PDA

Bekijk Volledige Versie : Raffarin: Op scholen geen hoofddoekjes



yasmin(i)
24-09-03, 09:35
RELIGIEUZE SYMBOLEN ALS HOOFDDOEKJES EN SLUIERS HOREN VOLGENS DE FRANSE PREMIER RAFFARIN NIET THUIS OP FRANSE SCHOLEN.

"EEN SCHOOL IS NIET DE PLEK VOOR POLITIEKE OF RELIGIEUZE PROPAGANDA"

FRANKRIJK IS VOORNAMELIJK EEN KHATOLIEK LAND.5 MILJOEN VAN DE 58 MILJOEN INWONERS ZIJN MOSLIM, VOORAL AFSTAMELIONGEN VAN IMMEGRANTEN IN NOORD-AFRIKA.

IN FRANKRIJK WORDT AL JAREN VERHIT GEDEBATTERD OVER DE VRAAG OF MOSLIMMEISJES EN VROUWEN HET RECHT HEBBEN HOOFDDOEKJES EN OF SLUIERS OP SCHOOL, HET WERK , SCHOOL, OF ZELFS OP PASFOTO'S




:ergleuk:

Mark
24-09-03, 09:38
Ik ga er van uit dat je deze grammaticale nachtmerrie niet hebt gecopy-paste van een site.....


;)

Yasmeen
24-09-03, 09:40
Geplaatst door Mark
Ik ga er van uit dat je deze grammaticale nachtmerrie niet hebt gecopy-paste van een site.....


;)

:hihi: mislukte integratie (in holland) van een fransoos?

Waterval
24-09-03, 09:40
Geplaatst door yasmin(i)
RELIGIEUZE SYMBOLEN ALS HOOFDDOEKJES EN SLUIERS HOREN VOLGENS DE FRANSE PREMIER RAFFARIN NIET THUIS OP FRANSE SCHOLEN.

"EEN SCHOOL IS NIET DE PLEK VOOR POLITIEKE OF RELIGIEUZE PROPAGANDA"

FRANKRIJK IS VOORNAMELIJK EEN KHATOLIEK LAND.5 MILJOEN VAN DE 58 MILJOEN INWONERS ZIJN MOSLIM, VOORAL AFSTAMELIONGEN VAN IMMEGRANTEN IN NOORD-AFRIKA.

IN FRANKRIJK WORDT AL JAREN VERHIT GEDEBATTERD OVER DE VRAAG OF MOSLIMMEISJES EN VROUWEN HET RECHT HEBBEN HOOFDDOEKJES EN OF SLUIERS OP SCHOOL, HET WERK , SCHOOL, OF ZELFS OP PASFOTO'S




:ergleuk:



Mijn ogen.....

:p

Zeepaardje
24-09-03, 09:56
Hoofddoekjes moet ieder voor zich weten, maar gezichtssluiers moeten verboden worden.

Kwestie van veiligheid en aanpassen aan de nederlandse cultuur.

Paspoort/rijbewijs met een pasfoto van een (onherkenbaar) gesluierde vrouw is toch idioot! We hebben het hier immers over een identiteitspapier!!

Overigens vraag ik me af of een gesluierde moslima nou zoveel vromer is als een ongesluierde. God weet beter zeggen ze toch zelf.

yasmin(i)
24-09-03, 09:58
Geplaatst door Mark
Ik ga er van uit dat je deze grammaticale nachtmerrie niet hebt gecopy-paste van een site.....


;)





no het is uit de krant :duizelig:

yasmin(i)
24-09-03, 10:04
Geplaatst door Zeepaardje
Hoofddoekjes moet ieder voor zich weten, maar gezichtssluiers moeten verboden worden.

Kwestie van veiligheid en aanpassen aan de nederlandse cultuur.

Paspoort/rijbewijs met een pasfoto van een (onherkenbaar) gesluierde vrouw is toch idioot! We hebben het hier immers over een identiteitspapier!!

Overigens vraag ik me af of een gesluierde moslima nou zoveel vromer is als een ongesluierde. God weet beter zeggen ze toch zelf.





op paspoort enz moet het gezicht wel kenbaar zijn.(vervalssing)

als sluiers verboden worden dan mogen mensen ook geen hoeden/petjes enz dragen want dat maakt het gezicht ook vaak onherkenbaar!!!

Canaris
24-09-03, 10:08
en jij hebt vast wel eens een pasfoto gezien van iemand met een petje op

yasmin(i)
24-09-03, 10:15
Geplaatst door Canaris
en jij hebt vast wel eens een pasfoto gezien van iemand met een petje op








jah

an3sdej
24-09-03, 12:21
Ik hoop dat Rafarin dit waar kan maken, en/of dat er ook wetten gemaakt worden om dit te kunnen voorkomen. Sluiers moeten ten ale tijden verboden worden op scholen!

mulan
24-09-03, 12:24
Geplaatst door an3sdej
Ik hoop dat Rafarin dit waar kan maken, en/of dat er ook wetten gemaakt worden om dit te kunnen voorkomen. Sluiers moeten ten ale tijden verboden worden op scholen!

Precies,die leuke modieuze doekjes mogen wel natuurlijk,dat is gewoon fashion.

yasmin(i)
24-09-03, 12:48
Geplaatst door an3sdej
Ik hoop dat Rafarin dit waar kan maken, en/of dat er ook wetten gemaakt worden om dit te kunnen voorkomen. Sluiers moeten ten ale tijden verboden worden op scholen!




waar slaat dit nou weer op ?

omdat het hun niet aanstaat moet het maar verboden worden ???

yasmin(i)
24-09-03, 12:49
Geplaatst door mulan
Precies,die leuke modieuze doekjes mogen wel natuurlijk,dat is gewoon fashion.



ik weet niet wat jij onder hoofddoekjes verstaat.

maar het is geen mode hoor. :mad:

Puk
24-09-03, 12:50
Geplaatst door yasmin(i)
RELIGIEUZE SYMBOLEN ALS HOOFDDOEKJES EN SLUIERS HOREN VOLGENS DE FRANSE PREMIER RAFFARIN NIET THUIS OP FRANSE SCHOLEN.

"EEN SCHOOL IS NIET DE PLEK VOOR POLITIEKE OF RELIGIEUZE PROPAGANDA"

FRANKRIJK IS VOORNAMELIJK EEN KHATOLIEK LAND.5 MILJOEN VAN DE 58 MILJOEN INWONERS ZIJN MOSLIM, VOORAL AFSTAMELIONGEN VAN IMMEGRANTEN IN NOORD-AFRIKA.

IN FRANKRIJK WORDT AL JAREN VERHIT GEDEBATTERD OVER DE VRAAG OF MOSLIMMEISJES EN VROUWEN HET RECHT HEBBEN HOOFDDOEKJES EN OF SLUIERS OP SCHOOL, HET WERK , SCHOOL, OF ZELFS OP PASFOTO'S




:ergleuk:

Belachelijk!! :mad:

yasmin(i)
24-09-03, 12:53
Geplaatst door Puk
Belachelijk!! :mad:






met jou kan ik praten ;)

Zeepaardje
24-09-03, 14:39
Op het moment dat het een veiligheids/identiteitskwestie wordt, moet de religie wijken voor de wet, punt uit! Kortom: als een gesluierde moslima door een agent (m/v) gevraagd wordt om zich te identificeren, heeft zij maar daar aan te voldoen en moet zij de sluier verwijderen om de betreffende agent de mogelijkheid te geven om haar identiteit te controleren.

Op identiteitspapieren (in ieder geval de nederlandse, maar volgens mij ook in het buitenland) worden petten, sjaals, oorwarmers of welke andere hoofddeksels NIET TOEGESTAAN. Zijn er nog meer open deuren die ik moet intrappen? U zegt het maar hoor!

Nogmaals: het gaat immers om een identiteitsbewijs!!!

Wat betreft de hoofddoekjes herhaal ik mijn stelling:
een gesluierde moslima is niet (per definitie) een betere/vromere moslima dan een ongesluierd exemplaar. Ook al wordt door de gesluierde dames zélf nog wel eens anders beweerd.

Het hele gezeur over die hoofddoek is een puur culturele kwestie en heeft feitelijk niets met de religie an zich te maken.

Hoe kan het anders verklaard worden dat er bijv. in Indonesië (toch niet het geringste aantal dacht ik zo) GEEN hoofddoeken worden gedragen?

In afrika wordt het haar weliswaar bedekt, maar wordt de hals en nek vrijgelaten (heeft vast ook te maken met het klimaat aldaar).

De sluier wordt ook in de arabische wereld op vele verschillende manieren gedragen, waarbij er vele verschillende gradaties van bedekken bestaan.

Mijn conclusie: de stomme sluier wordt vaker als politiek statement gedragen dan als werkelijke uiting van religie. Nogmaals: god weet heus wel of je een goede moslima bent of niet, dus daar hoef je het niet voor te doen.

Blijft staan dat hoewel ik persoonlijk als christen uiteraard geen hoofddoek draag (behalve als fashion statement), de moslima's in nederland wat mij betreft volledig in hun recht staan om een hoofddoek mogen dragen als zij dat willen.

Ik betwijfel slechts het (religieuze) nut daarvan en wantrouw de motieven die daar vaak achter steken (politiek).

Zeepaardje
24-09-03, 14:55
Geplaatst door an3sdej
Ik hoop dat Rafarin dit waar kan maken, en/of dat er ook wetten gemaakt worden om dit te kunnen voorkomen. Sluiers moeten ten ale tijden verboden worden op scholen!

Vooruit nog een open deur:

Als je weigert om een helm te dragen, is het logisch dat beroepen als brandweerman, politieagent, soldaat, bouwvakker (m/v) etc. niet voor jou zijn weggelegd.

Als je persé een hoofddoek wilt dragen, moet je niet verbaast zijn als een christelijke school je weigert aan te nemen als werknemer, laat staan als leerkracht.

Als je persé weigert om een hoofddoek te dragen, moet je niet verbaast zijn als een islamitische school je weigert aan te nemen als werknemer, laat staan als leerkracht.

Als je persé een gezichtssluier wilt dragen, maak je jezelf ongeschikt voor representatieve baliefuncties, commerciële functies of eigenlijk al die functies waarbij je in een dienstverlenende rol te maken hebt met klanten. Klanten wensen nogal eens een open communicatie weet je.

De klanten kunnen dan ook besluiten om geen gebruik van jouw diensten te willen maken. Dat heeft direct gevolgen voor de betreffende onderneming en lijkt mij dus een slechte zaak. Geen winst, geen loon.

Anders wordt het als er sprake is van een monopoliepositie. De burgers kunnen bijv. niet zeggen: ik ga naar een andere rechter, of een andere ambtenaar van sociale zaken.

Voor die gevallen pleit ik voor een totale afwezigheid van welke groepsuiting dan ook. Dus geen hoofddoek (is in het geval van een agente nog erg gevaarlijk ook ivm verwurgingsgevaar), maar ook geen keppeltje, roze driehoek of wat dan ook. Een strikte neutraliteit is dan geboden.