PDA

Bekijk Volledige Versie : sex obsessie?



freya
15-09-03, 09:42
Volgens Zwarte Schaap is de hele westerse maatschappij geobsedeerd door sex.
Zie onderstaande citaten uit een discussie over (groeps)verkrachtingen.


Onze huidige maatschappij met de nadruk op sexuele lustbevreediging is het niet altijd rozengeur en manenschijn. Wie zijn kinderen zonder bescherming volledig blootstelt aan deze maatchappij en dat in een ghettoachtige omgeving zal er achter komen dat sommige vermalen zullen worden.


Mijn mening is dat in een land waar de lustbevrediging tot één van de belangrijke doelen wordt geheven en bij alles naakt en sex een belangrijke rol speelt, jongeren in een kwetsbare leeftijd min of meer dwingt tot hetzelfde na te streven. Dit kopieergedrag kan soms tot vervelende uitwassen leiden.


Hier wil ik het volgende tegenover stellen:


Islamitische lezing:

Gastspreker: Abdul Jabbar v/d Ven
Onderwerp: "Vasthouden aan de Edele Quraan"
Datum: Zondag 28 September 2003
Aanvang: 14:00 uur t/m 16:00 uur
Locatie: Pabo Meppel
V/d Duyn van Maasdamstraat 1

Na afloop van de lezing is er een mogelijk om boeken en bandjes te kopen.

(deze lezing is zowel toegankelijk voor mannen als VROUWEN, het wordt doormiddel van een scherm gescheiden gehouden)

Inshallah komen jullie.

Als mannen vrouwen tijdens een lezing over de koran nb niet eens bij elkaar in een zaal kunnen zitten, welke cultuur is er dan geobsedeerd met sex?

Als je bij zoiets elkaar niet eens mag zien, dan begrijp ik waarom een man en een vrouw niet samen alleen in een ruimte mogen zijn.
Dan moeten er natuurlijk wel meteen sexuele handelingen verricht worden.
Want wat kunnen mannen en vrouwen anders met elkaar?!

Tomas
15-09-03, 09:54
Daar heb ik natuurlijk ook weer zo mijn afwijkende en provocerende mening over: We zijn allemaal even geobserdeerd door sex. Ik denk mannen ietsje meer dan vrouwen.

Nu blijkt uit de praktijk als je alleen maar aandacht besteed aan priotriteit nummer 1 zijnde sex, dat je dan vervuilt en omkomt van de honger en vroeg sterft door uitputting.

Dus we richten onze samenleving in om de nadruk juist niet op sex te leggen, maar alsof het meer een bijzaak is, zodat er ook nog eens iets anders wordt gedaan dan neuken alleen.

Iedere samenleving doet dat op zijn eigenwijze en al dat eff-niet-aan-sex-denken-godomme gedoe noemen we dan: cultuur.

Nu lijkt het vanuit de Islamitische cultuur gezien dat de onze daar veel minder aandacht aan besteed, maar alles is relatief. Ik denk dat de midden en zuidelijk afrikaanse culturen vanuit ons gezichtspunt weer veel vrijer is. Of de oosters.

freya
15-09-03, 10:03
Volgens mij staat islamitische samenleving, zoals Saoudi Arabie bv, helemaal in het teken van (het vermijden van) sex.

Tot in de kleinste kleinigheden moet men telkens rekening houden met het vermijden van contact tussen mannen en vrouwen. Dat vind ik dus pas een door sex-geobsedeerde maatschappij.

In het westen zijn er nog wel aktiviteiten te bedenken waarbij sex geen rol speelt.

Tomas
15-09-03, 10:06
Geplaatst door freya
In het westen zijn er nog wel aktiviteiten te bedenken waarbij sex geen rol speelt.

Ik kom er niet zo gauw op...

Maar dat zal wel aan mij liggen.

Mark
15-09-03, 10:08
Het is meer een obsessie met kuisheid. Gevoed door schaamte, angst en zelfhaat.... de standaard tools van religie.

Of is dit het resultaat van een goeie dosis zelfkennis? :denk:

freya
15-09-03, 10:16
Geplaatst door Mark
Het is meer een obsessie met kuisheid.

Kuisheid heeft toch alles met sex te maken.
Men is er zo van overtuigd dat sex onvermijdelijk is als een man en vrouw met elkaar contact hebben, dat het een obsessie wordt.

Simon
15-09-03, 10:24
De natuur heeft de interesse voor sex diep ingeworteld om de voortplanting te stimuleren. Ik vind het nadrukkelijk vermijden van het sexuele net zo goed een obsessie met sex als het sexuele benadrukken en het etaleren. In beide gevallen heeft het inderdaad iets van een obsessie.
Als je naar religieuze bronnen kijkt dan heeft de Islam een veel evenwichtiger verhouding tot het sexuele dan het Christendom naar mijn mening. Je kan natuurlijk discussiëren over veelwijverij maar de Islam ontkend het sexuele niet zoals het Christendom dat wel doet. Met alle gevolgen vandien. In de geseculariseerde samenleving die het westen nu kent slaat het wel eens door naar het tegendeel. Ik denk dat na de 2e wereldoorlog het loskomen van de dwangmatige sexuele moraal van het calvinisme voor veel nederlanders een bevrijding was waarna een zoektocht begon naar grenzen van het sexuele die soms weer een nieuwe dwangmatigheid van de grenzeloosheid heeft geschapen. Waar de grenzen dan liggen als een kerk ze niet meer bepaald zal voor iedereen anders zijn. Maar terugverlangen naar vroeger doet uiteraard ook niemand meer.

Simon

freya
15-09-03, 10:53
Geplaatst door Simon
De natuur heeft de interesse voor sex diep ingeworteld om de voortplanting te stimuleren. Ik vind het nadrukkelijk vermijden van het sexuele net zo goed een obsessie met sex als het sexuele benadrukken en het etaleren. In beide gevallen heeft het inderdaad iets van een obsessie.
Als je naar religieuze bronnen kijkt dan heeft de Islam een veel evenwichtiger verhouding tot het sexuele dan het Christendom naar mijn mening. Je kan natuurlijk discussiëren over veelwijverij maar de Islam ontkend het sexuele niet zoals het Christendom dat wel doet. Met alle gevolgen vandien. In de geseculariseerde samenleving die het westen nu kent slaat het wel eens door naar het tegendeel. Ik denk dat na de 2e wereldoorlog het loskomen van de dwangmatige sexuele moraal van het calvinisme voor veel nederlanders een bevrijding was waarna een zoektocht begon naar grenzen van het sexuele die soms weer een nieuwe dwangmatigheid van de grenzeloosheid heeft geschapen. Waar de grenzen dan liggen als een kerk ze niet meer bepaald zal voor iedereen anders zijn. Maar terugverlangen naar vroeger doet uiteraard ook niemand meer.

Simon

Ik denk dat door de strenge christelijke moraal die zo ongeveer alle sex verbood (in iedergeval het genieten daarvan) de mensen in het westen wel getrained zijn in het onderdrukken van hun behoefte.


Nu ff kort door de bocht:
Westerse mannen, met de restjes gristelijke ontkenning van sexuele behoeftes in de geest, denken niet zo snel bij het zien van een minirokje of bikini dat ze er bovenop moeten duiken.

In de islamitische cultuur wordt de sexuele behoefte wel erkend en hoeft dus niet onderdrukt te worden. Daar kiest men dus voor het gescheiden houden van de sexen om elkaar niet in verleiding te brengen.

Dit verlaart voor mij, waarom er in de islamitische wereld zo veroordelend over de westerse sexuele vrijheid wordt gedacht. Men ziet alleen de buitenkant en kent de innerlijke beleving van uiterste zelfbeheersing die er hier mee samen gaat niet.

Daar denkt men dus dat omdat de meisjes hier in minirok lopen ze ook wel aan de lopende band wisselende sexuele contacten zullen hebben.
En dat valt dan weer en beetje tegen als ze in het westen komen. Dan blijkt dat die schaarsgeklede dames heel kieskeurig zijn.


Praktijk voorbeeld:

Ik ga uit eten met een vriendin in een Turks restaurant met live muziek.
Vriendin en ik dansen ook even met de buikdanseres mee (cliche, cliche)

Aan een andere tafel zit een Saoudisch gezelschap. De ober brengt mij een briefje van de Saudische prins. Daar staat alleen zijn hotel en kamernummer in, verder niets, geen aanhef, geen ondertekening.
Mijnheer dacht dus dat ik een hoer was, omdat ik zonder man uit was. :moe:

Mark
15-09-03, 10:56
Leuke nacht gehad met de prins?

Zagora
15-09-03, 10:58
Geplaatst door freya

In de islamitische cultuur wordt de sexuele behoefte wel erkend en hoeft dus niet onderdrukt te worden. Daar kiest men dus voor het gescheiden houden van de sexen om elkaar niet in verleiding te brengen.

Wat een bullshit


Geplaatst door freya
Dit verlaart voor mij, waarom er in de islamitische wereld zo veroordelend over de westerse sexuele vrijheid wordt gedacht. Men ziet alleen de buitenkant en kent de innerlijke beleving van uiterste zelfbeheersing die er hier mee samen gaat niet.

Wat een bullshit


Geplaatst door freya Daar denkt men dus dat omdat de meisjes hier in minirok lopen ze ook wel aan de lopende band wisselende sexuele contacten zullen hebben.
En dat valt dan weer en beetje tegen als ze in het westen komen. Dan blijkt dat die schaarsgeklede dames heel kieskeurig zijn.
[/B]

Wat een bullshit

freya
15-09-03, 11:02
Geplaatst door Zagora
Wat een bullshit



Wat een bullshit



Wat een bullshit

Jouw mening is duidelijk.

Zou je hem nog iets kunnen toelichten? :strik:


Zo'n reactie had ik nou helemaal niet verwacht noor, helemaal niet :moe:

Zgeheu
15-09-03, 11:03
Geplaatst door Simon
De natuur heeft de interesse voor sex diep ingeworteld om de voortplanting te stimuleren. Ik vind het nadrukkelijk vermijden van het sexuele net zo goed een obsessie met sex als het sexuele benadrukken en het etaleren. In beide gevallen heeft het inderdaad iets van een obsessie.
Als je naar religieuze bronnen kijkt dan heeft de Islam een veel evenwichtiger verhouding tot het sexuele dan het Christendom naar mijn mening. Je kan natuurlijk discussiëren over veelwijverij maar de Islam ontkend het sexuele niet zoals het Christendom dat wel doet. Met alle gevolgen vandien. In de geseculariseerde samenleving die het westen nu kent slaat het wel eens door naar het tegendeel. Ik denk dat na de 2e wereldoorlog het loskomen van de dwangmatige sexuele moraal van het calvinisme voor veel nederlanders een bevrijding was waarna een zoektocht begon naar grenzen van het sexuele die soms weer een nieuwe dwangmatigheid van de grenzeloosheid heeft geschapen. Waar de grenzen dan liggen als een kerk ze niet meer bepaald zal voor iedereen anders zijn. Maar terugverlangen naar vroeger doet uiteraard ook niemand meer.

Simon

helemaal mee eens

freya
15-09-03, 11:03
Geplaatst door Mark
Leuke nacht gehad met de prins?

:stomp:

Zagora
15-09-03, 11:04
1 In de islamitische wereld wordt de sexuele behoefte helemaal niet erkend. Wat erkend wordt is dat vrouwen loopse teven zijn die zo veel mogelijk binnenshuis moeten leven wil je niet dat ze wildvreemde mannen gaat bespringen en zo je eer verkwanselen.

2 Daar wijst men sexuele vrijheid categorisch af. Of daar nou een uiterste zelfbeersing bij gepaard gaat of niet, dat maakt niets uit.

3 Hier hebben meisjes ook aan de lopende band sexuele contacten, behalve zij die eruit zien alsof ze net uit de dierentuin zijn ontsnapt. Daar is ook niets mis mee. Iedereen mag zoveel naaien als hij wil. Alleen zij die uit een wereld komen waar dat not done is en een beeld hebben van het westen als zijnde een neukprardijs maken veelal de denkfout dat ook al die meisjes met hen het bed zullen delen zonder dat er sprake hoeft te zijn van liefde, tederheid...tering wat een kotswoorden.

Zgeheu
15-09-03, 11:05
Geplaatst door freya

Nu ff kort door de bocht:
Westerse mannen, met de restjes gristelijke ontkenning van sexuele behoeftes in de geest, denken niet zo snel bij het zien van een minirokje of bikini dat ze er bovenop moeten duiken.


helaas.....maar je vloog zo juist uit de bocht....

Mark..wil jij dit als "gezonde" Hollandse jongen even voor mij bevestigen :hardlach:

freya
15-09-03, 11:10
Geplaatst door Zgeheu
helaas.....maar je vloog zo juist uit de bocht....

Mark..wil jij dit als "gezonde" Hollandse jongen even voor mij bevestigen :hardlach:

Ik zal de zin dan nog even herhalen met de nadruk op moeten


Westerse mannen, met de restjes gristelijke ontkenning van sexuele behoeftes in de geest, denken niet zo snel bij het zien van een minirokje of bikini dat ze er bovenop moeten duiken.

Ik zeg nergens dat ze het niet zouden willen
:engel: :p

Simon
15-09-03, 11:30
Geplaatst door freya
In de islamitische cultuur wordt de sexuele behoefte wel erkend en hoeft dus niet onderdrukt te worden. Daar kiest men dus voor het gescheiden houden van de sexen om elkaar niet in verleiding te brengen.

Ja maar je hebt het hier over 'Islamitische cultuur'. Ik denk dat die veel verschillende invullingen kent. Als ik die aankondiging zie van de lezing van van de Ven waarbij vrouwen en mannen door een scherm van elkaar gescheiden worden zullen worden moet ik hard lachen. En ik denk eigenlijk veel moslims ook.

Simon

freya
15-09-03, 11:42
Geplaatst door Simon
Ja maar je hebt het hier over 'Islamitische cultuur'. Ik denk dat die veel verschillende invullingen kent. Als ik die aankondiging zie van de lezing van van de Ven waarbij vrouwen en mannen door een scherm van elkaar gescheiden worden zullen worden moet ik hard lachen. En ik denk eigenlijk veel moslims ook.

Simon

Toch zie ik een wezenlijk verschil in de houding t.o. sexualiteit tussen de islamitische en de westerse wereld.

Natuurlijk wordt niet overal de scheiding tussen sexen zo belachelijk ver doorgevoerd. Maar die scheiding is wel een basiskenmerk van alle islamitsche samenlevingen.

Daar kiest men voor het zoveel mogelijk vermijden van contact, om sexuele 'uitspattingen' te voorkomen. In het christendom kiest men voor zelfbeheersing, met hetzelfde doel.

Simon
15-09-03, 12:06
Geplaatst door freya
Maar die scheiding is wel een basiskenmerk van alle islamitsche samenlevingen.

Daar kiest men voor het zoveel mogelijk vermijden van contact, om sexuele 'uitspattingen' te voorkomen. In het christendom kiest men voor zelfbeheersing, met hetzelfde doel.

Op het ogenblik zijn er nadrukkelijke verschillen maar 50 jaar geleden was het in de nederlandse cultuur ook heel anders dan nu en ik denk dat over 50 jaar de europese islam ook een andere zal zijn dan de islamitische cultuur van de herkomstlanden. Dat vergt tijd.

Simon

Mark
15-09-03, 12:07
Geplaatst door Zgeheu


Mark..wil jij dit als "gezonde" Hollandse jongen even voor mij bevestigen :hardlach:

Ach ja ik wil zoveel......... jij niet Zgeheu?

Maar aan de andere kant wil ik weer niet dat mijn vrouw me 's nachts opeens "per ongeluk" besnijdt ;)

Tomas
15-09-03, 12:07
Geplaatst door freya
In het christendom kiest men voor zelfbeheersing, met hetzelfde doel.

In het post-christendom tijdperk wel ja, maar daarvoor hadden we nog gewoon gescheiden scholen, zwembaden, stranden, sport etc.. etc...

En nu heb ik het over nog geen 40 jaar geleden in het zuiden des lands.

an3sdej
15-09-03, 12:09
Om dan te komen tot een zo evenwichtig mogelijke samenleving, kies ik voor zelfbeheersing. :wohaa:

Trouwens ik vind het een belachelijke denkwijze hoor. Mannen die alleen maar uit zijn op seKs, en dus zich voortdurend zouden moeten inhouden. Als dat zo zou zijn zou ik en velen met mij een miserabel leven moeten lijden, vol van onderdrukking van gevoelens en lusten. :verrassin

Hoe met seks en relaties omgegaan wordt door individuen, is meestal toch de uitkomst van de opvoeding, de omgeving EN de innerlijke gesteldheid.
Als dat laatste gestoord is, en men duidelijk "gehandicapt" is op mentaal/psychisch gebied zal zo'n persoon uit zijn omgeving gehaald moeten worden. Daarbij kan men tevens de vraag stellen hoe deze stoornis tot stand gekomen is. Vanaf eind jaren zestig werd de schuld vaak gelegd bij opvoeding/ouders, maar de laatste 10 jaar steeds meer bij het stofwisselingssysteem in de hersenen, waarbij dan de opvoeding als katalysator kan dienen.

Ik blijf erbij dat seks en seksualiteit midden in de maatschappij hoort te staan, al vind ik wel dat de laatste decennia uiterlijk en oppervlakkigheid TE veel nadruk krijgen, en sensualiteit en erotiek haast in de vergetelheid dreigt te geraken.

Tomas
15-09-03, 12:17
Geplaatst door an3sdej
...en sensualiteit en erotiek haast in de vergetelheid dreigt te geraken.

Wat is dat dan?

Mark
15-09-03, 12:20
Geplaatst door an3sdej
al vind ik wel dat de laatste decennia uiterlijk en oppervlakkigheid TE veel nadruk krijgen, en sensualiteit en erotiek haast in de vergetelheid dreigt te geraken.

Nou ik ben blij in de huidige tijd te leven. Stel je voor dat je de hele dag in de media tegen overbehaarde sloebers moet aankijken zoals in de jaren 70....

brrrrrrrrrrr :wat?!:

freya
15-09-03, 13:40
Geplaatst door an3sdej
Trouwens ik vind het een belachelijke denkwijze hoor. Mannen die alleen maar uit zijn op seKs, en dus zich voortdurend zouden moeten inhouden. Als dat zo zou zijn zou ik en velen met mij een miserabel leven moeten lijden, vol van onderdrukking van gevoelens en lusten. :verrassin



Vraag eens aan Tomas hoe dat is :strik:

taouanza
15-09-03, 13:57
Geplaatst door freya
Volgens mij staat islamitische samenleving, zoals Saoudi Arabie bv, helemaal in het teken van (het vermijden van) sex.

Tot in de kleinste kleinigheden moet men telkens rekening houden met het vermijden van contact tussen mannen en vrouwen. Dat vind ik dus pas een door sex-geobsedeerde maatschappij.

In het westen zijn er nog wel aktiviteiten te bedenken waarbij sex geen rol speelt.

Nou zowel in Nederland als in Saoudi-Arabie is het teveel van het goede.
Zijn gewoon twee uitersten die allebei niet kloppen ik vind ze even erg.

freya
15-09-03, 14:08
Geplaatst door taouanza
Nou zowel in Nederland als in Saoudi-Arabie is het teveel van het goede.
Zijn gewoon twee uitersten die allebei niet kloppen ik vind ze even erg.

Ik vind Saudie Arabie wel een paar graadjes erger.

Persoonlijk heb ik echt geen last van MTV enz.

Ga in SA maar eens op zoek naar een vrouw die geen last heeft van de toestanden daar.

Tomas
15-09-03, 14:11
Geplaatst door freya
Vraag eens aan Tomas hoe dat is :strik:

Ik praat niet met schijnheilige mannen, noch met ontkenners, noch met eunuchen.

Homo's wel natuurlijk. Ik discimineer niet.

Tomas
15-09-03, 14:12
Geplaatst door freya
Ga in SA maar eens op zoek naar een vrouw die geen last heeft van de toestanden daar.

Taouanza heeft het ook niet over vrouwen!

taouanza
15-09-03, 14:19
Geplaatst door freya
Ik vind Saudie Arabie wel een paar graadjes erger.

Persoonlijk heb ik echt geen last van MTV enz.

Ga in SA maar eens op zoek naar een vrouw die geen last heeft van de toestanden daar.

Ik weet niet welk gehucht je vandaan komt maar hier in rottedam krijg je op elke hoek blinken er wel een paar silliconentieten. Posters van houseparty's borstcerrecties kamasutrabeurzen noem het maar op.

taouanza
15-09-03, 14:21
Geplaatst door Tomas
Taouanza heeft het ook niet over vrouwen!

Uh....oja?:argwaan:

Mark
15-09-03, 14:24
Geplaatst door taouanza
Ik weet niet welk gehucht je vandaan komt maar hier in rottedam krijg je op elke hoek blinken er wel een paar silliconentieten. Posters van houseparty's borstcerrecties kamasutrabeurzen noem het maar op.

Moet je maar niet in Rotterdam wonen.

freya
15-09-03, 14:26
Geplaatst door taouanza
Ik weet niet welk gehucht je vandaan komt maar hier in rottedam krijg je op elke hoek blinken er wel een paar silliconentieten. Posters van houseparty's borstcerrecties kamasutrabeurzen noem het maar op.

Die zie ik wel, maar daar heb ik geen last van.

Ik kijk daar overigens 1000x liever naar dan naar al die posters van Bakellende waarmee alle boerengehuchten waren volgeplakt in verkiezingstijd. :ego:

taouanza
15-09-03, 14:39
Geplaatst door Mark
Moet je maar niet in Rotterdam wonen.

Waar slaat dit op?!
Alsof ik ergens anders wil of kan wonen
Wat heb ik jou misdaan om mij zo grof te beledigen?!:mad:

taouanza
15-09-03, 14:40
Geplaatst door freya
Die zie ik wel, maar daar heb ik geen last van.

Ik kijk daar overigens 1000x liever naar dan naar al die posters van Bakellende waarmee alle boerengehuchten waren volgeplakt in verkiezingstijd. :ego:

Hoezo? Bij JP kan ik tegen me kinderen zeggen dat is Mandark van Dexters Laboratory.:ego:

freya
15-09-03, 14:50
Geplaatst door taouanza
Hoezo? Bij JP kan ik tegen me kinderen zeggen dat is Mandark van Dexters Laboratory.:ego:

:hihi:

Mark
15-09-03, 15:04
Geplaatst door taouanza
Waar slaat dit op?!
Alsof ik ergens anders wil of kan wonen
Wat heb ik jou misdaan om mij zo grof te beledigen?!:mad:

hmmm niet gelijk boos worden als ik mijn ;) vergeet.

aan de andere kant heb je dit soort dingen altijd veel meer in een grote stad, een van de redenen waarom ik niet in een grote stad wil wonen.

freya
15-09-03, 18:37
Als grotestadbewoonster valt het me wel op dat tegenwoordig op de reclame voor Hindustaanse party's ook steeds schaarser geklede dames staan. Tewijl de sexuele moraal bij de Hindustanen toch ongeveer hetzelfde is als bij moslims.

Hoe zit dat dan eigenlijk? :confused:

sadeeQ
15-09-03, 18:50
Geplaatst door freya
Als grotestadbewoonster valt het me wel op dat tegenwoordig op de reclame voor Hindustaanse party's ook steeds schaarser geklede dames staan. Tewijl de sexuele moraal bij de Hindustanen toch ongeveer hetzelfde is als bij moslims.

Hoe zit dat dan eigenlijk? :confused:

:bril: simpel zat

een vrouw met filnke koplampen en brede banden is goed genoeg voor een overvole zaal.

:zweep: en nou niet zeiken dat het niet de schuld is van vrouwen dat mannen oververhit raken,wat zeg ik? zelfs dieren slaan op hol door schaars geklede vrouwen en sommige vrouwen ook :cheefbek:

http://www.lachfabriek.nl/plaat/funplaat50/a-f-b4.jpg

Simon
15-09-03, 19:18
Geplaatst door freya
Tewijl de sexuele moraal bij de Hindustanen toch ongeveer hetzelfde is als bij moslims.

Hoe zit dat dan eigenlijk? :confused:

Surinaamse moslims zijn niet zo streng in de leer. Behalve Haselhoef die niet onderdoet voor een SGP'er maar dat is een geval apart.

Simon

freya
15-09-03, 19:42
Geplaatst door Simon
Surinaamse moslims zijn niet zo streng in de leer. Behalve Haselhoef die niet onderdoet voor een SGP'er maar dat is een geval apart.

Simon

Joehoe, ga jij eens op een inburgeringscursus!

Ik heb het over Hindustanen dat zijn GEEN moslims.

Maar heidenen net als ik :bril: