PDA

Bekijk Volledige Versie : Een prostitué door God vergeven omdat ze een hond te drinken gaf



Marsipulami
12-09-03, 20:33
Volume 4, Book 54, Number 538:
Narrated Abu Huraira:

Allah's Apostle said, "A prostitute was forgiven by Allah, because, passing by a panting dog near a well and seeing that the dog was about to die of thirst, she took off her shoe, and tying it with her head-cover she drew out some water for it. So, Allah forgave her because of that."



http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/bukhari/054.sbt.html#004.054.538

freya
12-09-03, 22:20
En wanneer wordt jij moslim Mars?

taouanza
12-09-03, 22:29
Geplaatst door Marsipulami
Volume 4, Book 54, Number 538:
Narrated Abu Huraira:

Allah's Apostle said, "A prostitute was forgiven by Allah, because, passing by a panting dog near a well and seeing that the dog was about to die of thirst, she took off her shoe, and tying it with her head-cover she drew out some water for it. So, Allah forgave her because of that."



http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/bukhari/054.sbt.html#004.054.538


Daarom worden vrouwen in het midden-oosten zo barmharig behandelt, uit respect voor de soena. En dat is ook de reden waarom ZS het heeft over keldersletten.

Zwarte Schaap
12-09-03, 23:03
Geplaatst door taouanza
En dat is ook de reden waarom ZS het heeft over keldersletten. Ik snap het even niet wil je het me even uitleggen aub.

Marsipulami
12-09-03, 23:07
Geplaatst door freya
En wanneer wordt jij moslim Mars?

Euhmmm... kweenie. Van zodra de islam het stenigen van overspelige vrouwen en het afhakken van handen als wrede barbarij veroordeeld misschien ? Verder gok ik vooral op Zijn barmhartigheid voor het geval ik me vergis. Ik denk niet dat God een moslim is en al evenmin een katholiek, maar de Bondgenoot van alle mensen van goede wil. :)

Simon
12-09-03, 23:41
Geplaatst door Marsipulami
Volume 4, Book 54, Number 538:
Narrated Abu Huraira:
Allah's Apostle said, "A prostitute was forgiven by Allah, because, passing by a panting dog near a well and seeing that the dog was about to die of thirst, she took off her shoe, and tying it with her head-cover she drew out some water for it. So, Allah forgave her because of that."


Mooi verhaal. Maar een dergelijk verhaal over bezoekers van prostituees die iets vergeven zou moeten worden lees je nooit. Dat maakt het tot een dubbele moraal.

Simon

Zagora
12-09-03, 23:43
Geplaatst door Marsipulami
Euhmmm... kweenie. Van zodra de islam het stenigen van overspelige vrouwen en het afhakken van handen als wrede barbarij veroordeeld misschien ? Verder gok ik vooral op Zijn barmhartigheid voor het geval ik me vergis. Ik denk niet dat God een moslim is en al evenmin een katholiek, maar de Bondgenoot van alle mensen van goede wil. :)


Zelfs een Bondgenoot van de atheïst?

mrz
12-09-03, 23:48
Lol man de atheist is een christen in pubertijd.
:moe:

Marsipulami
12-09-03, 23:49
Geplaatst door Zagora
Zelfs een Bondgenoot van de atheïst?

Zeker weten, mensen die zwijgen over God staan minstens een trapje hoger dan mensen die in Zijn naam anderen die hun best doen veroordelen.

Zagora
12-09-03, 23:50
Geplaatst door mrz
Lol man de atheist is een christen in pubertijd.
:moe:

Die vind ik wel aardig :duim:

Zagora
12-09-03, 23:53
Geplaatst door Marsipulami
Zeker weten, mensen die zwijgen over God staan minstens een trapje hoger dan mensen die in Zijn naam anderen die hun best doen veroordelen.

Wij verzwijgen hem niet, wij ontkennen zijn bestaan.

Marsipulami
13-09-03, 00:04
Geplaatst door Zagora
Wij verzwijgen hem niet, wij ontkennen zijn bestaan.

Gelovigen en atheïsten hebben alvast gemeen met elkaar dat ze met God bezig zijn. Als God niet zou bestaan dan waren er ook geen atheïsten nodig die zich uitsloven om Zijn bestaan te ontkennen of te loochenen. Door tegen God tekeer te gaan verraden de atheïsten zichzelf als gelovigen. :fpiraat:

Zagora
13-09-03, 00:19
Geplaatst door Marsipulami
Gelovigen en atheïsten hebben alvast gemeen met elkaar dat ze met God bezig zijn. Als God niet zou bestaan dan waren er ook geen atheïsten die zich uitsloofden om Zijn bestaan te ontkennen of te loochenen. Door tegen God tekeer te gaan verraden de atheïsten zichzelf als gelovigen. :fpiraat:

Dat is wel héél simpel geredeneerd, Mars. Ik ben niet met God bezig, immers, dat zou betekenen dat ik in zijn bestaan geloof. Ik bestrijd het denkbeeld God omdat dit niet meer is dan een projectie van gevoelens en verlangens.

MocroStyle
13-09-03, 00:20
Geplaatst door Zagora
Wij verzwijgen hem niet, wij ontkennen zijn bestaan.

Ik dacht dat jij moslim was. Of heb je gewoon een zonnesteek opgelopen in Zagora?:)

Zagora
13-09-03, 00:22
Geplaatst door MocroStyle
Ik dacht dat jij moslim was. Of heb je gewoon een zonnesteek opgelopen in Zagora?:)

Je dacht te veel :wohaa:

MocroStyle
13-09-03, 00:24
Geplaatst door Zagora
Je dacht te veel :wohaa:

Ben je wel Marokkaan? Of gewoon geobsedeerd door de zandvlaktes van Zagora?

Marsipulami
13-09-03, 00:25
Geplaatst door Zagora
Dat is wel héél simpel geredeneerd, Mars. Ik ben niet met God bezig, immers, dat zou betekenen dat ik in zijn bestaan geloof. Ik bestrijd het denkbeeld God omdat dit niet meer is dan een projectie van gevoelens en verlangens.

Als God geen rol zou spelen in onze gevoelens en verlangens dan was Zijn bestaan nutteloos, ook al zou Hij bestaan.

Als ik honger heb verlang ik naar een boterham. Is dat menselijke verlangen een argument om te zeggen dat het bestaan van boterhammen een illussie of een projectie is ? Ik dacht het niet. Ik denk dat het verlangen naar God en het bestaan van God elkaar niet uitsluiten. :fpiraat:

mrz
13-09-03, 00:25
Marsipulami vraagje last temptation of christ gezien gisteren toevallig?

Zwarte Schaap
13-09-03, 00:29
Geplaatst door Zagora
Dat is wel héél simpel geredeneerd, Mars. Ik ben niet met God bezig, immers, dat zou betekenen dat ik in zijn bestaan geloof. Ik bestrijd het denkbeeld God omdat dit niet meer is dan een projectie van gevoelens en verlangens.

Naar ik meen spreek je hierboven jezelf tegen. Je bent niet met GOD bezig maar je bestrijd het denkbeeld GOD wel. Ben je dan niet indirect met GOD bezig?

En als je het denkbeeld GOD als een projectie van gevoelens en verlangens ziet dan kun je toch beter die gevoelens en verlangens bestrijden. Ook vraag ik me af welke gevoelens en verlangens wil je bestrijden en waarom? Zijn het schadelijke gevoelens en verlangens?

Zagora
13-09-03, 00:29
Geplaatst door Marsipulami
Als God geen rol zou spelen in onze gevoelens en verlangens dan was Zijn bestaan nutteloos, ook al zou Hij bestaan.

Als ik honger heb verlang ik naar een boterham. Is dat menselijke verlangen een argument om te zeggen dat het bestaan van boterhammen een illussie of een projectie is ? Ik dacht het niet. Ik denk dat het verlangen naar God en het bestaan van God elkaar niet uitsluiten. :fpiraat:


Met je eerste bewering leg je jezelf min of meer de plicht op om in Hem te geloven, no matter what. Dan geef je toe dat je gelooft omdat je ratio ontoereikend is?

Je vergelijking met een boterham, hoe leuk ook gevonden, gaat niet op. Van een boterham kunnen we tenminste zeggen dat hij bestaat omdat we hem zelf kunnen waarnemen. Is God een boterham?

Zagora
13-09-03, 00:30
Geplaatst door MocroStyle
Ben je wel Marokkaan? Of gewoon geobsedeerd door de zandvlaktes van Zagora?

Wat heeft mijn afkomst hiermee te maken?

Zagora
13-09-03, 00:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Naar ik meen spreek je hierboven jezelf tegen. Je bent niet met GOD bezig maar je bestrijd het denkbeeld GOD wel. Ben je dan niet indirect met GOD bezig?

Nee, ik ben dan direct bezig met mensen die in dit idee geloven. Ik bestrijd hun overtuiging dat God bestaat omdat het mijn inziens een projectie is van hun eigen verlangens en gevoelens.



Geplaatst door Zwarte Schaap


En als je het denkbeeld GOD als een projectie van gevoelens en verlangens ziet dan kun je toch beter die gevoelens en verlangens bestrijden. Ook vraag ik me af welke gevoelens en verlangens wil je bestrijden en waarom? Zijn het schadelijke gevoelens en verlangens?

Ik bestrijd ze in een discussie. Ik wil mensen bekeren tot het atheïsme.

Marsipulami
13-09-03, 00:36
Geplaatst door mrz
Marsipulami vraagje last temptation of christ gezien gisteren toevallig?

Gisteren niet, maar ik heb die video wel ergens in mijn kast met videofilms. Is een waardeloze prent. Pure commercie, als je een film wil waar volk naar komt kijken dan moet je controverses uitlokken. Als ik een molotov cocktail was, dan had ik mezelf gegooid naar de heetgeblakerde bekrompen critici van die film :fpiraat:

MocroStyle
13-09-03, 00:37
Geplaatst door Zagora
Wat heeft mijn afkomst hiermee te maken?

Waarmee te maken? Was gewoon een op zichzelf staande vraag die je verder niet hoeft te beantwoorden.

Zagora
13-09-03, 00:41
Geplaatst door MocroStyle
Waarmee te maken? Was gewoon een op zichzelf staande vraag die je verder niet hoeft te beantwoorden.

Oh

Marsipulami
13-09-03, 00:42
Geplaatst door Zagora
Is God een boterham?

Van een boterham kunnen we tenminste zeggen dat hij bestaat omdat we hem zelf kunnen waarnemen.

Tja, wat moet ik daar nu weer op antwoorden ? Een gelovige die gelooft in God is zoals een blindgeborene die gelooft in de zon. Niet omdat hij de zon kan waarnemen, maar omdat hij de warmte van zonnestralen kan ervaren. Daardoor wordt het verhaal van mensen met een extra zintuig de moeite waard om te geloven. :fpiraat:

Zwarte Schaap
13-09-03, 00:44
Geplaatst door Zagora
Nee, ik ben dan direct bezig met mensen die in dit idee geloven. Ik bestrijd hun overtuiging dat God bestaat omdat het mijn inziens een projectie is van hun eigen verlangens en gevoelens. Je wil dus bewijzen dat God niet bestaat. Kortom je houdt je met het niet-bestaan bestaan van GOD bezig.


Ik bestrijd ze in een discussie. Ik wil mensen bekeren tot het atheïsme. Waarom wil je andermans gevoelens en verlangens bestrijden?

Wil je ook antwoord geven op mijn eerder gestelde vragen?

1)En als je het denkbeeld GOD als een projectie van gevoelens en verlangens ziet dan kun je toch beter die gevoelens en verlangens bestrijden?
2)Ook vraag ik me af welke gevoelens en verlangens wil je bestrijden
3) en waarom?
4)Zijn het schadelijke gevoelens en verlangens?

Wat is het ateisme dan? Is dat een uitblijven van gevoelens en verlangens?

Zagora
13-09-03, 00:47
Geplaatst door Marsipulami


Tja, wat moet ik daar nu weer op antwoorden ? Een gelovige die gelooft in God is zoals een blinde die gelooft in de zon. Niet omdat hij de zon kan waarnemen, maar omdat hij de warmte van zonnestralen kan ervaren. Daardoor wordt het verhaal van mensen met een extra zintuig de moeite waard om te geloven. :fpiraat:

We kunnen een blinde in het oor fluisteren dat de Zon ook werkelijk bestaat omdat elk levend persoon die over een goed stel ogen beschikt deze kan waarnemen. Flauw he?

Maar je erkent dat het geen voldongen feit is dat God bestaat? Dat jouw geloofsovertuiging gebaseerd is op vermoedens?

mrz
13-09-03, 00:57
Geplaatst door Marsipulami
Gisteren niet, maar ik heb die video wel ergens in mijn kast met videofilms. Is een waardeloze prent. Pure commercie, als je een film wil waar volk naar komt kijken dan moet je controverses uitlokken. Als ik een molotov cocktail was, dan had ik mezelf gegooid naar de heetgeblakerde bekrompen critici van die film :fpiraat:

Lol wat een terroristische zelfspot in de spiegel weer hier. Ook niet controversieel zeg tssssk.... :lekpuh:

Zagora
13-09-03, 00:57
Je wil dus bewijzen dat God niet bestaat. Kortom je houdt je met het niet-bestaan bestaan van GOD bezig.

Waarom wil je andermans gevoelens en verlangens bestrijden?

Ach neem het niet zo letterlijk. Het is niet zo dat ik een heel strijdplan klaar heb om iedereen van zijn geloof af te brengen. Ik probeer gewoon elke gelovige die de discussie met mij aangaat op zijn dwalingen te wijzen.

Wil je ook antwoord geven op mijn eerder gestelde vragen?

1)En als je het denkbeeld GOD als een projectie van gevoelens en verlangens ziet dan kun je toch beter die gevoelens en verlangens bestrijden?

Dat betoog ik ook. Het is onzinnig om God te bestrijden als je niet het probleem bij de wortel aanpakt, en dat is in de menselijke geest waar het idee God huist.





2)Ook vraag ik me af welke gevoelens en verlangens wil je bestrijden

Dat heb ik verkeerd gezegd. Ik wil niet hun gevoelens (die meestal positief van aard zijn) bestrijden maar de projectie van deze gevoelens.


3) en waarom?

Omdat mensen zichzelf voor de gek houden.

4)Zijn het schadelijke gevoelens en verlangens?

Niet zozeer. Al kunnen sommige gevoelens niet bijdragen tot een prettigere wereld.

Wat is het ateisme dan? Is dat een uitblijven van gevoelens en verlangens?

Nee. Atheisme is voor mij vooral de erkenning dat gelovigen niet het monopolie op al die verheven gevoelens en idealen, zoals barmhartigheid, vergeving etc etc. Dit is iets wat vanuit mijzelf komt en niet op order van een God gebeurt die mij zo een toffe kerel vindt omdat ik hem dagelijks prijs.

Marsipulami
13-09-03, 01:05
Geplaatst door Zagora
Maar je erkent dat het geen voldongen feit is dat God bestaat? Dat jouw geloofsovertuiging gebaseerd is op vermoedens?

Feit ? Is liefde een waarneembaar feit ? Geluk of wanhoop een feit ? Van God een bewezen feit willen maken is hem proberen onderwerpen aan het beperkte menselijke verstand. De belangrijkste dingen des levens zijn daar gelukkig niet aan onderworpen. God, het vriendelijk geheim dat ons leven draagt, is groter dan ons verstand. Geloof in God heeft niks met feiten de maken, maar is een sprong in het onbekende in het vertrouwen dat er Iets of Iemand is die zorgt dat we niet te pletter storten.

Zagora
13-09-03, 01:15
Geplaatst door Marsipulami
Feit ? Is liefde een waarneembaar feit ? Geluk of wanhoop een feit ? Van God een bewezen feit willen maken is hem proberen onderwerpen aan het beperkte menselijke verstand. De belangrijkste dingen des levens zijn daar gelukkig niet aan onderworpen. God, het vriendelijk geheim dat ons leven draagt, is groter dan ons verstand. Geloof in God heeft niks met feiten de maken, maar is een sprong in het onbekende in het vertrouwen dat er Iets of Iemand is die zorgt dat we niet te pletter storten.


Daar verschillen wij in. Ik wil altijd graag weten waar ik aan toe ben en jij gelooft in iets onkenbaars als een God omdat jouw gevoel je dat ingeeft. Als hij niet onderworpen kan worden aan het menselijk verstand is het al onmogelijk om met je verstand in Hem te geloven. Simpel.

Zagora
13-09-03, 01:17
Trouwens, je religieuze ervaring beschrijf je met woorden die niets bewijzen.

Marsipulami
13-09-03, 01:20
Geplaatst door Zagora
Trouwens, je religieuze ervaring beschrijf je met woorden die niets bewijzen.

Heel juist. Ik wil ook niets bewijzen. Ik antwoord alleen maar op je opmerkingen. :)

Chatoloog
13-09-03, 01:25
Geplaatst door Zagora
Trouwens, je religieuze ervaring beschrijf je met woorden die niets bewijzen.


misschien is denken over of geloven in God een te grote stap voor je...zullen we het "makkelijk" houden en het over JOUW bestaan hebben?

het is teruguit redenering maar eens kijken waar we uitkomen....

Zie je je bestaan als een schepping of als een ontstaan uit het niets?

Zagora
13-09-03, 01:25
Geplaatst door Marsipulami
Heel juist. Ik wil ook niets bewijzen. Ik antwoord alleen maar op je opmerkingen. :)

Huh? :confused: Wat wij atheïsten voor hebben op gelovigen is dat er absoluut geen enkel bewijs is voor Zijn bestaan. Hoe vullen jullie die leegte toch op?

Zagora
13-09-03, 01:30
Geplaatst door Chatoloog
misschien is denken over of geloven in God een te grote stap voor je...zullen we het "makkelijk" houden en het over JOUW bestaan hebben?

Ah de simplist mengt zich in de discussie. Een te grote stap. Sure. En mijn bestaan is niet ter zake doende voor de vraag of Hij wel of niet bestaat.



het is teruguit redenering maar eens kijken waar we uitkomen....


ben je dronken?




Zie je je bestaan als een schepping of als een ontstaan uit het niets?

Een schepping. Tsja die ouders van me he. Praat het ze maar eens uit het hoofd om een genie te fabriceren.

Zwarte Schaap
13-09-03, 01:32
Geplaatst door Zagora
Dat betoog ik ook. Het is onzinnig om God te bestrijden als je niet het probleem bij de wortel aanpakt, en dat is in de menselijke geest waar het idee God huist. Het waren toch gevoelens en verlangens? Zijn gevoelens en verlangens niet van nature spontaan? Volgens mij bedoel je dat je bepaalde GODSideen wil bestrijden. Als je het gevoelens en verlangens noemt en zeker als dat positieve gevoelens zijn, kun je dat niet bestrijden aangezien naar mijn mening gevoelens en verlangens een spontaan karakter hebben en vrijwel niet gestuurd kunnen worden door de ratio. Wat versta jij eigenlijk onder de menselijke geest? Bestaat er dan wel een menselijke geest?


Dat heb ik verkeerd gezegd. Ik wil niet hun gevoelens (die meestal positief van aard zijn) bestrijden maar de projectie van deze gevoelens. Dus hun gevoelens en verlangens naar GOD wil je niet bestrijden maar juist hoe ze dat in hun geest projecteren. Dat vind ik een belangrijke nuance.


Omdat mensen zichzelf voor de gek houden.
Mischien hou jij jezelf voor de gek door je atheisme op gelovigen te willen projecteren.



Nee. Atheisme is voor mij vooral de erkenning dat gelovigen niet het monopolie op al die verheven gevoelens en idealen, zoals barmhartigheid, vergeving etc etc. Dit is iets wat vanuit mijzelf komt en niet op order van een God gebeurt die mij zo een toffe kerel vindt omdat ik hem dagelijks prijs. Je eigenlijke probleem is dus dat je denkt dat gelovigen de monopolie hebben op verheven gevoelens, idealen zoals barmhartigheid en vergeving etc..etc... Dat snap ik eigenlijk niet? Mag jij niet die verheven idealen en gevoelens hebben dan dat je de monopolie wil doorbreken?

Zagora
13-09-03, 01:48
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wat versta jij eigenlijk onder de menselijke geest? Bestaat er dan wel een menselijke geest?

Die bestaat. Het is de plek waar de de werkelijkheid geïnterpreteerd wordt en waar emoties hun kleur krijgen. Alleen daar kan God bestaan, wat Hem (kijk toch eens hoe respectvol ik ben door hem consequent met een hoofdletter te vereren) natuurlijk reduceert tot een menselijk denkbeeld. Een waanbeeld, zo je wilt.





Mischien hou jij jezelf voor de gek door je atheisme op gelovigen te willen projecteren.

Ik ben overtuigd van mijn gelijk.





Je eigenlijke probleem is dus dat je denkt dat gelovigen de monopolie hebben op verheven gevoelens, idealen zoals barmhartigheid en vergeving etc..etc... Dat snap ik eigenlijk niet? Mag jij niet die verheven idealen en gevoelens hebben dan dat je de monopolie wil doorbreken?

Dat is helemaal niet mijn eigenlijke probleem, ZS. Ik maakte alleen duidelijk wat atheïsme voor míj betekent. Door te ontkennen dat alleen religie deze gevoelens kan opwekken maak ik ook duidelijk dat Hij niet bestaat.

Ik ga schlapen.... Een genie heeft zijn nachtrust hard nodig

Maarten
13-09-03, 02:36
ik geef mijn planten altijd water, nog nét voordat het laatste stukje groen geel wordt!! Zou het helpen?? :engel:

Zwarte Schaap
13-09-03, 02:38
Geplaatst door Zagora
Die bestaat. Het is de plek waar de de werkelijkheid geïnterpreteerd wordt en waar emoties hun kleur krijgen. Alleen daar kan God bestaan, wat Hem natuurlijk reduceert tot een menselijk denkbeeld. Een waanbeeld, zo je wilt. Is jouw denkbeeld ook niet menselijk? Zijn jouw geeesteskindjes dan vrij van waanbeelden?Wordt het idee dat god niet bestaat door jou ook niet gereduceert tot een menselijke waandenkbeeld?

Voor zover ik begrepen heb kun je god niet inbeelden en beschrijven en wordt dat bijv in de islam de nadruk opgelegd.

en hoe zit het mijn vorige vragen?

1) Het waren toch gevoelens en verlangens?
2) Zijn gevoelens en verlangens niet van nature spontaan?
3) Volgens mij bedoel je dat je bepaalde GODSideen wil bestrijden.
4) Als je het gevoelens en verlangens noemt en zeker als dat positieve gevoelens zijn, kun je dat niet bestrijden aangezien naar mijn mening gevoelens en verlangens een spontaan karakter hebben en vrijwel niet gestuurd kunnen worden door de ratio.


Ik ben overtuigd van mijn gelijk. Overtuigd is dat hetzelfde als bewezen of is het ook maar een gevoel en verlangen?


Dat is helemaal niet mijn eigenlijke probleem, ZS
Ach kom nou als je het bestrijd dan zit het je ook dwars.


Ik maakte alleen duidelijk wat atheïsme voor míj betekent. Door te ontkennen dat alleen religie deze gevoelens kan opwekken maak ik ook duidelijk dat Hij niet bestaat.
Je gevolgde logica is niet volledig en dus niet correct. Jij gaat ervan uit dat alleen religie bepaalde gevoelens kan opwekken zoals je al eerder omschreef als barmhartigheid en vergeving.

Ik ben van mening dat zulke gevoelens en verlangens naast religieuzen ook niet-religieuze mensen deze kunnen hebben. Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten. Religie legt op haar manier daar de nadruk op. Komen we bij je hoofdoel ''dat god daardoor niet bestaat'', logisch gezien een onjuist conclusie is.

Kortom ik denk dat jouw beeld van religie, dat het een monopoly heeft op hogere waarden, een verkeerd uitgangspunt is, daardoor basseer je je atheisme, om in jouw terminlogie te blijven, op een waanbeeld.

Maarten
13-09-03, 02:44
Geplaatst door Chatoloog

Zie je je bestaan als een schepping of als een ontstaan uit het niets?

Even kijken wat je hier bedoelt..

Ontstaan vanuit het niets, dat is dus die supertoverstafjes-theorie van de christelijke- en moslimfundamentalisten.

Schepping, dat is altijd (nauwgezet) opbouwen en ontwikkeling.. Dus zeg maar een goddelijke kracht, die zich langs de wetten van Darwin ontplooit.. klopt ook met alle wetenschappelijke resultaten tot dusver.. kortom, in alle opzichten een mooi en waarachtig beeld.

Bedankt voor je intro naar geloof, Chatoloog!