PDA

Bekijk Volledige Versie : Israelische kabinet bepaalt dat Arafat kan worden uitgezet



lennart
11-09-03, 18:29
20:18 Security cabinet decides `in principle` that Arafat can be expelled; no operational steps undertaken (Channel 2)


Mister Escalate, Escalate Sharon at it again. :jammer:

lennart
11-09-03, 18:30
20:25Sources: Security cabinet to ask IDF to prepare plan for expulsion of Yasser Arafat (Reuters)

Israel begins partial call-up of military reserves Thursday to support the prolonged countrywide terrorist alert (voorbereiding voor totale oorlog)

Israeli special forces troops encircle Arafat’s government headquarters in Ramallah Thursday

Israeli cabinet ended emergency session called by prime minister on terror escalation Thursday with declaration: “Yasser Arafat is the obstacle to peace and Israel will act to remove that obstacle.”

Ok.... en wanneer wordt dat andere obstakel voor vrede verwijderd door Sharon? Israel.

Simon
11-09-03, 18:58
bron:
w w w . h a a r e t z d a i l y . c o m


--------------------------------------------------------------------------------

Last update - 20:53 11/09/2003
Security cabinet: Arafat obstacle to peace, must be removed
By Aluf Benn and Gideon Alon, Haaretz Correspondents, Haaretz Service and Agencies

The security cabinet decided Thursday that Arafat is "a absolute obstacle to the process of reconciliation between Israel and the Palestinians, and Israel will act to remove this obstacle."

The decision came during a meeting of the 11-minister strong security cabinet, convened by Prime Minister Ariel Sharon to discuss Israel's response to two suicide bombings in a Jerusalem cafe and outside an IDF base near Rishon Letzion on Tuesday, in which 15 people were killed.

Israeli sources said that the security cabinet had also decided to ask the Israel Defense Forces to draw up a plan for the expulsion Arafat.

The decision on removing Arafat was made without a vote, and Interior Minister Avraham Poraz (Shinui) opposed the move. The cabinet decided not to elaborate on exactly what Arafat's "removal" would entail, whether it meant the expulsion or the execution of the PA chairman.

Sharon had held consultations with the heads of the defense establishment upon his return Thursday morning from an official visit to India, which was cut short due to the attacks.

According to senior Israeli official, the cabinet was to discuss Arafat's role in the recent violence, saying he is viewed as "the one mainly responsible for the current situation."

A number of cabinet ministers have in recent days called for the PA leader's ouster, accusing him of orchestrating the violence, in addition to what the cabinet source callled his responsibility for many years of "bloodshed and other acts of cruelty."

The ministers were also expected to weigh other possible responses to Tuesday's twin bombings. One proposal is to tighten Arafat's isolation at his West Bank headquarters by keeping out visitors and cutting off phones, and another idea is to reoccupy the Gaza Strip, where the Hamas leadership is based.

The United States continues to oppose expulsion of the PA chairman, Israeli officials said, and it is unclear whether Sharon would override his cabinet and block Arafat's removal, despite growing public pressure in Israel for drastic action.

Eight of the 11 members of the security cabinet were in favor of expulsion and two are opposed, Israel Television said. Sharon has not made his view public.

Labor Party Chairman Shimon Peres expressed his opposition Thursday such a move, Army Radio said. Speaking during a meeting with Secretary of State Colin Powell in Washington, Peres said that Israel must not force the Palestinian leader from the territories.

Arafat himself vowed Thursday to stay put, despite the IDF commandeering a building overlooking his compound in the West Bank city of Ramallah earlier in the day as a "message" to him and his PA.

"No one can kick me out," Arafat said. Asked if he would leave of his own accord, he said, "definitely not."

"This is my homeland. This is Terra Sancta. No one can kick me out," he told reporters. "They can kill me. They have bombs," he said.

Arafat called on the quartet of the United States, Russia, Europe and the United Nations to "move quickly to protect peace and the road map" peace plan.

Sources within the prime minister's entourage to India said Wednesday that Israel's response to the attacks would be a severe one, which could come as early as the weekend. Ahead of his departure from India, Sharon said that Israel "will do what needs to be done, we will take every effort to put an end to terror."

Shaheed
11-09-03, 19:06
En natuurlijk denken de joden weer dat ze het uitverkoren volk zijn dat ze zomaar democratisch gekozen leiders van een ander land kunnen verbannen.

Zagora
11-09-03, 19:27
Geplaatst door Shaheed




Dat begreep je natuurlijk al veel langer

dehmed
11-09-03, 19:37
De geschiedenis herhaalt zich wordt wel eens gezegd.

Hopelijk heeft Arafat en zijn PLO nu door dat er met de joden niet te praten valt. Als alle palestijnse organisatie hun krachten bundelen met hamas zullen we zien wat er gaat gebeuren inshaa'allah.
:fparty: :stout:

plexus
11-09-03, 19:39
Geplaatst door Simon

Security cabinet: Arafat obstacle to peace, must be removed
By Aluf Benn and Gideon Alon, Haaretz Correspondents, Haaretz Service and Agencies

The security cabinet decided Thursday that Arafat is "a absolute obstacle to the process of reconciliation between Israel and the Palestinians, and Israel will act to remove this obstacle."

[/B]

na het opruimen van dit 'obstacle to peace' kunnen ze nog een paar miljoen andere 'obstacle's to peace' opruimen..het Palesijnse volk'

Zodat de leugenstaat israel verder in vrede kan voort bestaan :duim:

Simon
11-09-03, 19:42
Het wordt totale oorlog. Als Israel reservisten gaat oproepen dan staan er grote operaties op stapel.

Simon

~Panthera~
11-09-03, 20:13
Geplaatst door Simon
Het wordt totale oorlog. Als Israel reservisten gaat oproepen dan staan er grote operaties op stapel.

Simon
------------------------------
ja.....ja.......Sharon het vredesduifje. :fuckit2:

Een man van de dialoog, met een bord voor zijn kop, zo dik als de muur die hij aan het bouwen is. :maf2:

Blade20
11-09-03, 21:14
Ik zat net naar het nieuws te kijken en hierin werd het pijnlijk duidelijk voor mij.

Hamas en Arafat zijn niets meer als speelballen geworden. Hoewel ik Israels aanpak afkeur moet ik ze desalniettemin prijzen voor hun slimme plan. Toen Arafat Abbas afzette is Arafat in de val gelopen. Het afzetten van Abbas gaf Israel de kans om Arafat direct aan te vallen voor het tegenwerken van de vrede.
Vervolgens heeft Israel gerekend op de twee aanslagen die Hamas heeft gepleegd en deze gebruikt om Arafat zelf doelwit te maken. Op het moment hout de VS Sharon nog tegen, maar deze zullen hun niet eeuwig tegen kunnen houden. Arafat zal worden verbannen. En dan volgen er drie opties (correct me if i'm wrong):

- Arafat vertrek en verliest hierdoor nog veel meer macht (Hij heeft al weinig en hij zal wel niet vertrekken).

- Arafat weigert te vertrekken en duikt onder. Arafat wordt gebrandtmerkt door Israel als leider van Terroristen en wordt gedoodt zodra de kans zich voort doet (Arafat zijn macht wordt internationaal volledig ondermijnd omdat iedereen hem voor terrorist aanziet)

- Arafat weigert te vertrekken en zal proberen om zoveel mogelijk mediaaandacht te krijgen voor steun. Israel zal hem uit de weg ruimen omdat hij niet weg wil gaan.

Ik denk in ieder geval dat Arafat's dagen als woordvoerder van de Palastijnen zijn geteld.
Maar het meest cinische aan de hele zaak vindt ik nog wel hoe Israel Arafat en Hamas heeft gebruikt voor hun doelen.

Een smerige zaak, maar zo zit de wereld eenmaal in elkaar.

Blade20
11-09-03, 21:16
Geplaatst door dehmed
De geschiedenis herhaalt zich wordt wel eens gezegd.

Hopelijk heeft Arafat en zijn PLO nu door dat er met de joden niet te praten valt. Als alle palestijnse organisatie hun krachten bundelen met hamas zullen we zien wat er gaat gebeuren inshaa'allah.
:fparty: :stout:

Israel heeft kernwapens, gokje maken of geloof en vrijheid een goede bescherming is tegen radioactieve straling en kogels die gehard zijn met verarmd uranium...

Marsipulami
11-09-03, 21:55
Israël besluit Arafat te verbannen


19:28:06

JERUZALEM - Het Israëlische veiligheidskabinet heeft besloten de Palestijnse leider Yasser Arafat te verbannen. Dat meldt de Israëlische televisie. Voorlopig is van een daadwerkelijke uitzetting nog geen sprake, maar het leger heeft opdracht gekregen de uitzetting voor te bereiden.

ANDERE WEBSITES
Haaretz: Sources: Security cabinet to ask IDF to ready plan to expel Arafat



Het zou naar verwachting dagen of zelfs weken duren voor Arafat daadwerkelijk uitgewezen wordt, meldt de televisiezender. Een meerderheid van de ministers in het kabinet van premier Ariel Sharon beschouwt Arafat als een obstakel op weg naar vrede. De Verenigde Staten hebben zich altijd tegen uitzetting van Arafat verzet.

De voorbije nacht is het Israëlische leger wel al binnengedrongen in verschillende delen van de autonome stad Ramallah op de Westelijke Jordaanoever en in Gaza. Militairen hebben zich vlak bij het hoofdkwartier van de Palestijnse president Yasser Arafat in Ramallah geposteerd. De Israëlische militairen bezetten vanmorgen de zevende verdieping van het Palestijnse ministerie van Cultuur, op ongeveer 300 meter van Arafats hoofdkwartier. Dat zegt de Palestijnse cultuurminister Ziad Abou Amr. Volgens ooggetuigen hebben militairen vanmorgen twee huizen opgeblazen, een ten zuiden van Arafats hoofdkwartier en het andere in de voorstad Beitunia.

In de Gazastrook drongen Israëlische troepen binnen in het vluchtelingenkamp van Rafah. Met gevechtsvoertuigen en bulldozers reden ze verschillende honderden meters het kamp binnen terwijl ze waarschuwingsschoten afvuurden. De bulldozers hebben vervolgens vijftien huizen vernietigd, waarna de troepen het kamp verlieten.

11/09/2003 - ap - hrt

barfly
11-09-03, 21:59
Geplaatst door Blade20
Israel heeft kernwapens, gokje maken of geloof en vrijheid een goede bescherming is tegen radioactieve straling en kogels die gehard zijn met verarmd uranium...

De VN zou er in moeten grijpen! Wie wil nu zo'n bananen-republiek met nucleaire wapens?

Verder is een aardige remedie wat betreft de Palestina kwestie een betonnen schoentje voor zowel Sharon als Arafat.

Zwarte Schaap
11-09-03, 22:06
Geplaatst door Blade20
Maar het meest cinische aan de hele zaak vindt ik nog wel hoe Israel Arafat en Hamas heeft gebruikt voor hun doelen.

Een smerige zaak, maar zo zit de wereld eenmaal in elkaar.

Jij legt je erbij neer omdat jij niet dagelijks met israels smerig spelletjes te maken hebt. Dat zou waarschijnlijk anders zijn als je er dagelijks onder te lijden hebt.

Marsipulami
11-09-03, 22:17
Alweer de zoveelste vernedering voor de Palestijnen. Ik begrijp niet waarom die joden in Israël dat varken van een Sharon blijven steunen. Die man heeft nu al oorzaak geweest van zoveel geweld en bloedvergieten. Ik heb er geen woorden voor. Sharon vernietigt de joodse staat door haar van elke morele legitimiteit te beroven. Ik denk dat de joodse staat het niet lang meer zal houden, op een dag schiet de hele regio in brand.

Zagora
11-09-03, 22:20
Ik ben blond. Betekent dit nu dat we een full-scale oorlog mogen verwachten?

Marsipulami
11-09-03, 22:30
?

Zagora
11-09-03, 22:33
Geplaatst door Marsipulami
?

Sorry. Ik ben mezelf niet de laatste dagen

Simon
11-09-03, 22:34
Geplaatst door Zagora
Ik ben blond. Betekent dit nu dat we een full-scale oorlog mogen verwachten?

Nou daar hebben de Palestijnen geen middelen voor. Dus het zal dit weekend wel een eenzijdige slachtpartj worden. Volgens mij gaan ze Arafat ook uitlokken om weerstand tegen een verbanning te plegen en schieten ze hem dan dood want van een levende Arafat in het buitenland hebben ze meer last dan waar hij nu zit.

Simon

Zagora
11-09-03, 22:37
Geplaatst door Simon
Nou daar hebben de Palestijnen geen middelen voor. Dus het zal dit weekend wel een eenzijdige slachtpartj worden. Volgens mij gaan ze Arafat ook uitlokken om weerstand tegen een verbanning te plegen en schieten ze hem dan dood want van een levende Arafat in het buitenland hebben ze meer last dan waar hij nu zit.

Simon

Nou. Fijn is dat.

Al Sawt
11-09-03, 22:48
Geplaatst door Blade20
Israel heeft kernwapens, gokje maken of geloof en vrijheid een goede bescherming is tegen radioactieve straling en kogels die gehard zijn met verarmd uranium... Je verstand over Kernwapens, is beperkt tot de feit dat de religie geen bescherming voor kan bieden.


Maar voor de rest, weet je bar weinig over kernwapens of met verarmd uranium geharde kogels.

Anders zou je geweten hebben, dat de radioactieve straling ook Israel zal besmetten en dat de straling van munitie met verarmd uranium de grondwater in de Palestijnse gebieden zal besmetten, waar Israel zwaar van afhankelijk is.


O ja, tenslotte wil ik bijvoegen, dat Israelische buurlanden als Syrie, Egypte en Saoudie Arabie, beschikking hebben over chemische wapenaarsenaal, die elke Israelische beslissing over gebruik van WMD kan veranderen in een 2e trauma voor de Israeliers.

an3sdej
11-09-03, 22:55
Moet er toch weer een beroep op die 'duivel' Amerika gedaan worden, om daar onder vlag van de VN een legermacht te plaatsen.

Amerika is toch maar de enige die dit soort karweitjes moet kunnen doen, en ook durven te doen. Israel moet nu afgeremd worden. Ondernemen ze toch stappen om Arafat te verbannen, dan acuut alle geldkranen dichtdraaien, een een invasie plegen op de Israelische kust.

Nu maar eens DOORPAKKEN!! :usa:

Al Sawt
11-09-03, 22:58
Voor het eerst, juich ik een beslissing van de Israelische kabinet toe!

Arafat heeft verraad gepleegd om de Palestijnse autoriteiten op te richten en Israel te erkennen voor het sluiten van een defenitieve en alles omvattende vredesverdrag!

Ook heeft ie Israel uit de diplomatieke isolement gehaald en ervoor gezorgd dat de onderhandelingen over de Palestijnse kwestie in Israelische en Amerikaanse handen kwam te liggen.

Hiermee heeft ie, de opeenvolgende Israelische regering de kans en de excuses gegeven om de onderhandelingen te traineren en de Palestijnen de zwarte piet toe spelen.


Als ik Arafat was, zou ik Sharon dankbaar zijn, dat ie hem de kans geeft om zijn verraad weg te poetsen en te sterven als een echte man!

Al Sawt
11-09-03, 23:06
Geplaatst door an3sdej
Moet er toch weer een beroep op die 'duivel' Amerika gedaan worden, om daar onder vlag van de VN een legermacht te plaatsen.

Amerika is toch maar de enige die dit soort karweitjes moet kunnen doen, en ook durven te doen. Israel moet nu afgeremd worden. Ondernemen ze toch stappen om Arafat te verbannen, dan acuut alle geldkranen dichtdraaien, een een invasie plegen op de Israelische kust.

Nu maar eens DOORPAKKEN!! :usa: Laat Israel, maar doorgaan op de gekozen pad van geweld en onderdrukking!

Als ze denken, dat ze hiermee de veiligheid van Medina Israel in de toekomst hebben zekergesteld, dan komen ze zeer bedrogen uit!

Arabische landen, mogen nu verdeeld zijn en geregeerd worden door despoten, maar het zal veranderen met negatieve gevolgen voor Israel.

Ik kijk er naar uit!

lennart
11-09-03, 23:32
Ik ben lid van de Raanan Gissin Hate-club :fuckit:

plexus
12-09-03, 08:20
Geplaatst door lennart
Ik ben lid van de Raanan Gissin Hate-club :fuckit:

dat is een creep..niet te geloven!

mohammed99
12-09-03, 08:57
Geplaatst door Brie
Ik gun Arafat zijn verbanning wel, hij is al op leeftijd en dan kan hij eindelijk in het buitenland in alle rust en luxe gaan genieten van zijn vele zwarte miljoentjes. Dat is toch een beter leven dan in dat armoedige, kapotgeschoten gebouw waar hij nu al een paar jaar vast zit. ;)

Maar dan verliest hij natuurlijk de mogelijkheid om martelaar te worden, wat ongetwijfeld zijn grootste droom zal zijn. Misschien toch maar flink tegenstribbelen en zich laten afschieten? Je moet immers wat overhebben voor die 72 maagden!

Jij typt ook maar onzinnige dingen zeg. Gewoon niet te geloven!

mohammed99
12-09-03, 09:01
Als het aan mij ligt, mogen de bezetters van Palestina hun gang gaan, zodoende zullen ook andere arabische landen wakker geschud wordt, want die zitten in een hele diepe slaap. En het zal zeker escaleren.

Wat betreft de joden in Palestina, die zijn al jaren een smerig spelletje aan het spelen. En sommige weten het niet, en sommigen wel. Maar uiteindelijk zullen zij falen, daar durf ik op te zweren.

mulan
12-09-03, 09:37
Geplaatst door lennart
Ik ben lid van de Raanan Gissin Hate-club :fuckit:

JA...en ligt dat nu aan mij of heeft die man de meest irritante stem ter wereld,die stem van hem lijkt door merg en been te gaan. :loog:

Ook toevallig dat Israel dit besluit neemt net wanneer er een crisis is bij de Palestijnense autoriteit,ruim Arafat uit de weg en zie daar een machtsvacuum.Erg mooi uigestippeld allemaal.En die Jaap de Hoop Scheffer gisteren bij Nova...*kots* :kotsen2: ,niet dat hij zegt 'het is een democratisch gekozen leider en daarom kan zoiets niet op deze manier'....nee meneer zegt 'zo maak je een nog grotere martelaar van hem'...........men neemt de Palestijnen dus echt serieus :zwaai: