PDA

Bekijk Volledige Versie : Arafat houdt $900.000.000.- buiten begroting



ronald
22-09-03, 20:19
Dubai, 22 sept.

Yassar Arafats Palestijnse autorteiten hebben volgens een schatting van het Internationaal Monetair Fonds tussen 1995 en 2000 ongeveer
$ 900.000.000.- aan inkomsten buiten de begroting gehouden. Het geld, afkomstig uit accijnzen op benzine, alcohol en tabak, werd in plaats daarvan op geheime bankrekeningen gestort waar alleen Arafat en zijn economische adviseur bij konden. Volgens een rapport van een IMF-rapporteur werd ongeveer $ 700.000.000.- geïnvesteerd in bedrijven in de Palestijnse gebieden en in het buitenland. De rest is niet teruggevonden.

NRC 22 september 2003.


...even opletten wat voor bedrijven dat zijn, hoe nu de schoolboeken betaald moeten worden en wat de sancties zullen zijn.

ronald
22-09-03, 20:22
....en kom nou niet met dat gezeur aan dat de IMF joods zou zijn. Die psychotische gedachte is door common-sence allang weerlegd.

Sawda
22-09-03, 20:33
Wat verwacht je anders van een marionet. Ach, het wordt toch wel door de vingers gezien.

lennart
22-09-03, 20:39
Hmm 700 miljoen geinvesteerd in Palestina. Dit zijn andere geluiden dan de mensen die beweerden dat Arafat dat geld had gestolen van de Palestijnen.

Overigens had ik begrepen dat die 200 miljoen gewoon waardevermindering is van het investeringsbedrag. Niet zo gek, gezien het feit dat Israel Palestina kapot heeft geschoten.

ronald
22-09-03, 21:11
Geplaatst door lennart
Hmm 700 miljoen geinvesteerd in Palestina. Dit zijn andere geluiden dan de mensen die beweerden dat Arafat dat geld had gestolen van de Palestijnen.

Overigens had ik begrepen dat die 200 miljoen gewoon waardevermindering is van het investeringsbedrag. Niet zo gek, gezien het feit dat Israel Palestina kapot heeft geschoten.


bla bla bla bla.......ERG voorspelbaar weer lennart......


Ja waarschijnlijk geïnvesteerd in wapenhandel, salarissen van niet op de lijsts staande vriendjes en knokploegen, beloningen voor het zelfmoordindustriebedrijf, wegenbouwers voor het graven van velerlei tunnels van Gaza naar Egypte, terroristische jeugdzomerkampen, propaganda-filmindustrie, enz. enz.....allemaal illegale investeringen met van het volk gestolen geld.

lennart
22-09-03, 21:18
Geplaatst door ronald
bla bla bla bla.......ERG voorspelbaar weer lennart......


Ja ik vind het gewoon leuk om met de gereformeerde zionistische gedachtekronkels te fucken.



Ja waarschijnlijk geïnvesteerd in wapenhandel, salarissen van niet op de lijsts staande vriendjes en knokploegen, beloningen voor het zelfmoordindustriebedrijf, wegenbouwers voor het graven van velerlei tunnels van Gaza naar Egypte, terroristische jeugdzomerkampen, propaganda-filmindustrie, enz. enz.....allemaal illegale investeringen met van het volk gestolen geld.

Ik dacht eerst dat je het over Sharon had. Maar ik begrijp nu dat je het over Arafat hebt. Nou eerst bewijzen he, voordat je mensen beschuldigd.

Zgeheu
22-09-03, 21:21
Geplaatst door ronald
bla bla bla bla.......ERG voorspelbaar weer lennart......


Ja waarschijnlijk geïnvesteerd in wapenhandel, salarissen van niet op de lijsts staande vriendjes en knokploegen, beloningen voor het zelfmoordindustriebedrijf, wegenbouwers voor het graven van velerlei tunnels van Gaza naar Egypte, terroristische jeugdzomerkampen, propaganda-filmindustrie, enz. enz.....allemaal illegale investeringen met van het volk gestolen geld.

nou dan is het geld toch goed terecht gekomen.

Afrux
22-09-03, 21:28
Geplaatst door lennart
Hmm 700 miljoen geinvesteerd in Palestina. Dit zijn andere geluiden dan de mensen die beweerden dat Arafat dat geld had gestolen van de Palestijnen.

Overigens had ik begrepen dat die 200 miljoen gewoon waardevermindering is van het investeringsbedrag. Niet zo gek, gezien het feit dat Israel Palestina kapot heeft geschoten.

Even goed lezen geinvesteerd voor zichzelf en voor zijn prive rekeningen. J emoet niet vergeten dat hij miljareden uit d erijke Arabische landne in het middenoosten kreeg (olie staten) tot voor de eerste golfoorlog, nadat hij voor Saddam had gekozen werd het hem betaald en de bedragen zijn veel minder...

Toen hij nog in Tunisie was zijn pc gekraakt en er scheen dat hij op persoonlijke rekeningen miljarden had staan... (niet miljoenen maar miljarden)...


Het geld is dus niet voor het volk maar voor zichzelf en voor zijn 40 jaar jonger vrouw (ofzo) en dochtertje die Palestina te min vindne om te wonen en daarom een paleis hebben betrokken in Parijs.

De terrorist Sharon begint wel zijn doel te krijgen, vandaag hebben honderden gewapende Fatah leden een mars georganiseerd naar Hamas, nadat deze d eafgelopen dagen enkele van hun vermoord en ontvoerd heeft.

lennart
22-09-03, 21:31
Geplaatst door Afrux
Even goed lezen geinvesteerd voor zichzelf en voor zijn prive rekeningen.

Wees niet bang Afrux, ik vind Arafat maar niets, alleen ik vind Ronald nog minder.

jaja
22-09-03, 21:31
Wereld, maandag 22 september 2003
Palestijnse miljoenen zoek

DOEBAI - De Palestijnse leider Jasser Arafat heeft tussen 1995 en 2000 bijna 900 miljoen dollar aan belastinginkomsten buiten de officiële begroting gehouden en op rekeningen bij private banken gezet. Alleen Arafat en zijn economische adviseur hadden toegang tot die rekeningen. Pikant gegeven is dat een van die banken de Israëlische bank Leumi Le-Israël in Tel Aviv is.

Dat meldde het Internationaal Monetair Fonds (IMF) afgelopen weekeinde in een rapport. Het IMF was voor zijn jaarvergadering afgelopen weekeinde bijeen in het Arabische Golfstaatje Doebai. De gelden die Arafat doorsluisde naar privérekeningen betreffen inkomsten van de Palestijnse Autoriteit uit belasting op benzine, alcohol en tabak.

Volgens de IMF-rapporteur, Karim Nasjasjibi, heeft Arafat het merendeel van de weggesluisde gelden -700 miljoen dollar- geinvesteerd in Palestijnse bedrijven in Gaza en de Westoever, maar ook in het buitenland. De resterende 200 miljoen is niet teruggevonden. De donorlanden van de Palestijnse Autoriteit zijn inmiddels ingelicht over de vermiste miljoenen.
Rapporteur Nasjasjibi wil echter niet hardop zeggen dat Arafat de niet-verantwoorde gelden heeft verduisterd. Het zou kunnen dat de investeringen van de Palestijnse Autoriteit minder waard zijn geworden, aldus de IMF-rapporteur. Hij vond het belangrijk dat de nieuwe Palestijnse minister van financiën Faijad 'uiterste transparantie' heeft beloofd.

Faijad kreeg in ruil voor die transparantie nieuwe hulpgelden. De Palestijnse economie staat er beroerd voor door het voortdurende geweld in de regio. Over de laatste drie jaar kromp de Palestijnse economie met dertig procent. Het IMF schat dat de Palestijnse economie een injectie nodig heeft van 1,2 miljard dollar om overeind te blijven.

Het Amerikaanse blad Forbes schatte recent het vermogen van Arafat op 300 miljoen dollar. Daarmee behoort hij in de categorie koningen, koninginnen en despoten tot de rijksten.

Copyright: Trouw

ronald
22-09-03, 21:33
Geplaatst door lennart
Ja ik vind het gewoon leuk om met de gereformeerde zionistische gedachtekronkels te fucken.



Ik dacht eerst dat je het over Sharon had. Maar ik begrijp nu dat je het over Arafat hebt. Nou eerst bewijzen he, voordat je mensen beschuldigd.



Ik geloof dat het Shamier was die al moest opstappen omdat zijn vrouw een buitenlandse rekening met $ 3000.- had.
Bewijzen? Wacht maar, die zijn er al lang. Die komen op zijn tijd wel op tafel.


QUOTE:
Wees niet bang Afrux, ik vind Arafat maar niets, alleen ik vind Ronald nog minder.

Bedankt lennart. Ik wist wel dat ik ergens boven Arafat stond.


]
Ps. De IMF-onderzoekresultaten zijn niet "DE" gereformeerde gedachtenkronkels hoor. Maar goed. Jij je plezier.

lennart
22-09-03, 21:40
Geplaatst door ronald
Ik geloof dat het Shamier was die al moest opstappen omdat zijn vrouw een buitenlandse rekening met $ 3000.- had.
Bewijzen? Wacht maar, die zijn er al lang. Die komen op zijn tijd wel op tafel.

Nee dat was Rabin en dat was een smerig politiek zaakje.

Sharon en zonen zijn voor de duidelijkheid al maandenlang bij fraudezaken die keer op keer onder mat worden geschoven door net wanneer ze in problemen komen met de wet de aandacht af te leiden met zware aanvallen in de Palestijnse gebieden.



Ps. De IMF-onderzoekresultaten zijn niet "DE" gereformeerde gedachtenkronkels hoor. Maar goed. Jij je plezier.

Maar jouw reden om dit te plaatsen is vanwege je gereformeerde zionistische gedachte dat het Joodse volk het alleenrecht heeft op Palestina en elk artikel dat de Palestijnen schade zou kunnen toebrengen vindt in jullie kringen gretig aftrek.

ronald
22-09-03, 21:48
Geplaatst door lennart
Nee dat was Rabin en dat was een smerig politiek zaakje.

Sharon en zonen zijn voor de duidelijkheid al maandenlang bij fraudezaken die keer op keer onder mat worden geschoven door net wanneer ze in problemen komen met de wet de aandacht af te leiden met zware aanvallen in de Palestijnse gebieden.



Maar jouw reden om dit te plaatsen is vanwege je gereformeerde zionistische gedachte dat het Joodse volk het alleenrecht heeft op Palestina en elk artikel dat de Palestijnen schade zou kunnen toebrengen vindt in jullie kringen gretig aftrek.


Het was helemaal geen politiek zaakje. Het was gewoon een prive-rekening die hij niet mocht hebben; een privé-aangelegenheid. Politiek werd er correct gereageerd door het parlement.

Sharon staat hier niet terecht. De KOP was duidelijk: $ 900.000.000.- achterovergedruk geld DOOR ARAFAT.

ronald
22-09-03, 21:55
Geplaatst door lennart


Maar jouw reden om dit te plaatsen is vanwege je gereformeerde zionistische gedachte dat het Joodse volk het alleenrecht heeft op Palestina en elk artikel dat de Palestijnen schade zou kunnen toebrengen vindt in jullie kringen gretig aftrek. [/B]


Het Joodse volk heeft helemaal geen alleenrecht op Palestina. Alleen op het grondgebied van de 12 stammen.
Mensen die zich Palestijnen noemen mogen er van mij wel blijven wonen, maar dan alleen onder voorwaarde dat zij deze door Joden gestichte staat op zijn minst niet ondermijnen in haar bestaansrecht.

Maar goed we dwalen weer af:

Ik plaats dit vanwege mijn zorg met het volk die zich weer door hun leiders laat fucken.

ARAFAT VERDUISTERMAAND $ 900.000.000.- !

sadeeQ
22-09-03, 22:05
Geplaatst door ronald

Ik plaats dit vanwege mijn zorg met het volk die zich weer door hun leiders laat fucken.



:giechel: :giechel: :giechel: :giechel:


:haha: een debiele maffe zionist die het lot van de palestijnen aantrekt.

er is nog hoop voor een betere wereld jongens :gsm:

Maarten
23-09-03, 01:16
Geplaatst door ronald
bla bla bla bla.......ERG voorspelbaar weer lennart......


Ja waarschijnlijk geïnvesteerd in wapenhandel, salarissen van niet op de lijsts staande vriendjes en knokploegen, beloningen voor het zelfmoordindustriebedrijf, wegenbouwers voor het graven van velerlei tunnels van Gaza naar Egypte, terroristische jeugdzomerkampen, propaganda-filmindustrie, enz. enz.....allemaal illegale investeringen met van het volk gestolen geld.

De Israelische begroting:
geïnvesteerd in wapenhandel, salarissen van op de lijsts staande vriendjes en knokploegen, beloningen voor het IDF, wegenbouwers voor de illegale wegen in de gebieden waar alleen kolonisten gebruik van mogen maken, terroristische interneringskampen voor mensen die nooit veroordeeld zijn, propaganda-filmindustrie, enz. enz.....allemaal legale investeringen met vrijelijk door het volk gegeven geld.

En dan bespaar ik je de rést!..

ronald
23-09-03, 17:14
Geplaatst door Maarten
De Israelische begroting:
geïnvesteerd in wapenhandel, salarissen van op de lijsts staande vriendjes en knokploegen, beloningen voor het IDF, wegenbouwers voor de illegale wegen in de gebieden waar alleen kolonisten gebruik van mogen maken, terroristische interneringskampen voor mensen die nooit veroordeeld zijn, propaganda-filmindustrie, enz. enz.....allemaal legale investeringen met vrijelijk door het volk gegeven geld.

En dan bespaar ik je de rést!..


Als ik jou naar bewijzen vraag dan is je antwoord natuurlijk dat het hele Israëlische volk ( het joodse gedeelte daarvan natuurlijk) geen bestaansrecht hebben en in een of ander arabische democratie in een massa gevangenis mag verdwijnen of in de zee mag wonen?

Een land met zoveel terroristische activiteiten binnen zijn grenzen moet gewoon voor jou tot ongename actie overgaan.
Maar zoals ik al eerder schreef: houd je bij het onderwerp:



Ik plaats dit vanwege mijn zorg met het volk die zich weer door hun leiders laat fucken.

ARAFAT VERDUISTERMAANDE $ 900.000.000.- !



Ps. sadeeQ met je kwadegeweten, ik heb nooit iets tegen het gewone volk gehad behalve dat, zoals de Irakezen, zij zich niet van hun terroristiche leiders weet te bevrijden.

Al Sawt
23-09-03, 17:43
Geplaatst door ronald
Het Joodse volk heeft helemaal geen alleenrecht op Palestina. Alleen op het grondgebied van de 12 stammen.
Mensen die zich Palestijnen noemen mogen er van mij wel blijven wonen, maar dan alleen onder voorwaarde dat zij deze door Joden gestichte staat op zijn minst niet ondermijnen in haar bestaansrecht.



Ronald,

Maak je geen zorgen, Israel zal in de toekomst uit het MO worden weggebrand!

ronald
23-09-03, 21:16
Geplaatst door Al Sawt
Ronald,

Maak je geen zorgen, Israel zal in de toekomst uit het MO worden weggebrand!




....ik bedoel maar....hoe diep moet die haat wel niet zitten.

Als zo'n mentaliteit zo'n 3000 km van Israël verwijderd op deze manier wordt geventileerd, hoe hard zal die lucht daar dan niet stromen?




Ps. het onderwerp is: ARAFAT VERDUISTERMAAND $ 900.000.000.-
....maar dat laat je zo te zien koud.

Maarten
24-09-03, 00:14
Geplaatst door ronald
Als ik jou naar bewijzen vraag dan is je antwoord natuurlijk dat het hele Israëlische volk ( het joodse gedeelte daarvan natuurlijk) geen bestaansrecht hebben

Larie!!!
Je eigen vooringenomenheid jongen!


Geplaatst door ronald

Een land met zoveel terroristische activiteiten binnen zijn grenzen moet gewoon voor jou tot ongename actie overgaan.



Wou je die ene aanslag per 2 weken vergelijken met die dagelijkse misdaden van het israelische leger?? :hihi:


Geplaatst door ronald

Maar zoals ik al eerder schreef: houd je bij het onderwerp:


Zal ik doen: zelfs als het klopt, dan valt het allemaal nog in het niet bij wat die israeli's doen!

Zwarte Schaap
24-09-03, 00:31
Geplaatst door ronald
....ik bedoel maar....hoe diep moet die haat wel niet zitten.

Als zo'n mentaliteit zo'n 3000 km van Israël verwijderd op deze manier wordt geventileerd, hoe hard zal die lucht daar dan niet stromen?


Heb je jezelf ooit eens afgevraagd hoe dat zo gekomen is? Komt het zomaar uit de lucht vallen?

Maarten
24-09-03, 00:52
Geplaatst door Zwarte Schaap
Heb je jezelf ooit eens afgevraagd hoe dat zo gekomen is? Komt het zomaar uit de lucht vallen?

Ronald zit hier voor zijn integratiecursus Wereldburger. Begeleidt jij 'm effe? Ik heb het een beetje druk. Weet je, ik doe er nog éentje voor je..

Maarten
24-09-03, 00:59
Geplaatst door ronald
geen bestaansrecht ..

Nog steeds een theorieboekje uit 1951? Met "in zee drijven" er in, en zo?
Nou, het is nu 2003, en de palestijnen zijn op de Westbank al voor de hélft van hun grond gedreven!!

Zorg dat je straks op tijd bij de praktijkles bent?

Al Sawt
24-09-03, 18:20
Geplaatst door ronald
....ik bedoel maar....hoe diep moet die haat wel niet zitten. Die zit heel erg diep! En zal pas verdwijnen als Israel verdwijnt!


Geplaatst door ronald
Als zo'n mentaliteit zo'n 3000 km van Israël verwijderd op deze manier wordt geventileerd, hoe hard zal die lucht daar dan niet stromen? Net zo snel als jou haat voor de Palestijnen!





Geplaatst door ronald
Ps. het onderwerp is: ARAFAT VERDUISTERMAAND $ 900.000.000.-
....maar dat laat je zo te zien koud. Yep, heb geen enkele gevoelens bij.

Puur omdat Arafat een stroman is van Israel. Een verrader die de Palestijnse zaak meer schade heeft betrokken dan menig Israelische beleid!

Al die beschuldigingen richting Arafat, of ze wel of niet waar zijn, dienen alleen de Israelische kant en hebben de doel om de Palestijnse strijd te criminaliseren door de verpersoonlijking van het Palestijnse strijd te criminaliseren.

Wat door sommige, met open handen ontvangen wordt.

ronald
24-09-03, 18:44
Geplaatst door Maarten
Larie!!!
Je eigen vooringenomenheid jongen!



Wou je die ene aanslag per 2 weken vergelijken met die dagelijkse misdaden van het israelische leger?? :hihi:



Zal ik doen: zelfs als het klopt, dan valt het allemaal nog in het niet bij wat die israeli's doen!


....vooringenomenheid....nou ja....?! "Valt in het niet" hé?


Het leger is er om het volk te beschermen. Moet het volk zich soms laten afslachten? Dat lesje hebben de joden in ieder gevasl geleerd. Zou het leger maar 1 week zich binnen de kazerness houden....ja, dan is zeker de hele boel plaat gebrand. Of was jij optimistischer? Voor het Israëlische volk is één aanslag één te veel. Maar dat snap jij niet als de palestijnen 3 gedoodde israëlische soldaten wil ruilen voor honderden levende gevangenen. De dood en de mentaliteit van de dood overheerst.

ronald
24-09-03, 18:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
Heb je jezelf ooit eens afgevraagd hoe dat zo gekomen is? Komt het zomaar uit de lucht vallen?



Is het je wel eens opgevallen dat er een reactie van het Israëlische leger komt naa een zelfmoord aanslag, of het beschieten van passerende auto's of het neerknallen van een minister? Nee, bij de eerste de beste reactie van het leger wordt even snel de aanleiding vergeten. Het doden van terroristen achteraf is er alleen omdat zij nog een rekening open hadden staan want na hun moordadende aanslag, beraming of opdrachtgeven waren ze even ondergedoken.

Jij ziet niet hoe de spiraal werkelijk gaat. Menig Israëlische politicus heeft aangekodigd dat als men ophield met terreur aanslagen zij bereid waren tot vredesconcessies. De pest is dat iedereen zo'n beetje geweld wil gebruiken en iedereen tevens zegt niet in staat te zijn dat geweld te beteugelen. Ik zou zeggen beteugel het geweld, want het schijnt wel te kunnen, en kom wereld-politiek gezien terug met het oproepen van te nemen verantwoordelijkheden.

Jij snapt niet wat het Isr'"elische volkssprobleem is. Voor jou m,oeten zij zich maar opofferen als schietschijf.


Ps. het onderwerp is: ARAFAT VERDUISTERMAAND $ 900.000.000.-
....maar dat laat je zo te zien koud.

ronald
24-09-03, 19:00
Geplaatst door Maarten
Nog steeds een theorieboekje uit 1951? Met "in zee drijven" er in, en zo?
Nou, het is nu 2003, en de palestijnen zijn op de Westbank al voor de hélft van hun grond gedreven!!

Zorg dat je straks op tijd bij de praktijkles bent?



O ja....


Al Sawt quote:



Ronald,

Maak je geen zorgen, Israel zal in de toekomst uit het MO worden weggebrand!



Je hebt gelijk......de nieuwe route is nu: wegbranden die hap....


De " helft" , ja je hebt gelijk.....Jordanië heeft alles ingepikt. Die hebben het op zijn arabisch veel beter aangepakt.

ronald
24-09-03, 19:13
Geplaatst door Al Sawt
Die zit heel erg diep! En zal pas verdwijnen als Israel verdwijnt!

Net zo snel als jou haat voor de Palestijnen!




Yep, heb geen enkele gevoelens bij.

Puur omdat Arafat een stroman is van Israel. Een verrader die de Palestijnse zaak meer schade heeft betrokken dan menig Israelische beleid!

Al die beschuldigingen richting Arafat, of ze wel of niet waar zijn, dienen alleen de Israelische kant en hebben de doel om de Palestijnse strijd te criminaliseren door de verpersoonlijking van het Palestijnse strijd te criminaliseren.

Wat door sommige, met open handen ontvangen wordt.



Jouw, en DE haat voor Joden en Israëliers is wel duidelijk.
Mijn haat is alleen maar gerelateerd in hoeverre men, DE palestijn, terroristisch is. Bewijs in antwoorden van mij hier maar waar die haat volgens jou uit blijk.

Ps. het onderwerp is: ARAFAT VERDUISTERMAAND $ 900.000.000.-
....maar dat laat je zo te zien koud.

"Die beschuldingen of ze waar zijn of niet......" schrijf je. Het kan je dus geen fuck schelen als ze waar zijn?? Als ze maar niet mogen dienen voor de Israëliërs ( die daar toevallig leven). Dit is dus volgens jou geen crimineel gedrag? In een strijd is alles toegestaan volgens jou?
Je probleem is dat je teveel in een ik-ons denken zit gevangen.