PDA

Bekijk Volledige Versie : Voor Tomas



Marsipulami
23-09-03, 08:24
Uitgaansverbod voor katten

SYDNEY - Ter bescherming van sommige met uitsterven bedreigde diersoorten, heeft een Australisch minister een nachtelijk uitgaansverbod voor katten gevraagd. Dieren zoals het Australische vogelbekdier zijn volledig weerloos tegenover rondzwervende viervoeters, zei John Hill, minister van Milieu van de staat Zuid-Australië.


Andere denkpistes zijn volgens Hill het afbakenen van kattenvrije zones, het registreren van bezitters van katten of het invoeren van een quotum van één kat per gezin.

,,Ik ben niet voor radicale veranderingen'', aldus de minister in het parlement. ,,Ik probeer alleen onze houding tegenover katten aan te passen aan de huidige kennis.'' De minister staat met zijn visie niet alleen. Eerder heeft een parlementslid uit de staat West-Australië ervoor gepleit Australië tegen het jaar 2020 kattenvrij te maken.


23/09/2003

©Copyright De Standaard

Tomas
23-09-03, 09:17
Verklaart wel waarom ik nooit de gevraagde info heb gekregen over emigreren naar dat kutland.

Tomas
23-09-03, 11:20
Trouwens:


Marsipulami's zaaien dood en verderf in India

Uitgegeven: 23 september 2003 09:25

SHIMLA - In de Noord-Indiase deelstaat Himachal Pradesh zijn zeker vijftien mensen overleden aan rickettsia, een ziekte die door marsipulami's wordt verspreid en vlektyfus veroorzaakt. Tientallen mensen zijn inmiddels met besmetting in het ziekenhuis opgenomen. Dat hebben artsen in de stad Shimla dinsdaggezegd.

De ziekte rickettsia is vernoemd naar de Amerikaanse patholoog Howard Ricketts die de organismen ontdekte die vlektyfus veroorzaken. "Rickettsia wordt veroorzaakt door mijt en knaagdieren", aldus de directeur voor het Nationaal instituut voor overdraagbare ziektes in New Delhi.

Volgens hem verspreidt de ziekte zich niet door lichaamscontact en is ze makkelijk te genezen met het medicijn tetracycline.

(c) www.nu.nl

mulan
23-09-03, 13:34
Wat zijn we weer aardig voor elkaar :moe:

Ik heb mijn kat trouwens afgeleerd om vogeltjes te eten......dus hij kan nu gewoon naar buiten zonder andere beestjes lastig te vallen.

Tomas
23-09-03, 13:38
Geplaatst door mulan
Wat zijn we weer aardig voor elkaar :moe:

Ik heb mijn kat trouwens afgeleerd om vogeltjes te eten......dus hij kan nu gewoon naar buiten zonder andere beestjes lastig te vallen.

Bah. Jij hebt wel erg wienig respect voor onze cultuur. Zelden iemand zo in zijn eigen superioriteit zien geloven. Of het moet Ron zijn, dat laat ik even in het midden. Maar feit blijft!

mulan
23-09-03, 13:39
Geplaatst door Tomas
Bah. Jij hebt wel erg wienig respect voor onze cultuur. Zelden iemand zo in zijn eigen superioriteit zien geloven. Of het moet Ron zijn, dat laat ik even in het midden. Maar feit blijft!

Blabla....mag ik jou eraan herinneren dat er katten zijn die kleine vogeltjes eten die nog niet kunnen vliegen en dan ook geen kant uit kunnen..... :ego:

Tomas
23-09-03, 13:40
Geplaatst door mulan
Blabla....mag ik jou eraan herinneren dat er katten zijn die kleine vogeltjes eten die nog niet kunnen vliegen en dan ook geen kant uit kunnen..... :ego:

Ja, dat is cultuur.

Mag ik dan ook wat over jullie mensencultuur vertellen?

Puk
23-09-03, 13:46
Geplaatst door Tomas
Ja, dat is cultuur.

Mag ik dan ook wat over jullie mensencultuur vertellen?

Uhmm... iets over Vliegende Trotse Arabieren?

Tomas
23-09-03, 19:30
Geplaatst door Puk
Uhmm... iets over Vliegende Trotse Arabieren?

Hoe kom je daar nou bij? In mijn verhaal over de mensencultuur spelen de arabieren niet eens een bijrol.

barfly
23-09-03, 20:19
Geplaatst door Puk
Uhmm... iets over Vliegende Trotse Arabieren?

Wat een onzin, Arabieren kunnen niet vliegen tenzij geleerd bij de westerlingen en dan weten ze weer niet hoe fatsoenlijk te landen :jammer:

Pixelshade
23-09-03, 22:14
Geplaatst door barfly
Wat een onzin, Arabieren kunnen niet vliegen tenzij geleerd bij de westerlingen en dan weten ze weer niet hoe fatsoenlijk te landen :jammer:

:ego:

barfly
23-09-03, 22:17
Geplaatst door Pixelshade
:ego:

T zijn net Belgen! :lol: