PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke GGGristen zou het worden..?



Donna
23-09-03, 22:27
CDA-fractie vraagt Verhagen te blijven

Uitgegeven: 23 september 2003 16:04
Laatst gewijzigd: 23 september 2003 16:17
DEN HAAG - De CDA-fractie heeft haar voorzitter Maxime Verhagen dinsdag gevraagd op zijn post te blijven en niet te kiezen voor een ministerschap van Buitenlandse Zaken. Dat komt over enkele maanden vrij door het vertrek van De Hoop Scheffer, die benoemd is tot NAVO-chef.

Verhagen zelf zegt het liefst zijn huidige functie te behouden. "Als het aan mij ligt blijf ik fractievoorzitter." Maar hij wilde dinsdag niet ingaan op de vraag wat hij doet als er door de CDA-top druk op hem wordt uitgeoefend om toch naar Buitenlandse Zaken te verkassen.

Naast Verhagen wordt voormalig permanent vertegenwoordiger bij de EU Bernard Bot veelvuldig genoemd als mogelijk opvolger van De Hoop Scheffer. De 65-jarige Bot heeft als voordeel dat hij de Europese dossiers kent als zijn broekzak, maar hij beschikt niet over ervaring met het parlement.

Een andere naam die rondzingt is die van uitgever en ex-hoofdredacteur van NRC Handelsblad Ben Knapen. Hij is lid van de buitenlandcommissie van het CDA. Ingewijden nemen zijn kandidatuur echter niet erg serieus. Hetzelfde geldt voor voormalig staatssecretaris van Buitenlandse Zaken René van der Linden en VN-ambassadeur Dirk Jan van den Berg.

CDA-bronnen zeggen dat de partijtop zich pas vanaf donderdag met de opvolging van De Hoop Scheffer gaat bezighouden. Premier Balkenende keert dan terug uit de Verenigde Staten. Volgens een betrokkene is de kans niet groot dat deze week al de knoop wordt doorgehakt.

Maxime Verhagen op buitenlandse zaken?? Dat zou wel afschuwelijk zijn. Dat 'ie in de kamer zit is al erg, maar dat 'ie ook nog eens namens Nederland naar het buitenland moet...?

barfly
23-09-03, 22:30
Geplaatst door Donna
Maxime Verhagen op buitenlandse zaken?? Dat zou wel afschuwelijk zijn. Dat 'ie in de kamer zit is al erg, maar dat 'ie ook nog eens namens Nederland naar het buitenland moet...?

Bekijk het positief! Erger dan Berlusconi zal het niet worden.

Zagora
23-09-03, 22:33
Marsipulami

Donna
23-09-03, 22:39
Geplaatst door barfly
Bekijk het positief! Erger dan Berlusconi zal het niet worden.


Die heeft tenminste nog humor. Maxime Verhagen heeft helemaal niks....

lennart
23-09-03, 23:21
Die Bot leek me wel geschikt vanuit hun perspectief. Die leek me wel goed geconditioneerd.