PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Amsterdamse moskee bedroog Cohen'



an3sdej
23-09-03, 09:26
'Amsterdamse moskee bedroog Cohen'
Van onze verslaggever Willem Beusekamp


AMSTERDAM - 'Burgemeester Cohen is door de Marokkaanse Ar Rahmane-moskee om de tuin geleid. Hij heeft met een fake-bestuur gesproken. In werkelijkheid wordt de moskee geleid door een extreme moslimgroepering.' Voor de VVD-fractie in het Amsterdamse stadsdeel Oud-Zuid is de maat vol: de roemruchte moskee dient aan een diepgaand onderzoek te worden onderworpen.

Fractievoorzitter Slettenhaar, gesteund door een meerderheid in de stadsdeelraad, interpelleert woensdag het bestuur van het stadsdeel Oud-Zuid, met onder meer de vraag of in de moskee wellicht jihad-strijders worden geronseld.

Volgens de politicus is recent komen vast te staan dat de moskee wordt geleid door de Tabligh-beweging.

De Tabligh predikt een orthodoxe versie van de islam. Voor een typering van de beweging verwijst Slettenhaar naar het antwoord dat minister Remkes van Binnenlandse Zaken eerder dit jaar gaf op Kamervragen. Die waren gesteld door zijn partijgenoten Wilders en Hirsi Ali.

Remkes: 'De AIVD, de binnenlandse inlichtingendienst, heeft geconstateerd dat onder degenen die in Nederland jongeren werven voor de jihad, zich personen bevinden die zichzelf tot de Tabligh rekenen.'

Slettenhaar: 'Alleen al uit dit antwoord blijkt dat moet worden uitgezocht wat er zich in ons stadsdeel afspeelt. Overigens is ons gebleken dat veel Marokkanen in Oud-Zuid zich diep ongelukkig voelen met de Ar Rahmane-moskee.'

De moskee, die niet is aangesloten bij de Unie van Marokkaanse moskeeën in Amsterdam, kreeg vorig jaar landelijke bekendheid door een tv-uitzending van het televisieprogramma NOVA.

Daarin riep een heimelijk geregistreerde imam op tot de gewapende strijd tegen ongelovigen. Direct daarop werd het bestuur ontboden bij burgemeester Cohen. Verzekerd werd dat er sprake was van een eenmalige ontsporing; de imam zou de laan zijn uitgestuurd.

Vaststaat dat de bestuursleden kort daarna zelf zijn weggestuurd en vervangen door strikte volgelingen van de Tabligh.


http://www.volkskrant.nl/binnenland/1064207336999.html

Simon
23-09-03, 09:32
Dat zal wel naar aanleiding van dit krantenartikel zijn?

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=72280

Mark
23-09-03, 09:38
Die mevrouw heet Slettenhaar :hihi:




"huh huh huh you said slut...."

TonH
23-09-03, 11:22
Geplaatst door Mark
Die mevrouw heet Slettenhaar :hihi:




"huh huh huh you said slut...."

Ahum, die mevrouw is een meneer en heet Paul.

Mark
23-09-03, 11:25
Geplaatst door TonH
Ahum, die mevrouw is een meneer en heet Paul.

Oeps :cheefbek:


Blijft natuurlijk de vraag hoe zijn voorouder in de tijd van Napoleon op deze naam is gekomen.... :knipoog:

TonH
23-09-03, 11:30
Leuk hè, naamgrapjes. Z'n broer zit ook in de deelraad: de slettenhaartjes!

Maar in ernst: Het ontgaat me geheel wat men verwacht van "interpelleert woensdag het bestuur van het stadsdeel Oud-Zuid, met onder meer de vraag of in de moskee wellicht jihad-strijders worden geronseld" Dat zal zo'n stadsdeelvoorzitter weten! Er zijn toch al kamervragen en vragen in de Centrale Raad?
Maar dat het publicitair lekker ligt zal ik niet ontkennen. Slettenhaar in De Telegraaf, Slettenhaar in Parool, Slettenhaar in NRC, Slettenhaar in De Volkskrant en alle lokale krantjes! Knap hoor!
Vorig jaar was ook de Al-Farougaan moskee in Eindhoven aan de beurt. Uiteindelijk kon de AIVD niets van de beschuldigingen hard maken en ook het OM moest de 12 vermeende terroristen die banden hadden met deze moskee vrij laten. Dit meldt het Amsterdams Stadsblad van 17 september jl.
Dit blaadje vermeldt nog wel even verlekkerd de acties die bewoners maar hebben ondernomen: Ketting op het deur en molotovje naar binnen bij een school!!! Zouden ze zeker ook in dit geval willen.

000NobelPrizes
23-09-03, 11:34
Geplaatst door Brie
Cohen op de koffie bij een fake-bestuur, zie hier de voortvarende aanpak van Nederland :vreemd:
Dat heeft niets met voortvarendheid te maken. Maar met de overtuiging dat zoiets fatsoenlijk -middels dialoog- is op te lossen.

Maar dit moskeebestuur acht de joodse & christelijke delegatie dermate niet-ter-zake-doende, dat in hun drang naar het verspreiden van een extreme vorm van geloven elk middel is toegestaan. Inclusief leugen en bedrog, want niet-gelovigen zijn de waarheid niet eens waard. Machiavelli van de bovenste plank, maar probeer nou 's te begrijpen dat niet-gelovigen in hun ogen totaal geen existentiele waarde hebben, geen enkele betekenis. Laat staan dat je het respect opbrengt om hen te vertellen hoe de vork in de steel zit.

Simon
23-09-03, 12:13
Volgens mij is reeds een machtsstrijd gaande daar waarbij de vraag is wie de macht heeft in de moskee: de lokale gelovigen die in de buurt wonen of de buitenlandse geldschieters die hun vorm van het geloof aan de moskee hebben opgelegd.

Nogal logisch dat dan de vraag opkomt wie het ware bestuur vertegenwoordigt.

Simon

BiL@L
23-09-03, 12:14
Macht?

000NobelPrizes
23-09-03, 16:59
Geplaatst door Brie
Dat is dan wel een hele naieve overtuiging, religieuze fanatici zijn echt niet op andere gedachten te krijgen d.m.v een dialoog.
Hooguit doen ze alsof of maken ze van de gelegenheid gebruik om het welwillende stadsbestuur op slinkse wijze om de tuin te leiden zoals in dit geval.

Ik sta achter de goede intenties van de dialoog. Ik deel echter de mening niet dat de dialoog in dezen afdoende is.

Dutchguy
23-09-03, 19:29
Geplaatst door Simon
Volgens mij is reeds een machtsstrijd gaande daar waarbij de vraag is wie de macht heeft in de moskee: de lokale gelovigen die in de buurt wonen of de buitenlandse geldschieters die hun vorm van het geloof aan de moskee hebben opgelegd.

Nogal logisch dat dan de vraag opkomt wie het ware bestuur vertegenwoordigt.

Simon

Ik denk dat je gelijk hebt. Ik voorzie nog veel meer van dit soort machtstrijd in de toekomst. Ook waar het scholen betreft.

barfly
23-09-03, 21:14
Niet getreurd alles komt goed, Job heeft de AIVD in geschakeld! :duim:

Nu ff zonder cynisme: Ik vindt het van de zotte dat zo'n bestuur de boel om de tuin probeert te leiden, en hoop dat de moslims die bij deze moskee betrokken zijn orde op zaken stellen. Verder is het bijzonder jammer dat dit soort achterlijke organisaties een hele geloofs overtuiging in een slecht daglicht weten te laten stellen. Wat overigens, denk ik, beslist in hun voordeel is. Want verdeel en heers etc.
De moslim gemeenschap zou er goed aan doen om dit soort Staphorster vairanten onder de duim te houden!