PDA

Bekijk Volledige Versie : Racistische discobaas vervolgd !!!



Zgeheu
15-09-03, 12:52
Tilburgse discotheken vervolgd wegens discriminatie

Uitgegeven: 15 september 2003 12:55

TILBURG - Het Openbaar Ministerie (OM) in Breda gaat de eigenaren van twee Tilburgse discotheken vervolgen wegens discriminatie. Dit maakte een woordvoerder van het OM maandag bekend.

Uit een praktijkproef die begin december werd uitgevoerd in opdracht van de gemeente Tilburg, bleek dat de discotheken Talk of the Town en F.I.O.D. stelselmatig allochtone bezoekers weigerden. De proef werd uitgevoerd door de politie en het Anti Discriminatie Bureau. Hierbij werden drie allochtone en drie blanke koppels op pad gestuurd.

Burgemeester J. Stekelenburg van Tilburg noemde de uitslag van de test schokkend. "Als ik mijn hart had laten spreken dan had ik de ondernemingen dit weekeinde gesloten", zei hij in december.

De eigenaar van de F.I.O.D en de twee eigenaren van The Talk of the Town moeten zich op 9 oktober voor de rechter verantwoorden.

Mede-eigenaar M. de Jong van discotheek Talk of the Town wilde maandag niet ingaan op de aanklacht. "We zien tijdens de rechtszaak wel wat er gebeurt." De Jong wilde maandag ook niet toelichten hoe hij met zijn portiers bepaalt wie wel en wie niet binnen mag. Bij discotheek F.I.O.D was maandag niemand bereikbaar voor commentaar.

=================================

Nu nog de andere 20.000 horeca gelegenheden

Timoesh
15-09-03, 13:00
Ik weet wel een straf die hem opgelegd kan worden:

* Discotheek sluiten, met een boete van € 500.000
* 1 jaar celstraf wegens discriminatie

Mark
15-09-03, 13:03
Binnen een paar jaar worden alle disco's gewoon besloten verenigingen waarbij een lidmaatschap zonder rede van opgave geweigerd wordt.

Tomas
15-09-03, 13:06
Geplaatst door Mark
Binnen een paar jaar worden alle disco's gewoon besloten verenigingen waarbij een lidmaatschap zonder rede van opgave geweigerd wordt.

En over nog meer jaartjes zijn praktisch alle discotheek eigenaren van allochtone afkomst en kampen ze met het probleem van een kleine groep blanke rotjochies.

Mafkees
15-09-03, 13:06
Ik vind dat je moslims moet beschermen en ze uit elke Disco moet weren.

Timoesh
15-09-03, 13:13
Geplaatst door Al3arbi
Ik vind dat je moslims moet beschermen en ze uit elke Disco moet weren.


;).......

Zgeheu
15-09-03, 13:16
Geplaatst door Al3arbi
Ik vind dat je moslims moet beschermen en ze uit elke Disco moet weren.

Ik vind dat ik zelf wel mag bepalen wat goed voor mij is.

Mark
15-09-03, 13:35
Geplaatst door Zgeheu
Ik vind dat ik zelf wel mag bepalen wat goed voor mij is.

Ik vind dat je dat moet staven aan een cyberimam die zijn Hadieths paraat heeft. Er is vast al ergens opgeschreven wat je hiervan moet vinden.

Puk
15-09-03, 15:29
Geplaatst door Mark
Ik vind dat je dat moet staven aan een cyberimam die zijn Hadieths paraat heeft. Er is vast al ergens opgeschreven wat je hiervan moet vinden.

Er is gewoon behoefte aan islamitische disco's.
Zonder alcohol maar met een scherm die de dansvloer in twee gedeelten opsplitst.

Waarom stelt de overheid daar geen subsidie voor beschikbaar??

Blade20
15-09-03, 20:04
Ik zie het al gebeuren.
Die vent wordt nu bestraft. De disco moet allochtonen doorlaten. Er wordt gereld op een bepaald moment. (maakt niets uit wie er begint)
Allochtonen mogen er worden geweerd en die vent krijgt schadevergoeding.

barfly
15-09-03, 20:17
Geplaatst door Mark
Binnen een paar jaar worden alle disco's gewoon besloten verenigingen waarbij een lidmaatschap zonder rede van opgave geweigerd wordt.

Dat denk ik ook, toen ik nog wel eens ging stappen in Amsterdam of Utrecht stond het al op de deur bij sommige disco's. Let wel, 10 jaar geleden al.
Als je dan geen "lid" was dan kwam je d'r niet in.