PDA

Bekijk Volledige Versie : Denemarken heeft speciale beleid om imams weg te treiteren



Zwarte Schaap
20-09-03, 12:04
Denen zeggen radicale imams de wacht aan

Kopenhagen - De rechtse Deense regering heeft gisteren plannen aangekondigd die uitingen van radicale geestelijken moeten indammen. De voorstellen verwijzen niet naar specifieke religies, maar alle betrokken politici repten in hun commentaren alleen over de islam.

De voorgestelde maatregelen voorzien er onder meer in dat 'religieuze leiders' de Deense taal machtig moeten zijn. Bovendien moeten ze de 'westerse waarden' respecteren en niet afhankelijk zijn van financiële overheidssteun. Degenen die niet voldoen aan de eisen, kunnen tot persona non grata worden verklaard.

De plannen kunnen rekenen op brede parlementaire steun. Zelfs de sociaal-democraten, die in de oppositie zitten, hebben gezegd zich achter het kabinetsvoorstel te zullen scharen. Een woordvoerster verklaarde dat haar partij van belang acht dat ,,imams laten zien dat ze een religieuze opleiding hebben genoten en dat ze de mensenrechten en het principe van seksuele gelijkheid respecteren.''

Minister van Integratiezaken Bertel Haarder denkt dat als gevolg van de maatregelen een aantal imams zal worden gedwongen het land te verlaten.

Bron: Rotterdams Dagblad 20/09/03

Wizdom
20-09-03, 18:24
Geplaatst door Zwarte Schaap
Denen zeggen radicale imams de wacht aan

Kopenhagen - De rechtse Deense regering heeft gisteren plannen aangekondigd die uitingen van radicale geestelijken moeten indammen. De voorstellen verwijzen niet naar specifieke religies, maar alle betrokken politici repten in hun commentaren alleen over de islam.

De voorgestelde maatregelen voorzien er onder meer in dat 'religieuze leiders' de Deense taal machtig moeten zijn. Bovendien moeten ze de 'westerse waarden' respecteren en niet afhankelijk zijn van financiële overheidssteun. Degenen die niet voldoen aan de eisen, kunnen tot persona non grata worden verklaard.

De plannen kunnen rekenen op brede parlementaire steun. Zelfs de sociaal-democraten, die in de oppositie zitten, hebben gezegd zich achter het kabinetsvoorstel te zullen scharen. Een woordvoerster verklaarde dat haar partij van belang acht dat ,,imams laten zien dat ze een religieuze opleiding hebben genoten en dat ze de mensenrechten en het principe van seksuele gelijkheid respecteren.''

Minister van Integratiezaken Bertel Haarder denkt dat als gevolg van de maatregelen een aantal imams zal worden gedwongen het land te verlaten.

Bron: Rotterdams Dagblad 20/09/03

Een DemoTheoCratie geschoeid op democratische leest...?

Marsipulami
20-09-03, 18:41
Geplaatst door Zwarte Schaap
De voorgestelde maatregelen voorzien er onder meer in dat 'religieuze leiders' de Deense taal machtig moeten zijn.

Ja, ik vind ook wel dat imams de voertaal van het land waar ze wonen moeten kunnen spreken.


Bovendien moeten ze de 'westerse waarden' respecteren

Beetje holle retoriek erbij is altijd goed voor de komende verkiezingen.


Een woordvoerster verklaarde dat haar partij van belang acht dat ,,imams laten zien dat ze een religieuze opleiding hebben genoten.''

Lijkt me ook een evidente voorwaarde.


als gevolg van de maatregelen een aantal imams zal worden gedwongen het land te verlaten.

Dat klopt dan weer niet. Ik zou zeggen gewoon een andere job zoeken.

Zagora
20-09-03, 22:42
Het zou niet zo ver hoeven te komen als de moskeebezoekers zelf van de imam eisen dat hij rekening houdt met de aldaar geldende 'normen en waarden.' Of was het 'waarden en normen'?

Blade20
21-09-03, 08:48
Ik zie deze wet worden ingevoerd worden door bijna alle landen van Europa in de toekomst. NL zal weer wel wat later hieraan toe komen door die corrupte linkse kliek, maar we zullen die wet wel uiteindelijk krijgen.

zie ook:

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=32676

Zagora
21-09-03, 11:29
Geplaatst door Blade20
Ik zie deze wet worden ingevoerd worden door bijna alle landen van Europa in de toekomst. NL zal weer wel wat later hieraan toe komen door die corrupte linkse kliek, maar we zullen die wet wel uiteindelijk krijgen.

zie ook:

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=32676


Zijn dit vrienden van je?



Door ravan - zaterdag 20 september 2003 @ 22:57 (Unmodded)

quote:
Zelfs de sociaal-democraten, die in de oppositie zitten, scharen zich achter de voorstellen.

Links Den haag en Links Nederland leest uw dit ook?





Door Purgatory - zaterdag 20 september 2003 @ 23:36 (Unmodded)

Je moet de Islam fanatici denk ik vergelijken met de Nazis in 1933, probeer je in te denken hoe de geschiedenis verlopen was als dat stelletje gekken op tijd "geruimd" was.........




Door zeppos - zaterdag 20 september 2003 @ 21:33 (Unmodded)
Links Nederland werkt hier samen met moslimradicalen, o.a. Milli Gorus. Dus vergeet het maar. Het zijn goeie vriendjes.

Alleen jammer dat een op de drie Nederlanders dat niet door heeft of door wil hebben. Die lopen alleen maar achter de kont van Bos aan vanwege zijn gelikte voorkomen. Dwaasheid ten top.

Zagora
21-09-03, 11:39
Geplaatst door Brie
Nederland zou daar eens een voorbeeld aan moeten nemen.
Wat er nu gebeurt is dat de burgemeester bij de betreffende moskee op de koffie gaat en de zaak is over.


Wat een domme voorstelling van zaken. Wat in Nederland gebeurt is dat een imam helemaal kapot gemaakt wordt door het op t.v. uitzenden van gewaagde uitspraken van dezelfde imam. Ga nou alsjeblieft niet de miskende liberaal uithangen die al jaren wordt doodgezwegen door de 'linkse kerk' , want dat verhaal heeft twee jaar na 11/9 zo langzamerhand zijn kracht verloren.

Blade20
21-09-03, 12:57
Geplaatst door Zagora
Zijn dit vrienden van je?



Door ravan - zaterdag 20 september 2003 @ 22:57 (Unmodded)

quote:
Zelfs de sociaal-democraten, die in de oppositie zitten, scharen zich achter de voorstellen.

Links Den haag en Links Nederland leest uw dit ook?





Door Purgatory - zaterdag 20 september 2003 @ 23:36 (Unmodded)

Je moet de Islam fanatici denk ik vergelijken met de Nazis in 1933, probeer je in te denken hoe de geschiedenis verlopen was als dat stelletje gekken op tijd "geruimd" was.........




Door zeppos - zaterdag 20 september 2003 @ 21:33 (Unmodded)
Links Nederland werkt hier samen met moslimradicalen, o.a. Milli Gorus. Dus vergeet het maar. Het zijn goeie vriendjes.

Alleen jammer dat een op de drie Nederlanders dat niet door heeft of door wil hebben. Die lopen alleen maar achter de kont van Bos aan vanwege zijn gelikte voorkomen. Dwaasheid ten top.

Ik ken geen van die gasten.

Het laat wel zien hoe de gemiddelde Nederlander denkt, en die gaat toch stemmen over een paar jaar.

sadeeQ
21-09-03, 14:51
Geplaatst door Blade20
Ik ken geen van die gasten.

Het laat wel zien hoe de gemiddelde Nederlander denkt, en die gaat toch stemmen over een paar jaar.


ben jij geen gemiddelde kaas dan? of bedoel je dat je nog extremer bent?
:lachu: :lachu:

yasmin(i)
21-09-03, 14:57
Geplaatst door Zagora
Het zou niet zo ver hoeven te komen als de moskeebezoekers zelf van de imam eisen dat hij rekening houdt met de aldaar geldende 'normen en waarden.' Of was het 'waarden en normen'?





'normen en waarden.' dat WAS het

yasmin(i)
21-09-03, 15:02
Geplaatst door Zagora
Wat een domme voorstelling van zaken. Wat in Nederland gebeurt is dat een imam helemaal kapot gemaakt wordt door het op t.v. uitzenden van gewaagde uitspraken van dezelfde imam. Ga nou alsjeblieft niet de miskende liberaal uithangen die al jaren wordt doodgezwegen door de 'linkse kerk' , want dat verhaal heeft twee jaar na 11/9 zo langzamerhand zijn kracht verloren.




zo iets mag op tv komen want het is gewoon een uiting van de imam.

maar mensen moeten er niet zo zwaar aan tillen.

ik kan voorbeelden gaan geven maar dat heeft geen zin.

Zagora
21-09-03, 22:02
Geplaatst door Blade20


Het laat wel zien hoe de gemiddelde Nederlander denkt, en die gaat toch stemmen over een paar jaar.

Ja, en dat vind ik zo eng.