PDA

Bekijk Volledige Versie : Anti-Amerikanisme ondermijnt positie VS



barfly
23-09-03, 09:00
NEW YORK - De woede tegen de VS en de mate van angst en wantrouwen tegen de supermacht in de wereld is de afgelopen maanden zo sterk gegroeid, dat de diplomatie van Washington wordt ondermijnd en de veiligheid van de VS op het spel staat. Dit is de conclusie van een rapport dat maandag door de Raad van Buitenlandse Verhoudingen, een onafhankelijk onderzoeksinstituut, openbaar is gemaakt.

"Het probleem van het groeiende anti-Amerikanisme is enorm en Amerika moet snel actie ondernemen om dit tegen te gaan", aldus het rapport. De Raad van Buitenlandse Verhoudingen bestaat uit enkele honderden voormalige hoge overheidsfunctionarissen, zakenmensen en wetenschappers.

Vooral in aanloop naar de Amerikaanse inval in Irak, is er door gemankeerde diplomatie een klimaat van "afkeer, angst en ongerustheid" ontstaan. De Raad adviseert Washington om "gevoeliger te zijn voor de zorgen van internationale diplomatie" en "overzeese communicatie-strategieën te verbeteren". Ook zouden Amerikaanse ambassadeurs en andere diplomaten een betere communicatie-training moeten krijgen.

Volgens het rapport van de raad is het verbeteren van de relaties met de Arabische wereld een van de grootste opgaves voor Washington. Arabische landen zijn er van overtuigd dat "Amerika ondemocratische regimes in het zadel houdt, Israël oneerlijke steun verschaft en ongevoelig is voor het lijden en de vernedering van de Palestijnen".

bron: http://nu.nl/news.jsp?n=208265&c=22

Goh 't lijkt erop dat iemand wakker is geworden, nu nog resultaten al zal dat teveel gevraagd zijn? :)

Tomas
23-09-03, 09:03
Ik denk dat Washington al wel een oplossing in gedachte heeft. Iets met vliegtuigen en bommen.

barfly
23-09-03, 09:08
Geplaatst door Tomas
Ik denk dat Washington al wel een oplossing in gedachte heeft. Iets met vliegtuigen en bommen.

Je bedoelt dat ze iedereen gaan bombarderen die tegen de VS is? Geheel nieuwe inslag wat betreft "ben je bang voor mij" :)

Tomas
23-09-03, 09:10
Geplaatst door barfly
Je bedoelt dat ze iedereen gaan bombarderen die tegen de VS is? Geheel nieuwe inslag wat betreft "ben je bang voor mij" :)

Dat zal ze zeker leren om nog langer bang te zijn!

Mark
23-09-03, 09:11
Zo'n onderzoeksrapport door experts betekent natuurlijk niks in een land waar de bevolking zelf er 100% van overtuigd zijn dat zij het beloofde land zijn en dat iedereen graag een Amerikaanse wereld wil hebben.

Mark
23-09-03, 09:36
Geplaatst door Maruecos
Hoi,

Da's dus de kern van het probleem, de Amerikanen zelf.

CYA......(in het beloofde land)

Nee nee je ziet het verkeerd het probleem is de rest van de wereld :moe:




Trouwens, dit is gewoon de Amerikaanse cultuur en de cultuur van anderen dienen wij kritiekloos te respecteren. :duim:

barfly
23-09-03, 22:31
O U D

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=72482

;)

lennart
23-09-03, 22:36
Nou er is dusl een 9/11 style aanslag nodig zijn om hem in het zadel te houden.

Orakel
23-09-03, 22:46
Geplaatst door Mark

Trouwens, dit is gewoon de Amerikaanse cultuur en de cultuur van anderen dienen wij kritiekloos te respecteren. :duim:

:haha: lul.

barfly
23-09-03, 22:55
koeliejoelie, ze worden hier steeds handiger :D

barfly
23-09-03, 23:13
Geplaatst door aQua
geweldig, kan er mee leven :moe:


Wat zit je het meest dwars, Aqua?


:)

barfly
23-09-03, 23:28
Geplaatst door aQua
In de kern bedoel je?

Niets :D

Ik bedoel natuurlijk; in de breedste zin des woords :)
Was er een kern dan?

barfly
23-09-03, 23:43
Geplaatst door aQua
Tis laat Barfly, niet van die moeilijk vragen stellen :o

trouwes "Wat zit je het meest dwars, Aqua?" duidt toch op het mikken op de kern

dusssssss

;)

Döh, als je nou es antwoord gaf? :D