PDA

Bekijk Volledige Versie : Bewijs in zaak 'AEL-afpersing' om laptops lijkt flinterdun



Zgeheu
10-09-03, 17:16
Bewijs in zaak 'AEL-afpersing' om laptops lijkt flinterdun
Door Bert Janssen

Voor de Almelose rechters zit niet zomaar een verdachte van afpersing. Nabil
M. (28) uit Den Haag hoort tot de top van de Arabisch-Europese Liga (AEL),
Abu Jahjah's omstreden moslimbeweging. Een zaak met een semi-politiek tintje
en flinterdun bewijs.



De scène lijkt zo uit een Amerikaanse thriller te komen - type hard boiled.
Donderdagavond 22 november, de parkeerplaats bij McDonald's in Hengelo-Zuid.
Een Enschedese zakenman wil een partij laptops kopen. Hij heeft eerder zaken
gedaan met Haagse verkopers van - zwarte - computers; via e-mail en
internet.

Ze hebben nu weer handel voor de Tukker; voor 11.500 euro aan laptops. Na
een aanbetaling worden de computers bij het bedrijf van de Enschedeër
bezorgd; op de parkeerplaats bij Hengelo moet de koper de rest betalen -
5500 euro.

Vanaf dan verschillen de lezingen tussen koper en verkopers. De Enschedeër
vertelt dat twee donkere knapen een pistool ('zilverkleurig') op zijn hoofd
zetten. De gedachte computertransactie zou zijn omgeslagen in een ripdeal.
Het geld zou 'm zijn afgepakt, de verkopers zouden de 19 inch-voorbanden van
zijn zware Landrover hebben lekgestoken.

Verdacht verkoper Tarik M. (20) vertelt wat anders. Hij zegt dat-ie de koper
heeft willen oplichten door (goedkopere) laptops met een buitenlands
toetsenbord te slijten. Dat zou de Enschedeër op de parkeerplaats in de
smiezen hebben kregen en zijn ontploft. 'Ik dacht wegwezen.'

M. en z'n maat zouden in hun gehuurde Opel zijn gesprongen, waarop valse
kentekens zijn geschroefd. 'Ik wilde mijn identiteit niet bekendmaken.' Met
een vaart van zo'n 170 kilometer en leeglopende banden zou de bedrogen koper
de achtervolging hebben ingezet, met zijn 4.2 liter-bolide. M.: 'Ik zag
opeens de ijzeren beugels van die jeep.' Op de A35 wordt hun Opel van de weg
gedrukt. De inzittenden gaan op de loop, bellen onderweg aan en nemen de
taxi naar Den Haag.

Dik drie maanden na de vermeende gewapende afpersing, opent de Twentse
recherche een onderzoek. Waarom pas dan, met zo'n geschokte rechtsorde,
vraagt rechtbankpresident G.J. Stoové. Officier van justitie V.G. Smienk
moet het antwoord schuldig blijven.

Uiteindelijk worden de broers M. opgepakt. De zaak krijgt een semi-politiek
tintje als blijkt dat de oudste - Nabil M. - interim-bestuurder is van de
omstreden Arabisch Europese Liga (AEL), de moslimbeweging van de Belg Abu
Jahjah. De AEL-website meldt: 'Wij wensen onze broeder alle sterkte toe.'
Haast alle media melden Nabils mogelijke aandeel in de strafzaak en diens
bevlogenheid voor de AEL. Die link is er (nog) niet. Het OM en de
verdediging van de broers staan nu tegenover elkaar. Justitie gelooft de
bedreigde zakenman. 'Geloofwaardig en authentiek.' Mensen die de geschokte
koper pal na de afpersing hebben gezien en gesproken, zouden zijn lezing
onderschrijven. De aanklager erkent dat er geen bewijs is dat Nabil
betrokken is geweest bij de afpersing. Hij verwijt (één van) de broers
verder de diefstal/heling van een laptop uit een modezaak in Tubbergen en
van computers in Amsterdam (de eigenaar claimt 117.000 euro). Nabil zou zich
bovendien fel hebben verzet tegen zijn arrestatie. Raadsman H. Bakker
(Tarik) ziet 'zwakke plekken' in het dossier. Volgens is er, los van de
aangifte, geen bewijs voor de afpersing. Alleen de zakenman heeft een
pistool gezien; verder niemand. 'Keek hij in de loop of is hij opgelicht?'.
Bakker vindt 't vreemd dat de zakenman pas veel later facturen van eerdere
deals met de M.'s heeft overlegd en suggereert dat die, evenals met
e-mailtjes, door hem zijn vervalst.

De zitting gaat in oktober verder. Een internet-expert legt dan uit of/hoe
mailtjes en mailadressen zijn te misbruiken.

an3sdej
10-09-03, 17:45
Het proces wordt wel aangehouden :D

sadeeQ
10-09-03, 18:09
Geplaatst door Brie
Of ze nu wel of niet een pistool gebruikt hebben en een ripdeal wouden plegen, het helen op zich lijkt me al erg genoeg.

inderdaad.kopen van gestolen waar is strafbaar en erger dan diefstal,snap ook niet waarom die heler niet aangeklaagd is.waarschijnlijk gaat het hier om een blanke varken :vingers:

Zgeheu
10-09-03, 18:15
Geplaatst door Brie
Of ze nu wel of niet een pistool gebruikt hebben en een ripdeal wouden plegen, het helen op zich lijkt me al erg genoeg.

Helen ? Waaruit blijkt dat behalve de leugens van de aangever ?

an3sdej
10-09-03, 18:19
Zijn vervolging was zeker discriminatie Zgeheu? :stout:

Zgeheu
10-09-03, 18:23
dat zijn jou woorden....ik zou zeggen volg het proces en oordeel zelf

an3sdej
10-09-03, 18:25
Doe ik ook, ik hoop dat de officier van justitie eens wat beter beslagen ten ijs komt dan in veel andere strafzaken.

Simon
10-09-03, 18:42
Geplaatst door Zgeheu
Helen ? Waaruit blijkt dat behalve de leugens van de aangever ?

Uit het verslag zoals hierboven beschreven blijkt dat wel degelijk.


Hij heeft eerder zaken gedaan met Haagse verkopers van - zwarte - computers; via e-mail en internet.

Ze hebben nu weer handel voor de Tukker; voor 11.500 euro aan laptops. Na een aanbetaling worden de computers bij het bedrijf van de Enschedeër
bezorgd; op de parkeerplaats bij Hengelo moet de koper de rest betalen -
5500 euro.

Vanaf dan verschillen de lezingen tussen koper en verkopers.

Met andere woorden: er lijkt geen verschil van mening over het feit dat het om heling van gestolen computers gaat.

Simon

Marsipulami
10-09-03, 18:45
Geplaatst door an3sdej
Zijn vervolging was zeker discriminatie Zgeheu? :stout:


"Dik drie maanden na de vermeende gewapende afpersing, opent de Twentse recherche een onderzoek. Waarom pas dan, met zo'n geschokte rechtsorde, vraagt rechtbankpresident G.J. Stoové. Officier van justitie V.G. Smienk moet het antwoord schuldig blijven."

Heb jij hiervoor een aannemelijke verklaring ? Je zou zeggen dat men een argument zocht om AEL of Nabil Marmouch in discrediet te brengen ? Ik vind het toch hoogst merkwaardig dat een ernstige misdaad als gewapende afpersing niet eens onderzocht wordt, om dan maanden later toch een onderzoek te starten.

Simon
10-09-03, 18:49
Geplaatst door Marsipulami
[I]Ik vind het toch hoogst merkwaardig dat een ernstige misdaad als gewapende afpersing niet eens onderzocht wordt, om dan maanden later toch een onderzoek te starten.

Dat justitie niet zo snel werkt moeten ze toch zeker in België begrijpen.

Simon

Zwarte Schaap
10-09-03, 19:03
Geplaatst door Simon
Hij heeft eerder zaken gedaan met Haagse verkopers van - zwarte - computers; via e-mail en internet.

Met andere woorden: er lijkt geen verschil van mening over het feit dat het om heling van gestolen computers gaat.

Simon

Gezien het geposte nieuwsberichtje staat niet vast of het gaat om gestolen computers. Zwarte computers wil niet zeggen dat ze gestolen zijn. Het kunnen ook import computers zijn waarover geen belasting is betaald.

Simon
10-09-03, 20:12
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zwarte computers wil niet zeggen dat ze gestolen zijn. Het kunnen ook import computers zijn waarover geen belasting is betaald.

Oh dat wist ik niet.

Zgeheu
10-09-03, 20:16
Het bewijs dat het om "zwarte computers" ging is er helemaal niet

en zelfs de leugenachtige aangever heeft aan gegeven dat Nabil daar helemaal niet bij was.

Simon
10-09-03, 20:18
Geplaatst door Zgeheu
Het bewijs dat het om "zwarte computers" ging is er helemaal niet


Dat is ook niet nodig als het niet ontkend wordt door de betrokkenen.

Simon

Zgeheu
10-09-03, 20:31
???

Wie zegt dat ze niet ontkennen ?

Marsipulami
10-09-03, 21:06
Geplaatst door Simon
Dat justitie niet zo snel werkt moeten ze toch zeker in België begrijpen.

Simon

De procedures kunnen wel wat aanslepen. Maar bij een dergelijk geweldsdelict duurt het wel geen drie maanden alvorens een onderzoek wordt gestart. Bij een dergelijk onderzoek zijn de eerste verhoren van verdachten/getuigen en eerste vasstellingen heel belangrijk voor de bewijslast. Het lijkt erop dat de zaak eerst geseponeerd is en achteraf terug opgediept om één of andere duistere reden.

an3sdej
10-09-03, 21:23
Dat justitie niet zo snel werkt moeten ze toch zeker in België begrijpen.

Mars schijnt de snelheid van onderzoek der Belgische magistraten daarbij te vergeten. Maar verder vind ik ook dat het Nederlandse OM TE veel fouten maakt.

freya
10-09-03, 23:05
Geplaatst door Simon
Uit het verslag zoals hierboven beschreven blijkt dat wel degelijk.


Hij heeft eerder zaken gedaan met Haagse verkopers van - zwarte - computers; via e-mail en internet.

Ze hebben nu weer handel voor de Tukker; voor 11.500 euro aan laptops. Na een aanbetaling worden de computers bij het bedrijf van de Enschedeër
bezorgd; op de parkeerplaats bij Hengelo moet de koper de rest betalen -
5500 euro.

Vanaf dan verschillen de lezingen tussen koper en verkopers.

Met andere woorden: er lijkt geen verschil van mening over het feit dat het om heling van gestolen computers gaat.

Simon


Dat meningsverschil is er nu juist wel lees maar:



Bakker vindt 't vreemd dat de zakenman pas veel later facturen van eerdere
deals met de M.'s heeft overlegd en suggereert dat die, evenals met
e-mailtjes, door hem zijn vervalst.

De zitting gaat in oktober verder. Een internet-expert legt dan uit of/hoe
mailtjes en mailadressen zijn te misbruiken.

an3sdej
10-09-03, 23:15
Voorlopig blijf ik toch geloven in ons rechtsysteem. Als ik dat moet loslaten, waar raken we dan in verzeild? :vreemd:

Marsipulami
10-09-03, 23:56
Geplaatst door Zgeheu
Bewijs in zaak 'AEL-afpersing' om laptops lijkt flinterdun
Door Bert Janssen


Voor de Almelose rechters zit niet zomaar een verdachte van afpersing. Nabil M. (28) uit Den Haag hoort tot de top van de Arabisch-Europese Liga (AEL), Abu Jahjah's omstreden moslimbeweging. Een zaak met een semi-politiek tintje en flinterdun bewijs.

Uit wat volgt is er dus geen enkel verband aangetoond in deze zaak met Nabil of het AEL.



De scène lijkt zo uit een Amerikaanse thriller te komen - type hard boiled. Donderdagavond 22 november, de parkeerplaats bij McDonald's in Hengelo-Zuid. Een Enschedese zakenman wil een partij laptops kopen.

Onvoorstelbaar. Iemand zit louche deals te regelen op een parkeerterrein en men noemt dat gewoon 'een zakenman' die niet eens moet terechtstaan in deze zaak ? Hij komt dan ook nog aandragen met facturen ????? Waarom dan niet bij hem thuis of in zijn zaak de betaling regelen ? Waarom moet er cash geld betaald worden op een parkeerterrein ? Waarom niet gewoon de factuur betalen per overschrijving ?


Hij heeft eerder zaken gedaan met Haagse verkopers van - zwarte - computers; via e-mail en internet.

Als er facturen zijn, dan zijn het (voor de koper) geen 'zwarte computers'. Maar is het gewoon een zakelijke aankoop en is er geen enkel argument om de betalingen op een parkeerterrein te laten doorgaan.


Zwarte computers: Het is wel merkwaardig dat men hier niet gewoon het woord 'gestolen' computers gebruikt. Mogelijk gaat het dus om computers in een BTW-carrousel. In ieder geval wordt nergens gezegd dat één van de broers Marmouch die computers zelf gestolen zouden hebben, anders was die beschuldiging zeker in deze rechtszaak ter sprake gekomen.


Ze hebben nu weer handel voor de Tukker; voor 11.500 euro aan laptops. Na een aanbetaling worden de computers bij het bedrijf van de Enschedeër bezorgd; op de parkeerplaats bij Hengelo moet de koper de rest betalen - 5500 euro.

Warrig artikel hoor. Zijn die computers nu op dat parkeerterrein overgedragen of gewoon op het bedrijf van die respectabele zakenman bezorgd?


Vanaf dan verschillen de lezingen tussen koper en verkopers. De Enschedeër vertelt dat twee donkere knapen een pistool ('zilverkleurig') op zijn hoofd zetten. De gedachte computertransactie zou zijn omgeslagen in een ripdeal. Het geld zou 'm zijn afgepakt, de verkopers zouden de 19 inch-voorbanden van zijn zware Landrover hebben lekgestoken.

Verdacht verkoper Tarik M. (20) vertelt wat anders. Hij zegt dat-ie de koper heeft willen oplichten door (goedkopere) laptops met een buitenlands toetsenbord te slijten. Dat zou de Enschedeër op de parkeerplaats in de smiezen hebben kregen en zijn ontploft. 'Ik dacht wegwezen.'

M. en z'n maat zouden in hun gehuurde Opel zijn gesprongen, waarop valse kentekens zijn geschroefd. 'Ik wilde mijn identiteit niet bekendmaken.' Met een vaart van zo'n 170 kilometer en leeglopende banden zou de bedrogen koper de achtervolging hebben ingezet, met zijn 4.2 liter-bolide. M.: 'Ik zag opeens de ijzeren beugels van die jeep.' Op de A35 wordt hun Opel van de weg gedrukt. De inzittenden gaan op de loop, bellen onderweg aan en nemen de taxi naar Den Haag.

Het verhaal van die 'respectabele zakenman' trekt nergens op. Hij wordt met een pistool bedreigd, geeft zijn geld af en gaat vervolgens met kapotgestoken banden tegen 170 km/uur zijn gewapende afpersers achtervolgen en klem rijden ???? Die gewapende aggressoren gaan ook nog eens vluchten voor die respectabele zakenman ???


Dik drie maanden na de vermeende gewapende afpersing, opent de Twentse recherche een onderzoek. Waarom pas dan, met zo'n geschokte rechtsorde, vraagt rechtbankpresident G.J. Stoové. Officier van justitie V.G. Smienk moet het antwoord schuldig blijven.

Die drie maanden kloppen niet. Volgens Simon en Andries is dat volstrekt normaal, maar volgens de rechtbankpresident Stoové -die het hele dossier kent- blijkbaar niet. Ook de officier van justitie kan er geen voor de hand liggende verklaring voor geven.

Het meest aannemelijk is volgens mij dat de politie het onsamenhangende verhaal van de respectabele zakenman helemaal niet geloofde toen deze klacht indiende. Vervolgens heeft men de zaak maar geseponeerd omdat de klacht absoluut niet geloofwaardig was. Pas veel later toen men onder druk van de politiek en de publiekde opinie, ging onderzoeken of er juridisch niets kon ingebracht worden tegen de kopstukken van AEL, stuitte men op de naam Marmouch en is men de zaak wat grondiger gaan onderzoeken. Een gedroomde kans om het AEL te beschadigen.



Uiteindelijk worden de broers M. opgepakt. De zaak krijgt een semi-politiek tintje als blijkt dat de oudste - Nabil M. - interim-bestuurder is van de omstreden Arabisch Europese Liga (AEL), de moslimbeweging van de Belg Abu Jahjah. De AEL-website meldt: 'Wij wensen onze broeder alle sterkte toe.' Haast alle media melden Nabils mogelijke aandeel in de strafzaak en diens bevlogenheid voor de AEL.

Dat is dus het motief voor het heropenen van het onderzoek geweest volgens mij.


Die link is er (nog) niet.

AEL kan dus niks verweten worden. Net zoals in België lukt het in Nederland dus ook niet om het AEL juridisch iets ten laste te leggen.


Het OM en de verdediging van de broers staan nu tegenover elkaar. Justitie gelooft de bedreigde zakenman. 'Geloofwaardig en authentiek.'

Geloofwaardig en authentiek ?????????


Mensen die de geschokte koper pal na de afpersing hebben gezien en gesproken, zouden zijn lezing onderschrijven.

Er is duidelijk iets aan de hand geweest, er is een ruzie geweest. Meest plausibel lijkt me het verhaal van Tarik Marmouch dat hij minderwaardige computers probeerde te leveren voor teveel geld.


De aanklager erkent dat er geen bewijs is dat Nabil
betrokken is geweest bij de afpersing .

Dit lijkt me duidelijk. Er is geen bewijs van schuld tegen Nabil. Dat wordt niet door zijn advokaat gezegd maar door de aanklager. Het lijkt dan ook logisch dat Nabil zal vrijgesproken worden. Immers iemand is onschuldig tenzij het tegendeel bewezen wordt.

De onschuld van Nabil blijkt volgens mij ook uit het feit dat hij op dit prikbord zo verontwaardigd reageerde toen er een huiszoeking bij hem plaatsvond. Iemand die weet dat hij wat op zijn kerfstok heeft reageert zo niet. Die hangt zoiets niet aan de grote klok op het internet.


Hij verwijt (één van) de broers verder de diefstal/heling van een laptop uit een modezaak in Tubbergen en van computers in Amsterdam (de eigenaar claimt 117.000 euro).

Met Tarik Marmouch zijn er duidelijk dingen aan de hand die het daglicht niet mochten zien. Maar het feit dat hij -zogezegd gewapend- op de loop ging voor die brave zakenman die hem klemreed met zijn Jeep, doet vermoeden dat hij gewoon een sukkel is die abnormaal goedkope computers probeerde door te verkopen en er zelf nog een centje aan probeerde te verdienen. Maar Tarik is duidelijk geen beroepscrimineel.


Nabil zou zich bovendien fel hebben verzet tegen zijn arrestatie.

Het verhaal van Nabil op dit prikbord was een aanklacht tegen zinloos politiegeweld. Ik meen me zelfs te herinneren dat hij daartegen ook klacht indiende. Het is dus voor de hand liggend dat de politie 'verzet bij arrestatie' aanhaalt om het eigen zinloos geweld juridisch te legitimeren. Oncontroleerbaar dus. Zijn rol bij de demonstratie op het Mercatorplein versterkt het vermoeden dat Nabil zich wel degelijk onheus behandeld voelde bij die huiszoeking.


Raadsman H. Bakker (Tarik) ziet 'zwakke plekken' in het dossier. Volgens is er, los van de aangifte, geen bewijs voor de afpersing. Alleen de zakenman heeft een pistool gezien; verder niemand. 'Keek hij in de loop of is hij opgelicht?'.

Niet alleen zwakke plekken. De hele zaak stinkt gewoon. Die benadeelde zakenman liegt gewoon tegen de sterren op. Tarik Marmouch heeft op klungelachtige wijze geprobeerd wat geld bij te verdienen door het doorverkopen van al te goedkope verdachte computers en Nabil is er bij gesleurd omdat men graag de AEL wilde beschadigen bij de publieke opinie.


Bakker vindt 't vreemd dat de zakenman pas veel later facturen van eerdere deals met de M.'s heeft overlegd en suggereert dat die, evenals met e-mailtjes, door hem zijn vervalst.

De zitting gaat in oktober verder. Een internet-expert legt dan uit of/hoe
mailtjes en mailadressen zijn te misbruiken.

Het is dus duidelijk dat ook de rechtbank twijfelt over de integriteit van die brave zakenman. Die wilde dus Tarik Marmouch een hak zetten omdat die hem wilde oplichten met minderwaardige computers. Dat is dus in notedop het hele verhaal.

Het blijkt dus dat Nabil over de hele lijn onschuldig is. Ik pleit dus voor de vrijspraak van Nabil, een werkstraf van 36 uur voor zijn broer Tarik en het doorstorten van eventuele verdiensten aan een slachtofferfonds. Voor de 'brave benadeelde zakenman' stel ik een gevangenisstraf van één jaar voor wegens laster, valse verklaringen, schriftvervalsing, snelheidsovertredingen en heling van verdachte computers.

In ieder geval vrijspraak voor Nabil en verontschuldigingen van de prikkers die Nabil in een kwaad daglicht hebben gesteld.

Simon
11-09-03, 08:09
Geplaatst door Zgeheu
Wie zegt dat ze niet ontkennen ?

Lees het verslag boven aan deze topic nog maar eens een paar keer.

Heb jij overigens wel eens gehoord van een legale transactie waarbij nummerplaten verwisseld worden om de identiteit te verhullen? Alleen daaruit blijkt al dat het een duister zaakje is.

Simon

Marsipulami
11-09-03, 09:17
Geplaatst door Simon
Lees het verslag boven aan deze topic nog maar eens een paar keer.

Heb jij overigens wel eens gehoord van een legale transactie waarbij nummerplaten verwisseld worden om de identiteit te verhullen? Alleen daaruit blijkt al dat het een duister zaakje is.

Simon

In dat artikeltje staat niets over een bekentenis of een bewijs van betrokkenheid van Nabil. Het gaat over zijn broer.

Zgeheu
11-09-03, 09:35
Geplaatst door Simon
Lees het verslag boven aan deze topic nog maar eens een paar keer.

Heb jij overigens wel eens gehoord van een legale transactie waarbij nummerplaten verwisseld worden om de identiteit te verhullen? Alleen daaruit blijkt al dat het een duister zaakje is.

Simon

Waarom zou je valse kentekenplaten willen gebruiken om je identiteit te verhullen als je reeds facturen afgegeven hebt bij andere transacties waarop zowel naam adres en tel nummer staan ?

Simon
11-09-03, 09:38
Geplaatst door Marsipulami
In dat artikeltje staat niets over een bekentenis of een bewijs van betrokkenheid van Nabil. Het gaat over zijn broer.

Ik had het ook niet specifiek over Nabil.

Simon

Simon
11-09-03, 09:40
Geplaatst door Zgeheu
Waarom zou je valse kentekenplaten willen gebruiken om je identiteit te verhullen als je reeds facturen afgegeven hebt bij andere transacties waarop zowel naam adres en tel nummer staan ?

Ik beweer ook niet dat die zogenaamde zakenman deugt. Mensen die zaken doen op parkeerplaatsen deugen sowieso niet.

Simon

Zgeheu
11-09-03, 09:44
nog een leuk detail wat niet in dit bericht staat.......


uit onderzoek van de hardeschijf va het "slachtoffer" blijkt dat ie e-mail adressen heeft gehackt. De internet-expert zal dit desgewenst gaan bevestigen.

De internet-expert was reeds opgeroepen voor de zitting maar werd door het OM afgeblazen...vreemd he ?

De rechter heeft bepaald dat deze alsnog gehoord moet worden...

Wat zou het OM willen verbergen ?

Zgeheu
11-09-03, 09:51
Geplaatst door Simon
Ik beweer ook niet dat die zogenaamde zakenman deugt. Mensen die zaken doen op parkeerplaatsen deugen sowieso niet.

Simon

Broer van Nabil deed zaken in het kantoor van de koper waar hij een deel van het geld kreeg. De koper heeft toen gezegd niet al het geld bij zich te hebben en af te willen spreken op een parkeer plaats om daar de rest van het geld te overhandigen.

Jimi
11-09-03, 10:27
Geplaatst door Zgeheu
Broer van Nabil deed zaken in het kantoor van de koper waar hij een deel van het geld kreeg. De koper heeft toen gezegd niet al het geld bij zich te hebben en af te willen spreken op een parkeer plaats om daar de rest van het geld te overhandigen.

Zakendoen op een parkeerplaats bij de McDonald's van Hengelo-Zuid. Als het niet misdadig is, dan toch zeker erg triest...

Zwarte Schaap
11-09-03, 10:30
Geplaatst door Jimi
Zakendoen op een parkeerplaats bij de McDonald's van Hengelo-Zuid. Als het niet misdadig is, dan toch zeker erg triest...

Triest is moedwillig op je luie reet zitten en je handje ophouden bij de sociale dienst.

Zgeheu
11-09-03, 10:30
Geplaatst door Jimi
Zakendoen op een parkeerplaats bij de McDonald's van Hengelo-Zuid. Als het niet misdadig is, dan toch zeker erg triest...

Yep...ik vind het ook verdacht....maar het was wel het "slachtoffer" die hiervoor koos.

Jimi
11-09-03, 10:37
Geplaatst door Zwarte Schaap
Triest is moedwillig op je luie reet zitten en je handje ophouden bij de sociale dienst.

Zegt het voort! :regie:

Zwarte Schaap
11-09-03, 11:05
Geplaatst door Jimi
Zegt het voort! :regie:

Dus ben je het ermee eens dat je vorige stelling onjuist was.

Jimi
11-09-03, 11:12
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dus ben je het ermee eens dat je vorige stelling onjuist was.

Zucht...het is niet of/of, maar en/en.

Zwarte Schaap
11-09-03, 11:17
Geplaatst door Jimi
Zucht...het is niet of/of, maar en/en.

Of nu onderneemt of je handje ophoudt het is allemaal triest.

Jimi
11-09-03, 11:20
Geplaatst door Zwarte Schaap
Of nu onderneemt of je handje ophoudt het is allemaal triest.

Nog een keertje dan: zakendoen op een parkeerplaats van de McDonalds EN je (luie) handje ophouden bij de sociale dienst....duidelijk?

Zwarte Schaap
11-09-03, 11:25
Geplaatst door Jimi
Nog een keertje dan: zakendoen op een parkeerplaats van de McDonalds EN je (luie) handje ophouden bij de sociale dienst....duidelijk?

Geld verdienen is niets mis mee, ookal doe je dat op de vuilnisbelt of werk je in de riool.

Simon
11-09-03, 11:31
Geplaatst door Zgeheu
Yep...ik vind het ook verdacht....maar het was wel het "slachtoffer" die hiervoor koos.

Ja en de 'dader' koos er vervolgens voor valse nummerplaten te monteren op zijn auto en' zegt ook "dat-ie de koper
heeft willen oplichten door (goedkopere) laptops met een buitenlands toetsenbord te slijten". Hij hoopte natuurlijk daarna niet traceerbaar te zijn als de koper erachter zou komen wat een onverkoopbare troep hij had gekocht.

Ik begrijp alleen niet deze passage in het verslag:
"Dat zou de Enschedeër op de parkeerplaats in de
smiezen hebben kregen en zijn ontploft. 'Ik dacht wegwezen.'"
Op dat moment waren de laptops immers al bezorgd in Enschede. Dus waarschijnlijk wist hij al dat hij bedonderd was en heeft echter gedaan alsof hij gewoon het restant wou betalen. Vervolgens is hij woest geworden en/of hij heeft geweigerd het restant te betalen omdat hij wist dat hij bedonderd was. Zo ongeveer moet het gegaan zijn lijkt mij.

Moraal: nooit het hele bedrag ineens betalen bij grote aanbestedingen.

Simon

Zgeheu
20-09-03, 12:06
Nieuwe ontwikkelingen in Laptop zaak !!!

De aangever R. Jonker heeft het bedrijf Matron Computers in Oldenzaal ingeschakeld om mailboxen te hacken en valse mails te versturen. Het onomstotelijke bewijs hiervoor is gevonden en zal aan justitie worden overgedragen.

Mark
20-09-03, 12:18
Wat vreemd, kun je bedrijven inhuren om te hacken? dat bedrijf is dan een criminele organisatie lijkt me.

Ik begrijp die valse kentekenplaten nog steeds niet, het de broers dat gezegd of de aangever?

Lijkt me een semi-schimmige deal van beide kanten die wat uit de hand is gelopen.

En is die spectaculaire achtervolging nou waar of niet?


Ik heb mijn lesje geleerd, geen deals op parkeerplaatsen met Marokkanen en mensen met jeeps :nerveus:

Zgeheu
20-09-03, 13:20
Gezien de locatie van het bedrijf Matron Computers (Oldenzaal) en de woonplaats van de aangever R. Jonker (Enschede) zal het niet vreemd zijn als blijkt dat binnen dat bedrijf familie of vrienden werken die dat even voor hem gefixt hebben.

Het grappige is ook dat het die zelfde aangever was die Netwerk met dat verhaal belde en naar alle belangrijke pers in Nederland een `dooosier` stuurde over Marmouch.

Wat zouden zijn motieven zijn ? Duiddelijk is dat ie deze hele operatie niet in z'n eentje uitvoerde.

Runqer
20-09-03, 13:24
Er was een internet-expert die vervalsing emails zou aantonen. Hoe is het daarmee?

Zgeheu
20-09-03, 13:26
Die wordt op 3 oktober in de rechtbank gehoord.

Ben benieuwd :jeweetog:

Mark
20-09-03, 13:37
Het feit dat Nabil in een Opel zou hebben gereden ipv een beamer maakt het voor mij al ongeloofwaardig!

ehhh dus "Yes theyre stolen and I don't give a fuck" was door die gast verzonnen??

Zgeheu
20-09-03, 13:45
Zelfs de aangever heeft zijn verhaal terug getrokken en gezegd dat Nabil helemaal niet aanwezig was bij die "overval". Dus dan heeft hij ook nooit in een Opel gereden.

samenvatting:

Bedrijf Matron hackt mailboxen ( en mischien doen ze wel meer)....R. Jonker stuurt valse mails rond...waaronder dreigmails naar zichzelf....belt vervolgens met alle kranten en nieuwszenders en stuurt ze documentatie over Nabil. Belt met Netwerk en vertelt zijn verhaal op TV.

Mijn enige vraag is eigenlijk....in opdracht van wie heeft hij dit gedaan.

Zgeheu
20-09-03, 15:54
bron: SPA

voor technische details zal de expert uitsluitsel geven.

Wat heeft Tarik bekend dan ??? Helemaal niets !

Weet je waar Tubbergen ligt ? Zelfde regio als Almelo en Enschede.....toeval ??

Diefstal Amsterdam.......0,0 bewijs of ook maar enige aanleiding om de Marmouchen daarvan te verdenken zelfs.

Duidelijk is dat het OM er alles aan doet om gezichtsverlies te voorkomen en probeert uit alle macht hagelschoten te lossen in de hoop dat ze wat raakt.

Trouwens de rechter die deze zaak behandelt heeft onlangs nog de vermeende brandstichter van de vuurwerkramp veroordeeld......bleek later een erg foute beslissing. Ben benieuwd of ie geleerd heeft van z'n fout.

wel erg complex allemaal......maar ik ga zeker naar die zitting... eens kijken hoe spannend het wordt :stout:

Mark
20-09-03, 16:49
Geplaatst door Zgeheu
bron: SPA

rood?



Geplaatst door Zgeheu

wel erg complex allemaal......maar ik ga zeker naar die zitting... eens kijken hoe spannend het wordt :stout:

is het openbaar? misschien kom ik ook wel kijken :)

Zgeheu
20-09-03, 16:54
yep.....



en vergeet de popcorn niet :melig2:

Zgeheu
20-09-03, 19:54
Geplaatst door Brie
Ik begin me werkelijk af te vragen of je nu iedere keer doet alsof je niet kunt lezen, of dat je er werkelijk problemen mee hebt.


Ik volg de zaak op de voet. Jij bent de gene die niet goed leest.



uit het (warrige) artikel:

Verdacht verkoper Tarik M. (20) vertelt wat anders. Hij zegt dat-ie de koper heeft willen oplichten door (goedkopere) laptops met een buitenlands toetsenbord te slijten. Dat zou de Enschedeër op de parkeerplaats in de smiezen hebben kregen en zijn ontploft. 'Ik dacht wegwezen.'

als dat geen bekentenis van oplichting is...


Nee dat is geen bekentenis. Tarik wordt namelijk niet verdacht van oplichting. Mocht hier aangifte van gedaan worden dan is het een zakelijk geschil dat niet bij een strafrecchter thuis hoort.



Ik kan over dat hele verhaal niets zinnigs zeggen, aangezien ik er alleen beweringen van jou over heb gelezen. En met jouw manier van nieuws brengen in het achterhoofd, met koppen boven een artikel die totaal de inhoud niet weergeven e.d., ben ik niet echt geneigd om dat serieus te nemen.


:wijs:



Er staat in dat artikel niet wat het bewijs daarvoor is, dus hoe kun jij je oordeel klaarhebben? Het lijkt mij wel HEEL erg sterk dat justitie die diefstal zomaar in Marmouch's schoenen schuift, waarschijnlijker is dat de serienummers van die "parkeerplaatscomputers" overeenkwamen met die gestolen computers. Zoiets werd destijds ook in Netwerk verteld als ik me niet vergis.


What the f**k heeft Marmouch met die computers te maken ? Hij was niet op die parkeerplaats.

Politie en Justitie hebben geen enkele moeite gedaan om op zoek te gaan naar de waarheid. Al het contra bewijs komt van de verdediging en speurwerk van de verdachten. Streker nog ...politie heeft maanden ontlastend bewijs achter gehouden....of het was plots verdwenen of er kon niet aangetoond worden hoe bepaalde zaken in het dossier terecht kwamen. Politie, Justitie en zelfs de rechter hebben er alles aan gedaan om de aangever R. Jonker zoveel mogelijk te beschermen. In de rechtzaal legde de rechter zelfs woorden in de mond van de aangever en saboteerde zo het verhoor van de advocaten.



Voor mij is het duidelijk dat in elk geval die Tarik geen schone handjes heeft en heerst er verder vooral onduidelijkheid. Jammer dat de pers er niet wat uitgebreider verslag van heeft gedaan. Maar het valt dus in elk geval wel mee met die stigmatisering van de AEL.

De pers is alleen geintereseerd als er iets nadeligs te melden valt.
Op het moment dat voorarrest verlengd werd vonden ze het zelfs nodig om met grote koppen te vermelden. Maar over de zitting van afgelopen keer zijn niet meer dan wat regionale berichten.

WAAR IS FOCKING NETWERK DAN ????

Zgeheu
20-09-03, 20:21
Geplaatst door Brie
Oplichting/flessentrekkerij is iets heel anders dan een zakelijk geschil, het is een strafbaar feit en hoort in de meeste gevallen zeker wel bij een strafrechter thuis.


what ever....hij wordt hier niet van verdacht dus van een "bekentenis" is geen spraken.



Dat moet allemaal nog maar aangetoond worden.


heheheh...zelfs aangever heeft zijn eerdere verklaring terug getrokken en gezegd dat MArmouch niet bij de verzonnen overval was betrokken.



Weer een hoop aantijgingen zonder bronvermelding...
[QUOTE]

Bron: Mijn eigen oren en ogen...was er zelf bij en heb ook dossier gelezen.

[QUOTE]
Zo groot waren die koppen niet, het waren kleine berichtjes in de marges van een paar kranten. Ik denk dat de AEL inmiddels zelfs voor de pers niet meer interessant is. Maar wie weet krijgt de uitspraak van de rechter wat meer aandacht.

What ever....ze vonden het in elk geval interessant genoeg om zoiets kleins te vermelden.

9mmYUGO
20-09-03, 21:28
Kan iemand hier helderheid verschaffen over het gegeven of de persoon in de Landrover een schikking voor heling heeft gehad, teneinde niet voor te komen?

En ja Nabil was inderdaad in het bezit van een partij laptops (120 Dell laptops) welke via een ramkraak zijn verkregen uit een KPN-vestiging te Haarlem. Een en ander is in justitiele kringen bekend, maar de lezer zou openheid van zaken krijgen als dit ook hier bevestigd wordt, want hier wordt gesuggereerd alsof de "blanke-Landrover-bezitter" geen straf (boete) heeft gekregen van het OM.

Dus graag verheldering van zaken. Nu of straks tijdens de openbare zitting (in Almelo).