PDA

Bekijk Volledige Versie : Brit duwde pinda met zijn neus 11 kilometer ver



Waterval
13-09-03, 12:04
Brit duwde pinda met zijn neus 11 kilometer ver

Uitgegeven: 13 september 2003 12:07

LONDEN - De 37-jarige Brit Mark McGowan heeft met zijn neus een pinda 11 kilometer over de grond voortgeduwd, tot in het regeringscentrum Downing Street. Hij deed dat niet om in het Guinness Book of Records te komen, maar om zijn pleidooi voor lagere collegegelden, zo meldde de krant The Daily Mail zaterdag.

McGowan legde zijn lijdensweg - "Ik heb onuitsprekelijke dingen gezien. de straten waren ontzettend smerig: haren, fluimen en vogelpoep" - niet in een keer af. Hij deed het in etappes: twee weken lang iedere dag acht uur lang kroop hij over de grond. Op het eindpunt bood hij zijn pinda, de dertiende omdat er twaalf in putten of onder autos terechtkwamen, aan aan een regeringsfunctionaris. Daarna kreeg hij een kop thee.

Hij bekende dat hij vaak op het punt had gestaan om op te geven. "Het was een eenzaam werk. Ik voelde me een beetje als een hond." Veel mensen op straat maakten hem belachelijk.

De kunstenaar en student McGowan heeft al eerder van zich doen spreken met bijzondere acties. Zo rolde hij zichzelf een keer door de straten van Londen om te pleiten voor een vriendelijker behandeling van de reinigingsdienst.


nu.nl 13-09-03

Tomas
13-09-03, 12:07
De symboliek!!!

Ik wordt hiet helemaal stil van...

Voorwaar, er zijn waarlijk geen grenzen aan het menselijk kunnen.

Ramzi
13-09-03, 12:19
Geplaatst door Tomas
De symboliek!!!

Ik wordt hiet helemaal stil van...

Voorwaar, er zijn waarlijk geen grenzen aan het menselijk kunnen.

Ik snap de symboliek niet helemaal, maar toch knap dat ie dat ervoor over heeft... :maf2:

Shaheed
13-09-03, 12:23
Het zijn inderdaad net honden die westerlingen :wink:

Tomas
13-09-03, 12:31
Geplaatst door Ramzi
Ik snap de symboliek niet helemaal, maar toch knap dat ie dat ervoor over heeft... :maf2:

Ik snap 'm ook niet, maar ga er voor het gemak vanuit dat die er wel in zit.