PDA

Bekijk Volledige Versie : Laptop



Marsipulami
13-09-03, 17:00
Ik heb hier een laptop waarvan de : D (CD-rom) schijf ontbreekt als ik in de verkenner ga kijken. Wat scheelt daaraan ? Hoe krijg ik die D-schijf terug ? Hij heeft alleen :a en :C.

Zwarte Schaap
13-09-03, 17:02
Geplaatst door Marsipulami
Ik heb hier een laptop waarvan de : D (CD-rom) schijf ontbreekt als ik in de verkenner ga kijken. Wat scheelt daaraan ? Hoe krijg ik die D-schijf terug ? Hij heeft alleen :a en :C.

Heeft ie wel ooit een D schijf gehad? Zoniet dan moet je het opnieuw indelen.

Marsipulami
13-09-03, 17:03
Geplaatst door Zwarte Schaap
Heeft ie wel ooit een D schijf gehad? Zoniet dan moet je het opnieuw indelen.

Hij heeft opzij toch zo'n gleuf waar je een cdrom in kan steken. Maar je vind die niet terug in de verkenner.

sadeeQ
13-09-03, 17:09
Geplaatst door Marsipulami
Hij heeft opzij toch zo'n gleuf waar je een cdrom in kan steken. Maar je vind die niet terug in de verkenner.

:vierkant: uitgeschakeld in je bios
of dat ding is overleden en geeft geen teken van leven

Zwarte Schaap
13-09-03, 17:11
Geplaatst door Marsipulami
Hij heeft opzij toch zo'n gleuf waar je een cdrom in kan steken. Maar je vind die niet terug in de verkenner.

Ligt eraan hoe je laptop is ingedeeld. Ik heb een harde schijf die ingedeeld is in een C en een D schijf en mijn cd rom is de E drive.

Probeer er anders een cd rommetje in te steken en dan met je verkenner opnieuw gaan kijken.

Anders kun je naar msdos gaan en tik dan gewoon d: in. Als je een D drive hebt dan verschijnt er vanzelf deze tekst D:\. Dan bezit je een D drive. Tik dan dir/w in en als er wat op die D drive staat zie je de bestanden die errop staan.

Marsipulami
13-09-03, 17:11
Geplaatst door sadeeQ
:vierkant: uitgeschakeld in je bios
of dat ding is overleden en geeft geen teken van leven

hoe moet je dat weer inschakelen ?

Marsipulami
13-09-03, 17:16
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ligt eraan hoe je laptop is ingedeeld. Ik heb een harde schijf die ingedeeld is in een C en een D schijf en mijn cd rom is de E drive.



Ja, dat begrijp ik maar het gaat om de cd-rom die : D zou moeten heten. Niet om de vaste schijf.



Probeer er anders een cd rommetje in te steken en dan met je verkenner opnieuw gaan kijken.

Dat gaat ook niet.


Anders kun je naar msdos gaan en tik dan gewoon d: in. Als je een D drive hebt dan verschijnt er vanzelf deze tekst D:\. Dan bezit je een D drive. Tik dan dir/w in en als er wat op die D drive staat zie je de bestanden die errop staan.

Hoe geraak ik in ms dos (sorry ben een domme belg) ?

Marsipulami
13-09-03, 17:19
Geplaatst door Marsipulami


Hoe geraak ik in ms dos (sorry ben een domme belg) ?

Heb het gevonden?. Hij zegt dan. Het station is niet gereed. bezig met lezen station D Afbreken, opnieuw proberen, Mislukt ?

Marsipulami
13-09-03, 17:22
Geplaatst door Brie
Nabil, waar ben je?

Ik zat al een paar posts op die opmerking te wachten :D

Zwarte Schaap
13-09-03, 17:23
Geplaatst door Marsipulami
Hoe geraak ik in ms dos (sorry ben een domme belg) ?

Welke windowws heb je eigenlijk? als je XP hebt kan het niet. Kies programmas en als je msdos prompt ziet staan klik je errop. Er verschijnt dan dit c:\windows> jij typt dan er gewoon achter d:

Waarom kun je er geen cd rom insteken? Kun je het niet openen?

sadeeQ
13-09-03, 17:27
Geplaatst door Marsipulami
Heb het gevonden?. Hij zegt dan. Het station is niet gereed. bezig met lezen station D Afbreken, opnieuw proberen, Mislukt ?

denk dat het iets met je bios te maken heeft.je kan bij het opstarten door op (meestal delete of f1) te drukken in je bios menu komen.verschilt van merk tot merk :zwaai:

je kan ook via systeem instellingen en dan apparaat beheer en dan cd rom de instellingen bekijken

Marsipulami
13-09-03, 17:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
Welke windowws heb je eigenlijk? als je XP hebt kan het niet. Kies programmas en als je msdos prompt ziet staan klik je errop. Er verschijnt dan dit c:\windows> jij typt dan er gewoon achter d:

Waarom kun je er geen cd rom insteken? Kun je het niet openen?

Woow, nu doet ie het. Hij heeft zijn cdrom teruggevonden. Maar vraag me niet waarom precies. Bedankt.

Wat voor computer het is weet ik niet. Ik heb dat ding pas 10 minuten op mijn bureau staan. Het is van een kwiebus uit de buurt die een programma voor een rijbewijs er niet op kon krijgen en dacht dat ik dat wel kon oplossen :p

Zwarte Schaap
13-09-03, 17:40
Geplaatst door Marsipulami
Woow, nu doet ie het. Hij heeft zijn cdrom teruggevonden. Maar vraag me niet waarom precies. Bedankt.

Wat voor computer het is weet ik niet. Ik heb dat ding pas 10 minuten op mijn bureau staan. Het is van een kwiebus uit de buurt die een programma voor een rijbewijs er niet op kon krijgen en dacht dat ik dat wel kon oplossen :p

Strange ! Maar kon ie de D drive wel met msdos vinden? Als er geen cdeetje inzit geeft ie die foutmelding die je zonet had geschreven.

Marsipulami
13-09-03, 17:48
Geplaatst door sadeeQ
denk dat het iets met je bios te maken heeft.je kan bij het opstarten door op (meestal delete of f1) te drukken in je bios menu komen.verschilt van merk tot merk :zwaai:

je kan ook via systeem instellingen en dan apparaat beheer en dan cd rom de instellingen bekijken

Thx, maar nu vind ie zijn cdrom.

Maar het probleem is nog niet opgelost.

Hij kan wel andere cd roms lezen, maar niet die met dat programma van dat rijbewijs.

Nochtans is er niks mis met die rijbewijscd, want in een andere computer werkt die wel en start die automatisch op.

Marsipulami
13-09-03, 17:51
Geplaatst door Zwarte Schaap
Strange ! Maar kon ie de D drive wel met msdos vinden? Als er geen cdeetje inzit geeft ie die foutmelding die je zonet had geschreven.

Nee maar ik had met een andere cd geprobeerd -nadat ik die msdos instructie gegeven had- als die rijbewijs cd. Dan werkt ie normaal en vind ie ook meteen de : D-schijf. Maar met die rijbewijs cd doet ie niks.

sadeeQ
13-09-03, 17:53
Geplaatst door Marsipulami
Thx, maar nu vind ie zijn cdrom.

Maar het probleem is nog niet opgelost.

Hij kan wel andere cd roms lezen, maar niet die met dat programma van dat rijbewijs.

Nochtans is er niks mis met die rijbewijscd, want in een andere computer werkt die wel en start die automatisch op.

:chinees: misschien is het een afwijkende programma en zit de juiste programma niet op je laptop ,maar wel op pc :hihi: of een te oude versie windows? kijk naar de systeem vereisten op cd rom.

zo nu en dan een cleaner cdtje in de cd speler stampen voorkomt ook veel ellende :)

Maarten
14-09-03, 06:39
Geplaatst door Marsipulami
Maar met die rijbewijs cd doet ie niks.

Bedoel je dat ie niet vanuit zichzelf start? Dan moet je 'm vanuit verkenner starten..
Heb je er al een schoonmaak-CD in gehad? Doen!
Laat je laptop anders eens 2 uur uit staan. Misschien leest is wel als ie koud is. (af en toe meegemaakt)
Verder hebben spelers soms moeite met zelfgebrande CD's. Oudere spelers kunnen ook verlopen instellingen hebben, en dan gevoeliger worden voor minder optimale zaken..

Ik ben m'n CD ook wel eens kwijt geweest. Ook op PC's van anderen. Er staat me iets van bij, dat ze het ook ineens weer deden na een onduidelijke ingreep. Goed mogelijk, dat hij van die DOS-actie weer wakker geworden is. Dan wordt hij weer aangesproken, en doet het dan óok onder windows weer. Ik heb al eens meer van die dingen meegemaakt. Dit is geen zwamverhaal, ik heb veel ervaring met hardware aan de gang krijgen.
Af en toe maak je mee, dat het spul het s'morgens ineens weer doet!..

Ik wou een keer een floppy kopieren, bleek de hele floppy-drive weg. uren liggen kloten, met alles wat je maar kon bedenken. Bleek te komen door het programma "ntfs for fat", waarmee je onder win98 ook ntfs-partities kunt lezen en schrijven.. stomme computers.. Zwaar medelijden met mensen die er een probleem mee hebben.