervoed. Een direct gevolg van de bezetting. Als je het lijden tegen elkaar wil afwegen dan is dat onmogelijk omdat bijvoorbeeld je kind verliezen het ergste is wat je kan overkomen (zegt men). Dat gebeurt aan beide kanten. Maar bij de Palestijnen cijfermatig echt wat grootschaliger. Toch gaat het conflict simpelweg om recht en rechtvaardigheid.

Simon

an3sdej
10-09-03, 09:18
Maarten, met zulke opmerkingen probeer ik eenzijdigheid te bestrijden. Bij leed kun je niet praten van het één is erger dan het ander, daar een volk bestaat uit individuen die elke apart veel moeten lijden. Dus ook nabestaanden en zwaar gewonden uit een opgeblazen bus!

Maarten
10-09-03, 19:13
Geplaatst door Dutchguy
Ik snap je redenatie als je in volkeren denkt. Maar stel, de gewone bakker in de straat of de slager... krijgen die ook terecht een prijskaartje? En de mensen die op links stemden, tegen de huidige regering?

Het gaat helemaal niet over het persoonlijke lijden van mensen. Als je daar over begint, dan lijden er 1000x meer Palestijnen onder de situatie, en nog veel harder ook. Het heeft gewoon totáal geen zin om bij al die gevallen stil te staan, want de onrechtvaardigheid is wel duidelijk.
Ik kan er óok wel pagina’s over schrijven maar daar gaat het hier niet om:

Het gaat in de discussies om een vísie over wat daar nou eigenlijk aan de hand is, wie er wat doet, en wat een oplossing geeft. En dan valt allereerst op, dat de israeli’s echt véél gewelddadiger zijn dan de Palestijnen, en ten tweede, dat de Palestijnen véél harder lijden dan de Israëli’s.

En als je het dus zo doet, zoals de Nederlandse media dat doen, en in een mond vol staat te beweren dat béide partijen lijden, en béide partijen fout zitten, dan geeft je daar al meteen een énorm vertekend beeld van wat daar aan de hand is!
Je kunt echt lánge lijsten maken van dagelijkse Israëlische misdaden, waar geen enkele misdaad van Palestijnen tegenover staat.
En die hele vertekening van de situatie zorgt ervoor, dat Balkenende c.s. gewoon zijn gang kunnen gaan, waardoor het alleen nog maar erger wordt!

Als de Amerikanen zin hebben om te gapen, dan gaat die hele ellende daar weer 2 jaar door. Dát is wat de media en balkenende samen voor elkaar krijgen. Niets dus! Ze meesmuilen dan, dat ze niets kunnen. Maar ze kunnen echt wel wat geruchtmakende statements in elkaar zetten hoor. Maar dat doen ze dus niet.

Maarten
10-09-03, 19:26
Geplaatst door an3sdej
Maarten, met zulke opmerkingen probeer ik eenzijdigheid te bestrijden. Bij leed kun je niet praten van het één is erger dan het ander, daar een volk bestaat uit individuen die elke apart veel moeten lijden. Dus ook nabestaanden en zwaar gewonden uit een opgeblazen bus!

dat jij nog denkt dat je hier mensen wat mee leert?! Ga dan meteen verder en zeg dat het gaat om lijden van ménsen, waarbij het er niet toe doet of ze israeli of palestijn zijn!

Maar dat jij geen gradaties in leed kent, dat is van de zotten! Sneetje in je vinger net zo erg als je kop er af??! nou, dan begin maar eens om het aantal soorten leed bij Palestijnen en israeli's te bekijken!

Speciaal voor jou zet ik het nog maar een keer neer:
Israelisch en palestijns leed mogen pas in een adem genoemd worden, op het moment waarop een Palestijns leger Israel binnen trekt, daar de halve bevolking verdrijft, de infrastructuur vernietigt, de economie molt, 25% van de kinderen aan medisch aantoonbare ondervoeding helpt, en nog 30 andere categorieen van misdaden uitvoert!
En dat 35 jaar lang!!

Is het niet érg, dat je dit het grootste deel van de Nederlanders nog moet úitleggen??!..