PDA

Bekijk Volledige Versie : IDF schiet 10 jarig jongen dood...sorry



plexus
15-09-03, 08:48
The Israel Defense Forces has begun "investigating" :moe:
the fatal shooting of a Palestinian child on
Sunday evening near the Atarot airport on the
northern edge of Jerusalem.


Dozens of Palestinians
infiltrated into the airport
after cutting open the outlying
security fence. Soldiers
attempted to disperse the
demonstrators and opened fire
at the legs of one of them.

The 10-year-old boy, named by
hospital officials in Ramalla

as Ahmed Abu Latifa, was killed by the
gunfire.

The IDF expressed its sorrow over the death of
the child.

A 16-year-old Palestinian boy was arrested by
the IDF and West Bank police on Saturday as he
tried to infiltrate into the West Bank
settlement of Shani in south Har Hebron.
Details of the attempted attack were only
released for publication on Monday. The youth
admitted during questioning that he planned to
kill the settlement's chief security officer,
steal and then set fire to his car. An
indictment against the youth is expected soon,
Army Radio reported.

..hele shit op haaretz.com

freya
15-09-03, 08:52
IDF schiet 10 jarig jongen dood

Dat kan niet want Gerrit Jan zegt dat Israelische soldaten dat soort dingen altijd proberen te vermijden :moe:

:knife_hea

Onno26
15-09-03, 09:06
Dozens of Palestinians infiltrated into the airport
after cutting open the outlying security fence.

Als ik dit van plan was had ik mijn 10-jarige zoontje of broertje thuisgelaten, maar dit terzijde.

plexus
15-09-03, 09:06
Geplaatst door freya
Dat kan niet want Gerrit Jan zegt dat Israelische soldaten dat soort dingen altijd proberen te vermijden :moe:

:knife_hea

voor jonge palestijnen maakt het IDF graag een uitzondering!

lennart
15-09-03, 12:50
Geplaatst door Onno26
Als ik dit van plan was had ik mijn 10-jarige zoontje of broertje thuisgelaten, maar dit terzijde.

Palestijnen moeten halsbrekende toeren uithalen om voorbij checkpoints te komen tegenwoordig.

Onno26
15-09-03, 13:46
Palestijnen moeten halsbrekende toeren uithalen om voorbij checkpoints te komen tegenwoordig.

Deze begrijp ik niet helemaal? Wat heeft dit te maken met het meenemen van onschuldige kinderen naar gevaarlijke demonstraties?

lennart
15-09-03, 14:48
Geplaatst door Onno26
Deze begrijp ik niet helemaal? Wat heeft dit te maken met het meenemen van onschuldige kinderen naar gevaarlijke demonstraties?

Volgens het verhaal was er geen sprake van een demostratie maar een doorgeknipt hek. Dus wat ik denk is dat deze mensen op weg waren naar familie, maar werden tegengehouden door roadblocks, vervolgens heeft men een shortcut willen nemen. Vrij normaal daar hoor, er zijn best veel documentaires waaruit duidelijk wordt dat Palestijnen gedwongen worden de Israelische wet te overtreden omdat ze anders af zouden moeten zien van basisvoorzieningen zoals voedsel of geneeskundige hulp. Deze werkelijkheid wordt helaas maar al te vaak weggedraaid door Westerse media, om zo het porseleine Israel maar niet voor het hoofd te stoten.

Zwarte Schaap
15-09-03, 14:54
Geplaatst door Onno26
Deze begrijp ik niet helemaal? Wat heeft dit te maken met het meenemen van onschuldige kinderen naar gevaarlijke demonstraties?

Waar is het wel veilig in Palestina voor de kinderen?

freya
15-09-03, 14:59
Geplaatst door Zwarte Schaap
Waar is het wel veilig in Palestina voor de kinderen?

In een kolonisten-nederzetting. Daar worden ze door een paar duizend soldaten bewaakt :moe:

Puk
15-09-03, 15:13
Tsjah... als Palestijnen kinderen opblazen kan er geen sorry vanaf.
Neen... dan danst en juicht men in de straten van Gaza-stad.

taouanza
15-09-03, 15:27
Geplaatst door Puk
Tsjah... als Palestijnen kinderen opblazen kan er geen sorry vanaf.
Neen... dan danst en juicht men in de straten van Gaza-stad.

Ja erg he?:moe:

Puk
15-09-03, 15:30
Geplaatst door taouanza
Ja erg he?:moe:

Ja, dat is erg.

taouanza
15-09-03, 15:34
Geplaatst door Puk
Ja, dat is erg.

Goh, zal ik het dan ook erg vinden omdat jij het erg vindt?:moe:

Onno26
15-09-03, 15:37
Ja erg he?

Ja inderdaad erg triest. En het maakt dit soort geveinsde verontwaardiging over de dood van een 12-jarig jochie er niet beter op.

Of je bent tegen het doden van alle kinderen, of je bent het niet. Zo simpel is het. En zolang er nog excusen gevonden kunnen worden om een bus met kinderen in Jerusalem op te blazen dan kunnen we het doodschieten van een kind ook wel goedpraten.

Het blijft een verschil dat als er aan Joodse zijde mensen doodgaan Palestijnen feest vieren terwijl als er Palestijnen doodgaan de Joden in ieder geval genoeg respect weten op te brenegen om daar niet om te gaan juichen.
Ook bij begrafenissen zien we aan Joodse zijde treurige mensen en aan Palestijnse zijde mensen die met een geweer in de lucht schieten en gillen om wraak.

Er lijkt gewoon wat meer menselijkheid te zijn aan Joodse zijde, maar dat is mijn bescheiden opinie.

Puk
15-09-03, 15:39
Geplaatst door taouanza
Goh, zal ik het dan ook erg vinden omdat jij het erg vindt?:moe:

Het ís erg Taouanza. Dat vindt jij ook.

taouanza
15-09-03, 15:46
Geplaatst door Onno26
Ja inderdaad erg triest. En het maakt dit soort geveinsde verontwaardiging over de dood van een 12-jarig jochie er niet beter op.

Of je bent tegen het doden van alle kinderen, of je bent het niet. Zo simpel is het. En zolang er nog excusen gevonden kunnen worden om een bus met kinderen in Jerusalem op te blazen dan kunnen we het doodschieten van een kind ook wel goedpraten.

Het blijft een verschil dat als er aan Joodse zijde mensen doodgaan Palestijnen feest vieren terwijl als er Palestijnen doodgaan de Joden in ieder geval genoeg respect weten op te brenegen om daar niet om te gaan juichen.
Ook bij begrafenissen zien we aan Joodse zijde treurige mensen en aan Palestijnse zijde mensen die met een geweer in de lucht schieten en gillen om wraak.

Er lijkt gewoon wat meer menselijkheid te zijn aan Joodse zijde, maar dat is mijn bescheiden opinie.

Rot toch een end op man!
Alsof je selectieve verontwaardiging niet erg genoeg is kom je ook nog met je betweterigheid.
Ga een ander belazeren ja!
Zelfingenomenheid van sommige mensen.....

taouanza
15-09-03, 15:47
Geplaatst door Puk
Het ís erg Taouanza. Dat vindt jij ook.


Ja maar ik praat het niet goed.

Puk
15-09-03, 15:49
Geplaatst door taouanza
Ja maar ik praat het niet goed.

Ik ook niet.

freya
15-09-03, 17:20
Er lijkt gewoon wat meer menselijkheid te zijn aan Joodse zijde

Het soort menselijkheid dat een ander volk onderdrukt en langzaam uithingert ja.
:kotsen2: