PDA

Bekijk Volledige Versie : Uit angst voor schande kind ten vondeling gelegd



Zagora
17-09-03, 22:30
Moeder van vondeling voor rechter


De politierechter heeft woensdag de 20jarige R.D. en haar 42-jarige moeder H. el M. veroordeeld tot elk drie maanden voorwaardelijke gevangenisstraf.
El M. liet op 22 januari 2002 de circa 2,5 maand oude dochter van D. achter in een hal van het Slotervaartziekenhuis. Het kind, verwekt door een vriend van D., dreigde de familie zo te schande te maken dat moeder en dochter gezamenlijk besloten het te vondeling te leggen.
De politierechter was van mening dat D. en El M. een andere oplossing hadden kunnen en ook moeten zoeken voor de netelige, sterk door hun Marokkaanse achtergrond bepaalde situatie.


at5.nl

Zagora
17-09-03, 22:31
Moeder vreesde toorn van haar vader


De moeder van de vondeling, de destijds 18-jarige D., zou tegen haar wil worden uitgehuwelijkt aan een man in Marokko. Nadat zij van haar vriendje in Amsterdam zwanger was geraakt, werd haar positie thuis nagenoeg onhoudbaar.
Zij vreesde de toorn van haar vader. Hij kwam er pas vlak voor de bevalling achter dat zijn dochter zwanger was. D. sloot zich met de baby thuis op, om het geheim te houden voor de omgeving.
Nadat het tijdelijk door een schoonzus was verzorgd, viel het besluit dat het kind definitief weg moest. Moeder El M. bracht het meisje samen met een zoon naar het Slotervaartziekenhuis.

at5.nl

Simon
17-09-03, 23:17
Zij vreesde de toorn van haar vader. Maar blijkbaar niet die van Allah toen zij haar kind achterliet. Treurig zoiets. Alsof je je daden kan uitwissen door je kind in een portiek achter te laten. Ik hoop dat het goed komt met het kindje.

Simon

Zagora
17-09-03, 23:20
Waar is ZS om de verloederde sexuele moraal in het Westen de schuld te geven?

Afrux
17-09-03, 23:44
Geplaatst door Simon
Zij vreesde de toorn van haar vader. Maar blijkbaar niet die van Allah toen zij haar kind achterliet. Treurig zoiets. Alsof je je daden kan uitwissen door je kind in een portiek achter te laten. Ik hoop dat het goed komt met het kindje.

Simon

In een staat waar islamitische wet geldt zou ze tot haar nek begraven worden (want de steen gooiers mogen haar borsten niet zien) en dan gestenigd worden tot de dood.

Voor een man gelden andere regels, hij wordt niet begravne, maar staand gestenigt, als hij ontsnapt dan is hij een vrije man.

De toorn van allah heeft z evolgens de islam al.

Triest allemaal, velen die plegen een abortus, zij niet, dan had ze voor zichzelf en haar kind moeten kiezen of nooit aan een kind moeten beginnen. De pilletjes zijn in nl gratis te verkregen en er zijn ook condooms te koop. een ding is zeker zij zit in en moelijke situatie en ik denk dat geluk ver te zoeken is. een meisje van 18 die een kind krijgt, is niet zo makkelijk.

Ik ben wel benieuwd wat d erol van de vader in dit verhaal is. Is hij verdwenen met de noorder zon? hebben ze niet besloten om samen toch het kind te nemen en met elkaar te gaan leven? Niets wordt over hem verteld...

Afrux
17-09-03, 23:47
Geplaatst door Zagora
Waar is ZS om de verloederde sexuele moraal in het Westen de schuld te geven?
Ik had laatst een discussie met een vriend, in Marokko schijnt het an d eorde van de dag te zijn, naast veel abortussen, al dan niet door deskundig personen, en moordpartijen worden ook veel kinderen op strat gezet. Er zijn veel kinderen in Marokko zonder ouders (vooral van hoeren)..

het heeft dus niet met het westen te maken, maar meer met de menselijke lust en fouten... (met fouten bedoel ik onvoorzichtig zijn en een kind krijgen zonder dat te willen)

Ron Haleber
17-09-03, 23:47
Geplaatst door Zagora
Waar is ZS om de verloederde sexuele moraal in het Westen de schuld te geven?

Dit is typisch een gevolg van het uitlokken van een brave moslim door één van die Marokkaanse keldersletten zoals ons Zwart getto-Schaap het ons zo pakkend en aangrijpend beschreven heeft.

Dat krijg je ervan als je de voorschriften van de islam niet volgt! Normale straf: steniging.

Bij die decadente gedoog-autochtonen kom je er met drie maanden voorwaardelijk van af!

Zagora
17-09-03, 23:53
Geplaatst door Afrux
Ik had laatst een discussie met een vriend, in Marokko schijnt het an d eorde van de dag te zijn, naast veel abortussen, al dan niet door deskundig personen, en moordpartijen worden ook veel kinderen op strat gezet. Er zijn veel kinderen in Marokko zonder ouders (vooral van hoeren)..

het heeft dus niet met het westen te maken, maar meer met de menselijke lust en fouten... (met fouten bedoel ik onvoorzichtig zijn en een kind krijgen zonder dat te willen)

In een samenleving waar fouten kunnen worden gemaakt moet ook de mogelijkheid bestaan steun te krijgen als je geconfronteerd wordt met de gevolgen van je fouten. Dit is harteloos en barbaars, zoals die ouders reageren.

Afrux
18-09-03, 00:05
Geplaatst door Zagora
In een samenleving waar fouten kunnen worden gemaakt moet ook de mogelijkheid bestaan steun te krijgen als je geconfronteerd wordt met de gevolgen van je fouten. Dit is harteloos en barbaars, zoals die ouders reageren.

dat ben ik mee eens, ik hoop niet dat ik de suggustie hebt gewekt dat....
je kunt hoog of laag springen, maar dat verandert niets aan de zaak, daarom is het beste om het beste van te proberen te maken, al is zo iets nog steeds een taboe binnen de islamitische gemeenschap...

Zagora
18-09-03, 10:34
Wat gaat er met het kind gebeuren?

Mark
18-09-03, 10:39
Geplaatst door Zagora
Wat gaat er met het kind gebeuren?

Die voed ik op als atheist.

Zagora
18-09-03, 10:40
Geplaatst door Mark
Die voed ik op als atheist.

Echt? Ik bedoel, zou jij een Marokkaanse baby willen adopteren?

Mark
18-09-03, 10:46
Geplaatst door Zagora
Echt? Ik bedoel, zou jij een Marokkaanse baby willen adopteren?

Nee dat was uiteraard puur een provocatie.

Als ik al een baby wil dan maak ik er wel eentje, voorlopig nog niet. Mocht ik nou onvruchtbaar zijn dan zou ik er geen probleem mee hebben.

Zagora
18-09-03, 10:47
Geplaatst door Mark
Nee dat was uiteraard puur een provocatie.

Als ik al een baby wil dan maak ik er wel eentje, voorlopig nog niet. Mocht ik nou onvruchtbaar zijn dan zou ik er geen probleem mee hebben.

Je bent een goed mens

Simon
18-09-03, 10:49
Geplaatst door Afrux
In een staat waar islamitische wet geldt zou ze tot haar nek begraven worden (want de steen gooiers mogen haar borsten niet zien) en dan gestenigd worden tot de dood.

Voor een man gelden andere regels, hij wordt niet begravne, maar staand gestenigt, als hij ontsnapt dan is hij een vrije man.


Ja dan is dat dochtertje ook nog ouderloos. Lijkt mij ook geen oplossing. Geef mij dan toch maar het "moetje". D.w.z. een huwelijk dat "moet" uit verantwoording naar een situatie toe die ontstaan is door een zwangerschap. Ja, OK die vader van de moeder zal wel wat saggerijning kijken op die huwelijksdag want zijn plannetje m.b.t. de gedwongen uithuwelijking waar hij een leuk zakcentje aan wilde verdienen valt in duigen. Maar het belang van het kind is er wel mee gediend. En dat gedwongen huwelijk was toch ook niet echt uit liefde voor zijn dochter.

Simon

Zagora
18-09-03, 10:55
Geplaatst door Simon
Ja dan is dat dochtertje ook nog ouderloos. Lijkt mij ook geen oplossing. Geef mij dan toch maar het "moetje". D.w.z. een huwelijk dat "moet" uit verantwoording naar een situatie toe die ontstaan is door een zwangerschap. Ja, OK die vader van de moeder zal wel wat saggerijning kijken op die huwelijksdag want zijn plannetje m.b.t. de gedwongen uithuwelijking waar hij een leuk zakcentje aan wilde verdienen valt in duigen. Maar het belang van het kind is er wel mee gediend. En dat gedwongen huwelijk was toch ook niet echt uit liefde voor zijn dochter.

Simon

Vreemd inderdaad dat ze die jongen die haar zwanger heeft gemaakt niet gedwongen hebben om met haar te trouwen. Trouwens, ik dacht dat wij Marokkanen er heilig van overtuigd waren dat uithuwelijking niet meer voorkwam. Zo zie je maar weer.

Ron Haleber
18-09-03, 11:19
Geplaatst door Zagora
Vreemd inderdaad dat ze die jongen die haar zwanger heeft gemaakt niet gedwongen hebben om met haar te trouwen. Trouwens, ik dacht dat wij Marokkanen er heilig van overtuigd waren dat uithuwelijking niet meer voorkwam. Zo zie je maar weer.

Ben je nu al de wijze lessen van ons getto-schaap vergeten...?

Je kunt een Marokkaanse moslim toch niet dwingen om met een uitlokkende kelderslet te trouwen...!

Hoe haal je dat in je hoofd? Dat gaat toch tegen alle Marokkaanse normen en waarden in!

Zgeheu
18-09-03, 11:33
Geplaatst door Ron Haleber
Ben je nu al de wijze lessen van ons getto-schaap vergeten...?

Je kunt een Marokkaanse moslim toch niet dwingen om met een uitlokkende kelderslet te trouwen...!

Hoe haal je dat in je hoofd? Dat gaat toch tegen alle Marokkaanse normen en waarden in!

Abslouut een Marokkaans trekje....Nederlanders daarintegen willen niet anders dan zo'n catacombe-hoer die een orgasme prefereert tussen de fietsen en oude meubels dan de liefde te bedrijven op een slaapkamer met het trouwboekje in het nachtkastje.

:haha:

:flip mode:

Mark
18-09-03, 11:46
Geplaatst door Zgeheu
Abslouut een Marokkaans trekje....Nederlanders daarintegen willen niet anders dan zo'n catacombe-hoer die een orgasme prefereert tussen de fietsen en oude meubels dan de liefde te bedrijven op een slaapkamer met het trouwboekje in het nachtkastje.


Nee hoor, we willen allebei.

Mark
18-09-03, 11:46
Geplaatst door Zagora
Je bent een goed mens

En jij kunt mensen feilloos inschatten.