PDA

Bekijk Volledige Versie : Helft Nederlanders bang voor toename moslims



Zwarte Schaap
11-09-03, 08:50
helft Nederlanders bang voor toename moslims


HILVERSUM (ANP) - De helft van de Nederlandse bevolking heeft in meer of mindere mate angst voor het groeiende aantal moslims in Nederland. Dat blijkt woensdag uit een enquete van Nipo, in opdracht van het tv-programma Twee Vandaag.

Van de 1084 ondervraagde Nederlanders meldde 51 procent angstig te zijn, 23 procent heeft daar helemaal geen last van. De ondervraagden toonden zich bovendien negatief over de inspanningen van moslims om te integreren in de Nederlandse samenleving. Van de Nederlanders is 82 procent van mening dat moslims onvoldoende doen om te integreren. Een jaar eerder was dat aantal ongeveer even groot.

Bron: ANP

barfly
11-09-03, 08:55
Grappig, ik zat net de site te lezen: http://verkiezingen.2vandaag.nl/redactie/HTML/peilingmoslims.html

plexus
11-09-03, 09:11
Geplaatst door Zwarte Schaap
helft Nederlanders bang voor toename moslims


HILVERSUM (ANP) - De helft van de Nederlandse bevolking heeft in meer of mindere mate angst voor het groeiende aantal moslims in Nederland. Dat blijkt woensdag uit een enquete van Nipo, in opdracht van het tv-programma Twee Vandaag.

Van de 1084 ondervraagde Nederlanders meldde 51 procent angstig te zijn, 23 procent heeft daar helemaal geen last van. De ondervraagden toonden zich bovendien negatief over de inspanningen van moslims om te integreren in de Nederlandse samenleving. Van de Nederlanders is 82 procent van mening dat moslims onvoldoende doen om te integreren. Een jaar eerder was dat aantal ongeveer even groot.

Bron: ANP


Zorg dat je een afwijkende mening hebt en men zal over u praten.

Zwarte Schaap
11-09-03, 09:21
Geplaatst door barfly
Grappig, ik zat net de site te lezen: http://verkiezingen.2vandaag.nl/redactie/HTML/peilingmoslims.html

Leuk dat je die link doorgeeft.

Ik vind dat moslims buitenshuis Nederlands moeten praten

Eens : 71 %
Oneens : 19 %
Geen mening: 10 %
Weet niet : 0 %

Een moslim kan zich aanpassen Nederlandse samenleving zoveel hij of zij wil , maar zal altijd een buitenstaander blijven.

Mee eens: 58 %
Oneens : 37 %
weet niet : 5 %

In hoeverre vindt u dat moslims zelf genoeg doen om in Nederland te integreren? Antwoord niet-moslims:

Voldoende : 8 %
Onvoldoende : 85 %
Weet niet : 7 %

Ik vind het goed dat moslims hun eigen islamitische scholen kunnen oprichten:

Eens : 16 %
Oneens : 68 %
Geen mening: 14 %
Weet niet : 2 %

Shaheed
11-09-03, 09:25
Men haalt hier constant dingen door elkaar, waarom praten over moslims als ze het hebben over allochtonen?
Waarom praten over spreidings beleid en dat direct linken aan moslims.

Alsof alle allochtonen in NL moslims zijn.
En alsof er geen autochtone nederlandse moslims zijn.


Ook toevallig dat net een dag voor 11 september zo'n onderzoek word gehouden.

Simon
11-09-03, 09:32
De legenda bij die vragen is onvolledig. Soms staat er 'moslims' bij als basis van de beantwoording, soms 'niet-moslims' en soms niets: betekent dat 'allen'? En hoeveel moslims / niet-moslims zijn er dan ondervraagd?

Simon