PDA

Bekijk Volledige Versie : Zandvoort: 'Plaatsverbod' Marokkaanse relschoppers



Jimi
12-09-03, 10:40
Zandvoort: 'Plaatsverbod' Marokkaanse relschoppers

ZANDVOORT - Als het aan burgemeester Van der Heijden van Zandvoort ligt, komen jeugdige Marokkaanse relschoppers de badplaats niet meer in. Dat zei hij tijdens de vergadering van de commissie Collegezaken. De terreur van ruziezoekende Marokkaanse jongeren ligt de Zandvoortse politiek zwaar op de maag.


In de commissie kwam ook het recente incident rond eigenaar Kamerbeek van paviljoen Far Out ter sprake. Deze trok een alarmpistool nadat Marokkaanse jongens hem naar zijn zeggen met de dood hadden bedreigd. OPZ-raadslid Boevé zei namens de bevolking te spreken dat het oneerlijk was dat Kamerbeek elf dagen in het Haarlemse huis van bewaring moest zitten, terwijl de jongeren op vrije voeten waren.

Hoe de gemeente de relschoppers een plaatsverbod wil opleggen, is onduidelijk. Een woordvoerder laat weten dat de zaak 'eerst juridisch in de week moet worden gelegd bij het openbaar ministerie'.

De Haarlemse persofficier van justitie Hartjes denkt dat er veel haken en ogen aan zitten. ,,Als een verdachte wordt voorgeleid aan de rechter-commissaris en - in afwachting van de rechtszitting- wordt geschorst, kun je voorwaarden opnemen, zoals een straatverbod. Daaraan stelt de wet geen beperkingen, zolang het de grondrechten van de verdachte maar niet aantast. Zo is ook het strandverbod ontstaan. Maar een plaatsverbod gaat een stap verder en ik vraag me af of je iemand dan niet te veel in zijn persoonlijke levenssfeer aantast.''

Behalve tijdens het vooronderzoek, kan de rechter ook in zijn vonnis een straat- of strandverbod opleggen. Het betreft dan altijd een bijzondere voorwaarde gekoppeld aan een voorwaardelijke straf. In alle gevallen is zo'n verbod tijdelijk.

Kees van der Linden en René van Trigt

000NobelPrizes
12-09-03, 10:47
Dit getuigt van een adequate daadkracht, zo aan het eind van het strandseizoen. Over 7, 8 maanden is iedereen het weer vergeten, en kan de verontwaardiging van voren af aan beginnen in mei 2003.

taouanza
12-09-03, 10:52
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Dit getuigt van een adequate daadkracht, zo aan het eind van het strandseizoen. Over 7, 8 maanden is iedereen het weer vergeten, en kan de verontwaardiging van voren af aan beginnen in mei 2003.



:hihi:


Sorry ik kon het niet laten.:duivels:

000NobelPrizes
12-09-03, 10:57
Geplaatst door taouanza
:hihi:


Sorry ik kon het niet laten.:duivels:

Hoezo, je doet toch niks? behalve klikken op een emoticontje, as usual.

taouanza
12-09-03, 10:58
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Hoezo, je doet toch niks? behalve klikken op een emoticontje, as usual.







:strik:

Jimi
12-09-03, 11:19
Geplaatst door taouanza
:hihi:


Sorry ik kon het niet laten.:duivels:

Wat kon je niet laten?

taouanza
12-09-03, 11:22
Geplaatst door Jimi
Wat kon je niet laten?


Lachen om de reply van 151 dinges.
Ze is helemaal niet grappig maar dit wel. :lol:

Simon
12-09-03, 12:36
Geplaatst door taouanza
Lachen om de reply van 151 dinges.
Ze is helemaal niet grappig maar dit wel. :lol:

Ja er valt nogal veel te lachen om dit onderwerp ... :rolleyes:

louise_louise
12-09-03, 13:08
Geplaatst door Jimi
Zandvoort: 'Plaatsverbod' Marokkaanse relschoppers

ZANDVOORT - Als het aan burgemeester Van der Heijden van Zandvoort ligt, komen jeugdige Marokkaanse relschoppers de badplaats niet meer in. Dat zei hij tijdens de vergadering van de commissie Collegezaken. De terreur van ruziezoekende Marokkaanse jongeren ligt de Zandvoortse politiek zwaar op de maag.


In de commissie kwam ook het recente incident rond eigenaar Kamerbeek van paviljoen Far Out ter sprake. Deze trok een alarmpistool nadat Marokkaanse jongens hem naar zijn zeggen met de dood hadden bedreigd. OPZ-raadslid Boevé zei namens de bevolking te spreken dat het oneerlijk was dat Kamerbeek elf dagen in het Haarlemse huis van bewaring moest zitten, terwijl de jongeren op vrije voeten waren.

Hoe de gemeente de relschoppers een plaatsverbod wil opleggen, is onduidelijk. Een woordvoerder laat weten dat de zaak 'eerst juridisch in de week moet worden gelegd bij het openbaar ministerie'.

De Haarlemse persofficier van justitie Hartjes denkt dat er veel haken en ogen aan zitten. ,,Als een verdachte wordt voorgeleid aan de rechter-commissaris en - in afwachting van de rechtszitting- wordt geschorst, kun je voorwaarden opnemen, zoals een straatverbod. Daaraan stelt de wet geen beperkingen, zolang het de grondrechten van de verdachte maar niet aantast. Zo is ook het strandverbod ontstaan. Maar een plaatsverbod gaat een stap verder en ik vraag me af of je iemand dan niet te veel in zijn persoonlijke levenssfeer aantast.''

Behalve tijdens het vooronderzoek, kan de rechter ook in zijn vonnis een straat- of strandverbod opleggen. Het betreft dan altijd een bijzondere voorwaarde gekoppeld aan een voorwaardelijke straf. In alle gevallen is zo'n verbod tijdelijk.

Kees van der Linden en René van Trigt

ja, vanochtend stond er ook een artikel in de telegraaf over dat ze in zandvoort prefentief willen gaan fouilleren ivm de marokkaanse relschoppers, nou vroeg ik me af; wat valt er te fouilleren aan strandbezoekers :D :staart:

Blade20
12-09-03, 19:07
Geplaatst door Baroc
Waarom niet voor alle relschoppers ?

Das simpel. Die marokkaanse relschoppers zijn bijna altijd dezelfde groep en dus voorspelbaar. de andere relschoppers zijn vakantiejongeren die er toevallig zijn en de gelegenheid grijpen om rel te schoppen. Deze krijgen een waarschuwing en een week later is hun vakantie afgelopen. Daardoor kunnen de vakantiejongeren geen tweede keer relschoppen.

Deze marokaanse relschoppers wonen in de omgeving en maken van de populaire plaats gebruik om te hangen en als nevenzijde om te rellen.

MocroStyle
12-09-03, 19:41
Nederland stuurt legereenheden naar Zuid-Irak om daar de rust te bewaren, maar kan van Zandvoort geen veilige badplaats maken. in- en intriest die Hollanders.

Ik stel voor gesubsideerde vakanties naar Lloret de Mar voor Marokkaanse jongeren, of klink ik nu echt als een PvdA-er?

barfly
12-09-03, 21:36
Geplaatst door MocroStyle
Nederland stuurt legereenheden naar Zuid-Irak om daar de rust te bewaren, maar kan van Zandvoort geen veilige badplaats maken. in- en intriest die Hollanders.

Ik stel voor gesubsideerde vakanties naar Lloret de Mar voor Marokkaanse jongeren, of klink ik nu echt als een PvdA-er?

Ik zou je bijna nog gelijk geven ook... Nederland moet haar prioriteiten eens duidelijk maken :moe:

taouanza
12-09-03, 23:08
Geplaatst door Simon
Ja er valt nogal veel te lachen om dit onderwerp ... :rolleyes:


Geef ik dat mens eens een keer gelijk is het weer niet goed.:ego: