PDA

Bekijk Volledige Versie : Radicale groep achter dood Marokkaanse jood



Mark
18-09-03, 08:31
Radicale groep achter dood Marokkaanse jood
- Bron: Map.co.ma



De moordenaars van de Marokkaanse jood in Casablanca behoren tot de ondergrondse radicale islamitische groepering "Salafia Jihadia'', zo hebben bronnen dicht bij het onderzoek gemeld. Het slachtoffer werd vorige week doodgeschoten door twee gemaskerde mannen. Salafia Jihadia is een radicale groepering die tot geweld oproept tegen de Amerikaanse en joodse belangen in Marokko. De groepering wordt ook verantwoordelijk gehouden voor de zelfmoordaanslagen in Casablanca eerder dit jaar.

Afgelopen weekend werd er nog een Marokkaanse jood vermoord. Hij werd doodgestoken. In Meknes (ten oosten van Rabat) heeft de politie afgelopen dinsdag twee mensen gearresteerd, die naar verluidt achter deze moord zitten. Roof zou mogelijk het hoofdmotief zijn geweest.

Na de moorden heeft de Marokkaanse koning Mohammed VI aan de Marokkaanse Joodse gemeenschap zijn medeleven betuigd. Hij verzekerde alle Marokkaanse burgers die het joodse geloof aanhangen, te zullen beschermen en hun rechten te verdedigen.

Afrux
18-09-03, 10:05
Toen het nieuws bekend werd en ik aangaf in een reactie dat het extremisten kunnen zijn, kreeg van alle kanten beschuldigingen, terwijl ik mijn reactie baseerde op veel artikels die daarover verschenen..

Nog maals het zijn zieke mensen, ik weet niet wat ze denken te bereiken door d edood van een onschuldige marokkaan... Een ding is zeker daarmee bevrijden ze Palestina niet...

Zagora
18-09-03, 10:46
Nu sta je in je recht Afrux en kun je schelden op die fundi's zoveel je wilt.


Laten we hopen dat M6 zijn woorden nakomt en er inderdaad voor zal zorgen dat de weinige joden die nog in Marokko leven daar ook veilig en zonder angst hun leven kunnen doorbrengen.