PDA

Bekijk Volledige Versie : Joodse Liga ook actief in Nederland



Simon
20-09-03, 11:59
Joodse Liga ook actief in Nederland

Door onze redacteuren Danielle Pinedo en Esther Rosenberg

DEN HAAG, 20 SEPT. De militante Joodse Defensie Liga (JDL) is vanaf morgen ook in Nederland actief. JDL-Holland demonstreert dan in Den Haag tegen de Amerikaanse routekaart, het vredesplan voor het Midden-Oosten. De Verenigde Staten beschouwen de internationaal opererende organisatie als terroristisch.

JDL-Holland wil joden fysiek beschermen tegen antisemitische uitingen. Volgens de joodse organisatie CIDI verdubbelde het aantal meldingen van antisemitisme - van bekladdingen en scheldpartijen tot bedreigende e-mails en fysiek geweld - ruimschoots in het afgelopen jaar. JDL-bestuurslid Noa Lev (40): ,,Niemand beschermt nu joden die op straat worden lastiggevallen. Joodse organisaties verwijzen naar de politie. De politie zegt niets te kunnen doen.''

JDL biedt hulp door synagoges te beveiligen, en joden te begeleiden naar de synagoge. ,,Als het erop aankomt schuwen wij geen geweld'', zegt oprichter Philip Awuy (54) uit Den Haag. Ook wil JDL joden weerbaarder maken door ze Israëlische zelfverdedigingslessen aan te bieden.

Awuy richtte de JDL onlangs op omdat hij zich zorgen maakt over het toegenomen antisemitisme, met name onder Marokkaanse jongeren. De organisatie bestaat uit vijftien kaderleden, onder wie vijf bestuurders. Alle vijftien hebben ze training gehad van het Israëlische leger. Naar eigen zeggen heeft de organisatie vijftig leden.

De JDL heeft vestigingen in vijftien landen waaronder de Verenigde Staten, Rusland, Frankrijk, Denemarken en Finland.

Ook in België en het Verenigd Koninkrijk werden onlangs afdelingen opgericht. De wereldwijde organisatie is omstreden wegens aanslagen op islamitische instellingen in de Verenigde Staten. JDL heeft zich tegen de oprichting van een Palestijnse staat uitgesproken. Die zou ,,terroristen belonen voor hun terreurdaden'', zo staat in een flyer.

Vanuit het hoofdkantoor in Los Angeles bevestigt voorzitter Bill Maniaci dat de Nederlandse afdeling onder de vlag van zijn organisatie opereert.

NRC, 20 september 2003

© Op dit artikel berust auteursrecht

Dx_
20-09-03, 13:18
Er zijn al jarenlang tal van organisaties en individuen actief die de "israelische zaak" dienen.

Maar het feit dat deze organisatie erom bekend staat aanslagen te plegen op islamitische instellingen verontrust. Het is een makkelijke manier om conflicten uit te lokken en nog meer scheidingen teweeg te brengen.

Een vergelijking: Als bekend zou zijn dat een organistaie als het AEL aanslagen pleegde op joodse instellingen zou het nooit geaccpeteerd worden in Nederland.

nl-x
20-09-03, 13:21
Als de VS ze als terroristisch beschouwt, waarom kunnen ze dan een hoofdkwartier in de VS hebben? En waarom zijn ze trouwens niet gelijk met Hamas verboden verklaard?

lennart
20-09-03, 13:50
Philip Awuy, is blijkbaar ook lid van Sar El, een stichting die Nederlanders ronselt om te dienen in het IDF.

http://www.sar-el.org/Testimonials/Awuy.html


Oh en zijn naam is ook te vinden op het nieuwrechts.nl website. Blijkbaar is het een vriendje van Winnie en Michiel.

http://www.nieuwrechts.nl/5april/

- Het comité is een burgeriniatief en bestaat uit Philip M. Awuy, Mark Davids, Arnoud Bonselaar, Rene Schmitt en Michiel Smit.

lennart
20-09-03, 13:55
.

Maarten
20-09-03, 15:32
Geplaatst door Simon
De Verenigde Staten beschouwen de internationaal opererende organisatie als terroristisch.


En dus zal nederland er weinig tegen doen. :hihi:

Simon
20-09-03, 17:02
Geplaatst door nl-x
Als de VS ze als terroristisch beschouwt, waarom kunnen ze dan een hoofdkwartier in de VS hebben? En waarom zijn ze trouwens niet gelijk met Hamas verboden verklaard?

Goede vraag! Er staat een pagina-groot artikel over deze organisatie in de NRC van vandaag. Dat zal ik vanavond eens lezen om te bezien of er wat antwoorden in staan. Kijk, zo'n overkoepelende moslim organisatie zou hier op moeten duiken en moeten zorgen dat hier kamer vragen over komen.

Simon

Zgeheu
20-09-03, 17:19
ACTIE !!!!!!!!

Stuur Camiel Eurling een verzoek om kamervragen over deze Joodse terreur groep !!!!!!!!!!
-----------------------------------------------------------------------------

Beste Camiel,

Graag verzoeken wij jou om Kamervragen te stellen over de thans in Nederland gevestigde afdeling van de JDL(Jewish Defense League). Een organisatie die reeds eerder aanslagen heeft gepleegt op Moslims in de VS.

Graag zien we je net zoals eind vorig jaar om er als de kippen bij te zijn om een organisatie te verbieden. In tegen stelling tot je kamervragen over de AEL, gaat het nu wel om een groep die terreur en geweld niet schuwt.

Wij zijn benieuwd naar je reactie en verwachten spoedig een kamerdebat over deze Joodse terreurgroep.

Met vriendelijke groet,


............................

Maroc.nl-er for life ;)


------------------------------------------------------------------------

Stuur dit berichtnaar


[email protected]

Shaheed
20-09-03, 18:36
Geplaatst door lennart
Philip Awuy, is blijkbaar ook lid van Sar El, een stichting die Nederlanders ronselt om te dienen in het IDF.

http://www.sar-el.org/Testimonials/Awuy.html


Oh en zijn naam is ook te vinden op het nieuwrechts.nl website. Blijkbaar is het een vriendje van Winnie en Michiel.

http://www.nieuwrechts.nl/5april/

- Het comité is een burgeriniatief en bestaat uit Philip M. Awuy, Mark Davids, Arnoud Bonselaar, Rene Schmitt en Michiel Smit.


Wat een hypocrisie van de joden weer, en maar zeiken over de holocaust maar intussen wel actief meewerken met rechts extremisten.

nl-x
20-09-03, 19:22
Maar wat is nou eigenlijk de goede weg hierin ? Zwijgen tot deze topic ook uitdroogt, de andere kant opkijken en het maar laten doorgaan?

Omdat er geen CIDI, Michiel Smit of Verhagen is die het tegen Israelische terroristen wil opnemen, wordt er dus gewoon niets gedaan??

Hoe zit het uberhaupt met kamervragen? Wie mag ze stellen? Hoe dien je er een in?


wachtend op antwoorden,

mvg
gvr
nlx

Simon
20-09-03, 22:36
Geplaatst door nl-x
Maar wat is nou eigenlijk de goede weg hierin ? Zwijgen tot deze topic ook uitdroogt, de andere kant opkijken en het maar laten doorgaan?

Omdat er geen CIDI, Michiel Smit of Verhagen is die het tegen Israelische terroristen wil opnemen, wordt er dus gewoon niets gedaan??

Hoe zit het uberhaupt met kamervragen? Wie mag ze stellen? Hoe dien je er een in?


wachtend op antwoorden,

mvg
gvr
nlx

Ondertussen heb ik het artikel in het NRC gelezen. Grappig dat je Michiel Smit noemt. Die wordt in het artikel genoemd en noemt de JDL "een bondgenoot". Verdere opmerkelijke feiten: de JDL is sinds 1994 zelfs in Israel verboden. Eind 2001 is de internationale voorzitter van de JDL gearresteerd in de VS omdat hij een moskee in Los Angeles en het kantoor van een Arabisch lid van het Amerikaans congres wilde opblazen. De 42-jarige Baruch Goldstein die met een automatisch geweer 42 Palestijnen doodschoot tijdens het ochtendgebed bleek een aanhanger van de JDL.

Overigens wordt de JDL ook door veel Joodse organisaties niet met enthousiame ontvangen. Ronny Naftaniël van het CIDI neemt in het artikel afstand van de JDL en zegt "de opvattingen van de JDL deugen niet". Rabbijn R. Evers zegt: "Wij zijn geen volk van het zwaard maar een volk van het boek. En dat wil ik graag zo houden". Etc.

Wat betreft kamervragen. Met een verzoek kamervragen te stellen kan je volksvertegenwoordigers benaderen. Als je dat doet als groep sta je natuurlijk nog sterker. Ik denk dan bijvoorbeeld aan Nebahat Albayrak of Khadija Arib van de PvdA die je zou kunnen benaderen.

Simon

mulan
21-09-03, 10:49
Geplaatst door Dx_
Een vergelijking: Als bekend zou zijn dat een organistaie als het AEL aanslagen pleegde op joodse instellingen zou het nooit geaccpeteerd worden in Nederland.

X-acly.....waarom is dit?De AEL heeft op zich niets gedaan behalve dan bewezen dat ze hun zaakjes niet op orde hadden.....en toch was er die ophef en dit zelfs voordat de AEL in Nederland begon.
Waar zijn al die hypocrieten nu????Waar zijn die uitzendingen bij Netwerk en Nova.....waar zijn die politici die zich uit gaan spreken tegen deze organisatie.

plexus
21-09-03, 10:58
..het is Joodse Liga....
lees vooral het 3de woord!
hopelijk zijn al jullie vragen hiermee beantw.

aliabab
21-09-03, 14:20
Dus een arabische liga mag wel maar een joodse liga niet ?

Zgeheu
21-09-03, 14:23
he sukkel....de AEL heeft nooit aanslagen gepleegt en zal dit ook nooit doen.

lennart
21-09-03, 15:57
De 42-jarige Baruch Goldstein die met een automatisch geweer 42 Palestijnen doodschoot tijdens het ochtendgebed bleek een aanhanger van de JDL.


Baruch Goldstein was lid van Kach. Meir Kahane is de oprichter van deze club en het JDL. Volgens mij had Baruch echter vrij weinig met JDL te maken, maargoed al deze organisaties, zoals de meeste Zionistische organisatie zijn nogal schimmig georganiseerd.

Overigens heeft Baruch niet 42 Palestijnen dood geschoten, maar 29. De overige Palestijnen kwamen om toen het IDF het vuur opende op protesterende Palestijnen.

Zgeheu
21-09-03, 18:02
Joodse Defensie Liga nu ook actief in Nederland
21 september 2003, 14:55:43

DEN HAAG (ANP) - De Joodse Defensie Liga (JDL) is nu ook actief in Nederland. Zondagmiddag kwamen vijftien aanhangers van JDL-Holland naar Den Haag voor een demonstratie tegen de routekaart voor de vrede, die voorziet in de vorming van een Palestijnse staat.

De JDL wil joden in Nederland beschermen tegen mensen die hen verbaal of fysiek lastig vallen. Hoe, waar en wanneer ze dat gaan doen, werd zondag niet duidelijk. De leiding van de Nederlandse JDL-tak was niet aanwezig op het Malieveld.

Philip Awuy, William van Wilde en Vadim Otto, die in het NRC Handelsblad van zaterdag uitvoerig aan het woord kwamen over JDL-Holland, wilden tijdens de bijeenkomst op het Malieveld weinig meer kwijt over hun motieven en de activiteiten die ze de komende tijd gaan ontplooien. De JDL-Holland hult zich in geheimzinnigheid, want de woordvoerders wilden zondag zelfs niet zeggen wie hun leiders zijn.

Uiterst rechts

Wel is het duidelijk dat de JDL van plan is bezoekers van synagoges te gaan begeleiden. Ook willen ze Israëlische zelfverdedigingscursussen gaan aanbieden.

De JDL werd in 1968 opgericht door de uiterst rechtse rabbijn Meir Kahane. De liga is tegenwoordig actief in vijftien landen, waaronder de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Frankrijk, Rusland en Belgie. De organisatie is omstreden, omdat ze in het verleden aanslagen beraamde op islamitische instellingen in de VS.

De JDL is in Israel sinds 1994 verboden, net als de politieke tak, de Kachpartij. Aanleiding voor het verbod was de moordpartij door JDL-aanhanger Baruch Goldstein in Hebron. Goldstein schoot tijdens het ochtendgebed 29 Palestijnen dood en verwondde tientallen personen.

Simon
21-09-03, 21:39
Geplaatst door lennart
Overigens heeft Baruch niet 42 Palestijnen dood geschoten, maar 29.

O ja, foutje van mij. Hij was 42 jaar.

Simon

nl-x
22-09-03, 15:20
Wanneer gaat het IDF de flatgebouw / huis van die Baruch neerhalen? ...
Of wonen daar wel te veel onschuldigen in ?

Simon
22-09-03, 19:56
Is er al een reactie van onze volksvertegenwoordigers?

sadeeQ
22-09-03, 22:29
Geplaatst door mika
AEL

anti-semitische

Marokkanen

joden zielig

vervolgd

arme schapen




Mika

tief lekker op met je bagger debiele cidi-idioot verveeld

an3sdej
22-09-03, 23:20
tief lekker op met je bagger debiele cidi-idioot

Joden mogen zich niet gediscrimineerd voelen door Marokkanen en andere noord Afrikanen, maar Marokkanen mogen zich wel gedisrimineerd voelen door Nederlanders ??

MOgen joodse medemensen niet iets van hun angst vertellen die ze hebben? Beetje erg vreemd hoor, waarom nou "debiele idioot" :fplet:

Simon
23-09-03, 00:02
Geplaatst door mika
In plaats van je druk te maken over het feit WAAROM een radicale organisatie wordt getolereerd in Nederland, kunnen Marokkanen beter
hun buren aanspreken die zulk gedrag ,zoals hierboven vermeld, vertonen.

Ik vind dat een oneigenlijke keuze. Het is allebei van belang. Uiteraard moet je een groepering die zelfs in Israel en de VS als te radicaal wordt gezien in Nederland weren. Zeker als ze al in het eerste interview in de NRC aangeven dat ze het geweld niet schuwen. Maar je buren aanspreken die zich misdragen is uiteraard ook van belang.

Simon

jaja
23-09-03, 09:44
Geplaatst door Simon
Ik vind dat een oneigenlijke keuze. Het is allebei van belang. Uiteraard moet je een groepering die zelfs in Israel en de VS als te radicaal wordt gezien in Nederland weren. Zeker als ze al in het eerste interview in de NRC aangeven dat ze het geweld niet schuwen. Maar je buren aanspreken die zich misdragen is uiteraard ook van belang.

Simon persoonlijk vind ik dat de organisatie niet deugt - in ieder geval leden hebben zich als terroristen laten gelden en ik heb persoonlijk het gevoel dat die leden wel erg bepalend waren voor de organisatie. Terrorisme staat niet in hun beginselprogram, enkel verweer tegen aanvallen, maar de uitleg wordt mij wat teveel opgerekt ... (netjes gezegd).
Maar Nederland heeft altijd het beleid gehad dat je in Nederland misdaden moet hebben begaan of op een officiële lijst van terroristische organisaties moet staan, anders worden organisaties niet verboden. Daarom hebben we hier allerlei organisaties toegelaten. De ruzie die we al sinds tijden met de Philipijnen hebben over gaat daar ook over. Wij herbergen de leider van één van de grootste strijdgroepen daar. ETA leden laten wij ook maar moeizaam gaan. PKK was ook lang een gevoelige kwestie. Mulah Krekar is overgedragen aan Noorwegen, maar zo goed als zeker niet helemaal volgens de regels .. volgens de nederlandse regels kon men niets tegen hem beginnen ....
Dus ik weet niet in hoeverre een verbod volgens de nederlandse wetgeving wel kan.

Simon
23-09-03, 16:47
Geplaatst door jaja
Dus ik weet niet in hoeverre een verbod volgens de nederlandse wetgeving wel kan.

Wacht maar tot ik Jaap de Hoop Scheffer meldt dat er een terroristische organisatie in Nederland actief is die door de VS verboden is. Woef woef !

Simon

Donna
23-09-03, 21:37
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]

Etc. etc.

Voorletter, punt, achternaam @ Tk.parlement.nl

Spammen is niet altijd slecht ;)

Verder: goed te weten wat de beste manier is om een terroristische organisatie van repliek te dienen! Een standaard persberichtje sturen, ritueel dansje doen, is voldoende.

lennart
23-09-03, 23:28
Geplaatst door Gerrit Jan
Ik ben het ermee eens dat een criminele organisatie verboden moet worden. Nu kan het zijn dat mij iets is ontgaan. Maar kan iemand mij vertellen welke misdaden de JDL heeft gepleegd?


http://www.wikipedia.org/wiki/JDL

sadeeQ
24-09-03, 00:00
Geplaatst door mika
Ik heb niet gelezen dat ze geweld als middel zullen gebruiken maar wel dat ze zich zullen verdedigen desnoods met geweld.
citaat uit nrc 20/21 september 2003/ P. Awuy:
"als het erop aankomt zullen wij geweld niet schuwen. Wanneer wij worden aangevallen, slaan we terug"
Dit lijkt me toch redelijk Simon. Ze willen synagoge bezoekers van huis
naar de sjoel begeleiden en vanuit die situatie zullen ze zich verdedigen
wanneer dat nodig is.
Ik ben nog steeds niet blij met de JDL, omdat er al Joodse veiligheidsdiensten bestaan, maar kennelijk bestaat er een behoefte bij Joodse burgers waarin zij kunnen voorzien.
Zoals anderen al hebben opgemerkt, is dit ook een (wellicht symbolische) tegenreactie op de Arabische haat jegens Joden die zonder
enig politiek benul gelijkgeschakeld worden met Israeliers.
In België slaat de radicalisering ook toe onder Joden en ook daar is het
clubje bruinhemden van Jahjah verantwoordelijk voor de polarisatie.
Ohhh wat verlang ik soms terug naar de tijd waarin ik nog Marokkanen
kende die hun identiteit niet projecteerde op een ander volk maar op hun eigen IK. Maar ja, we radicaliseren liever verder en maken dit land steeds meer politiek instabiel, sociaal-demografisch gescheiden en argwanend jegens toekomstige nieuwkomers , kortom niet meer gezellig zoals het vroeger was. Maar misschien moet ik me gewoon aanpassen aan deze realiteit, wie zal het zeggen?

Mika
:moeilijk:
ach k-anker op met je gejank debiele zionist


klaagmuur is die kant op -------------------->

Simon
24-09-03, 07:27
Geplaatst door mika
Ik heb niet gelezen dat ze geweld als middel zullen gebruiken maar wel dat ze zich zullen verdedigen desnoods met geweld.

De overheid heeft een geweldsmonopolie in dit land. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit van een voetbalclub gehoord die knokploegen gaat vormen om zich 'desnoods met geweld' te verdedigen. Dus nee, ik vind dit niet normaal. Als zich iets voordoet moet je de politie bellen. Heel simpel. Ik heb de AEL nog nooit met geweld jegens Joden horen dreigen. Maar misschien heb ik iets gemist? Alleen jegens mensen in de eigen gelederen hetgeen ik uiteraard afwijs.

Simon

Simon
24-09-03, 07:38
Geplaatst door mika
Wat ik op dit moment erger vind zijn de illegale geld-inzamelingen voor HAMAS via Saoedische kanalen en particuliere initiatieven. In dit zelfde milieu worden bovendien ook jonge jongens voor de (grote) Jihad geronseld (recent weer eens aangetoond) en dat zijn dingen die rechtsstreeks moord en terreur tot gevolg heeft.
Ik neem aan dat de BVD de situatie in kaart heeft, maar het wachten is op stevige wetgeving waardoor officieren van Justitie niet meer voor lul
staan in een rechtzaak.


Nou ik vind het prima als ze dat verbieden als dan ook maar verboden wordt dat nederlandse kinderen in zomerkampen in het Israelische leger dienen. Wie weet gaat de JDL ook wel aan werving doen want ik begrijp dat ze binnenkort naar Israel gaan om de armen te voeden in een gaarkeuken? Waar worden de leden van de JDL getraind? Verder vinden ze dat je Israel moet eren. Het is dus een politieke beweging.

Simon

mulan
24-09-03, 12:01
Altijd leuk om te zien hoe makkelijk zaken te relativeren zijn als het wat met Joden of Israel te maken heeft.Was mika niet degene die zijn mond vol had van Abou Jahjah????En dat terwijl zijn organisatie niets gedaan heeft wat tegen de wet indruist en strafbaar is.Wat ze in het buitenland gedaan hebben telt niet......ok,dus als de AEL bijv. aanslagen heeft gepleegd in andere landen moet dat geen obstakel zijn om hier gewoon vreedzaam onderdeel te zijn van het politieke proces?

lennart
24-09-03, 14:04
Geplaatst door mulan
Altijd leuk om te zien hoe makkelijk zaken te relativeren zijn als het wat met Joden of Israel te maken heeft.Was mika niet degene die zijn mond vol had van Abou Jahjah????En dat terwijl zijn organisatie niets gedaan heeft wat tegen de wet indruist en strafbaar is.Wat ze in het buitenland gedaan hebben telt niet......ok,dus als de AEL bijv. aanslagen heeft gepleegd in andere landen moet dat geen obstakel zijn om hier gewoon vreedzaam onderdeel te zijn van het politieke proces?

De Joden zijn het uitverkoren volk dus voor hen gelden andere regels. Teminste in Mikas/Jajas optiek.

000NobelPrizes
24-09-03, 15:14
Het is inderdaad jammer dat deze beweging in Nederland niet een autonome beweging heeft opgericht.

Nu verzandt het oeverloos in een discussie over wat mag en wat niet mag aan deze organisatie.

Maar wat dus niet mag, is joden op straat uitschelden, lastig vallen, bedreigen en mishandelen. Daarom is deze beweging er, om de joden te beschermen. Schande dat zoiets moet bestaan.

observer
24-09-03, 16:08
Geplaatst door mulan
Altijd leuk om te zien hoe makkelijk zaken te relativeren zijn als het wat met Joden of Israel te maken heeft.Was mika niet degene die zijn mond vol had van Abou Jahjah????En dat terwijl zijn organisatie niets gedaan heeft wat tegen de wet indruist en strafbaar is.Wat ze in het buitenland gedaan hebben telt niet......ok,dus als de AEL bijv. aanslagen heeft gepleegd in andere landen moet dat geen obstakel zijn om hier gewoon vreedzaam onderdeel te zijn van het politieke proces? anderszijds heeft jahjah diverse malen toegeven lid te zijn geweest van de (terroristische ) hezbollah groep dus dat is al 1 minpunt

bovendien gaan de "wensen" van de ael verder dan die van de jdl

als de ael oude marokaanse vrouwtjes naar de moskee wil begeleiden om te voorkomen dat ze door kaaskoppige criminelen worden berooft of anderzijds aangevallen geen probleem

als de jdl dit zegt te willen doen geen probleem

zodra ze het isrealisch/arabische conflict hier willen uitvechten, opsodemiteren

lennart
24-09-03, 18:12
zodra ze het isrealisch/arabische conflict hier willen uitvechten, opsodemiteren


Zie de Wikipedia link, dat hebben ze dus al gedaan in de VS teminste. JDL Nederland heeft gezegd dat het banden heeft met de Amerikaanse organisatie, dus door zich te associeren met deze organisatie keuren ze dus bomaanslagen en hun methodes goed. Daarmee is de organisatie dus gevaarlijk en als de ophef over AEL zo groot was, dan zou die minstens zo groot moeten zijn over JDL. Anders blijkt maar weer eens dat er twee maatstaven in Nederland zijn.

nl-x
24-09-03, 19:43
Geplaatst door mika
Het gaat om Nederland lennie niet om de VS, jij kan bijvoorbeeld HAMAS Nederland oprichten zonder dat je verantwoordelijk wordt gehouden voor hun monstrositeiten in Israël. Voorlopig geldt dit ook voor JDL Lennie.


Mika

Ik kan me de naam van de club niet meer herinneren , maar ik weet nog van die club in NL die wat na de oprichting, door de overheid alle bankrekeningen werden bevroren zonder enig opgaaf van redenen.

Opvallen was wel dat de club dezelfde naam had als een terroristische organisatie in het MO.

Dus waarom zou dat dan niet gelden voor JDL ?

nl-x
24-09-03, 19:49
Ow nee, het was stichting al aqsa Nederland.

En naar eigen zeggen op hun website bestaan ze al meer dan 10 jaar.
http://www.al-aqsa.nl/

sadeeQ
24-09-03, 20:03
Geplaatst door nl-x
Ow nee, het was al aqsa

dat waren moslims man.dat is al een reden op zich al . en die kun je niet vergelijken met die lieve en schattige joodjes van Joodse Debielen Liga.

an3sdej
25-09-03, 07:50
SadeeQ, je lijkt net een scheldende kleuter. Als je geen fatsoenlijk weerwoord hebt, zeg dan niks en lees alleen. :fplet:

freya
25-09-03, 07:58
Geplaatst door an3sdej
SadeeQ, je lijkt net een scheldende kleuter. Als je geen fatsoenlijk weerwoord hebt, zeg dan niks en lees alleen. :fplet:


Sadeeq:
dat waren moslims man.dat is al een reden op zich al . en die kun je niet vergelijken met die lieve en schattige joodjes van Joodse Debielen Liga.

Dit is mss recht voor z'n raap uitgedrukt, maar het slaat wel precies de spijker op de kop.

Welke andere reden kan jij bedenken voor de overdreven media aandacht rond de AEL en de mediastilte rond de JDL an3sdej?

Simon
25-09-03, 09:56
Via de website parlando.sdu.nl kan iedere nederlander alle stukken van de Eerste en Tweede Kamer opvragen. Een zoekopdracht op de term 'JDL' geeft de volgende kamervragen:

Vragen van het lid De Wit (SP) aan
de ministers van Justitie en van
Binnenlandse Zaken en
Koninkrijksrelaties over de Joodse
Defensie Liga (JDL).(Ingezonden
23 september 2003)
1
Bent u bekend met de berichtgeving
over de Joodse Defensie Liga (JDL) in
Nederland?1
2
Wat vinden de ministers van deze
organisatie, vooral nu zij te kennen
heeft gegeven geweld niet te
schuwen?
3
Bent u bereid uit te zoeken welke
vormen van geweld JDL zegt niet te
schuwen, alsmede wat zij beoogt met
«combat fighting» om een agressor
uit te schakelen, en dit te berichten
aan de Kamer?
4
Welke maatregelen gaat u nemen?
1 NRC-Handelsblad, 20 september jl., Trouw,
22 september jl.


Vragen van de leden Wilders (VVD)
en Eurlings (CDA) aan de ministers
van Buitenlandse Zaken, van
Binnenlandse Zaken en
Koninkrijksrelaties en van Justitie
over het optreden van de Joodse
Defensie Liga (JDL) in Nederland.
(Ingezonden 24 september 2003)
1
Heeft u er kennis van genomen dat de
Joodse Defensie Liga (JDL) op
zondag 21 september jl. een stille
mars heeft georganiseerd in Den
Haag?1
2
Wat is u bekend over het karakter van
de JDL? Welk type activiteiten zijn
door deze organisatie ondernomen in
landen waar zij reeds langer van zich
doet spreken, zoals bijvoorbeeld in de
Verenigde Staten en in Israël? Is het
waar dat Israël de JDL als
terroristisch beschouwt en buiten de
wet heeft verklaard en dat in de
Verenigde Staten de JDL door de FBI
is geïnfiltreerd teneinde terroristische
aanslagen te voorkomen?2
3
Hoe oordelen andere regeringen in
de Europese Unie over de JDL?
Toelichting:
Deze vragen dienen ter aanvulling op
eerdere vragen terzake van het lid De
Wit, ingezonden 23 september 2003.
1 Zie o.m. Algemeen Dagblad, 22 september
jl.

nl-x
25-09-03, 11:54
Dus die kamervragen zijn van eergister en gister?
Hoe lang duurt het voor zoiets wordt beantwoord in het algemeen? Iemand die dat weet?

Simon
25-09-03, 12:00
Geplaatst door nl-x
Dus die kamervragen zijn van eergister en gister?
Hoe lang duurt het voor zoiets wordt beantwoord in het algemeen? Iemand die dat weet?

Nou dat kan wel enkele weken tot een maand duren. Dus tegen die tijd moeten we maar weer eens een zoekopdracht in Parlando geven. Hoewel het mij niet zou verbazen als het dan ook in de media aan de orde komt.

Simon

Shaheed
25-09-03, 15:15
Gerachte Shaheed

Ik heb direct na het bekend worden van de komst van de JDL naar Nederland
met mijn VVD collega Wilders kamervragen gesteld over deze JDL. Wij wachten
beantwoording door de regering af en zullen vervolgens verdere actie
ondernemen.

Met vriendelijke groet,

Camiel Eurlings.


Bijgevoegd document:

Vragen van de leden Wilders (VVD) en Eurlings (CDA) aan de ministers van Buitenlandse Zaken, Binnenlandse Zaken en Justitie over het optreden van de Joodse Defensie Liga (JDL) in Nederland

1.
Heeft u er kennis van genomen dat de Joodse Defensie Liga (JDL) op zondag 21 september j.l. een stille mars heeft georganiseerd in Den Haag?

2.
Wat is u bekend over het karakter van de Joodse Defensie Liga? Welk type acti-viteiten zijn door deze organisatie ondernomen in landen waar zij reeds langer van zich doet spreken, zoals bijv. de Verenigde Staten in Israel? Is het waar dat Israel de JDL als terroristisch beschouwt en buiten de wet heeft verklaard en dat in de Vere-nigde Staten de JDL door de FBI is geïnfiltreerd teneinde terroristische aanslagen te voorkomen?

3.
Hoe oordelen andere regeringen in de Europese Unie over de Joodse Defensie Liga?

4.
Wat is het oordeel van de Nederlandse regering over de Joodse Defensie Liga?


22 september 2003

sadeeQ
25-09-03, 17:07
Geplaatst door an3sdej
SadeeQ, je lijkt net een scheldende kleuter. Als je geen fatsoenlijk weerwoord hebt, zeg dan niks en lees alleen. :fplet:

:giechel: :giechel: zo te lezen voel je je aangesproken.

:maf3: krijg nou wat,een debiel kaaskop die een marokkaan vertelt dat ie niet moet posten op een marokkaanse forum :auw2: :maf2: :maf2:

en and3sje toch Fatsoenlijke weerwoorden richt ik aan fatsoenlijke mensen niet aan debielen :wohaa:

:droef: :droef:

ik kan er ook niets aan doen dat jij ook behoort tot die groep debielen :schrik:

nl-x
25-09-03, 17:51
Geplaatst door Shaheed
Gerachte Shaheed

Ik heb direct ...

Geragte is toch met een g?



















:) lame hé!

sadeeQ
25-09-03, 19:39
Geplaatst door Brie
Dat uitgerekend Wilders kamervragen stelt verbaasd me nogal.

verbaast


:droef: inburgerings taal cursusje overgeslagen of wat? :hihi:

Afrux
25-09-03, 23:45
zodra Liga in een naam voorkomt dan weet je hoe laat het is!

Simon
26-09-03, 08:27
Geplaatst door mika
[B]Oproepen tot verzet tegen Israel en het noemen van Joden (geen onderscheid makend tussen Nederlandse Joden en Israeliers) en het oproepen tot Islamitische eenheid leidt wel tot geweld.
http://www.ael.nl/standp.htm


Nou dat zie ik niet. Dan kan ik dit ook wel een oproep tot geweld noemen:

Het Centrum Informatie en Documentatie over Israel - kortweg CIDI - werd in 1974 opgericht door de Joodse gemeenschap in Nederland. CIDI is een onafhankelijke Nederlandse stichting, die onlosmakelijk verbonden is met het democratische Israel. De organisatie komt op voor het recht op veiligheid van het Joodse volk, waar ook ter wereld.
(bron: website CIDI)

Simon

nl-x
26-09-03, 10:27
Geplaatst door mika
Ze bestaan wel die uitspraken, maar ze worden in de media en op hun website gekuisd.

De media die uitspraken van de AEL kuist ?!?! Wil jij hier nog serieus genomen worden, of hoe zit dat nou?

Simon
26-09-03, 12:44
Geplaatst door sjeng
dus israel moet ontmanteld worden en OPGAAN in de palestijnse entiteit. Maar de arabieren moeten op geen manier hier integreren. Beetje hypocriet lijkt me.

Een één-statenoplossing lijkt mij ook nog steeds het beste. Dat heeft niks te maken met het opgaan in de Palestijnse entiteit zoals de AEL het formuleert. Het heeft te maken met het geven van dezelfde burgerrechten aan Israeliers en Palestijnen. Met andere woorden: opheffing van de apartheidsstaat die Israel nu is.

Simon

jaja
26-09-03, 13:09
Geplaatst door Simon
Een één-statenoplossing lijkt mij ook nog steeds het beste. Dat heeft niks te maken met het opgaan in de Palestijnse entiteit zoals de AEL het formuleert. Het heeft te maken met het geven van dezelfde burgerrechten aan Israeliers en Palestijnen. Met andere woorden: opheffing van de apartheidsstaat die Israel nu is.

Simon theoretisch grotendeels met je eens, maar praktisch onuitvoerbaar. De haat en het wantrouwen is wederzijds veel te diep.

Simon
27-09-03, 10:08
Geplaatst door mika
Maar heel veel Joden zien in CIDI niet hun etnische vertegenwoordiger, sterker er zijn ontelbare Joodse clubjes en stichtingen.
http://israel.pagina.nl/
dus je argument snijdt geen hout.
Bovendien is het wel of niet verbonden voelen met Israël geen aanleiding om bijvoorbeeld een Joods meisje uit Buitenveldert aan te spreken op de politiek van Sharon.


Mika

PS, Waarom CIDI op Maroc.nl door sommigen bijna gelijk gesteld wordt met de SS Einzatsgruppen en Naftaniel met Goebbels heb ik nooit begrepen. Als er één man is die eerlijk zijn mening geeft over Israël dan is hij het wel. Wist je n.l. dat hij tegen de Nederzettingen-politiek is?

En dacht je dat veel moslims de AEL wél als hun vertegenwoordiger zien? Nee je gooit het nu over een andere boeg. Ik stelde dat de doelstellingen van de AEL niet tot een oproep tot geweld gezien kunnen worden zoals jij suggereert. Het verdacht maken van niet-Israelische standpunten en het als legitiem beschouwen van Israelische standpunten staat mij tegen. Te meer daar veel van de Israelische standpunten on-democratisch en discriminerend zijn.

Hoezo spreekt de AEL een Joods meisje in Buitenveldert aan op Sjaron?

Dat Naftaniel tegen de nederzettingen politiek is zegt mij niet zoveel. Sjaron is ook voor de vrede en tegen de bezetting. Dat zegt hij immers op persconferenties.

Simon

Shaheen
27-09-03, 13:42
ael en jdl hebben zelfde achterlijkheids graad. ze wakkeren alleen haat nog meer aan. we kunnen beter oplossingen proberen te vinden op onze huidige problemen dan nieuwe te creëren.

JDL en AEL :aftel:

Wizdom
27-09-03, 20:05
Geplaatst door Brie
Hypocrisie is zo'n beetje het handelsmerk van de AEL, maar dat is hun goed recht natuurlijk.
Misschien is de vrijspraak van Amin Lawal een mooi moment voor heler en bestuurslid Nabil Marmouch om weer eens een pleidooi voor de sharia in Nederland te houden?
Overspelige vrouwen genoeg hier! :ninja2:

Is dat poppetje, Sharon de Butcher...

sadeeQ
28-09-03, 13:42
Geplaatst door Wizdom
Is dat poppetje, Sharon de Butcher...
Plaatje weggehaald door NL-X: Respectloos!

****** zionistische hond

ZbaqZbaq
28-09-03, 17:51
Geplaatst door Brie
Hypocrisie is zo'n beetje het handelsmerk van de AEL, maar dat is hun goed recht natuurlijk.
Misschien is de vrijspraak van Amin Lawal een mooi moment voor heler en bestuurslid Nabil Marmouch om weer eens een pleidooi voor de sharia in Nederland te houden?
Overspelige vrouwen genoeg hier! :ninja2:

Ik heb hem nooit een pleidooi voor de sharia horen houden hoor.

ZbaqZbaq
28-09-03, 17:53
Geplaatst door Shaheen
ael en jdl hebben zelfde achterlijkheids graad. ze wakkeren alleen haat nog meer aan. we kunnen beter oplossingen proberen te vinden op onze huidige problemen dan nieuwe te creëren.

JDL en AEL :aftel:

waarom wakkert de AEL haat op ?

Omdat ze zijn voor 1 staat waarin iedereen gelijk is en gelijke rechten heeft ?

Ik heb ze nooit horen roepen dat de Joden uit Palestina verdreven moeten worden. Jij wel ?

MokroMike
28-09-03, 22:12
onzin

sadeeQ
28-09-03, 23:02
Geplaatst door sadeeQ
Plaatje weggehaald door NL-X: Respectloos!

****** zionistische hond

:schrik: respectloos? tegen wie? neem je het op voor die smerige zionistische monster ?
:zweep:

Mark
29-09-03, 09:10
Geplaatst door MokroMike
onzin

Hey, lang nie gezien ;)

nl-x
29-09-03, 12:54
Geplaatst door sadeeQ
:schrik: respectloos? tegen wie? neem je het op voor die smerige zionistische monster ?
:zweep:
Nee eik0l... tov de doden! Dat was gewoon ziek en walgelijk.

sadeeQ
29-09-03, 18:42
Geplaatst door nl-x
Nee eik0l... tov de doden! Dat was gewoon ziek en walgelijk.

:zwaai: ziek en walgelijk is wat er elke dag daar gebeurt ,daarbij vergeleken is die foto een grappige plaatje. :verdriet:

nl-x
02-10-03, 08:47
ok...

(Maar een echte extremist kuist zn woorden niet voor de pers oid, die is nl overtuigd van zichzelf. Ik denk niet dat de AEL extremistisch is. Men doet het gewoon zo lijken. (Men=de pers)).

freya
02-10-03, 09:36
Geplaatst door mika
Wil jij nog serieus door mij genomen worden.
Wat ik schreef is dat AEL zelf in persverklaringen de scherpe kantjes bijschaaft en hetzelfde doen ze op hun website.
Je kan aan hun manier van schrijven zien, dat er een veel extremer en religieuzer denkbeeld onder de oppervlakte zit.
-Hun teksten over Israël bijvoorbeeld laten zien dat ze zich meer door emotie dan politieke realiteit laten leiden.
-Hun talloze verbods-bepalingen aangaande hasjcoffeeshops, bordelen
etc. kan ook nauwelijks hun radicale Islam idealogie verbloemen.
Want in welke landen vinden we zulke rigide verbodsbepalingen, precies
op het Arabisch schiereiland en in extreme vorm in Afghanistan onder de Talibaan.
-Dat de AEL extreme religieuze opvattingen koestert, werd tenslotte bevestigd in het benoemen van Cheppih. Dat Cheppih weer is opgestapt was geen AEL-beslissing maar omdat Cheppih zich niet lekker voelde in zijn rol als AEL-leider. Hij wou liever uitsluitend de Koran verkondigen en niet afgeleid worden door politieke futiliteiten. Zo vat ik zijn afscheid een beetje samen. Maar als het aan de AEL had gelegen was Cheppih nu nog steeds voorzitter geweest.

Dat jij het verkeerd leest en stelt dat de MEDIA de AEL kuist in haar uitlatingen kan ik natuurlijk niets aan doen, maar ik hoop dat je me nu wel begrepen hebt.

Mika

Wat ben jij goed op de hoogte zeg :verrassin

Je heb alleen die eindeloze discussies gemist toen er een aantal AEL leden ervan beschuldigd werden selefi-infiltranten te zijn door DAJJ.

Die selefies waren zeker niet extreem-religieus genoeg?

En ja natuurlijk, dat Israel standpunt kan natuurlijk alleen door een godsdienstwaanzinnige bedacht worden :moe:

Bannany28
06-10-03, 17:13
Sadeeq Wil je matigen, je Taal spreekt boekdelen over je eigen IK. Je wil toch niet dat ik minder over je moet denken. :knipoog: