PDA

Bekijk Volledige Versie : Chaos door tyfoon in Zuid-Korea



Mark
13-09-03, 20:45
Chaos door tyfoon in Zuid-Korea

13 september 2003 @ 17:13 - Bron: NOS Nieuws

De tyfoon Maemi die over het zuidoosten van Zuid-Korea raast, heeft zeker al 58 mensen het leven gekost. Andere bronnen spreken zelfs over meer dan honderd doden. Zeker 24 mensen worden vermist. Uit angst voor overstromingen zijn duizenden inwoners op de vlucht geslagen.

Maemi, wat Zuidkoreaans voor krekel is, bereikte snelheden van 216 kilometer per uur. Op sommige plekken viel door de slagregens een halve meter regen per vierkante meter. Om het overtollige water af te voeren, zijn de noodluiken geopend, waardoor de rivier 'Nakdong' nu dreigt te overstromen. Veel huizen dreigen te worden meegesleurd.

De provincie Kyeongsang is het zwaarst getroffen. Vijftien mensen kwamen hier door verdrinking om het leven. Door de aardverschuivingen is de infrastructuur ernstig beschadigd. Een olietanker en een bulkschip zijn in de storm vergaan. Ook in andere havens vergingen 18 schepen en waaiden 13 grote kranen om. Vier elektriciteitscentrales kunnen door de tyfoon geen elektriciteit meer leveren, waardoor 1,4 miljoen huishoudens nu zonder stroom zitten.

Inmiddels is de tyfoon in kracht afgenomen en spreekt men nu alleen nog maar over een tropische storm. De schade bedraagt tot nu toe zes miljoen dollar. Premier Goh Kun zal het gebied vandaag tot rampgebied uitroepen. Hierdoor zal het gebied extra geld voor hulpgoederen en herstelwerkzaamheden ontvangen. Zuid-Korea wordt in de zomermaanden en in het begin van de herfst vaker slachtoffer van tyfoons. Vorig jaar kwamen ruim honderd mensen om bij tyfoon Rusa.

Tomas
13-09-03, 20:50
Hey Mark, hoe laat is het nu in china?

Mark
14-09-03, 08:18
Tomas,

In China is het 6 uur later dan in Nederland, niet dat wat uitmaakt aangezien ik terug ben.

Ik ga ervan uit dat ik de afgelopen 2 weken niks gemist heb.

Tomas
14-09-03, 10:35
Geplaatst door Mark
Tomas,

In China is het 6 uur later dan in Nederland, niet dat wat uitmaakt aangezien ik terug ben.

Ik ga ervan uit dat ik de afgelopen 2 weken niks gemist heb.

Volgens mij heb je dan weer een aardige soap rond ons aller Ron gemist. Dat begon met de topper over incest. Wat valt daar over te zeggen? Nee niet veel, dus weldra begon Ron zich in zelfverheerlijking en medelijden te wentelen. Kortom hij heeft weer eens een overdrachtelijke groepsverkrachting uitgelokt.

Mark
14-09-03, 11:47
Klinkt erg interessant :moe:

Ik zie ook dat matt_ttie zijn naam heeft veranderd... is ie geband ofzo?

Verder heb ik geen zin om over mijn reis te vertellen, heb ik net al aan mijn familie moeten doen...