PDA

Bekijk Volledige Versie : Weer een idioot minder...



Jimi
10-09-03, 09:16
Brein aanslag Bali ter dood veroordeeld

Uitgegeven: 10 september 2003 08:32
Laatst gewijzigd: 10 september 2003 09:21

DENPASAR - Een rechtbank in de Indonesische stad Denpasar heeft woensdag Imam Samudra, het brein achter de bloedige aanslagen op Bali, ter dood veroordeeld. Door de bomaanslagen op twee nachtclubs in de badplaats Kuta kwamen op 12 oktober 2002 202 mensen om.

De militante moslim was aangeklaagd voor het beramen, organiseren en uitvoeren van de terreurdaden. Zo zou hij onder meer voor de springstof hebben gezorgd en de daders hebben samengebracht.

Imam Samudra riep Allah Akbar (Allah is groot) toen hij de rechtszaal in Denpasar op Bali betrad. Hij bedankte vorige maand de aanklagers, omdat ze tegen hem de doodstraf hadden geëist. Hij zei dat zijn executie hem dichter bij God zou brengen.

De 33-jarige Samudra verdedigde in een eerdere zitting zijn gebrek aan berouw over de aanslagen. "De oorlog tegen Amerika is een strijd tegen het kwaad, tegen tirannie en tegen terrorisme. Het is een heilige oorlog volgens de weg van Allah. Berouw over een oorlog tegen Amerika en zijn bondgenoten, staat gelijk aan berouw over een oorlog tegen rechtvaardigheid", aldus Samudra.

an3sdej
10-09-03, 09:19
"De oorlog tegen Amerika is een strijd tegen het kwaad, tegen tirannie en tegen terrorisme. Het is een heilige oorlog volgens de weg van Allah. Berouw over een oorlog tegen Amerika en zijn bondgenoten, staat gelijk aan berouw over een oorlog tegen rechtvaardigheid", aldus Samudra.

Hiermee bedoelde hij dus die onschuldige bezoekers aan die bar in Bali!! :fpimp:

Ron Haleber
10-09-03, 10:20
Geplaatst door an3sdej
Hiermee bedoelde hij dus die onschuldige bezoekers aan die bar in Bali!! :fpimp:

Nee dat bedoelde hij juist niet. Hij stelde voor de rechtbank die strijd in mondiale kontekst - zie hieronder.

Ron Haleber
10-09-03, 10:22
...


Geplaatst door Jimi
De 33-jarige Samudra verdedigde in een eerdere zitting zijn gebrek aan berouw over de aanslagen.

"De oorlog tegen Amerika is een strijd tegen het kwaad, tegen tirannie en tegen terrorisme. Het is een heilige oorlog volgens de weg van Allah.

Berouw over een oorlog tegen Amerika en zijn bondgenoten, staat gelijk aan berouw over een oorlog tegen rechtvaardigheid", aldus Samudra.



Uit het interview met de jongere broer van Samudra en zijn omgeving bleek hoe heel normaal en wijdverspreid dit soort visies in Indonesië zijn... Het is een verzet tegen de dominantie van de USA en handlangers!

Als je in Djakarta jonge moslims op straat aanspreekt, zullen ze in visie echt niet veel van hem verschillen..

Een politiechef zei: dat is onze zaak niet, dat stellen de godsdienst-onderwijzers...


Je moet wel goed begrijpen dat je hier op een klein geisoleerd Bush-Balkenende-eilandje leeft waar men totaal niets afweet van wat de rest van de wereld denkt...!

Een idioot ben dus jij...!

Jimi
10-09-03, 10:29
Geplaatst door Ron Haleber
...



Uit het interview met de jongere broer van Samudra en zijn omgeving bleek hoe heel normaal en wijdverspreid dit soort visies in Indonesië zijn... Het is een verzet tegen de dominantie van de USA en handlangers!

Als je in Djakarta jonge moslims op straat aanspreekt, zullen ze in visie echt niet veel van hem verschillen..

Een politiechef zei: dat is onze zaak niet, dat stellen de godsdienst-onderwijzers...


Je moet wel goed begrijpen dat je hier op een klein geisoleerd Bush-Balkenende-eilandje leeft waar men totaal niets afweet van wat de rest van de wereld denkt...!

Een idioot ben dus jij...!

Dus je vindt hiermee die aanslagen gerechtvaardigd?

jaja
10-09-03, 10:39
Geplaatst door Ron Haleber
...



Uit het interview met de jongere broer van Samudra en zijn omgeving bleek hoe heel normaal en wijdverspreid dit soort visies in Indonesië zijn... Het is een verzet tegen de dominantie van de USA en handlangers!

Als je in Djakarta jonge moslims op straat aanspreekt, zullen ze in visie echt niet veel van hem verschillen..

Een politiechef zei: dat is onze zaak niet, dat stellen de godsdienst-onderwijzers...


Je moet wel goed begrijpen dat je hier op een klein geisoleerd Bush-Balkenende-eilandje leeft waar men totaal niets afweet van wat de rest van de wereld denkt...!

Een idioot ben dus jij...! dus ... als ik boos ben op balkende en zijn politiek en daartegen actie wil voeren ... sla ik een paar zeeuwen op vakantie in Maastricht in elkaar, zodat een paar voorgoed gehandicapd zijn ...
Als ik dan vervolgens bij mijn proces wegens mishandeling zeg dat ik geen spijt heb voor mijn actieve inzet tegen Balkende en de zijnen dan vind jij dat een normale reactie ... Dan vind jij mij geen idioot ? ... sorry, maar dat vind ik idioot.

Jimi
10-09-03, 10:46
Geplaatst door Jimi
Dus je vindt hiermee die aanslagen gerechtvaardigd?

Dit was geen retorische vraag hoor, Ronnie...

Ron Haleber
10-09-03, 11:06
Geplaatst door Jimi
Dus je vindt hiermee die aanslagen gerechtvaardigd?

Daar gaat jouw topic niet over...

Jimmietje, het gaat om de vraag of die imam een idioot is! Wel je eigen titel eerst lezen a.u.b.!

Ron Haleber
10-09-03, 11:11
Geplaatst door jaja
dus ... als ik boos ben op balkende en zijn politiek en daartegen actie wil voeren ... sla ik een paar zeeuwen op vakantie in Maastricht in elkaar, zodat een paar voorgoed gehandicapd zijn ...
Als ik dan vervolgens bij mijn proces wegens mishandeling zeg dat ik geen spijt heb voor mijn actieve inzet tegen Balkende en de zijnen dan vind jij dat een normale reactie ... Dan vind jij mij geen idioot ? ... sorry, maar dat vind ik idioot.

Jaja hou je nou niet voor de domme!

Kraam niet zulke onzin uit!

Het gaat om: Wordt die imam terecht als een idioot beschouwt...???


Jouw mening als kaaskop verschilt van de Aziaten. Is dat te begrijpen?

Ron Haleber
10-09-03, 11:12
Geplaatst door Ron Haleber
Daar gaat jouw topic niet over...

Jimmietje, het gaat om de vraag of die imam een idioot is! Wel je eigen titel eerst lezen a.u.b.!

Dit was géén retorisch antwoord hoor, Jimmietje!

an3sdej
10-09-03, 11:17
Omdat ze dus een andere perceptie hebben, moeten we begrip hebben voor die Aziatische perceptie van de jihad? Dan moeten we zo'n aanslag in perspectief zien, en zeggen "nou ja, dat past in hun perceptie, dus moeten we dat maar aanvaarden"?

Ron Haleber
10-09-03, 11:25
Geplaatst door an3sdej
Omdat ze dus een andere perceptie hebben, moeten we begrip hebben voor die Aziatische perceptie van de jihad? Dan moeten we zo'n aanslag in perspectief zien, en zeggen "nou ja, dat past in hun perceptie, dus moeten we dat maar aanvaarden"?

Absoluut niet...!

Maar het is voor Andries heel erg belangrijk te weten dat de visies op de wereld verder reiken dan Zwolle en omgeving...

En ik wilde duidelijk maken dat die imam voor Indonesiers dus helemaal niet met idiote ideeën aankomt zoals jij, jaja en jimi en de meeste Nederlanders denken!

an3sdej
10-09-03, 11:29
Maar het is voor Andries heel erg belangrijk te weten dat de visies op de wereld verder reiken dan Zwolle en omgeving...

En jij weet wat mijn kennis van culturen is? :aanwal: Ach ja natuurlijk, jij bent hier de academicus, DE 'man' die kennis en waarheid personificeerd op dit forum ;) Ik zal het nooit meer vergeten, en mij steeds blijven realiseren hoe beperkt mijn kennis en cognitieve vermogens zijn. :fucyc:

Jimi
10-09-03, 11:41
Geplaatst door Ron Haleber
Daar gaat jouw topic niet over...

Jimmietje, het gaat om de vraag of die imam een idioot is! Wel je eigen titel eerst lezen a.u.b.!

Mijn topic gaat over het brein achter de weerzinwekkende aanslagen op Bali, die idioot Samudra dus. Maar toch fijn dat je probeert mee te denken!

Jimi
10-09-03, 11:43
Geplaatst door Ron Haleber


Het gaat om: Wordt die imam terecht als een idioot beschouwt...???



BeschouwD, professor...

Jimi
10-09-03, 11:48
Geplaatst door sjeng
joh je begrijpt het niet, deze man is een "vrijheidsstrijder" hij bevrijdt de arme balinezen van het vieze geld dat toeristen in hun laatje gooien zodat ze een beetje meer levenstandaard hebben dan in de rest van de "gelovige" wereld. Zodat ze hun kinderen naar verdefelijke scholen kunnen sturen waar ipv martelaarschap echt onderwijs wordt gegeven. bah!

Oh, zit het zo....

jaja
10-09-03, 11:52
Geplaatst door Ron Haleber
Jaja hou je nou niet voor de domme!

Kraam niet zulke onzin uit!

Het gaat om: Wordt die imam terecht als een idioot beschouwt...???


Jouw mening als kaaskop verschilt van de Aziaten. Is dat te begrijpen? ik zal wel heel dom wezen, maar die aanslag was volgens deze meneer weldegelijk een onderdeel van die strijd tegen Amerika ... Hij ziet zijn moordpartij in een grotere context, absoluut duidelijk ... maar zijn opmerking was duidelijk INCLUSIEF de slachtoffers in Bali. Zij worden gerelkend tot Amerika etc en zijn volgens hem terecht vermoord. Daarmee was de opmerking van an3sdej dus terecht.

Ga nu niet doen alsof die slachtoffers "collateral damage" waren ... zij waren het hoofddoelwit! Als hij echt de amerikaanse regering wilde treffen had hij gekozen voor de ambassade of iets vergelijkbaars ... maar nee ... hij ging BEWUST voor toeristen. Nee, het was niet gericht tegen de specifieke slachtoffers als meneer X en mevrouw y, maar wel tegen mevr. y en meneer x als "blanken", als "westerlingen".
Mocht het anders zijn dan heb jij dat zeer zeker niet aangetoond in je bijdragen in deze thread. "Het is een verzet tegen de dominantie van de USA en handlangers!" Verzet pleeg je tegen je tegenstanders ..... daarmee zeg je dus dat de slachtoffers tot deze "handlangers" behoren ... precies wat an3sdej zei.

Jimi
10-09-03, 11:54
Geplaatst door jaja
ik zal wel heel dom wezen, maar die aanslag was volgens deze meneer weldegelijk een onderdeel van die strijd tegen Amerika ... Hij ziet zijn moordpartij in een grotere context, absoluut duidelijk ... maar zijn opmerking was duidelijk INCLUSIEF de slachtoffers in Bali. Zij worden gerelkend tot Amerika etc en zijn volgens hem terecht vermoord. Daarmee was de opmerking van an3sdej dus terecht.

Ga nu niet doen alsof die slachtoffers "collateral damage" waren ... zij waren het hoofddoelwit! Als hij echt de amerikaanse regering wilde treffen had hij gekozen voor de ambassade of iets vergelijkbaars ... maar nee ... hij ging BEWUST voor toeristen. Nee, het was niet gericht tegen de specifieke slachtoffers als meneer X en mevrouw y, maar wel tegen mevr. y en meneer x als "blanken", als "westerlingen".
Mocht het anders zijn dan heb jij dat zeer zeker niet aangetoond in je bijdragen in deze thread. "Het is een verzet tegen de dominantie van de USA en handlangers!" Verzet pleeg je tegen je tegenstanders ..... daarmee zeg je dus dat de slachtoffers tot deze "handlangers" behoren ... precies wat an3sdej zei.

Oh Rooooonie...

Ron Haleber
10-09-03, 12:01
Geplaatst door sjeng
je kan iemand geen idioot noemen omdat hij door gebrek aan ervaring niet in die contreien is geweest. En ik neem het niemand kwalijk als zij een onderontwikkelde en primitieve visie niet delen.

KIjk waar het uiteindelijk allemaal om draait is WIENS visie de dominante wordt.
willen wij in europa en het westen het object worden van iemands bekeringsdrang? het object van een visie die de wereld opdeelt in gelovigen en heidense ngelovigen die met het zwaard bekeerd willen worden?
Ik denk niet dat iemand zo "ontwikkeld" als ron gelooft dat de visie die in die streken dominant is niet expansionistisch is. Kijk maar een naar afrika en de rol van iran en SA in het exporteren van geloof. Net wezenlijk verschillend van d eoude rooms katholieke kerk, bekeer of sterf.
waar het om gaat is wie er gaat winnen, en ik hoop dat europa eindelijk eens volwassen wordt en keuze's gaat maken.

Nu geef je tenminste een perspectief aan van waaruit mensen feitelijk plegen te zeggen of ze iemand al dan niet als "idioot" beschouwen...! Accoord. Over expansionisme heb ik het niet gehad.

Je hoeft trouwens niet ergens geweest zijn om je een mening te kunnen vormen. Zo kun je over Marokko met Marokkanen praten en er veel over lezen.

Ron Haleber
10-09-03, 12:07
Geplaatst door Jimi
Oh Rooooonie...
Oh Jimiiiiiiiiiiiiiiiii...

~Panthera~
10-09-03, 12:16
Hier groeit iets moois. :moe:

Jimi
10-09-03, 12:18
Geplaatst door ~Panthera~
Hier groeit iets moois. :moe:

Ach, daar hebben we het kattenvrouwtje ook...

Ron Haleber
10-09-03, 12:19
Geplaatst door jaja
ik zal wel heel dom wezen, maar die aanslag was volgens deze meneer weldegelijk een onderdeel van die strijd tegen Amerika ... Hij ziet zijn moordpartij in een grotere context, absoluut duidelijk ... maar zijn opmerking was duidelijk INCLUSIEF de slachtoffers in Bali. Zij worden gerelkend tot Amerika etc en zijn volgens hem terecht vermoord. Daarmee was de opmerking van an3sdej dus terecht.

Ga nu niet doen alsof die slachtoffers "collateral damage" waren ... zij waren het hoofddoelwit! Als hij echt de amerikaanse regering wilde treffen had hij gekozen voor de ambassade of iets vergelijkbaars ... maar nee ... hij ging BEWUST voor toeristen. Nee, het was niet gericht tegen de specifieke slachtoffers als meneer X en mevrouw y, maar wel tegen mevr. y en meneer x als "blanken", als "westerlingen".
Mocht het anders zijn dan heb jij dat zeer zeker niet aangetoond in je bijdragen in deze thread. "Het is een verzet tegen de dominantie van de USA en handlangers!" Verzet pleeg je tegen je tegenstanders ..... daarmee zeg je dus dat de slachtoffers tot deze "handlangers" behoren ... precies wat an3sdej zei.

Ik maakte met een beknopte opmerking duidelijk dat het onterecht is dat imam Samudra als idioot beschouwd wordt... Niet meer en niet minder...

Voor de rechtbank verklaarde imam Samudra dat de aanslag als doel had de Amerikanen en hun bondgenoten te treffen. Nou daar is hij dus wel in geslaagd gezien de reacties van de USA en de Australische regering!

Ik had dus helemaal niet de bedoeling te zeggen of die aanslag volgens de Aziaten en/of de rest van de wereld terecht of onterecht is gepleegd zoals mij door Andries en anderen door de strot wordt geduwd!

Jammer dat elke uitspraak van wie dan ook op dit forum meteen met het opgeheven Nederlandse vingertje wordt bekeken...

Zonder jullie westers gemoraliseer kunnen julie blijkbaar geen minuut in leven blijven.

Wel erg typerend dat Nederland daarom zo bekend staat in de hele wereld...!

Jaja, ik probeerde effe constateren van moraliseren te scheiden...!

Ron Haleber
10-09-03, 12:24
Geplaatst door ~Panthera~
Hier groeit iets moois. :moe:


Hoi Panthera!

Leuk dat je langs komt! Geef jij nu ook ff je mening over al die "idioten" die buiten Nederland wonen! :regie:

Jij kent er een heleboel van, dat weet ik zeker! Misschien ben jij er zelf ook wel één???:stomp:


Niet lelijk bedoeld hoor, maar al die jongens willen zich even lekker afreageren! :maffia:

an3sdej
10-09-03, 12:26
Nee Ron, niet afreageren, maar over dit soort horrordaden een mening geven.

Jimi
10-09-03, 12:29
Geplaatst door Ron Haleber


Zonder jullie westers gemoraliseer kunnen julie blijkbaar geen minuut in leven blijven.

Wel erg typerend dat Nederland daarom zo bekend staat in de hele wereld...!


Wat kom je hier doen dan, droplul?

Ron Haleber
10-09-03, 12:35
Geplaatst door sjeng
kijk ik begrijp heus wel dat deze "imam" in indonesie door sommigen dan wel velen als held zal worden gezien, des te meer reden voor het westen om te vechten tegen deze idote manier van denken, hoe eerder linkse partijen op houden met iedereen is zielig en gaan inzien dat er inderdaad op deze aardkloot mensen zijn die de "ongelovigen" willen bestrijden, en dat deze mensen ook deze kant opkomen en geenszins zielig zijn des te beter.
Het expansionisme is gerelateerd aan het verderfelijke gedachtegoed dat deze "imam" propageert.

In eigen land waarschijnlijk een held maar ik heb weinig compassie met dergelijke manieren van denken.

Vanuit deze visie zie je imam Samudra dus niet als zomaar "een idioot" maar als een tegenstander, vertegenwoordiger van een beweging die op onze planeet veel aanhang heeft gewonnen en nog wint...

Het is morgen op 11-9 juist de taak te analyseren hoe zoveel mensen tot die onverteerbare visies zijn gekomen... Ook OBL was niet zomaar een idioot, zijn aanhangers ook op dit pb, moeten serieus genomen worden en met rationele en strategische argumenten bestreden worden.

Dat mensen zich tegen de unilaterale wijze verzetten waarop de USA de wereld met geweld proberen te domineren, lijkt me overigens wel begrijpelijk.

Ron Haleber
10-09-03, 12:37
Geplaatst door Jimi
Wat kom je hier doen dan, droplul?


Goooo, Jimmietje kan ook nog schelden...! Waar heb je dat geleerd jochie? Toch niet op straat hè?

plexus
10-09-03, 12:38
Geplaatst door ~Panthera~
Hier groeit iets moois. :moe:

:hihi:

~Panthera~
10-09-03, 12:41
Het "Westen" moet eens ophouden met te denken dat ze "superieur" zijn aan alles wat er verder op deze aardkloot leeft.
Scheelt misschien een hoop ellende.

Wellicht erg simpel he ? maar wellicht wel een begin. :moe:
Misschien dat er dan eindelijk eens een "dialoog" kant ontstaan, ipv "wij" dicteren het "hun" wel even.
Dat zou ik nl ook niet pikken.
Daar creeer je OBL'etjes mee.
Gek he ?? :boer:

Ron Haleber
10-09-03, 12:42
Geplaatst door an3sdej
Nee Ron, niet afreageren, maar over dit soort horrordaden een mening geven.

Volstrekt onjuist Andries... Iemand oooohhh en droplul toeschreeuwen is echt géén geven van een mening...! In Zwolle wél...?

Ron Haleber
10-09-03, 12:46
Geplaatst door ~Panthera~
Het "Westen" moet eens ophouden met te denken dat ze "superieur" zijn aan alles wat er verder op deze aardkloot leeft.
Scheelt misschien een hoop ellende.

Wellicht erg simpel he ? maar wellicht wel een begin. :moe:
Misschien dat er dan eindelijk eens een "dialoog" kant ontstaan, ipv "wij" dicteren het "hun" wel even.
Dat zou ik nl ook niet pikken.
Daar creeer je OBL'etjes mee.
Gek he ?? :boer:


:tover: LEER VAN ONZE WIJZE SYBILLA UIT HET OOSTEN NU EENS DE WARE WIJSHEID, KINDERKENS....!
:lole: :lole: :lole: :lole: :lol:


http://skins.hotbar.com/skins/mailskins/img/Other_/Other_Religions_Meditation_prv.gif

an3sdej
10-09-03, 12:49
Volstrekt onjuist Andries... Iemand oooohhh en droplul toeschreeuwen is echt géén geven van een mening...! In Zwolle wél...?

Ik praat namens mij zelf Ron :cool: En Jimi zei dit NA mijn opmerking, en mijn opmerking was gericht tegen jouw opmerking tegen mij :student:

~Panthera~
10-09-03, 12:52
[QUOTE]Geplaatst door Ron Haleber
[B]:tover: LEER VAN ONZE WIJZE SYBILLA UIT HET OOSTEN NU EENS DE WARE WIJSHEID, KINDERKENS....!
:lole: :lole: :lole: :lole: :lol:
-------------------------------------------------

Simpel he ? :hihi:

Ron Haleber
10-09-03, 12:54
Geplaatst door an3sdej
Ik praat namens mij zelf Ron :cool: En Jimi zei dit NA mijn opmerking, en mijn opmerking was gericht tegen jouw opmerking tegen mij :student:

We mogen echt van geluk spreken dat je ff enkel namens jezelf spreekt... :aftel:

Ga het nu maar weer voor de KNUDDE KUDDE opnemen! :fparty:

an3sdej
10-09-03, 12:57
Ik neem me nu voor, om niet meer op dit soort kinderachtige reakties van een professor te reageren. Zwak hoor Ron!

Jimi
10-09-03, 13:06
Geplaatst door Ron Haleber
Volstrekt onjuist Andries... Iemand oooohhh en droplul toeschreeuwen is echt géén geven van een mening...! In Zwolle wél...?

Het voor Nederland zo kenmerkende paternalistische toontje heb je je in ieder geval eigen gemaakt...bravo!

Ron Haleber
10-09-03, 13:07
Geplaatst door an3sdej
Ik neem me nu voor, om niet meer op dit soort kinderachtige reakties van een professor te reageren. Zwak hoor Ron!

Professor Andries (of Burgemeester van Zwolle?) uw reacties zijn anders enorm kinderachtig en getuigen van een diep minderwaardigheidscomplex - daarnaast natuurlijk van het feit dat je je ongelijk niet wil bekennen - vraag het aan uw collegae...!



Geplaatst door an3sdej
Ach ja natuurlijk, jij bent hier de academicus, DE 'man' die kennis en waarheid personificeerd op dit forum ;) Ik zal het nooit meer vergeten, en mij steeds blijven realiseren hoe beperkt mijn kennis en cognitieve vermogens zijn. :fucyc:

Noem je dit niet uiterst kinderachtig, Andries? Effe navragen bij je collegae in jouw Zwolse kliniek hoor!

Jimi
10-09-03, 13:58
Geplaatst door Ron Haleber
Professor Andries (of Burgemeester van Zwolle?) uw reacties zijn anders enorm kinderachtig en getuigen van een diep minderwaardigheidscomplex - daarnaast natuurlijk van het feit dat je je ongelijk niet wil bekennen - vraag het aan uw collegae...!


cadat - 14.09.02
Ron,
Bekende reactie: "If you can't beat the message, beat the messenger"

Mellouki

Ron Haleber
10-09-03, 14:07
Geplaatst door Jimi
cadat - 14.09.02
Ron,
Bekende reactie: "If you can't beat the message, beat the messenger"

Mellouki

Dat is nu to the point Jimi...! Mooi dat je die reactie op mij van de voorzitter van het MDI - beetje filiaal van CIDI - vond!

Jammer genoeg slaat die slogan van Cadat niet op mij maar wel voor 100% op zijn relatie met ons Maroc.NL.

Vraag het Matt_ttie - die is sterk in het engels...! Die spuit wel ff een goeje engelse slogan terug aan Cadat!

jaja
10-09-03, 14:26
Geplaatst door Ron Haleber
[B]Ik maakte met een beknopte opmerking duidelijk dat het onterecht is dat imam Samudra als idioot beschouwd wordt... Niet meer en niet minder... hoezo ... omdat hij zegt dat zijn daad in een grotere context geplaats moet worden? Dat zegt Bush ook van zijn politiek ... toch ebben velen, jij en ik incluis, er geen moeite mee hem een idioot te noemen ... (NB: .. en er zijn ook heel veel mensen die het met Bush eens zijn ... maar het feit dat mensen met iemand eens zijn maakt de man niet minder een idioot .. als hij een idioot is.)


Voor de rechtbank verklaarde imam Samudra dat de aanslag als doel had de Amerikanen en hun bondgenoten te treffen. Nou daar is hij dus wel in geslaagd gezien de reacties van de USA en de Australische regering! dus hij heeft een reactie uitgelokt en gekregen. Dat kreeg de eerste de beste massamoordenaar in de VS ook. Dus elke massamoordenaar is geen idioot ... Na Dumblain in de UK werden er ook allerlei politieke maatregelen genomen .. ergo, die man die met een mes een stel kinderen te lijf ging is ook geen idioot .. :maf3:


Ik had dus helemaal niet de bedoeling te zeggen of die aanslag volgens de Aziaten en/of de rest van de wereld terecht of onterecht is gepleegd zoals mij door Andries en anderen door de strot wordt geduwd! daar ging het allereerst niet om. Hij zei "Hiermee (aanhangers van de VS) bedoelde hij (S.) dus die onschuldige bezoekers aan die bar in Bali!!". Jij reageerde met: "Nee dat bedoelde hij juist niet. Hij stelde voor de rechtbank die strijd in mondiale kontekst - zie hieronder." Daarmee zeg jij expliciet dat de slachtoffers volgens S. niet tot de aanhangers van de VS werden gerekend. Nou, dan is de aanslag echt totaal idioot, om over de daders maar te zwijgen...

Je verdere uitwerking "zie hieronder" bracht weinig extra's ..


Jammer dat elke uitspraak van wie dan ook op dit forum meteen met het opgeheven Nederlandse vingertje wordt bekeken... iemand noemt een massamoordenaar een idioot .. en dat is een opgeheven westers vingertje??? Leg je vergelijkbare eisen op tafel bij de beoordeling van bijdrages van "niet-westerlingen" (als je ooit in staat bent daar een definitie van te geven .. mij lukt het niet zo ... een marokkaan die al jaren in Nederland leeft kun je moeilijk niet-westers noemen ...


Zonder jullie westers gemoraliseer kunnen julie blijkbaar geen minuut in leven blijven. ... en jouw bijdrage was totaal zonder enige vorm van moraliseren ... :maf3:


Wel erg typerend dat Nederland daarom zo bekend staat in de hele wereld...!vast wel terecht! Alleen zijn we niet de enigen!!

[quoe]Jaja, ik probeerde effe constateren van moraliseren te scheiden...! [/QUOTE] en als je deze bijdrage leest begrijp je wellicht dat je gefaald hebt. Jouw constatering dat de slachtoffers NIET tot de "aanhangers van de VS" werden gerekend is pertinent onjuist - zoals je verderop ook toegeeft. Je eerste reactie op Andries zit er daarmee volledig naast ... en Andries heeft dan het recht zich daarover gepikeerd te voelen. Dat zijn constateringen, geen moraliserende opmerkingen .. zoals bijvoorbeeld zeggen dat `het Westen het toch niet begrijpt'(of iets van dien aard) ..(wat moraliserend is..)

Canaris
10-09-03, 14:44
Hier wordt veel te vaag geluld

We hebben het over iemand die effe voor het gemak 200 mensen hun levenslichtje uitblies en onze pseudo intelligentia begint over

Dialoog
Mentaliteitsverschillen
Motief-recherche

de man is een hufter, een idioot een massamoordenaar en mag van mijn part naar maleisie worden vervracht om dan van de Petronas torens te worden gegooid. Heeft hij ca 7 seconden om Allah om vergeving te vragen

Jimi
10-09-03, 16:23
Geplaatst door Ron Haleber
Dat is nu to the point Jimi...! Mooi dat je die reactie op mij van de voorzitter van het MDI - beetje filiaal van CIDI - vond!

Jammer genoeg slaat die slogan van Cadat niet op mij maar wel voor 100% op zijn relatie met ons Maroc.NL.

Vraag het Matt_ttie - die is sterk in het engels...! Die spuit wel ff een goeje engelse slogan terug aan Cadat!

I rest my case...