PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkaan even bang als Nederlander



Mark
16-09-03, 08:29
Marokkaan even bang als Nederlander

Bron: De Telegraaf

Politiewetenschappers Eric Bervoets en Wouter Stol concluderen in hun onderzoek Opvattingen van Marokkanen en Nederlanders over veiligheid en leefbaarheid in de woonwijk, dat Marokkanen zich even onveilig voelen als autochtone Nederlanders. Tussen de twee groepen bestaat geen enkel verschil in de top 3 die ze als oorzaken voor hun gevoel van onveiligheid aangeven: 1) groepen jongeren, 2) angst om zelf slachtoffer te worden en 3) berichtgeving in de media.

Vooral groepen jongeren op straat, in deze wijken doorgaans Marokkaanse jongeren, zijn zowel voor Nederlanders als voor Marokkanen de belangrijkste oorzaak van het gevoel van onveiligheid.

Er is overigens wél een groot verschil tussen Marokkaanse en autochtone bewoners daar waar het gaat om de vraag waarom mensen die groepen jongeren een probleem vinden: Nederlanders ervaren de overlast van rondhangende groepjes Marokkaanse jongens als een inbreuk op hun bewegingsvrijheid. De Marokkaanse bewoners zelf vrezen vooral een verdere aantasting van hun reputatie.

Uit het onderzoek blijkt verder dat Nederlanders jonger dan 40 jaar banger zijn voor groepen Marokkaanse jongeren dan Marokkanen in dezelfde leeftijdsgroep, omdat ze vrezen dat die groepen hen iets aandoen. Overigens worden Marokkanen even vaak als Nederlanders slachtoffer van bedreiging, geweld en straatroof.

Verder viel het de onderzoekers op dat ze in de drie onderzochte wijken weinig gemengde groepen aantroffen.

mohammed99
16-09-03, 08:53
Ik weet niet, anders zijn wij ook mensen, met gevoelens!

Puk
16-09-03, 09:33
Geplaatst door mohammed99
Ik weet niet, anders zijn wij ook mensen, met gevoelens!

:schok: Shit! Mijn geschriften zijn blank geworden!

Zagora
16-09-03, 09:37
Bullshit. Marokkanen zijn nooit bang.

mohammed99
16-09-03, 09:42
Geplaatst door Puk
:schok: Shit! Mijn geschriften zijn blank geworden!

Treur niet kind, die tijd zal nog wel komen, zonder dat je het in de gaten hebt, en zodra je het in de gaten hebt, dan is het telaat!

Puk
16-09-03, 09:46
Geplaatst door mohammed99
Treur niet kind, die tijd zal nog wel komen, zonder dat je het in de gaten hebt, en zodra je het in de gaten hebt, dan is het telaat!

Weet je dat zeker? Echt heel zeker?

mohammed99
16-09-03, 09:53
Geplaatst door Puk
Weet je dat zeker? Echt heel zeker? 100%, ik durf mijn leven ervoor te wagen. Dat noem je nou standvastigheid. Ben jij dat ook??

Zagora
16-09-03, 09:54
Geplaatst door Puk
:schok: Shit! Mijn geschriften zijn blank geworden! Wat bedoel je met geschriften?

Puk
16-09-03, 09:54
Geplaatst door mohammed99
100%, ik durf mijn leven ervoor te wagen. Dat noem je nou standvastigheid. Ben jij dat ook??

Ik twijfel weleens.

Puk
16-09-03, 09:59
Geplaatst door Zagora
Wat bedoel je met geschriften?

De Torah, de Bijbel én het Telefoonboek!
Gelukkig hebben we Internet nog. Is er dan nog hoop?

mohammed99
16-09-03, 10:00
Geplaatst door Zagora
Wat bedoel je met geschriften?

De geschriften die voor de mensen zijn bedoeld, om een goed leven te lijden. Het is de Koran, Zodra de zon opkomt in het Westen, dan zal niets meer baten. Alles is dan niet meer geldig, zelfs als moslim zijnde kun je bij wijs van spreken geen smeekbeden meer verrichten,omdat het Uur bezig is. Op dat moment beging het UUR.

mohammed99
16-09-03, 10:01
Geplaatst door Puk
De Torah, de Bijbel én het Telefoonboek!
Gelukkig hebben we Internet nog. Is er dan nog hoop?

Jij mag aardappels gaan schillen, heb je tenminste iets nuttigs te doen.

Joker

Zagora
16-09-03, 10:03
Geplaatst door mohammed99
De geschriften die voor de mensen zijn bedoeld, om een goed leven te lijden. Het is de Koran, Zodra de zon opkomt in het Westen, dan zal niets meer baten. Alles is dan niet meer geldig, zelfs als moslim zijnde kun je bij wijs van spreken geen smeekbeden meer verrichten,omdat het Uur bezig is. Op dat moment beging het UUR.

Een zon die opkomt in het westen? He, je gaat toch ook niet over kabbala bullshit lullen? en Meester van de Manipulatie

Zagora
16-09-03, 10:04
Geplaatst door Puk
De Torah, de Bijbel én het Telefoonboek!
Gelukkig hebben we Internet nog. Is er dan nog hoop?

Absoluut. Denk maar aan al die wonderbaarlijke dingen als het heelal en koffiezetapparaten.

Puk
16-09-03, 10:09
Geplaatst door mohammed99
Jij mag aardappels gaan schillen, heb je tenminste iets nuttigs te doen.

Joker

Dat heb ik al gedaan.

Maar je begreep de vraag niet. Worden de electronische versies ook blank, dat je weet, oh Gij Standvastige?

mohammed99
16-09-03, 10:09
Geplaatst door Zagora
Een zon die opkomt in het westen? He, je gaat toch ook niet over kabbala bullshit lullen? en Meester van de Manipulatie

Meester van de Manipulatie, als jij dat zo wilt noemen, moet je helemaal zelf weten. Vergeet niet dat het Heelal wordt gestuurd door God, net als de planeten om de zon worden geleid met een bepaalde snelheid en mate (banen).

Ik heb je vraag beantwoord en daarmee basta.

Zagora
16-09-03, 10:11
Geplaatst door mohammed99
Meester van de Manipulatie, als jij dat zo wilt noemen, moet je helemaal zelf weten. Vergeet niet dat het Heelal wordt gestuurd door God, net als de planeten om de zon worden geleid met een bepaalde snelheid en mate (banen).

Ik heb je vraag beantwoord en daarmee basta.

Basta? Spreek je je superieuren zo aan?

Puk
16-09-03, 10:11
Geplaatst door Zagora
Absoluut. Denk maar aan al die wonderbaarlijke dingen als het heelal en koffiezetapparaten.

En aardappelschilmachines...

Tijd voor koffie!

mohammed99
16-09-03, 10:12
Geplaatst door Puk
Dat heb ik al gedaan.

Maar je begreep de vraag niet. Worden de electronische versies ook blank, dat je weet, oh Gij Standvastige?

Nogmaals, goed luisteren kind, Alle geschiften, als je een beetje nadenkt, en je verroeste hersencellen activeert die je van God hebt gekregen dan weet je wel wat ik bedoel. alle woorden die van God afkomstig zijn, zullen niet meer bestaan, ze zullen blank worden, het inkt zal dan ook weg zijn, moet ik je nog meer uitleggen..

mohammed99
16-09-03, 10:13
Geplaatst door Zagora
Basta? Spreek je je superieuren zo aan?

.

Puk
16-09-03, 10:18
Geplaatst door mohammed99



Zoiets?