PDA

Bekijk Volledige Versie : SP'er stapt boos uit integratiecommissie



Tijn
19-09-03, 09:18
AMSTERDAM - Ali Lazrak, kamerlid voor de SP, stapt uit de parlementaire commissie die bezig is met een kritisch onderzoek naar het integratiebeleid van de afgelopen dertig jaar. Zijn belangrijkste bezwaar geldt de literatuurstudie die dient als basis voor de verhoren die maandag beginnen. Die studie is uitbesteed aan het Hilda Verwey-Jonker Instituut, 'een club die tot zijn nek in het beleid zit dat ze zelf moeten onderzoeken', aldus Lazrak.

Daar komt volgens de SP'er bij dat de commissie niet de mensen wil horen die hij op de lijst had gezet, en ook weigert de wijken in te gaan. 'Wij krijgen alleen ministers, topambtenaren en welzijnswerkers te horen, en misschien een verdwaalde allochtoon. Het is allemaal meer van hetzelfde.'

Vandaag rapporteert de commissie over de stand van zaken. Het onderzoek naar het falen van het integratiebeleid is een initiatief van SP-fractieleider Marijnissen.

bron (http://www.volkskrant.nl/denhaag/1063862063122.html)

GroteWolf
19-09-03, 15:01
De SP is er voorstander van dure huizen in betere buurten te laten bewonen door arme allochtonen. Ze zijn dus al jaren voorstander van een verplicht spreidingsbeleid en discriminatie. Ik wil namelijk ook best geen baan meer hebben en nog 5 kinderen maken als ik dan in een villa in bussum mag wonen. Maar ik mag dat dan niet, want ik ben te wit (nou ja, Nederlands dan).

Fillastiene
19-09-03, 15:20
Geplaatst door GroteWolf
De SP is er voorstander van dure huizen in betere buurten te laten bewonen door arme allochtonen. Ze zijn dus al jaren voorstander van een verplicht spreidingsbeleid en discriminatie. Ik wil namelijk ook best geen baan meer hebben en nog 5 kinderen maken als ik dan in een villa in bussum mag wonen. Maar ik mag dat dan niet, want ik ben te wit (nou ja, Nederlands dan).

Je moet gewoon meer onder de zon. En als je dan ook zorgt voor die kinderen en je baan opgeeft, mag je in de villa.

Pfff. Volgens mij bedoelt de SP helemaal niet hoe jij de zaken voorstelt.

Tomas
19-09-03, 19:12
Geplaatst door GroteWolf
Maar ik mag dat dan niet, want ik ben te wit (nou ja, Nederlands dan).

Ja, jij hebt echt veel pech, met je huidskleur, sexe en geboorteland. Het had allemaal zoveel beter gekund...