PDA

Bekijk Volledige Versie : Mijn zoon.......



Timoesh
22-09-03, 17:51
Marc Dutroux.

Onlangs is het boek 'Mijn zoon Marc Dutroux' verschenen.
De vader van Marc, Victor Dutroux die dit boek heeft geschreven wilt op deze manier het levensloop van zijn zoon beschrijven tot nu.

Prijs; €16.95 en in ieder boekhandel te verkrijgen.

Samenvatting:
Kidnapping, verkrachting van minderjarigen en kindermoord: Marc Dutroux is voor velen het genie van het kwaad. Op de vooravond van het Belgische'proces van de eeuw overziet Victor Dutroux verweesd de criminele puinhoop die zijn oudste zoon heeft achtergelaten. Mijn zoon, waarom heb je dit gedaan? Is mijn missie als vader mislukt? Op welk punt ben ik tekortgeschoten? Had ik deze tragedie kunnen verkomen?

In Mijn zoon Marc Dutroux reconstrueert Victor Dutroux de onwaarschijnlijke levensloop van zijn zoon. In 1956 neemt hij vertederd zijn eerstgeborene in de armen. Veertig jaar later wordt die zoon gearresteerd op verdenking van gruwelijke misdaden. De ontredderde vader vertelt zijn ontluisterende levensverhaal over hoe hij het kattenkwaad van een puber zag uitmonden in duivelse daden.

Hoe onbegrijpelijk hij zijn misdaden ook vindt, toch blijft Victor Dutroux het genie van het kwaad als zijn kind beschouwen. Want Victor en Marc Dutroux zijn veroordeeld tot elkaar, in de naam van de vader en de zoon.

Mijn zoon Marc Dutroux is het indringende relaas over de onverbrekelijke band tussen vader en zoon en een uniek portret van staatsvijand nr. 1 van België.

Guy van Gestel (1970) is journalist. Voor een boek over de psychologie van misdadigers correspondeerde hij geruime tijd met Marc Dutroux in de gevangenis van Aarlen.

Victor Dutroux (1928) is onderwijzer van opleiding. Na vier jaar in Kongo keerde hij begin jaren zestig terug naar België. Zijn gezin telde vijf kinderen, waarvan Marc Dutroux de oudste is.




Is het niet intressant? :)