PDA

Bekijk Volledige Versie : Turken en Marokkanen van tweede generatie hebben over homosexualiteit vergelijkbare..



Zagora
18-09-03, 18:51
Turken en Marokkanen van de tweede generatie hebben over homosexualiteit vergelijkbare opvattingen als autochtone Nederlanders.
Er is sprake van een opmerkelijk verschil met de eerste generatie, zo blijkt uit een stadsenquete onder achthonderd inwonders van de gemeente Den Haag.

De gemeente Den Haag heeft in zijn jaarlijkse stadsonderzoek voor het eerst specifiek vragen gesteld over sociaal-culturele opvattingen van de verschillende groepen inwoners. Uit het onderzoek blijkt dat de tweede generatie Turken en Marokkanen er duidelijk modernere opvattingen op nahoudt dan haar ouders. Ongeveer 90% van de Marokkanen, Surinamers en antillianen vindt dat het niet uitmaakt dat hun kinderen les krijgen van een homosexuele leraar. Onder autochtonen ligt dat percentage even hoog. Van de Turken vindt meer dan 60% het geen probleem dat kinderen les krijgen van een homoleraar.
Het verschil tussen de eerste en de tweede generatie allochtonen is goed te zien als er een uitsplitsing wordt gemaakt naar generatie: bij de eerste generatie Turken en Marokkanen lig het percentage op 70%, bij de tweede generatie op 96% .

Het antwoord op de vraag of het uitmaakt of men geholpen wordt door een homosexuele arts levert hetzelfde beeld op.
Voor driekwart van de Turken maakt dat niet uit.
Negen op de tien leden van de overige bevolkingsgroepen heeft geen probleem met een arts die homosexueel is. Van de eerste generatie Turken en Marokkanen maakte 80% nietuit welke sexuele geaardheid de arts heeft. Het aantal teggenstanders van een homosexuele arts ligt bij de tweede generatie fors lager (92%).

Landelijk COC-voorzitter Henk Beerten noemt de cijfers uit Den Haag verrassend. " de vraag blijft natuurlijk hoe er in de praktijk mee omgegaan wordt.
Immers, de enquete werd individueel beantwoord. Dan kan men best tolerant reageren maar zou dat ook zo zijn als er een openlijk homosexuele leerkracht op een 'zwarte school' solliciteert?
Of in het gezondheidscentrum en dat in de gemeenschap een discussie over ontstaat? Niettemin, de uitslag is opvallend en bemoedigend.
Ik hoop dat men echt zo over homosexualiteit denkt en in de praktijk ook naar handelt. Dan zijn we goed op weg met de sociale acceptatie van homosexualiteit"


BRON: GayKrant (2 augustus 2003)

Ron Haleber
18-09-03, 20:39
Het is heel duidelijk dat de praktijk weerlegt dat dit onderzoek op waarheid berust... Het is zeer leugenachtig. Er zijn genoeg andere onderzoeken als van Paul van Gelder die deze onzin weerleggen...

luister ook eens naar de leraren-verenigingen!

Als seculiere NL-onderzoekers moslims in het openbaar met een hchoema onderwerp confronteren, antwoorden ze dat waarvan ze denken dat de onderzoeker het wil horen...

Ze moeten dat geheel anoniem kunnen doen: les de methodologische verantwoording van mijn onderzoek onder Marokkanen:
methode onderzoek Maroc jeugd cf A II par.4: Bennani Chraibi - en langue française (http://members.lycos.nl/haroun/diss.html)

Blade20
18-09-03, 22:01
hmm, ik twijfel als ik de bron zie. Gaykrant...het lijkt me dat deze juist met opzet dergelijke stukken plaatsen om zo het beeld te verbeteren. (wil overigens niet zeggen dat het niet de waarheid is)

Ik snap zowiezo niet wat het probleem is. Als je religie zegt dat het niet mag dan wil dat toch niet zeggen dat jij tegen homo's bent?!
Ik bedoel de ouwe knakker in rome is ook tegen homo's maar de meeste Rooms Katholieken geven er niks om (Althans in ons Nederland dan he)

Persoonlijk geef ik niks om homo's (of Lesbo's). Een vriend van mij is het zelf, tuurlijk ze hebben ietwat afwijkend gedrag, maar het heeft ook zo zijn voordelen. Meiden komen gemakkelijker op hem af, ze zijn recht door zee (schijnbaar kennen ze niet zo'n sterke geremdheid als ons). Niks mis met die mensen zelf.
En als zij van mannen houden i.p.v. vrouwen (of visa versa) laat ze dan toch, ze zitten er jouw toch niet mee dwars. Het is gewoon de natuur, er zijn ook verschillende andere dieren naast de mens die dergelijke verschillen in seksuele voorkeur kennen dus onnatuurlijk is het niet.

Overigens, om (onterechte) beschuldigingen te voorkomen;
Ik ben zelf geen homo. (en ik kan het weten :duivels: )

sadeeQ
19-09-03, 00:40
Geplaatst door Blade20
;
Ik ben zelf geen homo.


:lol: zo klink je anders wel :vreemd:

Blade20
19-09-03, 08:03
Geplaatst door sadeeQ
:lol: zo klink je anders wel :vreemd:

Dus als je voor homo's opkomt wordt je als homo bestempeld.
Ben blij dat ik niet in zo'n bekrompen wereldje leef.
Ik heb medelijden met je sadeeQ, hoe kleiner je wereld hoe minder je ziel waard is.

sadeeQ
19-09-03, 18:40
Geplaatst door Blade20
Dus als je voor homo's opkomt wordt je als homo bestempeld.



je zegt zelf :

Geplaatst door Blade20

Persoonlijk geef ik niks om homo's (of Lesbo's).
:slapen:



Ben blij dat ik niet in zo'n bekrompen wereldje leef.
dat denkt een goudvisje ook in zijn glazenpotje.niets anders gewend :lekpuh:



Ik heb medelijden met je sadeeQ, hoe kleiner je wereld hoe minder je ziel waard is.

:blowen: ik zou als ik jou was eerder medelijden krijgen met jezelf en om mijn ziel of kleine wereldje hoef je je echt niet druk te maken liefje .

en bovendien heb ik helemaal geen ziel :huil2: :huil2:

Orakel
19-09-03, 20:39
Geplaatst door Ron Haleber
Als seculiere NL-onderzoekers moslims in het openbaar met een hchoema onderwerp confronteren, antwoorden ze dat waarvan ze denken dat de onderzoeker het wil horen...


Je hebt gelijk. :rolleyes:

Tomas
19-09-03, 21:44
Geplaatst door Orakel
Je hebt gelijk. :rolleyes:

Hey Orakel! Tijdje weg geweest? Ik heb trouwens die billen weg geflikkert, ze begonnen te stinken.

Blade20
20-09-03, 09:52
Geplaatst door sadeeQ
je zegt zelf :

:slapen:


dat denkt een goudvisje ook in zijn glazenpotje.niets anders gewend :lekpuh:



:blowen: ik zou als ik jou was eerder medelijden krijgen met jezelf en om mijn ziel of kleine wereldje hoef je je echt niet druk te maken liefje .

en bovendien heb ik helemaal geen ziel :huil2: :huil2:

Verdedig je jezelf altijd met klinkklare onzin sadeeQ? Weet je niets te verzinnen of komen mijn argumenten niet overeen met je geloof? :lol:

1) Daarmee zeg ik dat homo's gelijk zijn aan 'normale' mensen, niet meer en niet minder.

2) Een goudvis is geen intelligent wezen, je vergelijking gaat dus niet op.

3) Ik ben uiterst tevreden over mijn leven. Jij schijnbaar ook, ach een idioot weet van zichzelf niet dat hij idioot is :hihi:

4) en wat als je wel een ziel hebt? Ooit over na gedacht, dan zou ik niet in jouw schoenen willen staan.....

Orakel
20-09-03, 17:54
Geplaatst door Tomas
Hey Orakel! Tijdje weg geweest? Ik heb trouwens die billen weg geflikkert, ze begonnen te stinken.

:D Hee gozert! Tis wel jammer van die billen, maar d'r schijnt geen markt voor te zijn. Emotionaliteit en begrip enjow doen ut wel goed tegenwoordig, maar da'vink geen handel.

Ben een tijdje naar Marokko geweest. Loop ik naar de markt in Oujda, kom ik een kaas uit Amersfoort tegen. :p Tis niet meer wat ut geweest is. Heb gelijk me beklag gedaan bij de Lijst Zegboebie.

ronald
21-09-03, 20:23
Geplaatst door Blade20
Verdedig je jezelf altijd met klinkklare onzin sadeeQ? Weet je niets te verzinnen of komen mijn argumenten niet overeen met je geloof? :lol:

1) Daarmee zeg ik dat homo's gelijk zijn aan 'normale' mensen, niet meer en niet minder.

2) Een goudvis is geen intelligent wezen, je vergelijking gaat dus niet op.

3) Ik ben uiterst tevreden over mijn leven. Jij schijnbaar ook, ach een idioot weet van zichzelf niet dat hij idioot is :hihi:

4) en wat als je wel een ziel hebt? Ooit over na gedacht, dan zou ik niet in jouw schoenen willen staan.....



quote:
Geplaatst door sadeeQ
zo klink je anders wel





Geplaatst door Blade20
Dus als je voor homo's opkomt wordt je als homo bestempeld.





quote:

Ben blij dat ik niet in zo'n bekrompen wereldje leef.

dat denkt een goudvisje ook in zijn glazenpotje.niets anders gewend

quote:

Ik heb medelijden met je sadeeQ, hoe kleiner je wereld hoe minder je ziel waard is.


ik zou als ik jou was eerder medelijden krijgen met jezelf en om mijn ziel of kleine wereldje hoef je je echt niet druk te maken liefje .

en bovendien heb ik helemaal geen ziel




Ja Blade, zo reageert hij altijd.
quote:
Geplaatst door sadeeQ
zo klink je anders wel

En hij kan dat zo goed weten!!!! Alleen raar dat hij zich er zo minderwaardig over uit. Nou ja, zal wel zelfhaat zijn.

Ok, nu snap ik het ook.
Als je geen stoffelijke ziel hebt, en geen plantaardige ziel, en geen dierlijke ziel hebt en ook geen menselijke ziel hebt......wat ben je dan?
Natuurlijk:......LUCHT