PDA

Bekijk Volledige Versie : 17-jarige A'dammer slachtoffer 'bende-oorlog'



dodi_vega
12-09-03, 17:14
17-jarige A'dammer slachtoffer 'bende-oorlog'
Gepost door Rob (R@b) - vrijdag 12 september 2003 @ 16:56 - Bron: De Telegraaf
De 17-jarige jongen die afgelopen woensdag in Amsterdam werd doodgestoken, is slachtoffer geworden van een bende-oorlog, zo meldt de Telegraaf. De jongen, Shento, werd gedood in Amsterdam-Zuidoost, waar al een tijdje een strijd woedt tussen Antilliaanse en Surinaamse gangs. Volgens buurtbewoners gaan de groepen vrijwel iedere dag met elkaar op de vuist en regelmatig worden er (vuur)wapens getrokken.

Slachtoffer Shento, afkomstig uit Amsterdam-Noord, maar iedere dag wel te vinden bij zijn vriend uit de Albert Camuslaan in de Venkerpolder, kwam woensdag op bezoek bij zijn maat en werd opgewacht door een groep vijanden. Na een korte vechtpartij strompelde Shento twee trappen op naar de flatwoning van zijn vriend. ''We deden open en het enige dat Shento nog zei was 'ik ben gestoken met een mes''', vertelt de moeder van Shento's vriend huilend. Hierna stierf Shento in de armen van zijn vriend.

De Amsterdamse politie kon nog diezelfde avond een 19-jarige jongen aanhouden en gisteren een even oude buurtgenoot, die beiden worden verdacht van betrokkenheid bij de vechtpartij.

In de buurt zijn de meeste inwoners niet onder de indruk van de dood van de 17-jarige jongen. Het komt niet als een verrassing. Bloemen zijn niet gelegd. ''Vechtpartijen zijn hier heel normaal. Daar kijkt niemand hier nog van op. Ik woon hier nu een tijdje en er is iedere dag wel iets aan de hand. Die jongerenbendes hangen hier rond en vaak wordt er gevochten'', verklaart de onderbuurman van Shento's vriend.

De politie ontkent dat er jeugdbendes bestaan in de buurt. Op doorvragen van de Telegraaf wil woordvoerder Vermeulen wel toegeven dat enkele groepjes jongeren zijn die zich bezighouden met criminaliteit en de rust in de buurt verstoren. ''Dat is ons wel bekend, maar van echt supergeorganiseerde gangs zoals in Amerika is hier geen sprake''.

:terrorist :auw:

sneeuwitje
12-09-03, 18:06
Bendes in Zuidoost Amsterdam?

Ik weet wel dat het daar heel erg gevaarlijk is, mijn beste vriendin heeft daar ooit gewoont werd vaak achtervolgd en is door haar eigen buurman mishandeld.

dodi_vega
12-09-03, 19:29
Geplaatst door sneeuwitje
Bendes in Zuidoost Amsterdam?

Ik weet wel dat het daar heel erg gevaarlijk is, mijn beste vriendin heeft daar ooit gewoont werd vaak achtervolgd en is door haar eigen buurman mishandeld.


Tjah.. amsterdam is ontspoorT :verward: ..!

Zagora
12-09-03, 22:48
De gangsterrap is geen onschuldig tijdverdrijf, blijkt maar weer.

Mafkees
12-09-03, 22:49
Geplaatst door Zagora
De gangsterrap is geen onschuldig tijdverdrijf, blijkt maar weer.


Arme Johnny Cash,

Zagora
12-09-03, 22:50
Geplaatst door Al3arbi
Arme Johnny Cash,

:giechel:

Mafkees
12-09-03, 22:51
Geplaatst door Zagora
:giechel:


Wel eens daarnaar geluisterd,
Ik vanmiddag ff nadat ik op radio vergelijking met Gangsterrap hoorde.

Kern van waarheid, kerel was nogal `n doemdenker (nummers die ik gehoord heb dan)

Zagora
12-09-03, 22:59
Geplaatst door Al3arbi
Wel eens daarnaar geluisterd,
Ik vanmiddag ff nadat ik op radio vergelijking met Gangsterrap hoorde.

Kern van waarheid, kerel was nogal `n doemdenker (nummers die ik gehoord heb dan)

Liet Cash in zijn nummers veelvuldig het geknal van een Mac. 10 horen? Figureerden in zijn clips ook schaars geklede dames die als matras fungeerden? En verheerlijkte hij de analfabeet die zijn Glock leegpompt in het lichaam van een andere schoolverlater die de pech had dat zijn kleding niet de juiste kleur had? Belangrijker nog, somde hij in zijn platen zijn verzameling auto's op?

Mafkees
12-09-03, 23:02
Geplaatst door Zagora
Liet Cash in zijn nummers veelvuldig het geknal van een Mac. 10 horen? Figureerden in zijn clips ook schaars geklede dames die als matras fungeerden? En verheerlijkte hij de analfabeet die zijn Glock leegpompt in het lichaam van een andere schoolverlater die de pech had dat zijn kleding niet de juiste kleur had? Belangrijker nog, somde hij in zijn platen zijn verzameling auto's op?


Ach `n jonge dude als Zagora weet wel dat Gangsterrap nogal divers is.

Van schreeuwende Thugs die killen tot Rappers die Johnny Cash als inspiratie bron namen, (nee w8 niet Big L, damn waarom vergeet ik dat soort shit :moe:),

Alhoewel wat jij opnoemt is geen Gangsterrap, maar eerder Commerciele rap.

Zagora
12-09-03, 23:08
Geplaatst door Al3arbi
Ach `n jonge dude als Zagora weet wel dat Gangsterrap nogal divers is.

Van schreeuwende Thugs die killen tot Rappers die Johnny Cash als inspiratie bron namen, (tjek Bio van Big L en nog `n andere mafklap waar ik ff niet op de naam van komen),

Alhoewel wat jij opnoemt is geen Gangsterrap, maar eerder Commerciele rap.

Mais oui. Je spreekt nu met iemand die in zijn jongere jaren heeft genoten NWA, Public Enemy, Ice-T en noem maar op. Maar ik denk toch dat dat soort jochies hun inspiratie halen uit de troep die voor rap moet doorgaan. Ik herinner mij nog een paar idioten in Den Haag die de hele bende-cultus uit L.A. verheerlijken en die zelfs de namen van die bende's zoals Bloods en Crips overnamen, inclusief de benamingen voor de gradaties in het gangster-zijn zoals Original Gangster en Junior Gangster.

taouanza
13-09-03, 08:20
Geplaatst door Zagora
Mais oui. Je spreekt nu met iemand die in zijn jongere jaren heeft genoten NWA, Public Enemy, Ice-T en noem maar op. Maar ik denk toch dat dat soort jochies hun inspiratie halen uit de troep die voor rap moet doorgaan. Ik herinner mij nog een paar idioten in Den Haag die de hele bende-cultus uit L.A. verheerlijken en die zelfs de namen van die bende's zoals Bloods en Crips overnamen, inclusief de benamingen voor de gradaties in het gangster-zijn zoals Original Gangster en Junior Gangster.


Kun je het voorstellen dat er idioten hier in Nederland in dure merkleding roepen: We strugle to survive.:moe:

Mafkees
13-09-03, 09:48
Geplaatst door taouanza
Kun je het voorstellen dat er idioten hier in Nederland in dure merkleding roepen: We strugle to survive.:moe:


Nix voorstellen ze zijn er.
Hier in Haarlem heb je ook Gangs, das wel humor.
3 gangs, Crips, Bloods en GreyWolfs, zware humor.
Opgeschoten Turken, Hollanders, Surinamers (en weinig Mgharba:p) die zich Gangsters voelen.

Shaheed
13-09-03, 10:21
Geplaatst door Al3arbi
Nix voorstellen ze zijn er.
Hier in Haarlem heb je ook Gangs, das wel humor.
3 gangs, Crips, Bloods en GreyWolfs, zware humor.
Opgeschoten Turken, Hollanders, Surinamers (en weinig Mgharba:p) die zich Gangsters voelen.



Eén van de weinige voordelen van het nadeel dat we ons niet kunnen verenigen.

taouanza
13-09-03, 10:49
Geplaatst door Al3arbi
Nix voorstellen ze zijn er.
Hier in Haarlem heb je ook Gangs, das wel humor.
3 gangs, Crips, Bloods en GreyWolfs, zware humor.
Opgeschoten Turken, Hollanders, Surinamers (en weinig Mgharba:p) die zich Gangsters voelen.



Ja duh:moe:

Maar ik vind er niks grappigs aan ik vind het eerder zielig en treurig.

taouanza
13-09-03, 10:50
Geplaatst door Shaheed
Eén van de weinige voordelen van het nadeel dat we ons niet kunnen verenigen.


Ahum nou moet je met dit toch effe uitleggen.:verward:

Shaheed
13-09-03, 10:59
Geplaatst door taouanza
Ahum nou moet je met dit toch effe uitleggen.:verward:


Marokkanen kunnen zich niet verenigen = nadeel.

Marokkanen zitten niet in bendes = voordeel.

Zagora
13-09-03, 11:06
Geplaatst door Shaheed
Marokkanen kunnen zich niet verenigen = nadeel.

Marokkanen zitten niet in bendes = voordeel.

Ben jij geen Gangsta dan?