PDA

Bekijk Volledige Versie : Stuurt Nederland haar ingezeten de dood in?



Zagora
12-09-03, 23:24
Dringende Noodoproep aan alle Media
IFIR_Holland - 12.09.2003 16:36

IRAANSE POLITIEKE AKTIVIST HAMID FARHODI EN ZIJN ZWANGER VROUW MET ONMIDDELLIJKE INGANG UIT NEDERLAND GEZET

Dit bericht is verstuurd op 12 september 2003
Het kan zijn dat de familie Farhodi inmiddels naar schiphol is vervoerd

Hamid Farhodi, een Iraanse politieke aktivist, die uit Iran vluchtte omdat hij daar vervolgd werd door het Islamitsche regime, is samen met zijn vijf maand zwangere vrouw Parvin Hamidiniya in verzekerde bewaring gesteld door de Nederlandse politie. Het ligt in de bedoeling om deze vluchtelingen zo spoedig mogelijk uit Nederland te verwijderen en op transport naar Iran te zetten.

Hamid Farhodi heeft wel gefundeerde redenen om te vrezen dat hij op basis van zijn politieke overtuiging en activiteiten vervolgd zal worden door het Iraanse regime. Hij is namelijk een bekend politieke activist en lid van de organisatie The International Federation of Iranian Refugees Holland (IFIR-Holland). Hamid verbleef drie jaar in een Iraanse gevangenis, waar hij werd gemarteld en waar hij andere onmenselijke behandelingen moest ondergaan. Dit alles vanwege zijn politieke inzet. Vanwege deze feiten en uit humane overwegingen is het belangrijk, dat Fahrodi en zijn vrouw door de Nederlandse overheid en immigratie autoriteiten wordt erkend als vluchteling.

De IFIR-Holland eist dat Hamid Farhodi Moghadam en zijn vrouw Parvin Hamidiniyan een vluchtelingen status wordt verleend, hun deportatiebevel geannuleerd wordt en dat zij met onmiddellijke ingang vrij worden gelaten.

Hamid Farhodi en het leven van zijn familie staan serieus op het spel. IFIR-Holland, doet een dringende oproep aan alle betrokken mensen en organisaties om aktie te ondernemen en de Nederlandse regering onder druk te zetten, de vrijlating van deze Iranese familie te eisen en ze in Nederland veiligheid te bieden.

Als onderdeel van deze aktie wordt iedereen verzocht protestbrieven naar de Nederlandse immigratiediensten te sturen en ook naar het Ministerie van Justitie. En hiervan bovendien een kopie aan IFIR-Holland te sturen.


www.indymedia.nl

Simon
12-09-03, 23:46
Nederland Gidsland :argwaan: . Nou ik zag vanavond ook weer een documentaire in NOVA die je doet afvragen wat een onmenselijk beleid er nu vaak gevoerd wordt. Ik heb weinig moeite met het meer dichtgooien van de grenzen maar het uitzettingsbeleid ten aanzien van mensen die al in sterke mate ingeburgerd zijn vind ik echt schrijnend.

Simon

Simon
12-09-03, 23:48
"Dat de godsdienst een slecht geweten heeft, blijkt uit het feit dat er zware straffen worden gegeven aan wie ermee spot."

A. Schopenhauer

Deze uitspraak is wel erg leuk eigenlijk !!!

Zagora
12-09-03, 23:54
Geplaatst door Simon
Deze uitspraak is wel erg leuk eigenlijk !!!

www.citaten.net

Blade20
13-09-03, 07:15
Ja, we moeten Al Qaida bedanken voor de goede reden die we nu hebben om ons immigrantenbeleid aan te pakken.
Kijk, ik persoonlijk ben ervoor om de immigrantenstroom aanzienlijk te verminderen en ons te concentreren op de intigratie van de allochtonen die nu in NL zijn. Maar dit soort menen mogen naar mijn mening niet worden geweigerd.

Ik vraag me op de eerste plaats af waarom hij is geweigerd, dat staat volgens mij niet in het stukje.

Ik vindt dat hij sowiezo in NL moest worden geaccepteerd als immigrant al was het maar als stil protest tegen het regime in Iran.

plexus
13-09-03, 08:21
Geplaatst door Blade20
Ja, we moeten Al Qaida bedanken voor de goede reden die we nu hebben om ons immigrantenbeleid aan te pakken.
Kijk, ik persoonlijk ben ervoor om de immigrantenstroom aanzienlijk te verminderen en ons te concentreren op de intigratie van de allochtonen die nu in NL zijn. Maar dit soort menen mogen naar mijn mening niet worden geweigerd.

Ik vraag me op de eerste plaats af waarom hij is geweigerd, dat staat volgens mij niet in het stukje.

Ik vindt dat hij sowiezo in NL moest worden geaccepteerd als immigrant al was het maar als stil protest tegen het regime in Iran.

Al Qaida? immigrantenbeleid? nou hou ik graag van mensen met een non-linair denkpatroon...maar dit is gewoon dom..