PDA

Bekijk Volledige Versie : Amsterdam verspeid bericht dat Atta Amsterdams moskee heeft bezocht...



Wizdom
10-09-03, 16:09
Atta bezocht Amsterdamse moskee 10-09-2003


De Tweede Kamer stuurt aan op het sluiten van de Ar-Rahmane moskee in Amsterdam. Dat meldt het Parool woensdagmiddag. Mohammed Atta, heeft de moskee waarschijnlijk ook bezocht.


In Amsterdam gaan geruchten dat er banden bestaan tussen de moskee en moslimorganisaties. Op verzoek van stadsdeel-zuid is de AIVD ingeschakeld. Het Parool meldt dat één van de daders die verantwoordelijk was voor de aanslagen op het WTC in New York eerder de Amsterdamse moskee heeft bezocht. Ook de al-Tawheed-moskee in Amsterdam schijnt in een kwaad daglicht te staan.



Als het al waar is dan vind ik dat ze de Albert Heijn en mogelijk ook het Centraal Station moeten afsluiten want ook dit zijn publieke ruimten...

Belachelijk gewoon al die verdachtmakingen. Het bewijs van de hetze. Ze gaan gewoon door...

freya
10-09-03, 17:18
Geplaatst door Wizdom
Als het al waar is dan vind ik dat ze de Albert Heijn en mogelijk ook het Centraal Station moeten afsluiten want ook dit zijn publieke ruimten...

Belachelijk gewoon al die verdachtmakingen. Het bewijs van de hetze. Ze gaan gewoon door...

Maak jij je er helemaal geen zorgen over dat er misschien plekken in Nederland zijn, waar enge types vervelende plannen zitten uit te broeden, of op zijn minst een ophitsend gedachtegoed aan het verspreiden zijn?

freya
10-09-03, 17:26
Geplaatst door aQua
:moe:

Jij bent er dus 100% van overtuigd dat er helemaal nergens iets aan de hand is?

Wizdom
10-09-03, 17:29
Geplaatst door freya
Maak jij je er helemaal geen zorgen over dat er misschien plekken in Nederland zijn, waar enge types vervelende plannen zitten uit te broeden, of op zijn minst een ophitsend gedachtegoed aan het verspreiden zijn?

Tuurlijk doe ik dat. Deze vorm van nieuws verspreiding is zeker een bron van zorg. Het stigmatiseert weer onnodig en dat is denk ik weer de bedoeling geweest van dit persbericht. Naar mijn mening inderdaad heel zorgelijk. Het feit dat je misschien zegt spreekt al boekdelen. Misschien zit er wel iemand onder mijn bed. Misschien, misschien, misschien.... Het wordt eens tijd voor "innocent until guilty is proven....". Als het nog wat zegt tenminste....

nl-x
10-09-03, 17:29
Geplaatst door freya
Maak jij je er helemaal geen zorgen over dat er misschien plekken in Nederland zijn, waar enge types vervelende plannen zitten uit te broeden, of op zijn minst een ophitsend gedachtegoed aan het verspreiden zijn?

Ja... maar ik praat me zelf geen paranoia aan dat er veel van dat soort plaatsen zijn. Al het scum van de wereld komt eens naar Amsterdam. En in Atta's geval (als het waar zou zijn) , zou het me juist verbazen als hij NIET naar EEN moskee ging.

De shoe-bomber had zn explosieve schoen toch in Amsterdam gekocht in een normale schoenwinkel? Hebben ze die nu ook afgesloten?

sadeeQ
10-09-03, 17:49
:student: achterlijke zionistische praktijken.waarschijnlijk op studie reis geweest bij die smerige zionistische kakkerlaken in israel .



israel:
" zit er een verdachte in een woonflat,huppaa 15 verd tegen de vlakte"

nederland:
"waarschijnlijk een verdachte in een moskee geweest,huppa ,moskee dicht en slopen.

:kotsen2:

taouanza
10-09-03, 19:55
Geplaatst door freya
Jij bent er dus 100% van overtuigd dat er helemaal nergens iets aan de hand is?


Ben echt benieuwd uit welk deel van die smilie je deze conclusie hebt getrokken. :hihi:
de ogen? de mond? ogen en mond? de gele kleur?

lennart
10-09-03, 20:46
Geplaatst door freya
Jij bent er dus 100% van overtuigd dat er helemaal nergens iets aan de hand is?

Ik vertrouw de Albert Heyn hier tegen over niet. :argwaan:

freya
10-09-03, 22:31
Geplaatst door Wizdom
Tuurlijk doe ik dat. Deze vorm van nieuws verspreiding is zeker een bron van zorg. Het stigmatiseert weer onnodig en dat is denk ik weer de bedoeling geweest van dit persbericht. Naar mijn mening inderdaad heel zorgelijk. Het feit dat je misschien zegt spreekt al boekdelen. Misschien zit er wel iemand onder mijn bed. Misschien, misschien, misschien.... Het wordt eens tijd voor "innocent until guilty is proven....". Als het nog wat zegt tenminste....

Kijk dat ze tot sluiting willen overgaan vind ik ook belachelijk.
Maar dat bepaalde plaatsen (moskeeen in dit geval) extra in de gaten wordt gehouden omdat men meent dat daar dingen gebeuren die het daglicht niet helemaal kunnen verdragen, dat vind ik wel normaal.
Na een evt aanslag is het nl te laat en dan krijgt de overheid weer het verwijt dat ze niks gedaan heeft.
Sluiten is erg dom, stilletjes in de gaten houden wat er gebeurd lijkt me veel effectiever.

Met mijn vraag bedoelde ik dus:
a/ hoe weet jij zo zeker dat er in die moskee geen haatdragende boodschap wordt uitgedragen?
b/ kan het jou niet schelen als er haatdragen gedachtengoed wordt verspreid in Nederland?

Als Atta daar idd op bezoek is geweest, dan zegt dat weldegelijk iets over de kleur van de leer van die moskee. Iedereen zoekt toch een moskee die bij zijn/haar ideeen past. En de van Ostadestr is nu niet bepaald een voordehand liggende plek om toevallig even langs te lopen als buitenlander.

Ik zeg niet dat ik bang ben voor aanslagen in Nederland, maar ik ben wel zo realistisch om onder ogen te zien dat er een klein groepje fanatiekelingen is, ook in Nederland, met een heel verwrongen beeld van de islam. Die fanatiekelingen hebben zich zo laten hersenspoelen dat ze niet meer redelijk kunnen nadenken en zijn dus makkelijk inzetbaar voor dubieuse politieke doeleinden.
1 gek is al erg genoeg en ik vind het geen fijne gedachte, als die gekken de kans krijgen nog veel meer jongeren te hersenspoelen.

freya
11-09-03, 10:22
Geplaatst door Brie
Imams / Extremisten kopen moskeeën

................................

Trouw

Van wanneer is dit bericht?



Ik feite doen die Saoudische moslims precies hetzelfde als de christenen eeuwen lang hebben gedaan en nu nog doen. Zieltjes winnen voor hun zaak.

Het is denk is zaak voor de moslims in Nederland die het niet met deze gang van zaken/interpretatie van de koran eens zijn om zich te organiseren en een sterk tegengeluid te laten horen.

Dat hoor ik nog veel te weinig. Moslims durven elkaar niet tegen te spreken lijkt het wel. Zodra iemand een paar boeken meer heeft gelezen, dan mag ie zeggen wat hij wil en alle schaapjes luistenen respectvol, wat voor onzin er ook uit zijn mond komt :(

Gisteren in de Rode Hoed, Amsterdan, namen de Turkse imams duidelijk stelling tegen de politieke islam. De mufti zei hierover dat dat gegrond is op sociale en economische achterstelling en dat het weinig met geloof te maken heeft :wohaa:

Waar zijn de Marokkaanse imams? Juist hun achterban wordt bedreigd met hersenspoeling, wanneer komen zij eens in aktie?

dehmed
11-09-03, 19:24
Geplaatst door freya
Van wanneer is dit bericht?



Ik feite doen die Saoudische moslims precies hetzelfde als de christenen eeuwen lang hebben gedaan en nu nog doen. Zieltjes winnen voor hun zaak.

Het is denk is zaak voor de moslims in Nederland die het niet met deze gang van zaken/interpretatie van de koran eens zijn om zich te organiseren en een sterk tegengeluid te laten horen.

Dat hoor ik nog veel te weinig. Moslims durven elkaar niet tegen te spreken lijkt het wel. Zodra iemand een paar boeken meer heeft gelezen, dan mag ie zeggen wat hij wil en alle schaapjes luistenen respectvol, wat voor onzin er ook uit zijn mond komt :(

Gisteren in de Rode Hoed, Amsterdan, namen de Turkse imams duidelijk stelling tegen de politieke islam. De mufti zei hierover dat dat gegrond is op sociale en economische achterstelling en dat het weinig met geloof te maken heeft :wohaa:

Waar zijn de Marokkaanse imams? Juist hun achterban wordt bedreigd met hersenspoeling, wanneer komen zij eens in aktie?

Je weet niet waar je het over hebt. Ben je wel eens in die moskees geweest om te horen wat hun zaak is? Waarschijnlijk net zo min als die marokkaanse politici die zich belangrijk voelen door in een artikel te staan van vorig jaar.

Want als er iemand verantwoordelijk is voor de “hersenspoeling” dan zijn het wel de Amerikanen en joden met hun acties tegen moslims. Daar moeten moslims en niet-moslims tegen in actie komen. En niet tegen moslims uit de VAE die hun geld eens niet uitgeven aan westerse hoeren maar aan het bijdragen aan de bouw van een moskee als de gemeenschap tekort komt. Het overgrote deel van de moskees worden in dit land nog steeds alleen met zwaarverdiend geld van de gelovigen gebouwd. Want in een hadeeth staat dat de profeet heeft ons meegedeeld dat wie een moskee bouwt op deze wereld voor die persoon zal Allah soebhaanahoe een huis bouwen in het paradijs.

miss-marocain
11-09-03, 19:30
Geplaatst door dehmed
Want in een hadeeth staat dat de profeet heeft ons meegedeeld dat wie een moskee bouwt op deze wereld voor die persoon zal Allah soebhaanahoe een huis bouwen in het paradijs.

Aha, het gaat om een beloning in het hiernamaals? Ordinair eigenbelang dus.

an3sdej
11-09-03, 22:50
Volgens mij staan er vreemde hadieths in die boeken hoor. Het zijn net de aflaten die de RK kerk verkocht om strafvermindering te krijgen. Nu met deze hadieth een moskee bouwen, en er is dan ook een mooi plaatsje voor je :lachu:

Het sluiten van die moskee op basis dat die ene man daar geweest zou zijn, gaat mij ook wel erg ver hoor. Als men nu bewijzen had dat er voortdurend nog anti-westerse leuzen en preken uitgesproken worden, zou ik het wat anders vinden.

freya
11-09-03, 22:53
Geplaatst door dehmed
Je weet niet waar je het over hebt. Ben je wel eens in die moskees geweest om te horen wat hun zaak is? Waarschijnlijk net zo min als die marokkaanse politici die zich belangrijk voelen door in een artikel te staan van vorig jaar.

Want als er iemand verantwoordelijk is voor de “hersenspoeling” dan zijn het wel de Amerikanen en joden met hun acties tegen moslims. Daar moeten moslims en niet-moslims tegen in actie komen. En niet tegen moslims uit de VAE die hun geld eens niet uitgeven aan westerse hoeren maar aan het bijdragen aan de bouw van een moskee als de gemeenschap tekort komt. Het overgrote deel van de moskees worden in dit land nog steeds alleen met zwaarverdiend geld van de gelovigen gebouwd. Want in een hadeeth staat dat de profeet heeft ons meegedeeld dat wie een moskee bouwt op deze wereld voor die persoon zal Allah soebhaanahoe een huis bouwen in het paradijs.

Je verwijt mij dat ik daar nooit geweest ben (heeft weinig zin want ik spreek geen Arabisch en ik neem aan dat er daar in het arabisch gepreekt wordt)

Maar ben jij er dan wel geweest? Zo ja vertel hier dan eens wat voor gedachtengoed daar wel verspreid wordt.

Je hebt gelijk als je zegt dat hersenspoeling wel vaker voorkomt in de maatschappij. Ik vind dat in alle gevallen verwerpelijk.

Als een moslim geld voor een moskee geeft vanuit de wens om goed te doen, dan is dat prachtig.
Maar als iemand zich ergens inkoopt om daar dictator te kunnen spelen en anderen te kunnen vertellen wat ze moeten denken, dan is dat misbruik maken van de argeloosheid van oprechte moslims.

jesse
12-09-03, 09:30
Geplaatst door freya
Van wanneer is dit bericht?

Dat hoor ik nog veel te weinig. Moslims durven elkaar niet tegen te spreken lijkt het wel. Zodra iemand een paar boeken meer heeft gelezen, dan mag ie zeggen wat hij wil en alle schaapjes luistenen respectvol, wat voor onzin er ook uit zijn mond komt :(

Waar zijn de Marokkaanse imams? Juist hun achterban wordt bedreigd met hersenspoeling, wanneer komen zij eens in aktie?

Laat ik eens raden wat er in de (meeste) marokkaanse moskeeen gepreekt wordt.
Hel en verdoemenis!.
Als je een mens in ketenen wil houden dan doe je dat met de wortel en de stok. De wortel is het paradijs en de stok is de hel.
Mijn Opa was een orthodoxe katholiek, zelfde verhaal.
Je moet maar eens aan een Gelovige moslim vragen wat groter is. Zijn liefde voor Allah of zijn vrees. Als hij zegt zijn liefde dan moet je vragen of zijn liefde eigenlijk niet bestaat uit vrees …..

Ramzi
12-09-03, 11:47
Wooooooooooooooooow... :schok: heeft ie maar enkel de Ar-Rahmane moskee bezocht?
Wat n slechte moslim was dat... :droef:

:jammer:

jesse
12-09-03, 12:07
Is het paradijs een beloning en de hel een straf?

jesse
12-09-03, 20:34
Ik kan niet anders concluderen dan dat je liefde dus bestaat uit vrees. De ware ongelovige legt verantwoording af aan de mens en niet aan God of Allah zoals je wilt. Als ik iemand onheus bejegend heb, bijvoorbeeld doordat ik mijn zelfbeheersing verloren heb of dat ik jaloers ben of enige andere wrok voel, dan voel ik mij schuldig ten opzichte van die persoon en niet ten opzichte van een hogere entiteit.

jesse
13-09-03, 22:47
Lieve Aqua,
Ik zeg niet dat liefde en vrees onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.
De liefde tussen twee mensen is gebaseerd op vertrouwen. Verlatingsangst is een gebrek aan vertouwen in jezelf en in je partner.
Als ik tegen mijn vrouw zeg je moet mij vijf keer per dag aanbidden. Om 6:15, 9:30, 13:00, 20:10 en 01:00 uur en daarbij elke keer je linker knie optrekken, anders verlaat ik je dan is mijn relatie tot haar gebaseerd op macht en haar relatie tot mij (als ze zo gek is om bij me te blijven) op vrees.

freya
13-09-03, 22:49
Hmz,

Ik vind niet dat je de verhouding mens-mens zomaar kan vergelijken met de verhouding God(in) mens.

Een mens kan tegen je zeggen 'ach joh, het geeft niet, zand erover'

Maar bij een verhouding tot God(in) zoals jij het beschrijft, moet je bij elk foutej maar in angst en beven afwachten of het je ooit vergeven zal worden.

Ik heb een heel andere relatie met God(in), in ieder geval ben ik nooit bang voor verwijdering. Ik vergeet Hem/Haar wel eens even, maar altijd als ik weer contact zoek is er een warm welkom. De band is vanuit God(in) altijd aanwezig.

Ik ben heiden, maar ik vind de koran een veel mooier boek dan de bijbel, omdat daar zo vaak in herhaald wordt dat Allah vergeeft wie Hij wil vergeven. Waar moet je als gewoon mens dat zijn/haar best doet en anderen geen schade doet dan in hemelsnaam bang voor zijn?

Misschien hebben alleen de schriftgeleerden, die mensen bang maken met de bedreiging dat als men zich niet aan hun voorschriften houdt men naar de hel zal gaan, iets bij het laatste oordeel te vrezen :gek:

Puk
14-09-03, 03:15
Geplaatst door freya
Hmz,

Ik vind niet dat je de verhouding mens-mens zomaar kan vergelijken met de verhouding God(in) mens.

Een mens kan tegen je zeggen 'ach joh, het geeft niet, zand erover'

Maar bij een verhouding tot God(in) zoals jij het beschrijft, moet je bij elk foutej maar in angst en beven afwachten of het je ooit vergeven zal worden.

Ik heb een heel andere relatie met God(in), in ieder geval ben ik nooit bang voor verwijdering. Ik vergeet Hem/Haar wel eens even, maar altijd als ik weer contact zoek is er een warm welkom. De band is vanuit God(in) altijd aanwezig.

Ik ben heiden, maar ik vind de koran een veel mooier boek dan de bijbel, omdat daar zo vaak in herhaald wordt dat Allah vergeeft wie Hij wil vergeven. Waar moet je als gewoon mens dat zijn/haar best doet en anderen geen schade doet dan in hemelsnaam bang voor zijn?

Misschien hebben alleen de schriftgeleerden, die mensen bang maken met de bedreiging dat als men zich niet aan hun voorschriften houdt men naar de hel zal gaan, iets bij het laatste oordeel te vrezen :gek:

Ja hallo! Zo zijn we niet getrouwd...

God is een man. Dat dat duidelijk is.

Je bevindt je op een hellend vlak. Helaas.

Ik ben een slaaf van Allah. Dat je het het ff weet.

freya
14-09-03, 08:30
Geplaatst door Puk
Ja hallo! Zo zijn we niet getrouwd...

Nee gelukkig niet, dat zou niks worden met al die helmen :haha:

God is een man. Dat dat duidelijk is.

Bewijs dat eens

Je bevindt je op een hellend vlak. Helaas.

Als kind was ik al dol op de glijbaan :staart:

Ik ben een slaaf van Allah. Dat je het het ff weet.
Gefeliciteerd met je bekering!
Hoe doe je dat nou met die helm als je baard te lang wordt?

Tomas
14-09-03, 10:12
Man, vrouw? Een god met tieten of een god met een penis?

Waarom heeft ie dat dan? Kunnen ze zich voortplanten? Laat dat niet waar zijn!!!!

jesse
14-09-03, 15:19
Hallo Aqua,
Het is volkomen legitiem om een metafoor te gebruiken als het gaat om de relaties die je hebt. De liefde is universeel. De discussie gaat immers over de aard van de relatie die je onderhoud met Allah. Dat die relatie is gebaseerd op onderwerping , ik noem dat vrees, heb je inmiddels tot drie maal toe bevestigd.
Aangezien je dat ziet als een positieve relatie is dat het einde van de discussie. Ik vind van niet, dan houd het op.
Waar ik veel moeite mee heb is dat altijd weer het woordje spiritualteit opduikt, ook in discussies met anders gelovigen.
De ware ongelovige kent de waarheid niet, sterker nog hij is er niet eens naar op zoek . Hij is eerder op zoek naar de leugen. Dat is de werkelijke basis van alle wetenschap.
Ik verzeker je dat er enorm veel spirutaliteit en nederigheid voor nodig is om het besef tot je te laten doordringen dat dit leven eindig en nietig is en dat de mens er alleen voor staat. De enige verantwoordelijkheid die je dan nog voelt is voor je medemens.

jesse
14-09-03, 15:22
Sorry voor de taalfouten ik was een beetje te snel.

freya
14-09-03, 19:35
Jij (tevens Freya) maakt het wel erg bont door een algehele vergelijking te maken tussen God en mens, daar waar ik een vergelijking maak in liefde. Nergens heb ik beweerd dat God gelijk is aan de mens, integendeel.

Ik begrijp niet wat mijn naam hiertussen doet.

Ik zeg toch juist dat je die vergelijking NIET kan maken.

En ik vind ook de vergelijking met gewone liefde scheef, aangezien de liefde van God(in) onvoorwaardelijk is. Kom daar maar eens om bij mensen.


En nog een doordenkertje:

Waarom zou ik het Goddelijke toch altijd God(in) noemen?
Een tegelijk mnl en vrl naam :zegniets:

freya
14-09-03, 20:28
vanuit de basis is het gevoel voor allen (hetzij een partner, een vriend(in), een ouder, God etc.) hetzelfde.

Hier ben ik het gewoon niet mee eens :)

Het gevoel voor een partner of ouder is altijd doorweven met een (kleine) angst voor afwijzing / verwijdering.

En die angst heb ik in mijn gevoel voor God(in) dus helemaal niet.
Zijn/Haar liefde is absoluut onvoorwaardelijk :Iluvu:

an3sdej
14-09-03, 21:21
AQua,


Een Moslim weet wanneer deze verkeerd bezig is, een klein zacht stemmetje in je achterhoofd maakt je daarop attent,

Volgens mij noemen we dit 'het geweten'. Dat is bij ieder "normaal" opgevoed mens aanwezig.

99% van de mensen kent dat 'stemmetje'. Alleen kennen religieuse mensen (die een bepaalde godsdienst aanhangen) wat extra regels die hem/haar in zijn/haar jeugd is bijgebracht, met daarbij de angst God te irriteren als hij/zij die regels niet opvolgt.

jesse
15-09-03, 08:47
Het wordt een welles/nietes spelletje zo.
Ik begrijp wel dat je mij wil uitleggen dat achter jouw ontzag, onderwerping, schuldgevoelens en verlatingsangst een diep gevoel van liefde schuilgaat. Ik probeer je uit te leggen dat dat een retorische truc is.
Ik kan jouw dagelijkse 5 strippenkaart niet anders zien dan een bonusregeling voor het paradijs. Ik vind er niets spiritueels aan.
Ik geloof niet dat onze gevoelens voor ontzag zover uit elkaar liggen. Ik kan heel veel ontzag voelen van het idee dat we licht ontvangen van zonnen (sterren) die al honderduizenden jaren geleden uitgedoofd zijn. Dat zijn zonnen waarom heen misschien planeten hebben gedraaid waarop zich levens hebben afgespeeld.

Ik geef aan jou het laatste woord.

P.S
De relatie van mens tot God en andersom is een van de vraagstukken die geleid heeft tot dat wat wij de verlichting noemen. (ik vind je onderschrift zo typisch)

Groet Jesse

Wizdom
17-09-03, 17:30
De kern van de Zaak uiteengezet:

Sura Fajr
(Break of Dawn)
No. 89 (verses 27-30)


27. "(It will be said to some) 0, you serene soul!"
28. "Come back to your Lord well-pleased (with Him) and well-pleasing
(Him),"
29. "So enter among My servant,"
30. "And enter into My Garden."

jesse
17-09-03, 18:13
Achmend eem vrome moslim staat aan de poort van het paradijs.
Hij moet even wachten want daar staan een hele rij mooie meisjes
in minirokjes en heel hoerig opgemaakt, vrolijk kwetterend dat het een
lieve lust is.

Ze mogen zonder veel dralen een voor een naar binnen.

Als Achmed aan de poort beland zegt de Engel Gabriel:
'Jij mag niet naar binnen en gaat naar de Hel!'
Waarom dan, vraagt Achmed snikkend ik ben altijd een vrome Moslim geweest, niemand buigde zo diep als ik.

Gabriel zegt:
Jij hebt op 23 Juli 1987 je avondgebed niet opgezegd en op 18 Juni 2000 heb je je voeten niet gewassen. Bovendien ratelde je je gebeden af alsof je achtervolgd werd door sjataan zelf.

En die meisjes dan? zegt Achmed. Je ziet toch dat ze niet deugen?

Gabriel zegt:
'Allah is barmhartig en genadevol.'

P.S
Het is niet mijn bedoeling jou te kwetsen met deze mop.
De joden zijn fantastisch in dit soort humor.
De Christenen kunnen er ook wat van (gejat van de Joden)
Probeer het ook eens. Alle zelfkritiek begint met humor

an3sdej
17-09-03, 18:38
http://www.joodsweb.nl/humor.htm

Christenen hebben geen specifieke humor over het eigen geloof, vooral niet na Calvijn.

an3sdej
17-09-03, 18:40
Calvinisten geven er meteen een serieuse draai aan :vreemd:

http://www.thidee.nl/humor.htm