PDA

Bekijk Volledige Versie : Werkstraf voor doodrijden jongetje



Mark
17-09-03, 16:43
Werkstraf voor doodrijden jongetje

Bron: Nu.nl

De 22-jarige M. van den H. uit Uden, die in de nacht van 1 januari dit jaar een jongetje doodreed, is door de rechtbank in Den Bosch veroordeeld tot een werkstraf van 240 uur, een voorwaardelijke celstraf van drie maanden en negen maanden rijontzegging.

Die nacht vierde Van den H. met zijn familie oud en nieuw in Oss. Toen er kort na middernacht iets misging bij het afsteken van vuurwerk, liep zijn stiefvader ernstige brandwonden op. Onderweg naar het ziekenhuis reed Van den H. met zijn jeep de 10-jarige Justin Zaunbrecher uit Oss aan op de Westerveldlaan. Getuigen meldden dat de Udenaar veel te hard reed terwijl het zicht slecht was door vuurwerk en kruitdampen en er veel mensen op straat waren.

De officier van Justitie had tegen Van den H. overigens een werkstraf van 240 uur, drie maanden voorwaardelijke celstraf en een onvoorwaardelijke rijontzegging van een jaar geëist.








En toch kan ik me voorstellen dat je niet helemaal normaal rijdt met een zwaargewonde vader op weg naar het ziekenhuis.....

Rachidaaatje
17-09-03, 16:52
Geplaatst door Mark
Werkstraf voor doodrijden jongetje



De officier van Justitie had tegen Van den H. overigens een werkstraf van 240 uur, drie maanden voorwaardelijke celstraf en een onvoorwaardelijke rijontzegging van een jaar geëist.


En toch kan ik me voorstellen dat je niet helemaal normaal rijdt met een zwaargewonde vader op weg naar het ziekenhuis.....

Maar dit hoeft niet te betekenen dat je niet hoeft
op letten op je mede weg gebruikes..................
en de straf vind ik ook schandalig...
Ook al moest hij zijn vader naar het ziekenhuis brengen....

:traan1: