PDA

Bekijk Volledige Versie : De perfecte allochtoon



jaja
10-09-03, 15:39
Trouw, De verdieping, zaterdag 6 september 2003
De perfecte allochtoon

Mohamed Ajouaou




Beheer:

Ik heb vandaag een e-mail gekregen van M. Ajouaou. Hierin klaagt Mohamed steen en been dat zijn artikelen 'De perfecte allochtoon' en 'Op vakantie naar de huwelijksmarkt' zonder zijn toestemming zijn gezet op het forum. Hij verzoekt dat zijn teksten per direct te laten verwijderen en deze niet meer te plaatsen. Dit in het kader van oa. bescherming van 'intelectuele eigendommen'. Tevens stelt meneer Ajouaou dat de bronnen niet werden vermeld. (Wel vreemd want ik zag ze duidelijk staan.)

Mohamed Ajouaou is naar mijn weten de eerste tekstenschrijver die verhaal komt halen op zijn 'intelectuele eigendom'. Wellicht vindt hij z'n teksten te goed om hier te laten neerzetten en bespreken.

Als webmaster moet ik deze stukken dan ook weghalen... Bovendien wil ik jullie er graag op wijzen dat het plaatsen van gehele artikelen cq. teksten van andere auteurs niet zomaar kan. Jullie zijn uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor wat jullie hier neerzetten, en dat kan jullie narigheid bezorgen.

Ik vraag u allen om kennis te nemen van de auteursrechten en het citaatrecht. Verder vraag ik jullie om jullie hier aan te houden.

Met vriendelijke groet,
De Webmaster


ps.
Het citaatrecht is een uitzondering op de vermogensrechten van de auteur.

Korte aanhalingen uit een werk dat op geoorloofde wijze openbaar is gemaakt, ten behoeve van kritiek, polemiek of onderwijs, of in het kader van wetenschappelijke werkzaamheden, maken geen inbreuk op het auteursrecht, voor zover zulks geschiedt overeenkomstig de eerlijke beroepsgebruiken en het beoogde doel zulks wettigt.

De aanhalingen moeten de bron en de naam van de auteur vermelden.


Copyright: Trouw

Pixelshade
10-09-03, 16:30
geitenbrij
alleen sadeeq geilt daar op
na elke 5 regels 1 regel wit :fucyc:

freya
10-09-03, 18:14
En dan is het nu de 4e keer dat dit hier geplaatst is.

:p

jaja
10-09-03, 22:47
Geplaatst door freya
En dan is het nu de 4e keer dat dit hier geplaatst is.

:p derde keer .. de vierde is een ander artikel ...
maar wel een beetje dom ... was vergeten het archief te raadplegen .. sorry ..

nl-x
30-09-03, 20:33
.